Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Ma a tó déli részét jártuk körbe.
Nem mentünk le a partra hanem csodaszép hegyi utakon felmentünk a 700m Santuario di Montecastello-hoz. Egy elképesztő helyre épült templom. A templom maga és a kilátás is csodás. Az utolsó szakasz elég meredek, de megérte feljönni.
A következő megálló Maderno kikötője volt. Itt kompra szálltunk hogy átkeljünk a tó keleti oldalára. A kompon jött velünk kettő tűzpiros Vespa is. A tó körül már eddig is
nagyon sokkal találkoztunk, általában kettesével. Itt a matricából kiderült hogy ez valami újabb őrület. Külön bajszos és rúzsozott utasoknak. Jó buli lehet ha ennyien piros Vespáznak :-)
A túlsó oldalon Garda város volt a tervezett cél. Mivel ebédelni Sirmionéban szerettünk volna nem álltunk meg.
A következő megálló a Porta Verona lett volna. Itt meg parkolót nem találtunk.
Sirmionéban a szokásos parkolási őrület várt minket. A negyedik körben sikerült egy éppen távozó kocsi helyére beállni.
A melegre való tekintettel a vár bejáratánál elfogyasztottunk egy limonádét. Ott az orrunk előtt facsarják citromból. Csak jég megy bele.
Bent egy random kiválasztott étteremben megebédeltünk. A turistáknak szánt éttermek ugyan nem a gasztronómia csúcsát képviselik, de jókat lehet enni. Hatalmas séta következett a melegben.
A következő megálló egy szállodánál volt, ahol 2019-ben szálltunk meg. Jó volt visszaemlékezni az akkor történtekre. Lehet hogy még visszajövünk ide.
Innen a tóparton visszamentünk a szállásra, ahol a boltban bevásároltunk és a szobában egy "hideg" vacsorát fogyasztottunk el némi pezsgővel.
Autós téma:
A tó délnyugati részén belekóstolhattunk a körforgalmak világába.
A főúton max 800 méterenként (van ahol csak 300 méterenként) egy körforgalom. Pár km után már nem számolod. Mindegyiknék lassítani, körbe menni, felgyorsítani. Sok helyen nem is érdemes gyorsítani mert ott a következő vagy éppen ott a kijáratnál a következőnél álló sor vége. Az idő telik, a távolság nem fogy...főúton haladva úgy hogy a betorkolló utak 90%-ában senki sem jön.
Az átlagsebesség a béka segge alatt.
A fogyasztás a sok gyorsítás miatt az egekben.
Ráadásul nézegetni se tudsz mert ugye ott a következő körforgalom.
Nem véletlenül indexelnek errefelé másként mint nálunk. Ha egyenesen mész át akkor sose indexelnek, ezzel jelzik az egyenes haladást. Értelem szerűen ha jobbra kimennek az első leágazáson akkor jobbra, ha a harmadikon mennek ki akkor balra indexelnek. Így nem kell annyit kattogtatni.
Szívesen elküldeném ide pár napra közlekedni azt, aki a körforgalmakért van oda, hogy az milyen jó és mindenre is megoldás.
Ma körülnéztünk a Garda-tótól nyugatra a hegyekben:
- Lago di Ledro (2.kép) egy csodálatos kis tó a hegyek között. A kilátás miatt ittunk egy igazi olasz eszpresszót.
- 747m Ampolapass - Hágó
- 409m Strono - útközben "találtuk", be is került a magassági pontok közé. Egy hangulatos kis falu a hegyekben.
- Batteria Statuo - erőd a völgyben. Korábban már jártunk itt. Most is megcsodáltuk azt a leleményességet amivel a védművet építették anno. Nem hiszem hogy itt bárki át tudott jönni a völgyön.
- 761m San Liberale - Egy templom. Hihetetlen hogy milyen helyekre építettek templomokat. Épp egy diákcsoport látogatta.
- 1.112m Passo del Cavallino della Fobbia (6.kép) - Errefelé kezdett elszabadulni a hegyi utak "pokla". Keskeny, nem mindenütt jó minőségű (mintha itthon lettünk volna) és erősen kanyargós utak az erdőben. Csak Fóbia hágónak hívtuk.
- 1.100m - rifugio passo Cavallino della fobbia - a hágó "menedékháza" ami egy egyszerű vendéglő. Hihetetlen hogy ilyen elhagyatott helyen mennyien laknak. A kérdésünk csak annyi volt hogy mi a fenéből élnek itt?
- 1.000m Santuario della Madonna del Rio Secco (7,kép) - A szűk, kanyargós hegyi útra építettek egy csoda szép templomot és a sallangokat. Igen, az út az épület jobb oldalán látható kapualjban megy tovább. Sajnos nem tudtuk megnézni mert nem volt nyitva. A neten található képek alapján mestermű.
- 941m Passo San Rocco - Hágó
- 1.467m Monte Stino - Végpont (8.kép) - Egy hihetetlen szerpentin végén egy vendéglő, körülötte semmi. Autóval nem nagyon találkoztunk, de az étterem tele. Itt megebédeltünk.
- 898m Persone - Hágó
- 603m Duzzasztó - Lago di Valvestino (9.kép) Mint már több helyen is láttuk, itt is kevés a tárolóban a víz. Gondban lesznek a villannyal az olaszok...
- Megálló az alagút után a tóparton. (10. kép) A tavat körbefutó út több pontján is találni hasonló megállókat. Érdemes pár percre megállni és egyszerűen csak gyönyörködni a tájban.
- Strada della Forra - egy külön történet...
A szobánk a semmi felett a 11. képen. Igen, a szobából olyan kilátás nyílik amit nehéz elképzelni.
Vacsora előtt még körbe néztünk a faluban. Tremosine elég kicsi hamar megvolt.
A legtöbb Nagy Túra első napja a távolságról szól: Minél gyorsabban minél messzebbre.
A mai kicsit más lett. A terv szerint a Garda keleti partjáig kell eljutni, belefért egy kis kitérő.
A csomagolás során sikerült elérni amit eddig nem. PHuBi az idén először tudta magával vinni a pótkerekét!
730 km és 9 és fél óra lett a tervezett menet, ami a gyakorlatban 10:34 lett.
Lienz felé már többször is mentem, most nem a szokásos úton hanem a 2.052 , magas Staller Sattel felé vettük az irányt. A hágó érdekességét az adja hogy az olasz oldal változó irányú. A lámpa egész órától - óra 15 percig Olaszország irányába engedi a forgalmat, óra 30-tól 45-ig visszafelé. Így nem volt mindegy hogy mikor érkezünk. Próbáltam úgy időzíteni hogy legyen idő előtte még enni egyet. Sikerült is 11.26-ra odaérni. (Később az olasz oldalon látott éttermek alapján jobb lett volna ott enni.)
A határ előtt még az osztrák benzinnel teletöltöttük PHuBi tartályát. (3.kép) 38,59 liter 497,4 km-re, ami 7,76-os fogyasztást jelent. Nem rossz :-)
A határ előtt, a terv szerint megebédeltünk. (4-5. kép)
12:02-kor léptük át a határt.
Az út keskeny (emiatt egyirányú) és csodaszép volt! A hágó volt a legmagasabb pont az idei túra során.
Tovább haladva elértük az autópályát, majd arról lehajtva a St. Giovanni hágót. (8.kép)
A Garda-tó északi csücskén találtam egy kilátót a tóra. (9.kép)
A szálloda (Hotel Ristorante Miralago) talán a tó legszebb kilátást adó helye volt. A szoba a "semmi" felett hihetetlen volt, a korábbi elképzeléseinket is messze felülmúlta.
A napot egy (kettő) igazi olasz pizzával zártuk. (11.kép)
Ma reggel megnézettem a futóművet.
A jobb első keréken kellett állítani, ezek szerint nem véletlenül kopott jobban annak a guminak a belső fele.
2022.12.29. Új hűtő beköltözik
2023.06.08. BAJ VAN!
2023.06.12. Bontás
2023.06.14. Az új hűtő
2023.06.15. Új hűtő beköltözik
2023.06.16. Hűtő extrákkal
2023.06.17. Hűtő és légszűrők
2023.06.29. Pont az "i" betűre - hűtő
Az idei Spider Túra után újra aktualizáltam a tavalyi listámat.
Mindezt felvittem a térképre is.
- sárga: magassági pont
- kék: "megvolt"
- lila: a 2023 Nagy Túra betervezett pontjai
A mai menü:
- bőrápolás Sonax cuccal,
- műanyagtisztítás - Lotus lötty
- műanyagápolás - Sonax nano
- szolíd polír
- porszívózás,
- szőnyegtisztítás - valami aktív hab
- műszerfalápolás - Lotus lötty
- USB a zenékkel bekészítve
- a fő navira az érintendő pontok (POI) és az útvonalterv feltöltve (iGO)
- a tartalék navira az érintendő pontok (POI) és az útvonalterv feltöltve (iGO)
- dashcam memóriakártyái letörölve, összekészítve
Még valami:
Jövő szerda 8-ra bejelentkeztem egy futómű ellenőrzésre.
Pár napja egy csavaranyával oldottam meg az eltérő szögeket.
Ma elkészült a pontos idom, beszereltem.
A helyére téve kifúrtam a lyukakat és már mehetett is vissza a csavar.
Kész.
Teszt a 2023-as Nagy Túrán...
u.i.
Felmerült a kérdés hogy nem jelent problémát hogy a gumikon felfüggesztett hűtő tetején lévő U profilt mereven rögzítjük a karosszériához?
...ezért vártam egy napot a kivitelezéssel is a hűtő beszerelése után.
Amire jutottam:
- a hűtőt tartó gumibakok pár tized mm játékot engednek a hűtőnek - ennyit a lamellák is engednek/mozognak a hűtő tetején, nem lehet gond.
- a gumibakok rezgést is csillapítanak - lehet, de a csavarok felül átmenőek, tehát fémről fémre közvetlenül viszik át a rezgést, alul minden maradt a régi, csak kapott két nagy O-gyűrűs támogatás. Ahogy nézegette az alkatrészeket (pl a 3 hűtőt) a gumi alkatrészeknek inkább "hézagkitöltő" szerepe van. A gyártási pontatlanságokat egyenlítik ki.
- lamellák mozgása, leszakítása - az eredeté képen (ahol a víz folyik) jó látni hogy az U-tartó már centikkel nincs a helyén, a ventilátor forgása közben gyakorlatilag szétverte a hűtő tetejét. Számomra egyértelmű volt hogy ez a plusz mozgás szabta szét a hűtőt.
Teszt a Nagy Túra 2023-on (36 hágó) - ha valami látható változás lesz lehet hogy az alu távtartót gumira cserélem.
Szokás szerint elmentem a nagy kirándulás előtt feltölteni.
Esedékes volt.
200 gramm gáz volt már csak benne.
Ahogy eddig is a vákuumpróba semmi szivárgást se talált.