Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Kihasználva a jó időt, elmentünk az ausztriai Güssingbe. Előtte egy gyors mosatás, hogy ragyogjon a Pók. Jó volt látni, hogy mennyien megfordulnak egy 14 éves kocsi után.
Szóval Güssing. Nagyon szép kisváros, dombtetőn lévő várral. Kilátás csodás, kiállítás érdekes, vár amennyire kell helyrehozva. A véletlen szerűen kiválasztott étteremben a kaja kiváló.
Jó nap volt, kb. 180 km-t kocsikáztunk. Remélem még sok lehetőségünk lesz a lobogó hajú autókázásra.
Sikerült beszereznek egy olasz munkahengert a fosch helyett. Maga a csere nem túl bonyolult:
- szívócsövet leszed (a rezonátor elég nehezen jön ki, de megfelelő irányba forgatva kijön),
- vezetékeket félretol,
- csőcsatlakozást kilazít,
- két tartócsavart kiteker,
- csőcsatlakozást kiteker,
- két tartócsavar lazán vissza,
- csövet visszacsatlakoztat,
- tartócsavarokat meghúz,
- légtelenít, miközben fékolajat szorgalmasan utántölt - no itt lepődtem meg, hogy milyen mocskos az olaj ami kijön. Még az eredeti lehetett. Tanulság: a fékolaj cserekor ezt a kört is ki kell ereszteni,
- vezetékeket és szívócsövet vissza,
- sört bont.
Jól gondoltam, hogy baj van, mert ami fékolajat pár napja betöltöttem álló helyzetben kijött alul a munkahengernél. Pont időben vettem észre. Hogy szervizbe nem jutottam volna el, az tuti, még az 5 km-re lévőbe se...
Egyik télre tervezett projektem volt a kuplung munkahengerek cseréje, hátha 14 év után gond lehet velük. Nos, lett....
A mai szerelgetés alatt véletlenül alánéztem a kocsinak. Mit látok? Szép kis olajfolt. Nosza, a származás keresésére indultam és egyértelmű, hogy a kuplung munkahengerből jön. Ráadásul a fékolaj tartályból is hiányzott már olaj. Utántöltöttem.
A munkahenger viszont cserés, még a tél előtt, sürgősen...
Ma beraktam a légkürtöt. A jobb oldali első kerék elé került a borítás alá. A motorházat kinyitva semmi sem látszik.
Egy kis relé kapcsolja a jobb oldali kürt helyett. Egy másik kapcsoló a dallamot kapcsolja ki, ilyenkor mindhárom egyszerre szól.
A két kapcsoló vezetékét be kellett vezetnem az utastérbe, ami az ablaktörlő alatti rács eltávolítás után szinte adta magát.
A kapcsolók a hamutartó aljába kerültek, így a gyári dizájn sem sérült.
Végre olasz autóhoz méltó a hangja.
Megtett km: 15.656 km
Elfogyasztott üzemanyag: 1.388,61 liter
Átlagfogyasztás: 8,86 liter/100km
Az idén gyakorlatilag az összes izzót kicseréltem a Pókon, egyedül a tompítottakat nem. Mivel nem 20 fillér egy HB-s izzó, ezért vártam. Mivel tegnap "meghalt" a bal, ma mindkettőbe új izzó került. A tegnap berakott megy vissza a tartalék készletbe.
A kiszedett izzót megvizsgálva érdekes dologra lettem figyelmes: USA
Honnan került ez bele? :-O
Kihasználva a szokatlanul szép szeptemberi időjárást elmentünk Keszthelyre megnézni a naplementét.
Hazafelé átlépte a Pók a 149000. km-t. Majd kiégett a bal tompított, úgyhogy a sötétben az út szélén megejtettem a cserét.
Ma felkerültek a hivatalos Alfás eredmények a Dragracing oldalára.
3009-es rajtszám:
- idő: 17,159 sec
- sebesség: 130,5017 km/ó
- reakcióidő: 0,653 sec
Elsőre nem rossz. A nap legjobb Spider ideje. :-DD