Mutasd

>> Szerviz2016-07-12

Pár napja benzin szagot éreztem a kocsi körül és az utastérben is, de hiába nézetem kívülről, sehol nem találtam szivárgást. Lebontottam a hátsó ülést és a kis fedelet a benzinpumpa fölött. A benzinpumpa tetején a nyomásszabályzó résznél állt a benzin a "kupakban". Az első képen be van karikázva a szivárgás helye, a másodikon meg látszik a repedés is. Kicsit idegesítő, hogy egy 100Ft értékű műanyag kupak miatt egy 75eFt-os alkatrészt kell kompletten cserélni...
Persze bontottat vettem töredék áron, de így is bosszantó...

>> Szerviz2016-05-27

Janóékhoz elvittem és az ideiglenes megoldást véglegesre cseréltettem...

>> Szerviz2016-05-24

A katalizátor és a hátsó dob közötti kipufogó tartó elfáradt (letört a csőről), a hátsó hídhoz verődve hangosan jelezte a kipufogó, hogy itt az ideje a javításnak. Janóék nem tudták azonnal elvállalni így átmeneti megoldást kellett találnom.
A megereszkedett csövet emelővel megemeltem egy kicsit, a cső és a tartó közé szakszerűen beillesztettem a vaskupacomból recirkulált használt Scorpio hátsó fékbetétet és két awab bilinccsel rögzítettem törött végtagot. Az emelőről leeresztve szépen feszesen tartja a helyén a kipufogót. Addig is jó lesz így amíg eljutok Janóékhoz...

>> Esemény2016-05-10

Ez is meg volt. Autó rendben, fék futómű jó. A nappali menetfényt is szabályosnak találták... Öröm...

>> Szerviz2016-05-06

Az első féken már a nyári gumi felrakásakor láttam, hogy cserére érett. Mostanában már csikorgott is, nemsokára vizsga. Gyorsan vettem is ATE betéteket és Ferrodo tárcsákat. A csere probléma mentesen ment, 2 óra alatt mindennel kész lettem. Másnap csak össze kellett koptatni az alkatrészeket...

 
>> Tuning és extra2016-04-15

Terveztem a DRL berakását amióta bent vannak az Osram Nightbreaker Unlimited izzók. Egyrészt az NBU-knak este veszem hasznát, másrészt drága mulatság ezeket cserélgetni ha kiégnének. Mostanában egyre többször sikerült elfelejtenem felkapcsolni a világítást lakott területen kívül, így a tervet valóra váltottam...
A legjobb egy ködlámpa helyére szerelhető DRL+ködlámpa lett volna, de ezeknek az árát kicsit sokalltam (ötödéért talán vettem volna azt). Kerek DRL-t a ködlámpa helyére nem akartam, mert ha már van ködlámpa, akkor nem fogom kiszedni, máshova meg kereket nem tudtam volna szépen berakni...
Maradt a led sor, már csak a tipust kellett kiválasztani és a helyét megtalálni. Hosszas keresgélés és méregetés után meg lett az is: Osram DRL 401 az alsó hűtőrács két szélénél alul az elhelyezés feltételeinek éppen megfelel és aránylag normálisan néz ki. Maga a beszerelés kicsit volt hosszabb mint 1 óra (a motortérben könnyen találtam neki tápot, gyújtáskapcsolóról kapcsolt vezetéket és a helyzetjelző vezetékét is), utána már csak a hűtőrács kivágásával kellett egy kicsit foglalatoskodnom. Közelről elég brutál fénye van...

>> Tuning és extra2016-04-01

Kicseréltem az ezüst-zöld műszereket fekete-pirosra (egy sportcsomagos 2.0TS selespeedből bontott műszerkészletre). A kilométer órát és a fordulatszámmérőt szét kellett szednem. A kilométerórának az elektronikáját az eredeti műszerből tettem át, hogy a km állás rendben legyen. A fordulatszámmérőben meg a selespeed váltóhiba visszajelző ledjét kellet kiforrasztanom, mert nekem manuális váltóm van és a váltóhiba folyamatosan villogott (hiányolta a selespeed-et). Most szép pirosan világít minden műszer, a fejegység is illik hozzá... :O)

>> Szerviz2016-03-30

Felkerültek az új nyári pacskerek. A futómű is be lett állítva. Most már könnyű tekerni a kormányt és újra sinautó lett az alfából.

>> Szerviz2016-03-27

Mindkét oldali kormánymű gumiharang ki volt szakadva. Jövő héten új gumi és futómű állítás lesz, ezért itt volt az ideje a gumiharang cserének is (akármilyen pontosan rakom is vissza a kormány összekötőket, azért egy futómű állítás kell utána). Szerencsére az axiál csuklók és a TRW kormánygömbfejek is jó állapotúak voltak, ezeket nem kellett cserélni (kényszer pihenő lett volna belőle, ha valamelyik csere érett...). A szerelés után már a telefontárcsák mentek vissza a csereérett nyári gumikkal, amit jövő héten cseréletetek le...

>> Tuning és extra2016-03-13

A mélyközép elég gyengén szólt, gyakorlatilag csak a közép tartomány jött ki belőle. Nemrég döbbentem rá, hogy gyári hangszórórács rögzítőfülei részére kialakított lyukak, gyakorlatilag akusztikus rövidzárként üzemelnek. Két 18mm vastag kiemelő gyűrűt faragtam MDF lemezből. Ezeket csavaroztam a gyári helyre, a lyukaknál kis FBS-sel segítettem a tömítettség javításán. Meggyőző lett az eredmény: a mélyládát lehalkítva is elég jó mélyek lettek elöl, pedig még nincs szigetelve az ajtó...
Már csak egy kis kárpitozás kell rá, hogy ne csak jól szóljon, hanem ki is nézzen valahogy...