Mutasd

>> Esemény2017-08-31

18:05 - bejövő hívás: "Nálam van a rendszám."
"Megyek"

PHB-574
:-)

 
>> Egyéb2017-08-30

1. Kéziféket behúz
2. Ablakokat kicsit lehúz (vagy ajtókat kinyit)
3. Reteszeket a szélvédő tetején nyit.
4. Gyújtást ráad.
5. A vezetőülés mögötti gombokkal hátsó részt old, fedelet kinyit. (A belső gomb egy motoros zárást nyit, pár másodpercig nyomni kell. A külső csak egy mágnest nyit, elég egy pillanatra megnyomni.)
6. Gyújtást levesz, ezzel a hidraulika rendszerben megszűnik a nyomás.
7. Tető hátsó részét felemel.
8. Fedelet felhajt.
9. Tetőt a helyére behajt.
10. Fedelet visszahajt.
11. Gyújtást ráad.
12. Fedelet lenyomva tart, közben a küszöb felőli gomb alsó szélét nyomva a fedelet lezár.

 
>> Esemény2017-08-30

Meglátogattuk az NKH-t - vagy hogy is hívjákot. Lajstromba vettek minket.
Hazafelé elértük az 57e km-t.
Az átadás óta 1.500 km-t tettünk meg. (A próbaúton még 22-t.)
Ja, megkötöttük a biztosítást is.
Hatalmas léptekkel haladunk a rendszám felé...

 
>> Esemény2017-08-28

Ma hívtak, hogy szerdán mehetek a vizsgabázisra.
Utána már csak némi papírmunka van hátra...

 
>> Egyéb2017-08-23

Km óra állás: 56.915 km
Együtt megtett út: 1.415 km
Együtt töltött idő: 12 nap
Tankolt üzemanyag: 164,95 liter - ebből 57,36 az első teletankolás
Tankolt üzemanyag ára: 64.543 Ft - ebből 23.783 Ft az első teletank
Átlagfogyasztás: 7,6 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,81 Ft/km
Napi átlagos futás: 117,92 km/nap

 
>> Autóápolás2017-08-22

Szombaton beszereztem pár dolgot.
Ma nekiálltam a bőnek. Mint a szivacs úgy itta be. A fejtámlákat 4x kentem be, az üléseket csak 2x.
Pár nap múlva kiderül, hogy kell-e még kenegetni.
Nagyságrenddel javult az optika :-)

update - 2017.08.23.
Megszáradt, nagyon szép lett. Azért még egy kenés ráfér.

 
>> Tuning és extra2017-08-19

A film alapján a felszerelés könnyen ment.
A jobb oldali lyukat elsőre nem fúrtam elég "ferdére", nem esett egy tengelybe a másikkal. Így eltört a műanyag persely. Szerencsére fordítva berakva tartja a hálót.
Kell egy 35 mm hosszú 12-es csavar, amiben van egy 8-as átmenő furat.
Ha már csináltatok, akkor kettő lesz, hogy a másik oldal is fém legyen.

Más:
Ma bevásároltam:
- Sonax bőrápoló
- Sonax tetőimpregnáló
- Sonax műanyagápoló
Már csak idő kell a művelethez...

 
>> Szerviz2017-08-17

Nekiálltam és kicseréltem a Csöritől kapott légszűrőt. Miután tegnapelőtt már gyakoroltam a kiszedést gyorsan ment.
Aztán nekiálltam, hogy kiszereljem a törött katalizátor tartó lemezt, amit délelőtt Csöri vett észre.
Nem volt egyszerű dolog, de meglett.
Sikerült egy ismerőssel meghegesztetni.
Folyt.köv.

update 2017.08.18.
A meghegesztett tartót sikerült visszarakni. Előtte persze lefújtam hőálló ezüsttel.
Probléma kipipálva :-)

 
>> Tuning és extra2017-08-17

Vasárnap este rendeletem: windschott.de
Ma délután megérkezett.
A beépítéséről a videó itt van.
Ár 139 Euro és további 22-ért házhoz hozzák.
Kicsomagolva profi cuccnak tűnik. Sokkal könnyebb, mint az házi készítésű régi volt.
Neki is ugrottam a beszerelésnek, de a projekt 12-es fúró híján leállt.
Folytatás szombaton...

 
>> Szerviz2017-08-17

Reggel - a longlife olajra való tekintettel - nagypapásan elgurultunk Várpalotára.
A terv két lényegi részre volt osztható. A szokásos karbantartásra és az autó tüzetesebb átvizsgálására.
A karbantartás:
- olajcsere (Selenia Racing)
- olajszűrő csere,
- termosztát csere (gyári)
- hűtőfolyadék cseréje (zöld helyett piros), mintha vért töltöttek volna bele,
- légszűrő csere (ezt majd itthon rakom be),
- szervóolaj csere,
- fékolaj csere,
- futómű átvizsgálás (semmi baj, a gumi lehetett szálszakadt).
Az átvizsgálás eredményeként néhány dologra fény derült:
- a rövid utas használat megviselte a kipufogó rendszert, a külső burkolat már itt-ott lyukas, egy-két éven belül cserélni kell,
- A leömlő tartó itt is eltörött, meg kell hegeszteni,
- A kocsi "egyben van" :-)

56.651 km

Hazafelé jöttek az első felhőtlen km-ek. Már kipörgettem 3-ban előzés céljából többször is. A hangja 4e felett nem olyan vad, mint a Póké volt, de még így is hihetetlenül szép. Mértem egy 0-100-at. Úgy tűnik, hogy hozza a specifikációt :-))

De hogy a macska rúgja meg, az 5 éves alig kopott Pirellik rettenetesek. (Elöl azok vannak.) Nagyon tolja az orrát kifelé az autó. Veszprémben az egyik körforgalomban rám is hozta a frászt. A következő szezonra ki kell cserélni őket. Addig tesztelem velük az első futóművet...

u.i.
Csöri rendelt gyári rendszámtábla tartót előre. A jelenlegi megoldás - a keret két csavarral van felfogatva a lökkösre - nem túl elegáns.