Tagok >> JulesTS >> 156 1.8 TS >> Blog
- Típus:156 1.8 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Metálkék
Ma végre megjött a csapágy, délután neki is kezdtem a szerelésnek.
A bontott hengerfejet használtam, hogy a vezérlés módosítót le és vissza tudjam tekerni a szívó tengely végére: 1.kép
A kopott csapágyat szorítottam a bütyök alá, hogy ne forogjon el a tengely: 2.kép
Az új csapágy: 3.kép
A letisztított hengerfej: 4.kép
A sablonokkal pozicióra állított vezérműtengelyek: 5., 6.kép
Jöhet a szíj: 7., 8., 9.kép
Lelkesen felraktam a hosszbordás szíjat: 10.kép
Aztán rájöttem, hogy a vezérmű burkolatot kell elöbb... 11.kép
Már csak az akksi hiányzik: 12.kép
Meg a burkolat, de azt csak akkor, ha minden OK.
Kedd hajnali fél háromkor lettem kész...
Reggel először próbáltam letiltott befecskendezéssel tekerni, de nem nagyon akart kialudni az olajnyomás lámpa. Ezért inkább beindítottam. Azt az eszement zörgést amit levágtak az üres hidrotőkék (csak fel kellett volna tölteni őket). Nem nagyon akart elmúlni. Aztán amikor elindultam szépen lassan elhallgattak a szelepek, viszont a vezérlés módosító kerregett tovább. Persze először nem nyomtam neki, max 2000-ig. Aztán egy kigyorsításnál 3500-ig elpörgettem és azonnal elhalkult a motor. Csak az kellett neki, hogy a mágnesszelep ráengedje a nyomást a vezérlés módosítóra. Így utólag belegondolva, hogy a mágnesszelep nem működött, lehet, hogy a vezérlésmódosító nem is biztos, hogy hibás volt, csak egyszerűen teljesen ki volt száradva a belseje, mert nem kapott olajat (lehet, hogy működött volna csak biztos nem tett jót neki, hogy olaj nélkül kerregett a belseje...). Na mindegy, a berágódott csapágya miatt amúgy is megérett a cserére...
Most már jó halk a motor.
Tapasztalat: nagyon megy! :O) Reggeli utam alatt végig mosolyogtam... Nehéz megállni, hogy szabályosan közlekedjen az ember. Na meg a 16-os kerekek! Tiszta gokart érzés vezetni! :O)
Az első út után döbbentem rá, hogy kihagytam egy dolgot az éjszakai szerelés közben...
A vezérmű tárcsák beállítása után éppen be akartam ragasztani a tárcsa rögzítő csavarokat, amikor belekezdtem másba...
Szerencsére a nagyracsnisban volt a ribe bit így provizorikusan is jól megtéptem. Hazáig kibírta, aztán délután beragasztotam.
Egyetlen üröm van az örömben, hogy a kuplung néha hülyéskedik. Általában szépen jól működik, de néha nem emel ki teljesen (kuplung főhenger már ki lett cserélve). Egy megállás alkalmával vettem észre, hogy a váltóharangból csöpög a fékfolyadék... Megérett a váltó kiszerelés...
Beszereltem a vízpumpát, a feszítő és vezető görgőt. Megtisztogattam és betettem a hidrotőkéket, most már jöhetne a vezmod csapágy, mert csak az hiányzik az összerakáshoz.
Elkészült a célszerszám a vezérlésmódosító le- és visszaszereléséhez (1.kép). Meg van már indikátor óra is a felső holtponthoz (2.kép).
Pár napja, kezdte azt játszani a kuplung, hogy a pedál nem jött föl teljesen. Gyorsan utána is néztem a neten, hogy milyen problémák szoktak vele előfordulni. Úgy is döntöttem, hogy a kuplung főhenger lesz a hibás, mert a munkahenger okosan a váltó belsejébe van elrejtve... A 4 óra alatt kiszedhető váltó nem túl csábító...
Azért egy légtelenítést megpróbáltam, aminek az lett az eredménye, hogy a kuplung még annyira sem emel ki mint eddig, viszont kiderült, hogy a kuplung pedál rúdja nem húzza vissza a dugattyút és azt a rugó sem tolja vissza... Vettem is új kuplung főhengert, ki is cseréltem gyorsan. Szépen működik az új. A fékben is lecseréltem a fekete folyadékot ami benne volt és ha már le kellett hozzá szedni a kerekeket, a nyári felnik mentek vissza.
Leszedtem a vezérműtengelyeket. A 3.képen megtalálod a különbséget? Segítségnek ott van kinagyítva a 4. képen...
Az 5. képen fölül lévő hidrotőke tartozik a kipufogó veztengely utolsó bütykéhez (melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?)
Egy bontóban (ami főleg opelekkel foglalkozik) találtam hengerfejet és már útban volt nekik... Ugyan a szelepek összekuszálódtak benne, de mindkét tengely jó lesz. Egy hidrotőkét is szétszedtem, asszem el leszek a tisztogatásukkal (nem bonyolult csak sok van belőle).
Már csak a vezérlés módosító csapágya hiányzik az összerakáshoz.
Amíg megérkezik megnéztem ezt a hibát is:
"1: P1653 - Variable camshaft timing control
ERROR DETAILS:
Fault status: Open circuit"
Igazat mondott a computer...
A vezérlés módosító mágnesszelepe nem húzott meg hiába kapcsoltam rá 12V-ot. Rámértem, szakadt...
Kiszedtem és kitisztogattam a helyét (tele volt olajsárral). Aztán ha már úgy sem jó akkor szétszedtem (8.kép). A két csavar kicsavarása után lehúztam a kupakját ami ellenállás nélkül lejött, pedig elvileg bele lett volna forrasztva tekercs két vége (nem szabadott volna kijönni).
Gyorsan meg is néztem, hogy a tekercs 12V-ra meghúz, a csatlakozótól a forrasztási pontokig is meg van az összeköttetés, így egy forrasztással megúsztam.
A vezérműtengely jeladót is lepróbáltam (ne akkor legyen meglepetés, amikor már összeraktam az egészet...). A csatlakozója két szélső érintkezőjére 5V, a középső meg a + közé led. Ez így egyszerűnek hangzik, de elszüttyögtem vele vagy egy órát mire összeállítottam a "mérést" úgy, hogy szabad legyen mindkét kezem, hogy a szenzorba bele tudjam tuszkolni a tárcsa odaillő részét. Szerencsére ez is jó, szépen kapcsolgatja a ledet.
Folyt. köv. ...
Nekiálltam a vezérmű cserének. A szelepfedél tömítés bakelit keménységű lett, nem tudom, hogy mikor lehetett utoljára leszedve a fedél...
Ja és az alkatrészek, a kis kék zacsiban van a legdrágább autóalkatrész amit valaha is vettem...
A piros dobozos meg a kölcsön veztengely rögzítő.
Elkezdtem a vezetékezést... A tápkábelt a hifihez, a riasztó vezetékeit és az e85power kábelkötegét átvezettem a tűzfalon. Ehhez le kellet szedni a műanyagot ami a szélvédő előtt van. Az egyik csavar beleszakadt, az anya kiszedésekor éppen, hogy rátámasztottam a fogót a szélvédő gumiperemére és egy alig hallható roppanással 10cm-es ívet rajzoltam a szélvédő sarkába... :((( Utána néztem, kb 20eFt-ból megvan az új színezett szélvédő berakva. Legalább eltűnik a három kőfelverődés is, ami már zavart, meg a fekete fólia csík a tetejéről...
Ha már ki volt szedve a műanyag fedél, kicseréltem a pollen szűrőt is amit ősszel vettem és természetesen a pollenszűrő esővédő műanyagáról is letörtem két fület, ha már arra jártam...
De legalább az E85Power bekerült. Ugyan nem fogok E85-tel járni, mert jóval drágábbra jön ki mint a benzin, de az E85Power ECO és Sport módjai benzines üzemben is jól jön...
Leírás az átalakítóról:
http://e85power.hu/index.php/en/e85power-kit
Kopottas volt mindkét embléma, így vettem újakat és felraktam. A hátsóval kezdtem: a régit lefeszegettem az elhajtható zárfedélről és a helyére pontosan passzolt. Egyértelműen a hátsó embléma javítására való (alul egy apró fül is van ami pont beleillik a zárfedélbe).
Az elsőnél a gyárira ragasztottam, oldalról nézve kicsit eláll, ráadásul rányomáskor sikerült kicsit behorpasztanom. Elölről normálisan néz ki. A színei és formái rendben vannak, de előlre így csak átmeneti megoldásnak jó. Aztán leszedtem az első emblémát majd a pajzsot is. Kiszedtem belőle a régi emblémát és az új hátulra való emblémát szélvédő ragasztóval beleragasztottam. Szerintem szép lett... :)
Tükröt is kellet cserélnem. A jobb oldalit hiába fordítottam teljesen be akkor sem láttam benne az autó oldalát, de a jobbra mellettem lévő sávot is éppen hogy alig... Viszont az anyósülésből nézve teljesen jól beállítható volt a tükör... Valaki ügyesen egy jobbkormányos autóról bontott tükröt tett fel...
A bal tükör háza meg lötyög és repedt...
Egyelőre csak a jobb oldali lett cserélve Alkar "márkájúra". Teljesen jól üzemel, még a külső hőmérséklet is működik...