Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A vízhűtő kiszerelése:
- Akkusarut leszed - mondjuk ezt már a téli leállításkor megtettem :-)
- A hűtőventilátor és az előtét ellenállás csatlakozásait lehúz,
- A légszűrő alatti kartervédő műanyagot leszed,
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar + a klíma csöveit tartó konzol amit felülről lehet egy csavarhúzóval kitekerni) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszedni - nálam a motorbontásos akciókor kötegelők is kerültek ide a pattintósak a függőleges fülek mellé. A kábeleket amennyire lehet a motor felé el kell húzni. - 2. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed - 3.kép
- Ventilátor tartót kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni. A gumicsíkot ami a tartó alsó fülén van ne vesszük el!)
- Kiegyenlítő tartály kupakját letekerni hogy kapjon levegő a rendszer
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt.
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker (8-as kulcs) - 4. kép
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2 csavart hosszú szárú 8-as krovával kiteker - 5. kép
- a hűtőt az alsó légterelő műanyaghoz csavarokat kiteker és a műanyag idomot kiszed. A műanyag két furata az előbb kitekert csavarok alatt van, ki kell akasztani. Ördöglakat Nr.1 - 6.kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker
- Hűtőt kivesz. Lefelé simán kijön, de mivel nekem ott a padló ezért felfelé kell kiszedni. Leengedve elfordítható annyira hogy felfelé kijöjjön. Ördöglakat Nr.2. Célszerű megjegyezni hogy hogyan jött ki mert az új is így megy vissza.
- Sört bont
A kijött hűtőventilátor jól néz ki, az előtét ellenállás is mehet vissza. (7-8.kép)
Jó lenne belenézni a motorba hogy milyen állapotban vannak a szénkeféi.
Alternatíva lenne egy dupla ventilátoros egység beszerelés mint a régi Spiderben volt, de akkor át kellene huzalozni a rendszert amit nem akarok.
A kijött hűtő még bírta volna, de már pár helyen elkezdett zöldülni - 9.kép
Már hosszabbodnak a nappalok, felcsillant a remény hogy jön a tavasz :-)
Nézzük mit kell még tenni a szezonkezdésig:
- Hűtőcsere,
- Szervóolaj csere,
- Szélzúgás okának megkeresése/megszüntetése a bal ablaknál,
- Aktív mély átszerelése a polc feletti hátfalra, mert így a hasznos teret foglalja,
- Ablaktörlő lapát gumi cseréje/rögzítése hogy ne tudjon kicsúszni mint tette a francia Alpokban a legnagyobb viharban,
- Olaj- és szűrőcsere, de ez már csak az ébresztés után.
...ennyi :-)
Nekiálltam és elcsomagoltam a mostanában beszerzett alkatrészeket.
Maradt két üres ajtóm, a sorsuk még nincs eldöntve.
Ha kell valakinek szóljon!
Pénteken megtaláltam a marketplace-n Barni Cartárs hirdetését, hogy kiárusítja a maradék alkatrészeit.
Ma elgurultunk Mórra a csapatszállítóval, a 7 személyes Doblo-val hogy kicsit mazsolázzunk a készleteiben. Igazából semmi se kellett sürgősen, de csupa olyan dolgot találtam ami sose árt tartalékban.
Sok mindent sikerült beszerezni, a pontos listát majd a szétszerelések után állítom össze.
Maradt még pár érdekes cucca elsősorban a hátsó futóműhöz...
Még a nyáron valahol a francia Alpokban egy húzósabb hegyi felfutás után megígértem PHuBi-nak hogy ha rendben hazahoz kap egy új Nissens hűtőt.
Ma megjött :-)
Rendeltem mellé még pár dolgot:
- olajszűrő a tavaszi cseréhez,
- hátsó rugótartó gumibak (ebből kétfélét is rendeltem, de sajna egyik sem olyan mint az eredeti, azért jók lesznek) - talán puhábbak mint az eredetiek így talán kevésbé fog rázni.
Már régóta gyűjtögetem a tartalék alkatrészeket, ma megváltam egytől. Pontosabban kettőtől.
A Tour de Balatonon szóba került hogy Zselének kellene egy pár ajtóborítás.
Régebben sikeresen megegyeztünk egy tálca jobbfajta Cseh sörben.
Ma nyélbe ütöttük az üzletet egy rögtönzött Giulia találkozó keretében.
Régóta keresek új navit a régiek helyett. Egyrészt az 5'-os kijelző kicsi, másrészt az akkuk sincsenek már toppon.
Keresési paraméterek:
- 7'-os kijelző,
- win6 rendszer hogy az iGO-t futtatni lehessen rajta,
- SD kártya csatlakozási lehetőség,
- legalább 8GB memória, így ráférnek a térképek.
Találtam is egyet, gyorsan megrendeltem. Beszéltem a Jézuskával ő azt mondta hogy ő fogja hozni úgyhogy mindez még titok :-)
u.i.
Az iGO remekül fut rajta, nyitókép már PHuBi és a hágó POI-kat is viszi.
Az idén március 12-én kezdődött a szezon, ma lezártuk.
Mentünk még egy majd 50km-es kört, teletankoltuk a "jobbikból", lemostuk és bejártunk a téli szállásra. Ott felpumpáltam a kerekeket 0,5-el majd lekötöttem az akkut.
A szezon 246 napos volt és 6.842 km-t tettünk meg.
Km óra állás: 97.426 km
Együtt megtett út: 41.926 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.340,95 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,84 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,77 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,82 km/nap
A Spider talira készülve nekiálltam a totó kérdéseinek. Próbáltam a kérdéseket a napi használattal kapcsolatos dolgok felé terelni ezért a második kérdéshez bekerült egy a tanksapkával kapcsolatos pont. (1.kép)
Gyakorlatilag senki sem találta el :-)
Hogy miért is? Indulás előtt megpróbáltunk a végére járni.
Hamar rájöttünk hogy nem véletlenül nem olcsó gyártani az Alfákat.
Az 5 kocsiban kétféle tanksapkát és háromféle ajtót találtunk :-DD
Kétféle tanksapka:
- A kilátszó része egyenes, a belül lévő rész egy "fül"-ben végződik és egy gumiszállal van kikötve (2-3. kép) Itt vagy lógni hagyjuk a gumiszálon vagy mint a 2-es képen felakasztjuk a fülre. (A totókérdés erre vonatkozott.)
- A kilátszó rész egy pöcökben végződik, belül nincs "fül" és gumiszál sincs.(4-5-6-7. kép) Itt a "pöcökkel" lefelé bele lehet tenni a tanksapka tetején lévő tartóba.
Az ePER 4 cikkszámot hoz:
Az első generációhoz:
- 60810510
- 60575668
A facelifthez:
- 60816454 CF2
- 46746613 CF3, JTS
Tankajtó gyakorlatilag 3 féle létezett:
- sima ajtó felül tartóval (5-6-7. kép)
- az ajtó alsó részén vagy egy "dudor", de nincs rajta akasztó (4.kép)
- van tartó, van "dudor" és van akasztó (2-3.kép) - Ami még furcsább hogy a hozzá tartozó sapkán nincs is olyan rész amivel a felső tartóba azt bele lehetne tenni, tehát tök felesleges.
A cikkszámokat már meg se néztem...
A 8-as kép a CF2 motorok rajza az ePER-ben, a 9-es a CF3-é.
Egy ilyen egyszerű részletet nehéz lett volna jobban megbonyolítani...
...és akkor még nem beszéltünk az esetleges cserékről az évek során.
Erős a gyanúm hogy a többi akkor gyártott Alfában is ezek vannak.
Utoljára majdnem egy éve összesítettem a gyűjteményt.
Nézzük hogy állunk az idei "2022 Nagy Túra" után:
Magassági pont 1.098db - 1.513.095m
Hágó 847 db - 1.036.569m
Végpont 229 db - 434.793m
Vízválasztó 34 db - 34.006m
Érvénytelen (nem járható) 24 db - 56.978m
Földút miatt nem járható 21 db - 47.856m
Egyéb akadály 22 db - 52.202m
Gyalog elérhető 116 db - 274.253m
Autóval elérhető 954 db - 1.194.999m
Teljesítve:
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 347 db - 714.389 m - 31,60% - 47,21%
Gyalog 85 db - 203.126 m - 7,74% - 13,42%
1 PHB-574 Spider 156db - 283.149 m - 14,21% - 18,71%
2 LHU-600 Spider 62 db - 113.086 m - 5,65% - 7,47%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db - 71.431 m - 4,74% - 4,74%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db - 13.557 m - 1,00% - 0,90%
5 RSB-559 Giulia 11 db - 20.754 m - 1,00% - 1,37%
6 Egyéb autó 6 db - 4.631 m - 0,55% - 0,31%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db - 4.652 m - 0,46% - 0,31%