Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Ma hívtak, hogy szerdán mehetek a vizsgabázisra.
Utána már csak némi papírmunka van hátra...
Km óra állás: 56.915 km
Együtt megtett út: 1.415 km
Együtt töltött idő: 12 nap
Tankolt üzemanyag: 164,95 liter - ebből 57,36 az első teletankolás
Tankolt üzemanyag ára: 64.543 Ft - ebből 23.783 Ft az első teletank
Átlagfogyasztás: 7,6 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,81 Ft/km
Napi átlagos futás: 117,92 km/nap
Szombaton beszereztem pár dolgot.
Ma nekiálltam a bőnek. Mint a szivacs úgy itta be. A fejtámlákat 4x kentem be, az üléseket csak 2x.
Pár nap múlva kiderül, hogy kell-e még kenegetni.
Nagyságrenddel javult az optika :-)
update - 2017.08.23.
Megszáradt, nagyon szép lett. Azért még egy kenés ráfér.
A film alapján a felszerelés könnyen ment.
A jobb oldali lyukat elsőre nem fúrtam elég "ferdére", nem esett egy tengelybe a másikkal. Így eltört a műanyag persely. Szerencsére fordítva berakva tartja a hálót.
Kell egy 35 mm hosszú 12-es csavar, amiben van egy 8-as átmenő furat.
Ha már csináltatok, akkor kettő lesz, hogy a másik oldal is fém legyen.
Más:
Ma bevásároltam:
- Sonax bőrápoló
- Sonax tetőimpregnáló
- Sonax műanyagápoló
Már csak idő kell a művelethez...
Nekiálltam és kicseréltem a Csöritől kapott légszűrőt. Miután tegnapelőtt már gyakoroltam a kiszedést gyorsan ment.
Aztán nekiálltam, hogy kiszereljem a törött katalizátor tartó lemezt, amit délelőtt Csöri vett észre.
Nem volt egyszerű dolog, de meglett.
Sikerült egy ismerőssel meghegesztetni.
Folyt.köv.
update 2017.08.18.
A meghegesztett tartót sikerült visszarakni. Előtte persze lefújtam hőálló ezüsttel.
Probléma kipipálva :-)
Vasárnap este rendeletem: windschott.de
Ma délután megérkezett.
A beépítéséről a videó itt van.
Ár 139 Euro és további 22-ért házhoz hozzák.
Kicsomagolva profi cuccnak tűnik. Sokkal könnyebb, mint az házi készítésű régi volt.
Neki is ugrottam a beszerelésnek, de a projekt 12-es fúró híján leállt.
Folytatás szombaton...
Reggel - a longlife olajra való tekintettel - nagypapásan elgurultunk Várpalotára.
A terv két lényegi részre volt osztható. A szokásos karbantartásra és az autó tüzetesebb átvizsgálására.
A karbantartás:
- olajcsere (Selenia Racing)
- olajszűrő csere,
- termosztát csere (gyári)
- hűtőfolyadék cseréje (zöld helyett piros), mintha vért töltöttek volna bele,
- légszűrő csere (ezt majd itthon rakom be),
- szervóolaj csere,
- fékolaj csere,
- futómű átvizsgálás (semmi baj, a gumi lehetett szálszakadt).
Az átvizsgálás eredményeként néhány dologra fény derült:
- a rövid utas használat megviselte a kipufogó rendszert, a külső burkolat már itt-ott lyukas, egy-két éven belül cserélni kell,
- A leömlő tartó itt is eltörött, meg kell hegeszteni,
- A kocsi "egyben van" :-)
56.651 km
Hazafelé jöttek az első felhőtlen km-ek. Már kipörgettem 3-ban előzés céljából többször is. A hangja 4e felett nem olyan vad, mint a Póké volt, de még így is hihetetlenül szép. Mértem egy 0-100-at. Úgy tűnik, hogy hozza a specifikációt :-))
De hogy a macska rúgja meg, az 5 éves alig kopott Pirellik rettenetesek. (Elöl azok vannak.) Nagyon tolja az orrát kifelé az autó. Veszprémben az egyik körforgalomban rám is hozta a frászt. A következő szezonra ki kell cserélni őket. Addig tesztelem velük az első futóművet...
u.i.
Csöri rendelt gyári rendszámtábla tartót előre. A jelenlegi megoldás - a keret két csavarral van felfogatva a lökkösre - nem túl elegáns.
Ma felhívtam a kereskedőt németben. Megkértem, hogy hívja fel a régi tulajt, hogy nem maradt-e nála a bordó mesterkulcs. Kb óra múlva jött tőle az sms:
"Leider kein weiterer Schlüssel. MfG G. Malcher"
Szerintem már ő sem kapta meg 2009-ben az előző tulajtól.
Elmentem a gumishoz. A két hátsó gumi teljesen jó, az első "laposak", vagy 3-4mm-t ütnek.
A felnik jók.
A mai nap meglepetését a jobb első gumi hozta. A belső széle gyakorlatilag a karkaszon fut, annyira ki van vásva.
Mivel a németeknél nem tűnt fel több eshetőség van:
- sérült a gumi szerkezete (mintha lenne egy szálszakadás a futófelület alat, de ez lehet okozat is.)
- túl lapos volt hazafelé jövet és nem bírta (ebből hiányzott a legtöbb levegő)
- a futómű eszi a gumit (szépen fut, nem húz oldalra)
Szóval felugrott két új Continental PremiumContact 6 a hátsó kerekekre. Elöl maradt az eredeti két hátsó vagy 6 mm-es bordával. Nagyon nem hiányzott ez a kiadás.
A futómű ellenőrzés is felkerült a tennivalók listájára...
1. Bejelentkeztem kerék kiegyensúlyozásra holnapra a helyi gumishoz.
2. Olaj+szűrő és termosztát cserére kaptam csütörtök reggelre időpontot Várpalotára. Felmerült a szűrő kérdés is, így biztos ami biztos, megnéztem a légszűrőt.
Jól tippeltem, rettenetesen mocskos. (4. képen látható, ami némi kocogtatás után kipotyogott belőle.) Cserélni kell.
3. Kicsit belemélyedtem a nem működő tankajtó nyitó és km nullázó gombokba is.
Nem egyszerű a szétszerelés, mert a LED-es világító panelt le kell forrasztani. A kapcsolóknak semmi bajuk sem volt, csak a benne lévő zsír megkeményedett és nem engedte a rugót mozogni. Valószínűleg régóta nem nyomogatták őket.
Tisztítás, bejáratás, összerakás. Mindkettő működik.
A tanksapkát nyitja, a km-t majd holnap kipróbálom.