Mutasd

>> Esemény2011-07-12

A Top Gear szerint a világ legjobb szerpentinje is sorra került ma. Adás első és a második fele. Nos, mi a másik irányban másztuk meg, Stelvio-ból indulva, Bormio felé.
A képek magukért beszélnek:
1 - Itt kezdődik. Stelvio Olaszország
2 - Az első szakasz egy völgyben fut a patak mellett, az egyre jobban elénk táruló hegyek látványa lenyűgöző.
3 - Aztán elindulunk felfelé. Ilyen kanyarból van több tucatnyi. Szerencsére a kanyarok külső ívén elég sok megállási lehetőség van, lehet gyönyörködni a tájban.
4 - Az út utolsó szakasza, balra fent a hágó
5 - Az utolsó megálló a csúcs előtt. Itt még hó is van (Megemlíteném, hogy július 12-ét írunk, a nyár közepe!)
6 - 7 - 8 - A hágó, 2.760 méterrel a tengerszint felett. A levegő ritka, nagyon jól érezni.
9 - A túlsó oldalon lefelé egy I. vh-s emlékművet találtam
10 - 11 - 12 - A lefelé vezető út ha lehet még szebb, mert látni a tájat.

Az út nagy részét sikerült videón is megörökíteni, de a menetszél zaja elnyomja a motorhangot. Még így is élmény esténként visszanézni. A Pók a kanyarok előtt szinte kérte a dupla kuplungos visszaváltást. Hátborzongatóan szépen szól a motor, nincs az a kormos, ami ezt tudja...

Életem egyik legszebb útja volt, egy ilyen nyitott tetejű autókázás kárpótol minden szereléssel töltött percért.

 
>> Esemény2011-07-12

A harmadik nap 210 km-en csak az élményautózásról szólt. Tettünk egy kört az osztrák-olasz-svájci hármas határban. A nap, a csúcs, a Stelvio hágó nélkül:

1 - 2 - Templom és egy komplett falu is a tóban: Campanile nel Lago di Resia
3 - Völgyzárógát Vinschgau-nál, ami felduzzasztotta a vizet, ami aztán elnyelte a falut.
4 - Kolostor - Benediktinerstift Marienberg
5 - Egy bunker a II. vh-ból

Most jön a Stelvio hágó, de az egy külön történet...

6 - Egy újabb hágó, ami egyben vám szabad terület. 1 azaz egy euró volt a benzin literje. Kár, hogy szinte tele tankkal érkeztem.
7 - 8 - 9 - Livigno, völgyzáró gát, ami 138 méter magas
10 - 11 - Alagút, ami Svájcba vezet. 2,6 (!) méter széles, egy nyomon járható, 3,6 km hosszú.
12 - vissza Ausztriába

 
>> Esemény2011-07-11

A második nap is Ausztriát jártuk. (kb. 250 km) Az ország közepétől mentünk a délnyugati csücsökbe. Ízelítő:
1 - 4 - Kora délelőtt a hegyekben, itt sajna erősen csepergett az eső, így fedett fővel kellett menni.
5 - Itt készül a Swarovski kristály, már másodszor nézzük meg. Nagyon látványos.
6 - Innsbruck, állatkert. Nincs benne semmi különös, egyszerűen jól van megcsinálva. Mindent látni.
7 - 8 - Az út délutáni része napsütésben telt
9 - Szállás Naudersben

 
>> Esemény2011-07-10

Első nap Ausztria, kb. 410 km - néhány emlékkép az útról:

1 - Strassegg hágó 1.163 m
2 - Vízi erőmű a Maar folyón
3 - Alagút valahol az A9-en
4 - Lassing
5 - Duzzasztó a Salza folyón
6 - Pongauer templom
7 - Valahol Zell am See előtt
8 - 9 - Zell am See

 
>> Szerviz2011-07-09

Tegnap a folyadékszinteket ellenőriztem, közben feltűnt, hogy a szervó olaj kissé (nagyon) szürke. Így nem lehet elindulni a nagy túrára, tehát ma lecseréltem. A csere nem volt egyszerű, mert honnan lehet szombaton ilyesmit szerezni? A legközelebbi lehetőségnek a szombathelyi Fiat szerviz tűnt. A bevásárlás szünetében elugrottunk oda, és láss csodát volt.

A csere nem volt túl szakszerű. A tartálból kiszívtam az olajat. A kormányt-ide-oda tekergetve felnyomta bele a maradékot. Szerintem 80%-a kijött.

Aztán feltölt és járó motornál kormányt tekerget.

 
>> Szerviz2011-07-08

A múltkor, amikor a Várpalotán jártam, Csöri édesapja említette, hogy a Spider tetejét a "Mágikus henger"-nek nevezett ragacsos valamivel remekül lehet tisztítani. Miután az általam látogatott boltok ilyet nem tartottak kezdtem feladni a dolgot. Ma viszont találtam egyet a garázsban.

Kipróbáltam. remekül működik! A vászonhoz tapadt nyárfa vattát pikk-pakk leszedte. Javaslom minden Spider tulajnak!

 
>> Esemény2011-07-06

Reggel nyolcra mentünk. Egy előzetes fékpadi ellenőrzés után csont nélkül átment a Pók a műszaki vizsgán.

A fékpad azért volt, hogy elmondhassuk: Készültünk.

Műszaki érvényes: 2013.07.06.

 
>> Szerviz2011-07-05

"READING ERROR CODES:
1: 66 - FRA önbeállítási paraméter
No help available
Az ok erre a hibara Nyitott aramkor
A hiba aktualis statusza utkozes elofordult / Jelen
The error counter value is 68”
Kb. egyharmadnyi E85-el 400 km alatt megjelent újra az FRA hibakód, ha jól látom 68x.
Most egy darabig csak ESZ95-öt fog kapni, majd meglátjuk.
A grafikonok alapján minden működik.

 
>> Szerviz2011-07-05

Holnap megy műszakira a Pók, így rászántam magam, hogy beszerelem a már régóta polcon lévő stabszilenteket hátra.
A kocsi alatt leszedni és felrakni a szilenteket maccsom se volt, így ki kellett bányászni a kocsi alól a rudat. Tekintettel arra, hogy a padló mindig útban volt, nem volt egyszerű. Miután lecsavaroztam a középső kipufogó tartót lett annyi helyem, hogy ördöglakat módjára ki lehetett venni.
Maguk a szilentek még az eredetiek voltak, és természetesen betonkemények. Csak lefaragni tudtam őket. Az újak szinte rácsusszantak a rúdra.
A visszacsavarozás sem volt egyszerű feladat, mert a szilentek távolságát pontosan be kellett állítani a csavarokhoz. Többször is le- és felcsavaroztam, de végül is sikerült.

Ha már felemeltem a kritikus részeket ledrótkeféztem és lefújtam alvázvédővel. A munka nem teljesen szakszerű, de csak a nyár végéig kell hogy kitartson. Akkor van tervbe véve egy komplett alváz lecsupaszítás és újrafestés. (Viszont nem akartam, hogy a nyári nagy 1.900 km-es túránkon az esetleges eső a csupasz fémet mossa.)

Szóval várjuk a holnapi műszaki vizsgát...

 
>> Szerviz2011-06-22

Régi tervem, hogy megelőzöm az izzók kiégését. Nos, ma megtettem az első lépéseket.
Kicseréltem az alábbiakat:
Ø első ködlámpa (H3)
Ø első helyzetjelző (12V5W foglalat nélküli) ide kék izzó került, ami hófehér fényű
Ø első indexek (12V21W narancs)
Ø hátsó index (12V 21/5W) furcsa, mert csak a 21 Wattos fele van bekötve
Ø hátsó helyzetjelző/féklámpa (12V21/5W)
Ø tolatólámpa (12V21W)
Ø hátsó ködlámpa (12V21W)
Gondom egy darabig nem lesz ezekkel, mindegyik eredeti volt. Ha az újak is eddig lesznek használatban, akkor 28 éves lesz a kocsi, mire foglalkozni kell a dologgal...