- Típus:159 1,9 jtdm 8V SW Gabriel Arkangyal
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:ARGENTO
Közeleg a nyár és hőn szeretett autóm feni a fogát a nyaralási pénzünkre...ismét.
Kezdődik...
Most éppen darabosan megy a szervószivattyúm. Álló helyzetben, vagy lassú menetben (parkolóban helyezkedés, kitolatás stb.) mintha ellenem dolgozna: trrrr, trrrr, trrrr. Nem sír, nincs hangja, az olaj nem habzik a tartályban, a végponton tökéletesen emeli a tartály tetején a kis kupakot és halk szisszenéssel dobja ki a túlnyomást. Az olaj színe is szép tiszta.
Ez utóbbiak a ma esti ellenőrzések eredménye.
A szivattyú darabosságát viszont egyenlőre nem tudom mi okozza.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tavaly a hosszbordás szíj körében valami síró csapágyhangot adott. Kicseréltük a szervószivattyút, elmúlt a hang kb. fél napra, majd előjött újra. Nagynehezen kiderült, hogy egy vezetőgörgő volt a ludas. Persze a berakott szervószivattyú bontott volt. Viszont amit kivettünk, az meg ezek szerint tökéletes. Most gyorsan behoztam a kamrából "akklimatizálódni".
Szóval, ha tud rám időt szakítani a szerelőm, akkor a hétvégén visszamegy a régi szervószivatyú, és lecseréljük az olajat. Remélem megoldjuk a problémát ezzel. Ha nem, akkor új szivattyú.
Minden esetre a héten maradnak a téli kerekek, nem akarom terhelni a rendszert a nehéz 19-es felnivel meg a széles gumikkal.
Február elején kezdődött és relatíve gyors lefutású volt.
Először, mikor nyitottam fel a csomagteret, lassan tolta felfelé a teleszkóp az ajtót. Azután kézzel kellett rásegítenem, hogy elérje a végpontot. Később már alig tudtam feltolni. Úgy kellett lökdösnöm, hogy teljesen felnyíljon. Bepróbálkoztam némi WD40-el, de mint kiderült többet ártottam, mint használtam vele.
Végül egy szép napon, amíg én mit sem sejtve pakolásztam a csomagtérben, a nehéz SW ötödik ajtaja elkezdett visszaereszkedni, majd a holtpont után elemi erővel vágott nyakszirten. Hát mit nem mondjak! Van benne anyag rendesen!
Vannak a természetben olyan pókok például, melyek szeretetből megeszik a párjukat...de azért remélem az én autóm részéről ez nem a szeretet megnyilvánulása volt. Bár olyan volt mintha egy határozott harapással megenne.
Szóval itt volt vége a dolognak részemről.
Amíg keresgéltem a számomra ár/érték arányban megfelelő új alkatrészt, eltelt két hét. Volt, hogy drága Nagymamám tartotta a szupermarket parkolójában a csomagtérajtót, mikor bevásároltunk neki, vagy épp szeretett feleségem, mikor otthon pakoltunk ki bevásárlás után, de volt előkerült a jó öreg seprűnyél mikor nem volt humán ajtótámasz a közelben.
De ennek vége!
Ma megérkezett Erhard jóvoltából a várva várt alkatrész és be is került a helyére. Nem a legdrágább Triscan-t választottam, hanem a gyári márkát, amit amúgy lengyel barátaink gyártanak. 1 db Triscan árából megvettem az egy párt. Most arra kell figyelnem, hogy nyitáskor fogjam, különben olyan erővel nyílik, hogy majd felvágja a kocsi tetejére az ajtót.
UPDATE 2013.04.13
A szervócsere végeztével büszkén mutattam Csabinak az új teleszkópom. Ahogy ránézett, megállapította, hogy fordítva van beszerelve. Viktorral fejjel lefelé tettük be. A vastaggabbik felének kell felfele lennie nyitott állapotban. Van rajta oldalt egy kis nyíl body felirattal. Vagyis a nyíl irányába kell lennie a kaszninak.
Amúgy ez a fordítva beszerelés érdekes, ugyanis, pont úgy raktuk be, mint ahogyan az előző (gyári) volt.
Ez, a fordítva berakás okozta, hogy ha nem csillapítottam kézzel, akkor felpattant. Így, hogy most a megfelelő pozícióban van elvileg, és idővel visszaáramlik az olaj, kíváncsi leszek csillapít-e rendesen.
Ez az egész egy megmagyarázhatatlan dolog az alfád és közted.
Olyan mint mikor megnézed a feleséged, és megállapítod, hogy igen, van nála szebb is, fiatalabb is, dögösebb is, és még talán meg is kaphatnád, de valahogy mégis a szeretett asszony kell, mert megőrülsz a bőre illatától, az egész lényétől, és örülsz, hogy anno őt vezetted az oltárhoz.
Én, mikor beülök a volán mögé, és meglátom azt a néhány apró karcot a kormány multigombjai körül, amiket még az előző tulaj csinált, vagy meglátom a manuális klímát és rágondolok, hogy miért nem néztem anno jobban szét a piacon, vagy belegondolok, hogy miért csak 8V, mikor vehettem volna 16V-t is, néha legörbül a szám széle. Azután nagyot szippantok a kárpit illatából és érzem, hogy átjárja a teljes lényem, elindulunk és menet közben úgy érzem, mintha összenőttem volna az autóval, mintha én lennék Ő és Ő lenne én, és csak élvezzük ahogy az aszfaltcsík elszalad alattunk, és együtt vesszük át az út összes kanyarulatának ívét, már nem gondolok ezekre. Azután mikor beállok a parkolóba, és miután rávettem magam, hogy kiszálljak, és eltávolodom Tőle, és visszanézve megcsillan a domborulatain a napfény, mintha visszamosolyogna rám, akkor örülök, és tudom, hogy Őt kellett elhoznom a kereskedésből.
Na ezt magyarázd el egy bmw-snek, vagy egy octavia-snak. Meg sem próbálom, mert hogyan mondod el a vaknak, milyen látni? a süketnek, milyen hallani? Sehogy! Ezt át kell élni!!!
Úgy gondoltam körbejárom az alábbi témákat kivitelezhetőség és anyagi szempontból. Azután meglátjuk...
1) sebességváltó gomb cseréje - SZVSZ ez nem lehet nagyon problémás
(2) könyöklő hátsó utastér felé eső részébe levegőbefúvó egység (jelenleg tárolórekeszes). Ha netán csak krómkeretes levegőbefúvó „rácsot” kapok ide, akkor le kell cserélnem az elülsőket is krómkeretesekre
(3) dupla kipufogórendszer -> ez már lenne kompletten csak momentán nincs rá 50 000,- Ft-om
(4) kétzónás digit klíma utólagos beszerelése (ehhez ha minden igaz lesz programozó is, aki a komfortelektronika computert update-eli)
(5) a hátsó ajtók elektromos ablakemelősítése
(6) komplett bőr belső (fekete, sötétkék, vagy piros) - ha tudok szerezni bontóból
Úgy néz ki lesz tempomatom.
Ma beszéltem a bontós haverommal. Van neki kar, sőt bekötési rajza is. 5 vezetéket kell kihúzni összesen, ha nincs a kocsiban előkészítés.
Amit újonnan vennem kell, az a kormányoszlop alsó burkolata - kb. 6000 pénz - a plusz kar miatt az más formájú, mint az enyém. Bontott abból nincs, mert a térdlégzsák ugyebár azt lezúzza.
Ma reggel átgurultam a fényező ismerősömhöz (a környék legprofibb fényezője).
Azt mondta szépen, foltban fényezve/ködölve, majd lakkozva és polírozva el tudja tüntetni a kopást és nem fog meglátszódni.
16 000,- Ft lenne a két oldal, ebben benne van a bal hátsó ajtó alatt a sárvédőíven a biztonsági öv odaütéseinek nyomai is (még az előző tulaj műve).
Most, hogy ezt az infót tudom, elkezdek színtelen kavicsfólia után kajtatni. Droberto-val beszéltem ma reggel telefonon, ő azt tanácsolta, hogy a gyárinál nagyobb fóliát tetessek rá.
Kérek mindkettőre (gyári, gyárinál nagyobb) árakat.
A géptető/tető esetleges díszítése ha lesz is, nem a közeljövőben lesz.
A nagyon csúnya desig-tervek alapján készítettem néhány saját elképzelést. Mivel nincs hozzá megfelelő szoftverem, elég mórickásra sikerült. Átküldtem a dekorosnak e-mailen, hogy rajzolja meg rendesen, meg gondolatébresztőnek küldtem neki néhány linket - link1, link2 - (ALFA159-től kaptam én is).
Kíváncsi leszek mi sül ki ebből.
Ma megérkezett a fóliástól végre a design-terv.
Őszintén szólva, anno személyesen nem ebben egyeztünk meg, nekem egyik sem tetszik.
Fel fogom hívni és elmondom a gondjaimat:
Az oldalsó csík tekintetében arról volt szó, hogy egyre keskenyedő csíkokban fog elfogyni a hátsó sárvédőn a csík.
A motorháztetőn pedig arról, hogy az egyik csík vékonyabb lesz, a másik pedig vastagabb.
Ma előkaptam hazafelé jövet a munkából a Guns 'N' Roses CD-met. Évezredek óta nem hallgattam. De még szóról szóra emlékszem a dalszövegekre :)
Úgy siklott az Arkangyal hazafelé a szakadó esőben, a sötét úton, mint még soha. Mintha tényleg éreztük volna, mit akar a másik. Tökre egy hullámhosszon voltunk minden egyes váltásnál, minden egyes kanyarban, minden egyes előzésnél.
... lehet jobban érzi magát ha énekelek vezetés közben? ... :)
Új barátom, TomTec az általam ajánlott szerelőmnél csináltatta a kisszervízt.
Össze is futottunk és megcsodáltuk egymás autóját.
Kipróbáltuk az ő általa kiírt NaviCD-t az én kocsimban ... és láss csodát: működik! (Most már biztos én béna vagyok a CD-írásban).
Nekem is adta a lemezt - külön köszönet érte!