Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Lakást vettünk a főiskolássá vált lányunknak. Döntéskényszer előtt álltunk: vagy hitel vagy eladó sorba kerül a Spider.
Ma - hosszas vívódás után - végleges lett a döntés, felkerült a Spider a "hasznaltauto.hu"-ra.
Alku nincs, ha kell valakinek 2 misi az ára. Nekem másfélszer ennyiben és két évi munkámban van. Két év nyitott tetős Alfázás után nincs alternatíva, a kábítószer hatott.
Ha nem kel el a Pók, akkor családtagként öregszik meg velünk, ha elkel jövő nyárig újra indul a Spider projekt...
Ma a szokásos 50 km-es körúton átléptük 15.000-dik együtt töltött km-t. Jó alkalom arra, hogy megpróbáljam összeszedni, hogy mi mindent cseréltem eddig. A cél mindig a gyárihoz hasonló állapot és az üzembiztonság volt.
A német tulaj által cserélt dolgok:
- minden szíj és feszítőgörgő (vezérlés, balansztengely, generátor)
- hátsó rugótartó lengőkarok
- bal zár elektromotorral
- hátsó fék, tárcsa+betét
- jobb külső féltengely gumiharang
- kézifékkötél
- gyertyák ( 300 Eurót fizettek értük)
- gyertyakábel készlet ( 181 ójró).
- 4 új gumi
- lengőkar az első futóműben 99 ójróért
- Szívócső, ami a levegőszűrőtől megy
- jobb hátsó lengőkar
- 2 db "Muffe" nevű valami, amit feltehetőleg olajcső összesen 25 ójróért
- Lambda szonda
- bal hátsó kerékcsapágy
- két alkalommal alvázvédelem javítása, viaszolása
- kipufogó hegesztése
Összese 5.727 Euró
Mióta nálam van a következők lettek cserélve:
- a motortartó keretet az alvázzal összekötő két merevítő
- kartervédő (vas)
- hátsó futómű festése
- hátsó kutyacsontok
- Első féktárcsa és betét
- Hátsó fékbetét és szabályozott tárcsa
- Hátsó rugótartó betét
- Akku
- Jobb hátsó ABS jeladó
- Jobb hátsó kerékcsapágy
- Főfékhenger és benzinszűrő
- Szélfogó háló (saját készítés)
- HiFi (erősítő, mélynyomó, nagy oválok az ajtóban)
- Klímakompresszor felújítás
- Tolatóradar
- Kipufogó festés
- Bal hátsó sárvédő festés
- Kormánybőrözés
- Szőnyeg
- Első embléma
- Hátsó embléma és „Spider” felirat
- Segédalváz, első lengőkarok, lengőkar tartó csavarok (gyári), első staibilizátor rúd, első kutyacsontok
- Bal első ablaktömítés a tükörnél és fékbetét kopásjelző
- Motoros antenna
- Vezérmű szíj, görgővel és feszítővel
- Balansz szíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj (Selenia Racing) és szűrő
- Váltó egy 65 ezret futott autóból
- Kuplung
- Főtengely és balansztengely szimering
- Kormányösszekötő gömbfej
- Vászontető ápolás, impregnálás
- Bőr- és gumiápolás
- Hűtőventilátor előtét ellenállás
- Balanszsúly
- Bal első ablak tömítés
- Hosszbordás szíj
- Összes izzó cseréje
- Hátsó stabilizátor szilent
- Kormányszervó olaj
- Kipufogó hővédő lemez
- Középkonzol
- Váltószoknya (bőr)
- Jobb féltengely gumiharangok
A költségeket nem mertem összeadni...
A kora este elmentünk tankolni (8,18 l/100km lett a fogyi), majd megtettük a "szokásos" 50 km-es kabriózós körünket. Közben átléptük a fent nevezett km állást.
Hazafelé pár kép erejéig beugrottunk Veszprémbe. Már régóta régóta terveztem ezt is.
Reggel útra keltünk Várpalotára, hogy Csöri és édesapja kicserélje a sérült gumiharangot. Nem egy túl tiszta meló...
A képek magukért beszélnek.
Kicseréltük a hosszbordást egy ugyan olyanra...
A csere közben kellemetlen meglepetés ért. A doblemezt leszedve minden tele volt dzsuvával, a származás helyét keresve egy elszakadt belső gumiharagra bukkantunk.
Azonnal bejelentkeztem Várpalotára, hogy Csöri Mester orvosolja a problémát. A jövő hét elejére kaptam időpontot.
Mivel a Nagy Túra alatt egyre gyengébbnek tűnt a klíma, ma elmentem megnézetni. Nos, olyan kevés gáz volt benne, hogy már be sem kapcsolt. A betöltött 0,65 kg-ból 0,08-at tudtak lefejteni.
Vákuumpróba, UV-lámpás szivárgáskeresés, majd a feltöltés után a spéci szimatoló eszközzel a szökő gáz keresése sem hozott eredményt. Továbbra is rejtély, hogy hol megy el a gáz röpke egy hónap alatt. Holnap visszamegyek még egy szemlére, hátha...
A motortérben nézegetve furcsa dolgot vettem észre. A hosszbordást valami megsértette. Holnap azt is cseréljük.
Tegnapelőtt megérkezett a bőr váltószoknya, ma bekerült. A beépítés előtt kapott egy bőrápolást.
Jól mutat a kormány piros varrása mellett.
Köszönet GT Cartársnak a szoknyáért!
Eldöntöttem a helyét és ma fel is ragasztottam a Stelvio hágón vásárolt emlék matricát a szélvédő tetejére, középre. Innentől büszkén hirdeti, hogy megmásztuk a világ legszebb szerpentinjét. Nem én mondom, a Top Gear...
A terv eredetileg a meglévő középkonzol matt feketére fújása volt, mert a műanyag idővel ragacsossá vált és még ujjal is be lehetett nyomni. Mint a rágógumi. Először sajnáltam, hogy a bontott már le van festve ezüstre, de rájöttem legalább le van alapozva, majd lefújom azt. Aztán mégis úgy döntöttem, hogy berakom, gyorsabban néz ki jól és kísérletezek a sajátommal. Szóval a csere menete:
1. A középkonzolból ki kell venni a hamutartót, a tükörállító gombot és a fényszóróállítót. Az utóbbi kettő alatt van egy-egy tartócsavar, azokat ki kell tekerni.
2. A középkonzol két oldalán lévő borítást leszedve, oldalról hozzá lehet férni ezekhez a csavarokhoz. Én ezt elfelejtettem és a képen látható módon elegánsan letörtek a fülek. Nagy gond nincs a cseredarabon sem volt rajta, megáll így is.
A két csavar a gumidugók mellet már a felső részt tartja.
Az alsó rész hátulját emelve jön le a gumidugókról.
3. A szellőzőrostélyt kipattintva újabb két csavart találunk. Nálam ezek a fülek is el voltak törve, szóval ezért lötyögött az egész konzol.
4. A gombokat lehúzva a két szélsőben van egy-egy csavar. A rádió kiszerelése után már csak le kell feszíteni, de vigyázni kell, mert a vezetékek nagyon rövidek! Én ezt elfelejtettem és az előlaphoz rögzítő csavarok elegánsan kitépték a menetes betéteket a középkonzolból. Pillanatragasztóval vissza lehet tenni őket.
5. A műszereket átraktam az újba.
6. Külön feladat a szivargyújtó. A belsejét ki kell nyomni előre, csak közben van benne két műanyag pöcök, amit közben nyomni kell.
7. Váltószoknya is átkerül.
8. Az eredmény.
Amit leszedtem a sok törött fül (főleg a felsők) miatt nem valószínű, hogy vissza lesz téve...