Mutasd

>> Esemény2011-05-29

Sok-sok emberrel együtt, ma mi is útra keltünk.
A szokásos konvoj 8-kor indult Pápáról. Az első "affér" az volt, hogy a szombathelyiek nem kanyarodtak le Tét fel, így csak Győrben találkoztunk.
Győrből pár perces késéssel indultunk, de ehhez már hozzászoktunk. Mindig van késő...
A második affér az a kiadós eső volt, amit Komárom felé kaptunk. A harmadik, hogy valaki a sorban nem tudta (vagy nem akarta) tartani a tempót, így a mögötte jövőkkel együtt leszakadtak. (Talán egyszer kiderül, hogy ki volt...) A hasonló esetek elkerülésére a következő konvojra valamit ki kell találni.
Komáromban a Riegler vendégeként nem kellett végigállnom a sort, hanem az erőd fő bejáratán keresztül jöttem be és a standjuk mellé parkoltam.
A hideg és esős idő miatt - jobb híján - az esernyő alatt fényképeztem a becsekkoló Cartársakat.
Szerencsére a rossz idő ellenére sok ismerőssel tudtam találkozni, beszélgetni, de egy csomó dologra (pl. a régebbi Alfákra) nem jutott idő.
Hazafelé betértünk Győrben az Árkád-ba, ahol egy Padödö koncert tette fel az i-re a pontot. Jó hangulatban értünk haza.

>> Autóápolás2011-05-26

Alapos mosás egy NEM viaszos samponnal, majd viaszolás színezett anyaggal.

Szép lett. A második és a harmadik képen látható a különbség.

 
>> Esemény2011-05-22

Jelentem kicsi, de annál lelkesebb csapatunk megtartotta az első "Tuor de Balaton"-t.
A gond ott kezdődött, hogy Balatonalmádiban a megbeszélt helyet, a Shell kutat keresve rá kellett döbbennem, hogy olyan ott nincs. Csak Agip, de ott is megtaláltak minket White Lady-ék.
Majd Balatonfüreden csatlakozott hozzánk a szemből érkező sárga Spiderrel Csöri.
Még nagyobb meglepetésre pedig befutott egy új Spiderrel egy új Cartárs (BlueMoon), aki nemrégen vette a kocsit és már követi a topik eseményeit.
Kb. fél órás beszélgetés után elindultunk Tihanyba, ahol már csak ketten kompra szálltunk.
Kompozás után kiadós ebéd a tervezett helyen. Ott feltűnt, hogy az egyik fickó érdekesen beszél magyarul. Később odajött hozzánk és elbeszélgettünk, olasz volt és sokra értékelte az Alfa mániánkat.
Ebéd után Siófok felé vettük az irányt. Az egykori 156 tali színhelyén még egyet dumáltunk. Totti is csatlakozott hozzánk egy OFF 166-al (!) majd elváltunk!
Innentől irány haza…
A teljes kört sajnos csak egyedül tettem meg. Reggel Almádiban mentem fel a 71-esre és a kört megtéve ugyanott mentem le róla Veszprém felé.
Összesen 260 km és 198 fénykép, jó volt. Annak ellenére sikerült leégni, hogy indulás előtt napolajjal bekentük magunkat. :-)

 
>> Szerviz2011-05-17

21 km után hibaüzenet nélkül vagyunk!
Az első pár km-en kicsit rángatott, de aztán helyreállt a rend és egy jót kocsikáztunk.

READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 207 176,3 km
FRA önbeállítási paraméter: 12,8
TRA önbeállítási paraméter: 80

 
>> Szerviz2011-05-16

Tegnapelőtt - a végül is meg nem tartott találkozóra készülvén - meglepve tapasztaltam, hogy a motoros antennám nem megy ki. Tegnap végigmértem a vezetékeket, feszültséget és vezérlő 12V-ot kap, ahogy kell. Szétszedve látszott, hogy a mechanika van megszorulva. A fogaskereket feszültek össze, mert az a műanyag lap, amire felépítették az egészet enged és elmozdulnak a tengelyek. Érzésre túl nagy erőnél kapcsol le a motor.
Ma megkerestem az elsőnek vettet, amiben túl rövid a kitoló szál. A kettőből csináltam egyet és beraktam.
Remekül működik, érezhetően kisebb erőre áll le, talán tovább bírja.

 
>> Szerviz2011-05-15

Miután már napok óta a netet bújom FRA hibakód ügyben újra nekiláttam. Egy lengyel fórumon olvastam (köszönet a gugli fordítónak), hogy nagyon sok érzékelő adatainak az eredménye a hibaüzenet. (Többek közt a km jeladót is említették.) Továbbá a tisztán látás és az analizálás megkönnyítése érdekében egy reset-et javasoltak.
Korábban furcsa volt, hogy a hibatörlés ellenére az érték (FRA=35,6; TRA=-6) mindig ugyan annyi volt. Az első kép kiolvasása is ezt mutatta.
Majd jött a reset, amit az áramtalanító kapcsolóval könnyen ki lehetett vitelezni. A második teszten lehet látni, hogy a TRA elindul felfelé, majd a harmadik grafikonon szépen beáll egy új értékre. FRA maradt nulla.
Az második grafikon végén volt egy lambda integráló hibaüzenet, de a törlés után már nem jött elő.
Ha az időjárás engedi megyünk egy kört és utána újra megnézzük a helyzetet.

 
>> Szerviz2011-05-13

Találtam a garázsban egy hűtőventilátor előtét ellenállást. Pontosabban kettőt találtam, de az egyiknek a ponthegesztése odavan, így csak az egyik használható. Betettem a pókba. Az alsó tűnt megviseltebbnek, úgyhogy oda. (Anno a 156-ból lettek kiszedve.)
Mindkettő ledobta a zöld védő réteget, tehát vagy a ponthegesztést kell megoldani, vagy még egy kell.
Megmértem a lambda fűtőszálának ellenállását is. 4,7 ohm, a neten 3-at találtam. Lehet, hogy nem gyárira cserélte az előző tulaj és amiatt van az FRA hibaüzenetem, hogy nem folyik elég nagy áram a lambdán??

 
>> Szerviz2011-05-02

Kicsit utána olvasgattam a neten. Néhány külföldi fórumban találtam is bejegyzéseket a témában. Azt mondják, hogy bizonyos ECU esetén a FES nem ismeri az odometer korrekciós tényezőt, ezért egy számot olvas ki belőle, nem a km értéket. Ezt a számot meg kell szorozni az odometer korrekciós tényezővel és úgy kapunk km értéket. Azt is írják, hogy ezt a számot meg is lehet határozni. Ki kell olvasni az ECU-t és felírni a hozzá tartozó km-t. Menni minél többet és megismételni a kiolvasását. Az ECU és a km-óra szerint megtett értékekből számolható a faktor.
(ECU[nagyobb]-ECU[kisebb]) / (Km[nagyobb]-km[kisebb]) = szorzó
Innen az óra által mutatott érték * szorzó = ECU

Ma mentünk 44 km-t. A motorvezérlőnek ez 64 km-t jelentett, tehát többet számol.
Km óra: 143.771 - 143.727
ECU: 206.893,3 - 206.829,3
Az arány 1,45. A kiolvasott és az óra által mutatott érték 1,44, tehát stimmel.
A kocsi ténylegesen csak annyit futott, mint amennyi az órában van!

>> Egyéb2011-05-01

Sokszor volt már topik téma, hogy mit mutat a vízhőfok műszere. Ha már rá volt dugva a számítógép utána néztem. Tényleg 80 fok az a bizonyos vonal.

 
>> Szerviz2011-05-01

Összedugtam a kábeleket és megnéztem az ABS vezérlést. Nincs hiba tárolva.
Rádugtam az ECU-ra is a gépet és két hibakódot találtam.
Kitöröltem őket, de az FRA kis idő múlva visszajött. Jó lenne tudni, hogy mit jelent a "nyitott áramkör" magyarázat a hibához. A kiolvasott értéke stabilan áll 25,6-on.
LMM és a lambda jele mozog, jónak tűnnek.
Az igazi meglepetés azonban a futott km:
A km óra állása: 143.727 - ECU állása: 206.829
Hmmm, az előző gazdájától 4 évre visszamenőleg megvannak a számlák, azon végig ott az óra állása, sőt egy van még az azt megelőző első gazdájától is, az is stimmel...
Néhány dolog, ami nehezen hihető a kiolvasott km óra állással kapcsolatban:
- most dobtuk ki a gyári kuplungot, nem igazán volt megkopva a tárcsa,
- 8 ezerrel ezelőtt dobtam ki az eredeti első féket,
- gyakorlatilag nem fogyaszt olajat a motor (ki hallott már olyat, hogy TS blokk 200 ezerrel a háta mögött nem zabálja az olajat?)
- a kormány kopása se volt vészes,
- ...
Most akkor hogy is van ez????
Biztos, ami biztos megyek pár km-t és újra olvasunk. Ha valami olaszos Giovanni féle kavarásról van szó, a 44%-os többletet látni kell.
Ha nem lesz különbség, akkor meg volt buherálva a Pók.