Mutasd

>> Tuning és extra2017-08-14

Első lépésként rádugtam a MES-t:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.08.14. 16:53:18
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------

ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002

READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: -48,0 °C
Motor fordulatszám : 0 rpm
Motor terhelés: 99,75 %
Levegôhômérséklet : -48,0 °C
Fojtószelep fok: 0,00 deg.
Akkumulátor feszültség : 0,000 V

ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.

Szóval semmi komoly.
Lássuk a többit!
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 52817,4 km
Írások száma: 0
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Vízhômérséklet: 25,5 °C
Levegôhômérséklet : 35,3 °C
Akkumulátor feszültség : 12,29 V
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 1,00244
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 1,01846
DTV 1 tényezô: 0,19
DTV 2 tényezô: 0,00

Az óra 56.5xx-et mutat, a comp meg 52817,4-et.
NINCS tekerve! :-))

 
>> Tuning és extra2017-08-14

Ma beszereztem az Alfa kötelező kellékét, a szelepsapkát.
Mellékesen a KRESZ miatt kötelező háromszöget is.

 
>> Tuning és extra2017-08-13

Megrendeltem, innen
Szállítással 161 Euro, itthon ettől többért találtam...
Kíváncsian várom.

 
>> Autóápolás2017-08-13

A tesztút végére és a mai ismerkedéssel kiegészítve összeállt a tennivalók listája:
- keréknyomás ellenőrzés (ma megvolt, jól éreztem mindbe kellett),
- kerekek kiegyensúlyozása, mert valamelyik nem az igazi,
- olajcsere Racing-re,
- tetőimpregnálás,
- bőrápolás,
- termosztát csere (az első 3-400 km-en még jó volt, aztán megunta a dolgot és stabil 80 fok alá állt be a mutató),
- esetleg hűtővíz csere (Zöld színű van benne, elég tiszta. Utána kell néznem, hogy milyennek kellene lennie.),
- szőnyegcsere (ma megtörtént, bekerült a Piritu feliratos a régiből),
- váltóolaj csere,
- szervóolaj csere,
- fékolajcsere,
- tanksapka nyitó gomb cseréje, mert nem nyitja (Ma kimértem, nem kapcsol.)
- km nullázó gomb cseréje, mert minden gyújtás ráadáskor automatikusan nulláz (Ma kimértem, alaphelyzetben van zárva és benyomáskor nyit. Valahogy nem tetszik a működése.)
- rádiócsere (Jelenleg egy 156-os rádiója van benne. Működik, de nem tud USB-t és a mélynyomó sem az igazi vele.),
- a korábbi gazdáját meg kell kérdeznem, hogy a bordó mesterkulcs nem maradt-e nála,
- kell még egy szélfogó háló, mert az nincs hozzá.
...ennyi

 
>> Egyéb2017-08-11

Május óta zajlik a vadászat.
49 autó van az Excel-es vadászati listámon. 396 fájl van elmentve a hirdetési oldalakról (pdf, fénykép).
Sok-sok autót néztem meg, jó párat ilyen-olyan ok miatt nem. Többet elvittek az orrom elől.

Mentünk is egy pöttyet. Mennyit is?
- Első kör Fuldát érintve: 2.175 km
- Második kör a Brera/Spiderekkel: kb. 2.000 km
- Harmadik kör, a V6-al: 3.197 km
- Elhozatal: 1.960 km
Összesen: kb. 9.352 km
Huhhh, még kimondani is sok...

 
>> Esemény2017-08-11

960 km várt ránk hazáig, kiváló lehetőség az ismerkedésre.
Sajnos a kinti szokásnak megfelelően az eladás előtti szervizelés is anélkül történt, hogy bármit is tudtak volna az autóról. Mint a többi kocsiba, ebbe is 5W30-as LongLife olajat töltöttek. Abból indultam ki, hogy az Alfa 10W40-et ír, sportos esetre 10W60-at, ha nagyon papásan megyünk, akkor haza kell hogy érjünk ezzel is.
Természetesen a legközelebbi autópálya felhajtó le volt zárva, úgyhogy némi kerülővel jutottunk fel. Sebaj, a falvakon keresztül volt idő ismerkedni.
Autópályán 120-125 között jöttünk hazáig, max 3.500-as fordulattal. 12 óra lett a dugókkal együtt...
A longlife olajból ilyen papás tempó mellett kb. fél litert csipegetett el. Mi lett volna, ha Alfás tempót megyünk??? Gondolva erre az esetre vittem magammal majd egy flakon Racinget utántölteni.
Az autó jól vizsgázott. Sokkal "polgáribb" a réginél. Minden sokkal finomabban működik. A motor kisebb fordulaton is élénkebb, érezni a más elektronikát.
A 17"-es kerekek jobbak, mint vártam. Nem vezeti meg annyira a nyomvájú, mint anno a 147/156 párosnál. Klíma teszi a dolgát.
Szóval nagy a különbség a 188ezret futott alufedeles és az 55 ezret futott műanyagfedeles közt.

 
>> Esemény2017-08-11

Nyitás előtt pár perccel érkeztünk a kereskedésbe.
Pontban 9-kor megérkezett a kereskedés tulaja, beengedett a kapun.
Mire minden táblát kirakott és kinyitotta az irodát, már megszületett a döntés. Visszük!
Azért egy próbaút kell még. Próbarendszám felkerült.
A kellemest a hasznossal összekötve a helyi "okmányirodába" mentünk.
Legnagyobb meglepetésemre ott elég volt a kereskedőnek azt mondani, hogy ezt a kocsit (forgalmi másolatát az asztalra tette) legyenek szívesek ennek az embernek (rám mutatott) a nevére írni. Ennyi. Se számlát, se adás-vételit, csak két személyit kértek.
Onnan a szemben lévő konténer irodába, hogy biztosítást kössünk. Szintén jellemző a kereskedői mentalitásra, hogy itt adott kölcsön egy százast a biztosításra, mert a pénzes borítékom a Giuliettában maradt.

A biztosítással már majdnem kaptunk az engedélyt a rendszám legyártására, csak előbb a vámhivatalból kellett egy igazolás.
Elmentünk a vámhivatalba. Kaptam egy papírt és fizettem 11 eurót.
A vámos papírral vissza az okmányirodába, ahol egy cetlit kaptam. Azzal vissza a konténer irodába és mire kifizettem, már kész is volt a rendszám. (SLK-240)
Rendszámmal vissza az okmányirodába, ahol beszkennelték, fizettem és kaptam a "forgalmit" és a Fahrzeugbrief-et.
Kész, rendszámot felpattint és vissza a kereskedésbe.
Mibe volt a 30 napos export rendszám?
- Biztosítás: 87 Euro (érvényes Európában)
- Rendszám legyártása: 38,00 Euro
- Vámhivatal: 11 Euro
- Okmányiroda: 34,60 Euro
Összesen: 170,60 Euro
Már csak meg kell venni a kocsit. Úgyhogy kifizettem és megkaptam a számlát.
Amíg előkerítették a másik kulcsot is a szervizből kiderült, hoyg tegnap még ketten érdeklődtek rajtam kívül. Őket elküldte a tulaj, hogy jönnek érte Magyarországról. Amíg ügyeztünk még egy érdeklődő is jött.
Szóval a jó kocsira itt is van kereslet.
Kaja, tankolás is indulás haza!
Óraállás az átvételnél: 55.500 km

 
>> Esemény2017-08-10

Sajnos a hirdetésben és egyéb helyeken sem találtam nyitvatartási időt a kereskedéshez.
Reggel 8-kor nem vették fel. Fél 9-kor sem. Ellenben 9-kor már igen, tehát ekkor nyitnak.
Kocsi megvan, olyan, mint a leírás. Garázsban volt, szinte nem használták.
Rákérdeztem a rendszámra, abban is tudnak segíteni.
Közöltem, hogy holnap reggel 8-kor ott vagyok, és ha tényleg olyan a kocsi, akkor elhozom.
A válasz az volt, hogy:
- ez nem megy.
- Miért? :-O
- Mert 9-kor nyitunk :-)

Beizzítottam a Giuliettát és Buksival a majd 1.000 km-re lévő Aschersleben felé vettük az irányt...

Az út gyorsan telt, csak a dugók miatt 10 órás lett.
Este nyolc után érkeztünk. Első utunk a kereskedésbe vezetett, hátha látjuk.
A kerítés mögött várt minket. Ahogy megláttam, rám tört a "kell nekem" érzés, rögtön tudtam, hogy két autóval megyünk haza.
Átmentünk a szállodába, hogy egy jó vacsorával és némi sörrel kitartsunk a nyitásig.
Mivel kínaiban vacsiztunk megkóstoltuk a bambuszpálinkát. Kár volt, rettenetes íze van. Egy biztos, a kínai pincérek megemlegetik a két magyart.
Elég volt negyed óra hogy megtanulják, ha valamelyikre ránézünk az azt jelenti hogy jöhet a következő kör sör. Aztán azt is megtanítottuk nekik, hogy egy tele sör mindig legyen előttünk, ha megkezdjük akkor hozhatják automatikusan a következőt (kanban rendszer).

Szóval, ha nagy nehezen is, de eltelt az idő...

 
>> Egyéb2017-08-09

Miután megszüntette a kommunikációt az előző kocsi tulaja, nekiugrottam a netnek...
Újabb találatot kaptam:
- piros/fekete bőrbelső,
- sérülésmentes,
- 55.400 km,
- Euro 3,
- érvényes TÜV,
- metál fekete,
- vezérlés (és minden más) 2014-ben 43.950-nél cserélve,
Hmmm....
Jobb, mint a másik....
Holnap reggel felhívom a kereskedést.
képek forrása: mobile.de

>> Esemény2017-07-31

2017.07.31. Szívó benzines kell!

VADÁSZAT:

2017.05.20-23. Autókereskedés Berlin
2017.05.25. Spider vadászat Part I.
2017.05.26. Spider vadászat Part II.
2017.05.26. Spider vadászat Part III.
2017.05.26. Spider vadászat - Part IV.
2017.06.19. Vadászat, immáron az újabbra...
2017.06.21. Majdnem találtam autót...
2017.08.01. Vadászat
2017.08.01. Vadászat II.
2017.08.02. Kéket még nem láttam
2017.08.02. Elvitték...
2017.08.03. 3.0 V6 24V
2017.08.05. Megint egy mellényúlás...
2017.08.05. Spider vadászat - Part II.
2017.08.09. Ezt is elvitték...
2017.08.09. Meglepetés
2017.08.10. GO!


Új kalandok fedetlen fővel:

2017.08.11. Egy közös élet kezdete
2017.08.11. Tesztút hazafelé
2017.08.11. Hosszú az út hazáig...
2017.08.13. Tennivalók
2017.08.13. Szélfogó
2017.08.14. Kötelező extra
2017.08.14. Ismerkedés...
2017.08.14. Ismerkedés Part II.
2017.08.15. Meglepetés!!!
2018.08.16. Nincs mesterkulcs
2017.08.17. Ambuláns kezelés Dr Csörinél
2017.08.17.Szélfogó
2017.08.17. Légszűrő és még valami
2018.08.19. Szélfogó
2017.08.22. Bőrápolás
2017.08.23. Helyzetjelentés
2017.08.28. Honosítás I.
2017.08.30. Műszaki felülvizsgálat
2017.08.30. Tetőnyitás kézzel
2017.08.31. Rendszám
2017.09.01. PHuBi születik
2017.09.02. PHuBi kirándulni megy
2017.09.10. Első rendszám
2017.09.11. Műszaki vizsga
2017.09.12. Törzskönyv
2017.09.14. Tetőimpegnálás
2017.09.16. Rendszám ragasztás
2017.09.17. Blaupunkt Valencia mp34
2017.09.23. PHuBi vadászni megy
2017.09.27. Kulcs
2017.09.27. Rádió Part II.
2017.09.29. Lyukas csavarok
2017.09.30. Kreuzenstein vára
2017.10.04. Alfa projektor
2017.10.14. Aktív mélyláda
2017.10.17. Óra
2017.10.18. Aktív mélyláda - Part II.

2017.10.19. Padlófestés
2017.11.05. Szezonzárás
2017.11.12.Kezdődik - Akku ki
2017.11.12. Bal eleje
2017.11.12. Jobb eleje
2017 vs 2009 - Pók vs PHuBi
2017.11.14. Első fékek
2017.11.15. Futómű szétszerelés
2017.11.16. Festés
2017.11.17. Vásárlás
2017.11.18. Kerékagy festés
2017.11.19. A fékek elpirulnak
2017.11.21. Lassan, de készül az eleje
2017.11.22. Eleje kész
2017.11.24. Bal első fék
2017.11.26. Hátsó rész - Part I.
2017.11.27. Hátsó rész - Part II.
2017.11.28. Hátsó rész - Part III.
2017.11.29. Hátsó rész - Part IV.
2017.11.30. Hátsó rész - Part V.
2017.11.30. Hátsó rész - Part VI.
2017.12.08. Hátsó rész - Part VII.
2017.12.09. Hátsó rész - Part VIII.
2017.12.12. Hátsó rész - Part IX.
2017.12.15. Telefon előkészítés
2017.12.15. Csomagtartó felfedezése
2017.12.15. Tolató radar
2017.12.12. Hátsó rész - Part X. + Elektronika - Part I.
2017.12.20. Sub előkészítés
2017.12.21. Sub bekerült
2017.12.22. Hosszabbodnak a nappalok
2017.12.22. PHuBi vallatáson
2017.12.22. PHuBi vallatáson - Légkondi
2017.12.22. PHuBi vallatáson - ABS
2017.12.22. PHuBi vallatáson - Motor
2017.12.25. Középkonzol evolúció
2017.12.27. km óra kiszerelés
2017.12.27. Rádiócsere
2017.12.27. Középkonzol kiszerelése
2017.12.28. Antenna kapcsoló
2017.12.29. Hazárd megye lordjai