Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A legtöbb Nagy Túra első napja a távolságról szól: Minél gyorsabban minél messzebbre.
A mai kicsit más lett. A terv szerint a Garda keleti partjáig kell eljutni, belefért egy kis kitérő.
A csomagolás során sikerült elérni amit eddig nem. PHuBi az idén először tudta magával vinni a pótkerekét!
730 km és 9 és fél óra lett a tervezett menet, ami a gyakorlatban 10:34 lett.
Lienz felé már többször is mentem, most nem a szokásos úton hanem a 2.052 , magas Staller Sattel felé vettük az irányt. A hágó érdekességét az adja hogy az olasz oldal változó irányú. A lámpa egész órától - óra 15 percig Olaszország irányába engedi a forgalmat, óra 30-tól 45-ig visszafelé. Így nem volt mindegy hogy mikor érkezünk. Próbáltam úgy időzíteni hogy legyen idő előtte még enni egyet. Sikerült is 11.26-ra odaérni. (Később az olasz oldalon látott éttermek alapján jobb lett volna ott enni.)
A határ előtt még az osztrák benzinnel teletöltöttük PHuBi tartályát. (3.kép) 38,59 liter 497,4 km-re, ami 7,76-os fogyasztást jelent. Nem rossz :-)
A határ előtt, a terv szerint megebédeltünk. (4-5. kép)
12:02-kor léptük át a határt.
Az út keskeny (emiatt egyirányú) és csodaszép volt! A hágó volt a legmagasabb pont az idei túra során.
Tovább haladva elértük az autópályát, majd arról lehajtva a St. Giovanni hágót. (8.kép)
A Garda-tó északi csücskén találtam egy kilátót a tóra. (9.kép)
A szálloda (Hotel Ristorante Miralago) talán a tó legszebb kilátást adó helye volt. A szoba a "semmi" felett hihetetlen volt, a korábbi elképzeléseinket is messze felülmúlta.
A napot egy (kettő) igazi olasz pizzával zártuk. (11.kép)
Ma reggel megnézettem a futóművet.
A jobb első keréken kellett állítani, ezek szerint nem véletlenül kopott jobban annak a guminak a belső fele.
2022.12.29. Új hűtő beköltözik
2023.06.08. BAJ VAN!
2023.06.12. Bontás
2023.06.14. Az új hűtő
2023.06.15. Új hűtő beköltözik
2023.06.16. Hűtő extrákkal
2023.06.17. Hűtő és légszűrők
2023.06.29. Pont az "i" betűre - hűtő
Az idei Spider Túra után újra aktualizáltam a tavalyi listámat.
Mindezt felvittem a térképre is.
- sárga: magassági pont
- kék: "megvolt"
- lila: a 2023 Nagy Túra betervezett pontjai
A mai menü:
- bőrápolás Sonax cuccal,
- műanyagtisztítás - Lotus lötty
- műanyagápolás - Sonax nano
- szolíd polír
- porszívózás,
- szőnyegtisztítás - valami aktív hab
- műszerfalápolás - Lotus lötty
- USB a zenékkel bekészítve
- a fő navira az érintendő pontok (POI) és az útvonalterv feltöltve (iGO)
- a tartalék navira az érintendő pontok (POI) és az útvonalterv feltöltve (iGO)
- dashcam memóriakártyái letörölve, összekészítve
Még valami:
Jövő szerda 8-ra bejelentkeztem egy futómű ellenőrzésre.
Pár napja egy csavaranyával oldottam meg az eltérő szögeket.
Ma elkészült a pontos idom, beszereltem.
A helyére téve kifúrtam a lyukakat és már mehetett is vissza a csavar.
Kész.
Teszt a 2023-as Nagy Túrán...
u.i.
Felmerült a kérdés hogy nem jelent problémát hogy a gumikon felfüggesztett hűtő tetején lévő U profilt mereven rögzítjük a karosszériához?
...ezért vártam egy napot a kivitelezéssel is a hűtő beszerelése után.
Amire jutottam:
- a hűtőt tartó gumibakok pár tized mm játékot engednek a hűtőnek - ennyit a lamellák is engednek/mozognak a hűtő tetején, nem lehet gond.
- a gumibakok rezgést is csillapítanak - lehet, de a csavarok felül átmenőek, tehát fémről fémre közvetlenül viszik át a rezgést, alul minden maradt a régi, csak kapott két nagy O-gyűrűs támogatás. Ahogy nézegette az alkatrészeket (pl a 3 hűtőt) a gumi alkatrészeknek inkább "hézagkitöltő" szerepe van. A gyártási pontatlanságokat egyenlítik ki.
- lamellák mozgása, leszakítása - az eredeté képen (ahol a víz folyik) jó látni hogy az U-tartó már centikkel nincs a helyén, a ventilátor forgása közben gyakorlatilag szétverte a hűtő tetejét. Számomra egyértelmű volt hogy ez a plusz mozgás szabta szét a hűtőt.
Teszt a Nagy Túra 2023-on (36 hágó) - ha valami látható változás lesz lehet hogy az alu távtartót gumira cserélem.
Szokás szerint elmentem a nagy kirándulás előtt feltölteni.
Esedékes volt.
200 gramm gáz volt már csak benne.
Ahogy eddig is a vákuumpróba semmi szivárgást se talált.
Lassan itt az indulás. Előkerestem a szokásos csekklistát:
Keréknyomás ellenőrzése (2,7-2,5) - ok
Kerékcsavarok meghúzásának ellenőrzése - 120Nm - ok
Kocsimosás
Ablakpucolás
Belső takarítás
Műanyag ápolás - 06.29.ok
Ablakmosó feltöltés - 06.29.ok
Szervóolaj ellenőrzés - max-on
Fékolaj ellenőrzés
Hűtővízszint ellenőrzés - feltöltve max-ra
Motorolaj feltöltés - max-on
Motorolaj bekészítés (akku mellé?)
Szerszámkészlet bekészítése (akku mellé?) - 06.29.ok
Izzókészlet ellenőrzése - 06.29.ok
Navigáció felrakása
Tartalék navi bekészítése
USB töltő + USB töltőkábelek berakása
Navitöltő tartaléknak
Elemlámpa berakása
Rádió USB átnézése, berakása - 06.29.ok
2 db sárga mellény bekészítése - benne a múltkori túráról
Tűzoltó készülék berakása - mindig benne van
Tankolás
Defektjavító - ok (kompresszor is)
KKL kábel bekészítése - ok
Kamera bekészítése
Osztrák autópálya matrica - van a múltkori túráról
Klímatöltés - 2023.06.28. ok
+
ablaktörlő gumik cseréje - ok
lötyögő váltógomb rögzítése - ok
Kitisztítottam a féket. Ráfért, a szerpentinezés rengeteg fékporral járt. A tárcsa és a betétek szép egyenletesen kopnak, nincs gond.
Aztán rendbe raktam a jobb oldalon is a féket.
A féltengely gumiharangjai és a gólyaláb porvédője ép, nem volt vele tennivaló.
Felcseréltem az első/hátsó kerekeket és lekerült a bakokról.
Keréknyomás állítás után elindítottam a motort hogy légtelenítse magát.
Járattam amíg el nem indult a ventilátor (fűtés maxon) de nem csökkent a vízszint.
Itt egy kb 20 km-es tesztkör és közben egy mosás jött.
Hazaérve kb 1 centit csökkent a vízszint a kiegyenlítő tartályban, tehát kidolgozta a levegőt magából. Holnap még azért kinyitom a hűtő légtelenítő csapját.
Úgy tűnt hogy a 146 porvédője jó lesz, így a győri UNIX-ban vettem egy párat. (Meg egy ablaktörlő lapátot is hogy a gumiját át tudjam tenni PHuBi-ra. Az eladó hölgy ajánlotta hogy akkor vegyek csak gumit. Oké nézzük. Bő 3x került volna többe mint lapátostól.)
A berakás érdekességét az adta hogy nincs rugó összehúzóm.
A megoldás egyszerű. A felbakolt autón emelővel felemelem a kerékagyat, így össze van nyomva a rugó. Ebben a helyzetben 4 db hilti szalaggal rögzítettem a rugót. A lyukak közt mindig akadt amit csavarral össze tudtam kötni. Az emelőt leengedve a rugó rövid maradt. Ki lehetett venni. (Biztos ami biztos spaniferrel is rögzítettem a rugót. Az utolsó meneteken még sikerült is vele egy kicsit jobban összehúzatni, könnyebb volt összerakni.)
Szóval jónak tűnik a 146 porvédője, csak az alsó végét nem lehet rögzíteni. Egyenlőre marad, majd télen kicserélem valami másra.
Gólyaláb visszakerült, már csak a féket kell kitisztítani és visszarakni.