Mutasd

>> Szerviz2022-12-28

A vízhűtő kiszerelése:

- Akkusarut leszed - mondjuk ezt már a téli leállításkor megtettem :-)
- A hűtőventilátor és az előtét ellenállás csatlakozásait lehúz,
- A légszűrő alatti kartervédő műanyagot leszed,
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar + a klíma csöveit tartó konzol amit felülről lehet egy csavarhúzóval kitekerni) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszedni - nálam a motorbontásos akciókor kötegelők is kerültek ide a pattintósak a függőleges fülek mellé. A kábeleket amennyire lehet a motor felé el kell húzni. - 2. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed - 3.kép
- Ventilátor tartót kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni. A gumicsíkot ami a tartó alsó fülén van ne vesszük el!)
- Kiegyenlítő tartály kupakját letekerni hogy kapjon levegő a rendszer
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt.
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker (8-as kulcs) - 4. kép
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2 csavart hosszú szárú 8-as krovával kiteker - 5. kép
- a hűtőt az alsó légterelő műanyaghoz csavarokat kiteker és a műanyag idomot kiszed. A műanyag két furata az előbb kitekert csavarok alatt van, ki kell akasztani. Ördöglakat Nr.1 - 6.kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker
- Hűtőt kivesz. Lefelé simán kijön, de mivel nekem ott a padló ezért felfelé kell kiszedni. Leengedve elfordítható annyira hogy felfelé kijöjjön. Ördöglakat Nr.2. Célszerű megjegyezni hogy hogyan jött ki mert az új is így megy vissza.
- Sört bont

A kijött hűtőventilátor jól néz ki, az előtét ellenállás is mehet vissza. (7-8.kép)
Jó lenne belenézni a motorba hogy milyen állapotban vannak a szénkeféi.
Alternatíva lenne egy dupla ventilátoros egység beszerelés mint a régi Spiderben volt, de akkor át kellene huzalozni a rendszert amit nem akarok.

A kijött hűtő még bírta volna, de már pár helyen elkezdett zöldülni - 9.kép

 
>> Szerviz2022-12-28

Már hosszabbodnak a nappalok, felcsillant a remény hogy jön a tavasz :-)
Nézzük mit kell még tenni a szezonkezdésig:
- Hűtőcsere,
- Szervóolaj csere,
- Szélzúgás okának megkeresése/megszüntetése a bal ablaknál,
- Aktív mély átszerelése a polc feletti hátfalra, mert így a hasznos teret foglalja,
- Ablaktörlő lapát gumi cseréje/rögzítése hogy ne tudjon kicsúszni mint tette a francia Alpokban a legnagyobb viharban,
- Olaj- és szűrőcsere, de ez már csak az ébresztés után.

...ennyi :-)

 
>> Egyéb2022-12-28

Nekiálltam és elcsomagoltam a mostanában beszerzett alkatrészeket.

Maradt két üres ajtóm, a sorsuk még nincs eldöntve.
Ha kell valakinek szóljon!

 
>> Esemény2022-12-18

Pénteken megtaláltam a marketplace-n Barni Cartárs hirdetését, hogy kiárusítja a maradék alkatrészeit.
Ma elgurultunk Mórra a csapatszállítóval, a 7 személyes Doblo-val hogy kicsit mazsolázzunk a készleteiben. Igazából semmi se kellett sürgősen, de csupa olyan dolgot találtam ami sose árt tartalékban.
Sok mindent sikerült beszerezni, a pontos listát majd a szétszerelések után állítom össze.
Maradt még pár érdekes cucca elsősorban a hátsó futóműhöz...

 
>> Egyéb2022-11-27

Még a nyáron valahol a francia Alpokban egy húzósabb hegyi felfutás után megígértem PHuBi-nak hogy ha rendben hazahoz kap egy új Nissens hűtőt.
Ma megjött :-)

Rendeltem mellé még pár dolgot:
- olajszűrő a tavaszi cseréhez,
- hátsó rugótartó gumibak (ebből kétfélét is rendeltem, de sajna egyik sem olyan mint az eredeti, azért jók lesznek) - talán puhábbak mint az eredetiek így talán kevésbé fog rázni.

 
>> Esemény2022-11-20

Már régóta gyűjtögetem a tartalék alkatrészeket, ma megváltam egytől. Pontosabban kettőtől.
A Tour de Balatonon szóba került hogy Zselének kellene egy pár ajtóborítás.
Régebben sikeresen megegyeztünk egy tálca jobbfajta Cseh sörben.
Ma nyélbe ütöttük az üzletet egy rögtönzött Giulia találkozó keretében.

 
>> Tuning és extra2022-11-17

Régóta keresek új navit a régiek helyett. Egyrészt az 5'-os kijelző kicsi, másrészt az akkuk sincsenek már toppon.
Keresési paraméterek:
- 7'-os kijelző,
- win6 rendszer hogy az iGO-t futtatni lehessen rajta,
- SD kártya csatlakozási lehetőség,
- legalább 8GB memória, így ráférnek a térképek.

Találtam is egyet, gyorsan megrendeltem. Beszéltem a Jézuskával ő azt mondta hogy ő fogja hozni úgyhogy mindez még titok :-)

u.i.
Az iGO remekül fut rajta, nyitókép már PHuBi és a hágó POI-kat is viszi.

 
>> Esemény2022-11-13

Az idén március 12-én kezdődött a szezon, ma lezártuk.
Mentünk még egy majd 50km-es kört, teletankoltuk a "jobbikból", lemostuk és bejártunk a téli szállásra. Ott felpumpáltam a kerekeket 0,5-el majd lekötöttem az akkut.
A szezon 246 napos volt és 6.842 km-t tettünk meg.

Km óra állás: 97.426 km
Együtt megtett út: 41.926 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.340,95 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,84 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,77 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,82 km/nap

 
>> Egyéb2022-11-13

A Spider talira készülve nekiálltam a totó kérdéseinek. Próbáltam a kérdéseket a napi használattal kapcsolatos dolgok felé terelni ezért a második kérdéshez bekerült egy a tanksapkával kapcsolatos pont. (1.kép)
Gyakorlatilag senki sem találta el :-)

Hogy miért is? Indulás előtt megpróbáltunk a végére járni.
Hamar rájöttünk hogy nem véletlenül nem olcsó gyártani az Alfákat.
Az 5 kocsiban kétféle tanksapkát és háromféle ajtót találtunk :-DD

Kétféle tanksapka:
- A kilátszó része egyenes, a belül lévő rész egy "fül"-ben végződik és egy gumiszállal van kikötve (2-3. kép) Itt vagy lógni hagyjuk a gumiszálon vagy mint a 2-es képen felakasztjuk a fülre. (A totókérdés erre vonatkozott.)
- A kilátszó rész egy pöcökben végződik, belül nincs "fül" és gumiszál sincs.(4-5-6-7. kép) Itt a "pöcökkel" lefelé bele lehet tenni a tanksapka tetején lévő tartóba.

Az ePER 4 cikkszámot hoz:
Az első generációhoz:
- 60810510
- 60575668

A facelifthez:
- 60816454 CF2
- 46746613 CF3, JTS

Tankajtó gyakorlatilag 3 féle létezett:
- sima ajtó felül tartóval (5-6-7. kép)
- az ajtó alsó részén vagy egy "dudor", de nincs rajta akasztó (4.kép)
- van tartó, van "dudor" és van akasztó (2-3.kép) - Ami még furcsább hogy a hozzá tartozó sapkán nincs is olyan rész amivel a felső tartóba azt bele lehetne tenni, tehát tök felesleges.

A cikkszámokat már meg se néztem...
A 8-as kép a CF2 motorok rajza az ePER-ben, a 9-es a CF3-é.


Egy ilyen egyszerű részletet nehéz lett volna jobban megbonyolítani...
...és akkor még nem beszéltünk az esetleges cserékről az évek során.

Erős a gyanúm hogy a többi akkor gyártott Alfában is ezek vannak.

 
>> Egyéb2022-10-23

Utoljára majdnem egy éve összesítettem a gyűjteményt.
Nézzük hogy állunk az idei "2022 Nagy Túra" után:

Magassági pont 1.098db - 1.513.095m
Hágó 847 db - 1.036.569m
Végpont 229 db - 434.793m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 116 db - 274.253m
Autóval elérhető 954 db - 1.194.999m

Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 347 db - 714.389 m - 31,60% - 47,21%

Gyalog 85 db - 203.126 m - 7,74% - 13,42%

1 PHB-574 Spider 156db - 283.149 m - 14,21% - 18,71%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,65% - 7,47%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,74% - 4,74%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,00% - 0,90%
5 RSB-559 Giulia 11 db - 20.754 m - 1,00% - 1,37%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,55% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%