Vettem Osram Night Breaker Unlimited izzókat, mert a téli időszakban karcsúnak találtam a normál izzókat, ráadásul a 156 világításban amúgy sem túl erős, szóval mindenképp javítani kellett rajta.
11 év után már nagyon lógott a gyári motorvédőm, középen már hasa volt és sokszor hallottam, hogy leér. Ezt megunván rendeltem egy Magneti Marelli márkájút, amit ma fel is raktunk.
Kapott a kocsi egy új Bosch izzítórelét, mert nemrég hiába kapott gyertyákat csak villogott a visszajelző. Persze a vicc kedvéért még ezzel is villogott, így Zolira bíztam a dolgot, úgy néz ki megoldódott a dolog, végre nem villog a visszajelző. Ezen kívül visszakerült a télen tönkrement eredeti generátorom is, miután rendbe rakattam.
Relé: 12e
Generátor rendbetétele: 26e
Munkadíj: 12e
A korábbi akkum cellazárlatos lett, élt 3 évet és 8 hónapot, egy ZAP Silver 80ah 700A volt. Mivel jó áron kaptam megint ZAP-ot ezért megpróbálom újra, Silver Premium 80ah 760A.
Elmentünk pár napra Szlovéniába síelni haverokkal, 830 km került az autóba minden gond nélkül. A BMW és a VW is kibírta az utat. :D
Már öt év telt el a vásárlás óta. Idén 14000 km került az autóba. Egy füstölő generátoron kívül nem rémlik semmi komolyabb hiba, ezt is szerencsére a ház előtt produkálta, így nem ragadtunk sehol sem félúton.
Ismét beleszaladt 12e km az autóba, így ideje volt egy olajcserének.
Selénia 5W40 WR diesel
UFI gázolajszűrő
Man olajszűrő
Champion levegőszűrő
Plusz kapott még Bosch albaktörlő lapátokat.
Óraállás: 160200 km
Elég kopott volt a hátásó emblémám, úgyhogy rendeltem egyet a mostanában népszerű ragasztható jelvényből, és kicseréltem.
Ha valaki nekiállna én így csináltam:
- egy éles szikével végigvágtam az emblémát
- csavarhúzóval széthajtottam
- harapofogóval óvatosan lehúztam
Ha így csinálod, akkor fent fog maradni a régi embléma műanyag alja, amire tökéletesen illeszkedik az új ragasztható embléma. Az alján vagy egy pöcök, ami segít a pozicionálásban.
Karácsony előtt egy nappal, az autó meglepett egy búgó majd füstölő generátorral. Sikerült két ünnep között orvosolni a problémát. Régi generátor meg fel lesz újítva.
Jobb hátsó kerékcsapágy ismét cserélve lett, az utóbbi alig bírt ki két évet. Most FAG-ot vettem bele, hátha ez tartósabb lesz. Izzítógyertyákból Bosch került bele.