Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.
Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft
Km: 140880


A rendszámtábla keret belelógott a parkradarba, emiatt az folyton sípolt, arrébb tenni nem volt kedvem, mert nem akartam több lyukat a lökhárítón, így végül felragasztottam a rendszámot.

Ehhez az autóhoz is kértem GT-től matricát és a szokásos helyre fel is ragasztottam.

Az autóm Svájcból jött, emiatt a Blue&me németül beszélt hozzám, nem igazán értettük meg egymást. A problémámra a választ ismét Shadintól kaptam meg (Köszi!), a szükséges fájlokkal együtt. (English)
A fájlokat fel kell rakni egy maximum 512MB-os (egyes leírások, weboldalak szerint lehet nagyobb is) pendrive-ra, ami FAT fájlrendszerű, az autót gyújtásra kell tenni, berakni a pendrive-ot, óracsoportok között kiírja, hogy "Language update in progress" majd, ha kész van akkor "Language update complete", ezután gyújtást levenni pendrive-ot kihúzni és készen is van, innentől már angolul beszél. Ezután már könnyen megértettük egymást és sikerült beállítanom, ehhez csak a kormányon lévő gomb kell és a settings valamint pairing szavak, ezután pedig megmutatja a pin kódot, amivel a telefon tud csatlakozni hozzá.

Már a vásárlás napján szemet szúrt, hogy a termosztátom nincs a helyzet magaslatán, mert korábban nyit, mint kéne. Így ma elgurultam szerelőhöz és kicseréltettem. Mahle került bele, leírás alapján 88 fokon nyit. Szerviz után kipróbáltam, és bármit csináltam a kocsival oda volt szegezve 90 fokra a vízhőfok mutatója. :)
Anyagdíj: 20000 Ft
Munkadíj: 5000 Ft


Pár nap alatt észrevett megoldandó dolog az autón:
- termosztátot kell cserélni ✓
- cserélni kell a kiegyenlítőtartály egyik csövét (50518111), mert elporladt a csatlakozója ✓
- első rendszám keret nélküli felrakása, hogy a parkradar ne visítson ✓
- tetőantenna szár is cserés, mert meg van rágva ✓
- váltóolaj csere ✓
- fékfolyadék csere ✓
- bőrápolás ✓
Ahogy elhoztam az autót még aznap felrakattam a téli szettet, ami szintén gyári, csak ez 17-es. Kevésbé néz ki jól, mint a nyári 19-es TI felnikkel.

2017.11.24-én került hozzám 139400km-rel, az autó Svájcból származik. Egyelőre még barátkozunk, az ereje nagyon tetszik és a halom extra sincs ellenemre.
6 közös év után úgy döntöttem, hogy megválok az autótól, elég hamar elvitték, de nem csodálom, mert jó állapotban volt (van).
Ki lett cserélve néhány dolog az autón:
- kézifékkötelek (TRW)
- kuplung főmunkahenger (TRW)
- tetőantenna tömítés

