Blog >> kerékagy
Kissé buszos hangja volt az autónak. Határozottan a bal elejéről hallatszott a zaj. A kereket kézzel megpörgetve nem tudtam eldönteni, hogy a kerékcsapágy, vagy a féltengely, vagy esetleg a váltó adja-e a hangot. Sajnos van némi lógása a féltengely csonknak a váltóban, de még is először a kerékcsapágyat cseréltem ki. Megérte, mert meg is szűnt a zaj. A féltengely csonkot még majd figyelgetem, hogy lesz-e változás.
Az SKF csomagban SNR tipusú csapágy volt,, ezzel nem is lenne gond, viszont amit adtak rögzítő csavarokat, azok csak hasonlítottak a gyáriakra, mert sajnos eltért a menetemelkedésük. Így a gyárakat kellett visszaraknom.
Ugy tűnik a bal első kerékagy megadta magát. Nem is az agy inkább a kerékcsavarok menete. Pénteken hazafele brutál hangja volt, frászt is kaptam tőle. Fel is hívtam Gyuri barátomat aki segített pár jo tanáccsal. Megálltam az első benzines kúton kértem kerékcsavart és valóban a bal első kerekek szinte le voltak lazulva. Az egyik csavart már meg se lehetett húzni. Azóta amikor megyek vele mindíg ellenörzöm a csavarokat és mindíg utánna kell húzni a maradék háromnak.
No majd rendelek egy komplett agyat meg 4 csavart.
Szép tavaszi nap volt... Békésen autókáztam a 0áson, a belső sávban, amikor hallottam egy nagy fémes csattanást, kihúzódtam, finoman fékeztem, amikor még egy ugyanolyan csattanást hallottam, ezzel egy időben majdnem kitépte a kezemből a kormányt. Megálltam a leálló sávba. A jobb első kerékből két csavart elhagytam. Azt tudtam, h a 4ből kb 1 csavar fogja azt a kereket, mert szarok a menetek az agyban, de reméltem, h még egy kicsit kibírja. Anyám hozott otthonról csavarokat, elgurultam Zé.-hez, ahol sikerült kicserélnem a kerékagyat. Ezúton is köszönet neki az alkatrészért és a placcért
Kicseréltettem a jobb első kerékagyat ,mert felni cserekor észre vettem,hogy 5 csavarból 2 nem fogott. Biztos valamelyik agyatlan gumis hajtotta bele légkulcsal.
Nagyon örültem neki...
Most már fasza!
Újra jött a morgó hang, ezúttal a bal hátsó kerékagy csapágy, mikor az első cserélve lett már akkor volt némi hangja, ami mostanra zavaróvá erősödött.
A féknyereg csavarjaihoz, hogy hozzá férjek, elég rendesen meg kellett bontani, egyébként elég egyszerű cserélni...
Ma ismét Csöri mesternél jártunk. Bal első kerékagy csapágy cserére. Már régóta zúgott, ez lett most megszüntetve. Hatalmas csendé vált a menetzaj. Hát azt hiszem hamar hozzá fogok szokni :)
Az előzőleg elvégzett futómű javítások "hozományaként" cseréltethettem a jobb hátul tönkrement csapágyat ( term. aggyal együtt van ) ... Ilyen-olyan körök megfutása után SKF került bele. Az elhalálozott jobb oldali xenon izzó miatt mindkét oldalon ki lettek cserélve a DS2-es izzók - hála Falatka barátomnak!!!
Asszem szerencsém volt. Elég gyorsan sikerült korrigálni az előző postban leírt hibát.
Eldöcögtem Zolikáékhoz. Újravágták a meneteket a kerékagyban, szerencsére úgy tűnik, a bénázásunk nem okozott nagyobb kárt. Bónuszként nyúltam tőle egy 5×98-as pótkereket is, cserébe ott hagytam az enyémet (ami nem volt jó a kocsira). Egy kis reklám: Zolikáékat amúgy nagyon bírom, eddig mindent jól-gyorsan-olcsón megoldottak nekem... manapság ritka az ilyen. Szóval piros pont nekik. :)
Oké. Következő probléma: kéne egy nyári gumi, vagy kettő, vagy négy téli. Némi vacilálásután a négy téli mellett döntöttem. Kerestem mindenfelé, aztán rájöttem, hogy az Amorén is lehet olyan aki tud segíteni... és tényleg: rátaláltam GabCsi cartársra. Hihetetlen hogy milyen jó áron, gyorsan és flottul elintézett mindent! Úgyhogy neki (és az egész GumiBombának) egy nagy piros pont. :)
(Jó, tudom, mostanában kicsit köszöngetős postokat írok, de mit csináljak: tényleg sokan segítenek, és eddig kopp-kopp-kopp szerencsém volt. Szóval hálás vagyok, na.)
A végeredmény: a négy felni görgőzve, az új (jó, nem új, hanem 95%-os) téligumik felszerelve, centrírozva.
Szerencsére nagyon sok bajom nem volt az autóval. A tuning kimerült annyiban, hogy a kipufogó ki lett cserélve DCS műhelyben, valamint sport légszűrőbetétet kapott az autó. Szervizelni a jobb hátsó kerékagy csapágyat kellett, az önindító rosszalkodott egyszer, valamint a kuplung munkahenger is megadta magát