Most voltunk először Alfával ezen az eseményen. 2010-ben még kocsi nélkül csak nézelődtünk, 2011-ben a rossz idő miatt el se mentünk. Idén meg bíztunk abban, hogy nem fog esni, kár volt, mert ismét megajándékoztak minket fentről egy kis vízzel. A vegyes parkolóban álltunk meg, mert elég vegyes csapattal érkeztünk.
Felrakattam a nyári gumikat a kocsira, szóval jöhet a jó idő. Jövőre pedig kettőt biztos cserélnem kell.
Végre megjött a tavasz, így a mai napot az autók takarításával töltöttük, mindkét olasz fürdött egyet a kertben.
Kihasználtuk a jó időt és Alfáztunk egy jót. Elmentünk megnézni Csókakő várát.
Újabb 10e km került a kocsiba, így esedékessé vált az olaj és szűrők cseréje, illetve ha már szerelőnél volt a kocsi, megejtettünk egy vezérlés cserét is.
Km: 110500
Tavaly év elején megszületett a döntés, saját autó kell. Ekkor már jó ideje böngésztem a használtautót, de nem találtam az igazit. Dízelt akartam a fogyasztás miatt és persze minél fiatalabbat. Az Alfák mindig is tetszettek, de egy ideig elnyomta a racionális énem, a családban sosem volt olasz és ültem már a villamoson olyan mellett akinek a szomszédja szívott vele. Hahu-n nézegettem dízeleket, de csak nem találtam az igazit, a 2 milliós ár körül az évjáratok nagyon közel jártak 2000-hez ami nagyon nem tetszett, illetve szervizkönyvet hírből sem ismerték. Ekkor döntöttem úgy, hogy megnézem az Alfákat. Többet megnéztünk, de mindig találtunk valami kivetnivalót bennük. Aztán a netet túrva találtam, egy fekete 2005-ös SW-t, ráadásul tőlünk kb. 10km-re Környén. Még aznap intéztem magamnak szabadságot, hogy nehogy elvigyék előlem, másnap reggel már ott voltunk, megnéztük, kipróbáltuk, kicsi alkudozás után gyorsan megírtuk a papírokat.
Az elmúlt 1 évben nagyon megszerettük az autót és az Alfás közösség is nagyon jó, illetve találtam egy megbízható, hozzáértő szerelőt a városomban. Eddig valamivel több, mint 17 ezer közös kilométer van a hátunk mögött. Jártunk vele nyáron Olaszországban, majd ősszel elmentünk megnézni Prágát, ami nagyon szép volt, de az autópályájukon lenne mit javítani. Legutoljára Ausztriában voltunk vele síelni. Szóval megjártunk vele néhány országot és egyszer sem kellett trélerre tenni az autót. Kopó dolgokon kívül eddig egy komolyabb szervizt kellett végezni az autón, mégpedig kuplung + kettőstömegű lendkerék cserét. Sajnos letörött a kinyomócsapágy füle, amit bedarált a lendkerék, de ekkor se maradt az út szélén, kuplung nélkül négy kerekén gurult a szervizbe. Ekkor egy kicsit morcos voltam rá, főleg, hogy azon a héten indultunk nyaralni, és nem tetszett a számla végösszege, de miután újra mentem vele, egyből megbocsátottam neki.
Nem bántuk meg az autóválasztást, annak ellenére, hogy a fenntartása az átlagnál drágább. Tudnak valamit ezek az olaszok, ami miatt kialakul valami beteges ragaszkodás a tulaj és a gép között.
Tegnap korán reggel autóba pattantunk és meg sem álltunk az egyik kedvenc sípályánkig, ahol legalább 50 centi hó várt minket. Nagyon sokan voltak, de ha az ember nem csúszott le a legaljára, akkor nem volt nagy sor a felvonóknál. Végig autópályán mentünk, 600 km-t tettünk az autóba. Elég sok osztrák Alfával találkoztunk, ott is élnek jó ízlésű emberek. :)
Elindultunk, hogy megnézzük a karácsonyi vásárt Budapesten, de annyian voltak, hogy mi inkább felmentünk a Citadellához. Pazar a kilátás onnan fentről, ráadásul üres volt a parkoló, nem úgy, mint a Vörösmarty tér környékén!
Mivel mostanában sokszor volt köd, ezért kapott az autó ködfényszórókat. Szerencsére minden előkészítés megvolt hozzá (volt a váltónál hozzá kapcsoló, kint megvoltak a felfogatások, és a vezeték is oda volt vezetve).
A hétvégét Prágában töltöttük, a kocsi csak úgy falta a kilométereket, egészen pontosan 1260-at, minden gond nélkül. Magyar, Szlovák autópálya korrekt, ellenben a Cseh pálya az valami vicc! A helyükben nem lenne pofán pénzt kérni érte, alig vártam, hogy a végére érjünk, szegény autó futóművét gyilkolta. A belső sáv, még úgy, ahogy használható volt, de a külső, az rosszabb volt, mint régen az M7. A város gyönyörű, minden lépésre jut valami látnivaló, az utcák tiszták, az árak kb. itthoniak. Az autót éjszakára őrzött parkolóban hagytam, mert a szállásadónk felhívta a figyelmünket, hogy minden kocsi veszélyben van, amin nem cseh rendszám van, a nyugalmam megért 15 eurót. A város nagyon szép, nem bántuk meg a kirándulást, érdemes megnézni!