Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Megjött a másik rendelt csatlakozó is.
Ajándékként küldtek mellé 4 arany szelepsapit is. Hiányzott, mint egy falat kenyér. :-DD
A dolog úgy kezdődött, hogy elindultunk kilenc körül ebédelni. Mindegy hová, valahová, csak menni lehessen.
6x km után Szigligetnél elértük a Balatont, hát elindultunk északnak a 71-en. Valahol megálltunk fényképeket csinálni, csodaszép az idő és a táj.
Végül Tihanyban a hegytetőn kötöttünk ki a kilátó étteremben. Nagyon szép a kilátás és a kaja is első rendű. Szerencsére találtunk parkolót a Visszhang óvoda mellett a hegytetőn. A parkolójegy meglétét a sárga mellényes úr ellenőrizte is.
Hazafelé indulva megálltunk egy kép erejéig az Ötvös Csöpi féle üldözéses jelenet helyszínén.
Szép időben, végig nyitott tetővel vagy 250 km-t kocsikáztunk. Szép nap volt. A Spider ismét bebizonyította, hogy jobb szórakozást tud nyújtani bárminél.
u.i.
Mind a két alkarom ropogósra sült és a napszemüveg nyoma is egyértelműen kivehető...
Reggel nekiláttam a súly restaurálásának. A változatosság kedvéért ezüst színű lett.
Levelet hozott a posta. Megérkezett Kínából az egyik rendelt csatlakozó. Az USB-ODB II átalakító. Már csak a másik pakknak kell megjönnie, ami az ODB-ből három pólusút kreál, hogy rádughassam a Pókot a számítógépre.
A nyári nagy túrára készülődvén eszembe jutott, hogy jó lenne, ha ki tudnám olvasni a komp adatait. Némi érdeklődés után Liquid Cartárs hívta fel a figyelmemet a csatlakozóra és a hozzá tartozó átalakítóra. Elvileg a kettőt összedugva megvan az összeköttetés a laptop USB aljazata és a Pók három pólusú csatlakozója között.
A Cartárs meg is rendelte nekem a cuccot, már csak meg kell várni, amíg megjön.
Előkerestem a tavalyról maradt angol bőrápoló cuccot, majd 1 sör egyenértékű fizikai munkával bedörzsöltem az üléseket. Szépek lettek, remélem holnapra teljesen beissza, mert ha nem esik, reggel megyünk melóba.
Már csak a gumik leápolása maradt, a már régóta a polcon lévő cuccal. A képeken látható a különbség.
Majd bevetettem a tegnapelőtt szerzett vegyszereket.
A tisztító folyadékkal először befújtam a vásznat, majd egy kefével beledörzsöltem. Jó habos lett, a habot simán vízzel le lehetett öblíteni. Kb. negyedszerre sikerült elérnem, hogy többet nem habzott a víz. Majd hagytam, hogy megszáradjon a napon.
Miután megszáradt, csak be kellett fújni az impregnáló szerrel. Mint a szivacs, úgy itta be a tető. A teljes flakon elfogyott.
Szerintem szebb lett, mint tavaly. Akkor nem volt tisztító szerem, csak lefújtam az impregnálóval.
Egyenlőre a hétre ennyi...
Várpalotáról hazafelé túlléptük a 10.000-dik közös km-t.
A költségről csak annyit, hogy ma túlléptük azt az összeget is, amit csak 7 számjeggyel lehet leírni. Az üzemanyag még erre jön...
Egyetlen racionális érv sem szól mellette, mégis csak imádni lehet!
Történt, hogy a féltengely kiszerelése közben a Mester egy laza mozdulattal eltörte az egyik gömbfej csavarját. A laza mozdulatot szó szerint kell érteni, erőről szó sem volt. Természetesen még a gyári eredeti volt. A törésnél mintha anyaghiba lenne, el sem tudom képzelni, hogy mi lett volna, ha ez menet közben törik el...
Szerencsére sikerült gyorsan rendelni, de ha már az egyik cserés, akkor kettőt.
Kép 1: Itt törött le a csavar (a tavaly téli festés során nem szedtem szét, kár)
Kép 2: Az eredeti páros
Kép 3: Megjöttek az újak
Kép 4: Immáron az újak kerülnek be.
Kép 5: A végső mozzanat, a futómű állítása
Most gyakorlatilag a kerékagy és a kerékcsapágy kivételével minden új az első futóműben.
Kép 1: Eredeti állapot. Jól látni, hogy a balansztengely tömítésénél szivárog az olaj, innen származik a motorblokkot összemaszatoló olaj.
Kép 2: Az új tömítések.
Kép 3: Itt szivárog
Kép 4: A régi főtengely szimmering.
Kép 5: Szerelés közben
Kép 6: Új tömítésekkel
Kép 1: Még a gyári Valeo kuplungot találtuk a kocsiban, futott: 142.100 km-t
Kép 2: Az idegen test nyomai a szerkezeten. A kuplungból sem hiányzik semmi. Ha ezek a nyomok nem lennének nem is cserélném ki, mert nincs elkopva. A karistolások viszont gyanúsak. Fő az üzembiztonság, tehát csere.
Kép 3: A kiszerelt tárcsa, több kopásra számítottam.
Kép 4: A visszaszerelt lendkerék.
Kép 5: Az új szett a Valeo-tól, a régi is ilyen volt. Remélem legalább ugyanennyit el is megy.
Kép 6: A régi és az új tárcsa.
Kép 7: Az új kuplung a helyére került.
A működésben különbséget egy ponton érezni, induláskor. A csúsztatás végén lágyabban rögzül a kapcsolat. Jó lenne, ha már többé nem kellene cserélni…