Mutasd

>> Szerviz2017-07-03

Hétvégén befelyeztem, minden futómű alkatrész a helyén, csavarok meghúzva. Feszes és közvetlen lett a futómű, tiszta gokart...
Ma még egy futómű állítás (nem a Megyeri úton) és jó ideig gond letudva.
Ami cserélve lett: bal hátsó kerékcsapágy (aggyal), hátul jobb és bal hátsó lengőkar, jobb és bal kormányösszekötő + gumiharangok, bal féltengely külső gumiharang, első jobb és bal alsó lengőkar, első jobb és bal stabpálca, első jobb és két bal felső lengőkar...
Az első alsó lengőkarok és a stabpálcák még maradhattak volna, a bal felső lengőkarból egy is elég lett volna, ha nem szakad meg a menet és féltengely gumiharangot sem kellett volna cserélni, ha nem szakad ki...

 
>> Szerviz2017-06-28

Elkezdtem berakni az új lengőkarokat. A bal oldalon odáig jutottam, hogy a felső lengőkar és a stabpálca a helyén, de az alsó lengőkarral sikeresen kiszakítottam a külső féltengely gumiharangot. Vehettem új gumiharangot (készletben: gumiharang, két bilincs, zéger gyűrű, féltengely anya, grafitos zsír). A féltengely csukló szétszedése és megtisztítása után ment vissza minden a helyére, az alsó lengőkart is betornásznom a helyére, a csavarok/anyák is betaláltak. Gondoltam még gyorsan meghúzom őket, de a felső lengőkar gömbfejének anyája úgy gondolta, hogy inkább beleszakad és a gömbfej csapjának a menetét is tönkreteszi...
Ma meg is vettem az újabb lengőkart...
Folyt. köv.

>> Szerviz2017-06-19

Az egész ott kezdődött, hogy a sebességgel arányos ütemes dobolást hallottam a futóműből. Féltengely csuklóra gyanakodtam, ezért megemeltem az elejét, de hiába pörgettem a kerekeket nem jött semmi hang... Megemeltem a hátulját is, na ott a jobb oldali kerékcsapágy meg is szólalt... Ha már meg volt emelve megrángattam a kereket is és az egyik közel 60cm hosszú kutyacsont szilentje ki volt szottyosodva.
Hétvégére vettem egy kerék agyat és két kutyacsontot. A kutyacsont tartó csavarja a gólyaláb aljába jól bele volt gyógyulva, de kis melegítéssel és WD40-nel kijött. A kerékagy viszont két darabban jött le a tengelycsonkról, a csapágy belső része csak flex segítségével adta meg magát...
A teljes összeszerelés viszont hétfőre maradt, mert a féktárcsák elég vállasak és cserére éretten vékonyak voltak. Kapott mart Brembo tárcsákat és puha betéteket hozzá. Másnap már vittem is futómű állításra (mert a kutyacsontok belső csavarjai, futómű állító csavarok...) a Megyeri úti puccos gumis szervizbe. Drágák, de legalább át szokták nézni az autót... Meg is kértem, hogy nézzék át az első futóművet is az állítás előtt, mert mintha onnan is jönne kopogás, de én nem találtam az okát.
Szakvélemény: kormányösszekötő axiálcsukló jobb oldalon nagyon lötyög, de a másik oldalon is cserélni kell. Direkt rákérdeztem a felső lengőkarokra is, de az szerintük rendben volt.
Szerdán vettem is két kormány összekötőt meg hozzá új gumi harmonikákat. Csütörtökön azokat is cseréltem (a jobb oldali tényleg lógott, a bal oldali viszont még pár tízezer km-t kibírt volna, de ha már megvolt, akkor beraktam ahelyett is az újat). Pénteken vittem vidáman vissza a Megyeri útra, ahol az életunt szerelő megrángatta a kerekeket és odahívott, hogy ezt ugyan be nem állítja, mert lóg mindkét oldalon a felső lengőkar vagy egy centit, a kerekek meg dőlnek befelé. Kissé elborult az agyam, hogy kedden ugyan, hogy nem vették ezt észre, de az életunt szerelő csak annyit mondott, hogy nem ő nézte meg kedden, biztos azért nem vette észre a kollégája, mert felemelve befeszült a futómű. Terpeszkedő túlsúlyos munkafelvevő meg csak annyit tudott mondani, hogy ő nem ért hozzá és láthatóan nem is nagyon érdekelte a dolog. Még egy "autószerelő"-nek mondott irodista benyögött egy hülyeséget, hogy kedden miért nem lehetett észrevenni, hogy lóg a felső lengőkar. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy nem értenek semmihez és otthagytam őket. Utoljára jártam náluk és senkinek sem ajánlom az Újpest stadion melletti szervizt...
Péntek délután még megvettem a teljes első futómű készletet és hamarosan cserélem az egészet, de utána futómű állításra már máshoz viszem.
Folyt. köv...

>> Szerviz2017-05-12

Télen már a fagyokban már nem volt ajánlott behúzni a kéziféket, mert képes volt úgy maradni. Mostanra a víz megtette a hatását és ha akartam volna se tudtam behúzni, a jobb oldali meg már majdnem az aszfaltig lelógott. Vettem is ATE bowdeneket. A huzal része is teflon bevonatú, így remélem nem lesz sokáig gond vele. A csere is gyorsan ment. Boldogság van...

>> Szerviz2017-04-12

Elérkezett a szokásos tavaszi klímatisztítás ideje ami a pollenszűrő cseréjével is jár. Kapott szép új aktívszenes szűrőt is. A szűrő cseréjénél tűnt fel, hogy hiába világít a belső keringetés ledje, a szűrő felől láttam a ventillátort, mert a légterelő külső levegőre volt állítva. Így már érthetővé vált, hogy amikor teherautó/busz mögött belső keringetésre váltottam, miért jött be mégis a bűz...
Állítómotor kiszerel (egyik fül le is tört, mert a két csavar közül az egyikhez nem lehetett hozzáférni, ezt utána másfél órás szenvedéssel tudtam csak kiszedni, miután a kesztyűtartótól is megszabadultam). Bontót felhív, mondjak gyári számot. Persze az összes szám le volt peregve a matricáról... Az első darab amit kaptam, persze nem bele való volt, a zárt állapotig eltekerte a kart, de vissza már nem... Ezt még vissza kell vinnem. A másik bontóból sikerült bele balót beszereznem, amit be is építettem. Most már öröm van, a büdös nem jön be, csak a számát ennek sem tudom...
Ami nem belevaló: 16164972. Ami jó: 162?5099 (talán 16215099)...

 
>> Szerviz2017-03-17

Majdnem meg volt a 10ekm az előző olajcsere óta, itt volt az ideje a cserének. Új olaj, olajszűrő, légszűrő került bele. A légszűrőház csavarjai a javítás óta jól szuperálnak, könnyen ki lehetett csavarni mindhármat. A légszűrőházban csak két kisebb levél volt, alégbeömlő nem szed össze sokkal több piszkot mint a gyári megoldás. Az aktív szenes pollenszűrő is megvan, de azt még nem cseréltem ki...
A téli gumik is elvonultak nyári pihenőre, A 16-os telefontárcsásak a jó állapotú nyáriakkal kerültek fel. Jöhet a jó idő...

>> Szerviz2017-02-13

Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...

>> Tuning és extra2017-01-28

Az előző mélyláda (http://alfaamore.hu/tagok/9536/blog/1444) sajnálatos módon a házimozi erősítőre lett kötve és túl jól szólt ahhoz, hogy visszakerüljön a kocsiba (ráadásul a dupla tekercses Helix sorba kötve 8 ohm ami pont jó a házimozi erősítőnek, stabil 2 ohmos autó erősítőm nincs, így csak a töredékét tudnám használni a tudásának...).
Kellett valami mély is a kocsiba helyette...
Garázsban csak 25cm és 30cm-es kb 15éves SAL-ok voltak. Próbálkoztam velük, de csak idegesítettek. Vetem egy használt Sony Xplod XS-L106P5-t. Szerencsére kis láda kell neki (gyári ajánlás nettó 17.6 liter), így az amúgy is szűkös csomagtartóból több hely marad. Gyorsan számolgattam és lapszabászatban meg is rendeltem a lapokat hozzá. Egy délelőtt alatt össze is csavaroztam/ragasztottam a zárt ládát. A mélynyomónak sajnos elég kicsi az érzékenysége (83dB), a kis 4 csatornás erősítőm hídba kapcsolt 2 csatornája (170W RMS) éppen, hogy meg tudja hajtani, nem túl hangos, de nekem éppen elég. Viszont az első szettet (Peerless Definition 6) majdnem minimumra kellett tekerni ahhoz hogy együtt fussanak a méllyel...
Most öröm van.

>> Szerviz2016-11-14

Megjavítottam szellőztető motort. Néha meg kellett rugdalni, mert nem indult el. Az utóbbi időben volt, hogy az egész úton rugdosni kellett...
A szellőző ventillátor házába alulról van becsavarozva az előtét ellenállása egy nagy hűtőbordával. Azon keresztül kapja a delejt. Két csatlakozó van rajta, egy a középkonzolról (vezérlő jelek), a másik meg két vastag vezetékkel (az egyik a + a másik meg megy a ventillátorhoz). Na ez az utóbbi cstlakozó teljesen el volt égve. Levágtam a csatlakozót és közvetlenül ráforrasztottam a vezetéket az előtét ellenállásra. Most már üzembiztosan működik és a leggyorsabb fokozaton is jobban megy mint előtte...

>> Szerviz2016-07-19

Pár hete szétszedtem a PCV szelepet, hogy megtisztogassam, de sajnos úgy elugrott a rugója valahova, hogy nélküle kellett összeraknom (a PCV szelepet ledugózva). Így sajnos a kartercsö telebüfögte olajpárával a légtömegmérőt és azt a pár napot sem bírta ki, amíg beszereztem a bontott PCV szelepet. A teljesen megdöglött légtömegmérő helyett vettem egy utángyártottat (ami elvileg a Bosch 0 281 002 309-nek felel meg), amivel kb 2000km-t mentem, de nem volt 100%-os. Látszólag rendesen működik, de padlógázas gyorsításnál kb 6000-es fordulatnál felvillan a műszerfalon az injektor jel és egy picit meg is torpan a gyorsulás. Ma vettem egy bontott Bosch-t, amivel a próbaúton már nem volt ilyen probléma...