Mai nap sikeresen átment az autóm a műszaki vizsgán, újabb két évig le van a gond. Km óra állás: 127251
Ismét február van, eltelt egy újabb közös év az Alfával. Eddig összesen 33000 km van a hátunk mögött, jelenleg 126000 km van az autóban. Ebben az évben két nagyobb kiadás volt, az egyik egy zsír új rosso bőrbelső, amit egyszerűen nem tudtam nem megvenni, valamint felújításra került a komplett első futómű, mert hamar ráuntam a kopogásra. Ezen felül csak szokásos kopó dolgok lettek cserélve: olaj, szűrők, vezérlés, akksi... Ebben az évben is rácáfolt az autóm az olaszok rossz hírére, egyszer sem hagyott cserben, nem maradtam az út szélén, pedig többször jártunk vele külföldön. Az utód, ha rászánom magam az eladásra, természetesen Alfa lesz, méghozzá egy 159 SW, fehér vagy rosso színben. A csatolt képek az utolsó utazásról készültek, Szlovéniában voltunk síelni. Egyik reggel keresni kellett a kocsit a parkolóban, itt már félig megtörtént a hómentesítés.
Vettem egy új akksit, mert a mostani nem bírta a hideget, meg, hogy nincs napi használatban az autó. A választás erre esett, miután többen ajánlották fórumon: ZAP Silver 80ah 700A. Két év garancia van rá és az ára is kedvező volt.
Elég passzentosan, de befért: 276*175*190mm
Újabb olaj és szűrő csere történt, mert belekerült 11000 km az autóba. Egyúttal két motortartó bak is cserélve lett, mert már nem bírták és előfordult, hogy leállításkor megrázkódott az egész autó.
Km óra állás: 121400
Ma reggel megtörtént a futómű beállítása. Nem csak elöl kellett rajta állítani, vártam is rá egy egész órát mire elkészültek vele. De megérte, mert nagyon jó lett. Remélem jó ideig így marad.
118050 km-nél kerültek be a futóműalkatrészek, kíváncsi vagyok meddig bírják majd.
Meguntam, hogy kopog és nyüszög az első futómű így megcsináltattam, minden ki lett elől cserélve.
A legtöbb alkatrész FASTORIGINAL márkájú, ez alól csak a stabkarok és stabrúd képeznek kivételt azok RUVILLE márkájúak. A FASTORIGINAL egy új olasz márka, tehát én vagyok a kísérleti nyúl, ha beválik arról is tudni fogtok illetve az ellenkezőjéről is. Annyira új, hogy interneten hiába kerestem vele kapcsolatos tapasztalatokat. Az anyagköltség 80 ezer Ft alatt állt meg kicsivel.
Jövő héten még be kell állíttatnom a futóművet aztán remélhetőleg élvezem a kopogás és nyüszögésmentes suhanást.
Már jó ideje kerestem a megfelelő bőrbelsőt, mire az olaszbontóban feltűnt egy null kilométeres Alfa rosso színű, amint ráértem már mentem is érte. Egyúttal a hátsó ablakaimat is elektromossá változtattuk, hogy minden passzoljon.
-----------------------------
Nemrég felfedeztem az első fejtámlák oldalán egy halvány MOMO feliratot. :)
Szivárgott a bal féltengely szimeringnél az olaj így ez cserélve lett és kapott új gyári olajat a váltó.
Miután ki lett cserélve a turbócső már másnap indultunk is pihenni Egerszalókra. Az út során jó pár Alfással találkoztunk, összesen 550km került az autóba természetesen minden probléma nélkül. Az autópályán egyetlen olaszt se láttam a leállósávban, németet annál inkább. :) Ha már arra jártunk megnéztük az egri várat és a Szalajka-völgyet is.
Balatonfüredről hazafelé, először azt vettem észre, hogy nagyobb gázadásnál csúnyán kormolunk, ami nem megszokott. Aztán Zámoly felé bekóstolt egy Altea, gondoltam hadd szóljon, de ekkor már a kormon kívül süvítést is hallottam, mikor a fordulatszám elérte a 2000-et, szóval Altea elment én meg visszavettem a tempót és hazagurultam a kocsival. Itthon aláfeküdtem és az alsó turbócsövön megtaláltam a bűnöst, kb. 1 centis a szakadás rajta. Egyelőre a kocsi a garázsban várja az alkatrészt.
--------------------
Gyorsan csak Bárdiból tudtam szerezni utángyártottat, ami természetesen rövidebb volt a kelleténél. (RAPRO márka) Szerencsére Andrásnál volt tartalékba, most azzal lett megoldva.