- főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-01

Sokat gondolkodtam, hogy az elejével is kéne valamit kezdeni. Először is a lámpákat ki kellett cserélni, mert egy beázott, egynek nem volt jó a motorja, egy index is repedt volt. Aztán ha már ott jártam igazítottam a nyúlványokon + a lökhárítón. Így már egész szépen sikerült beállítani, a hézagok megszűntek-kisebbek lettek. Beraktam még egy műanyag védőborítást a váltóhoz, ami szintén hiányzott. Lámpák tekintetében legózás volt. Szétszedtem darabjaira a régit is, meg amit vettem bontottat is, megpucoltam mindet, aztán összeválogattam a legjobb állapotú dolgokat, így a bekerült szett kb új állapotú, a másikak meg maradnak tartalékba. Egy fokkal jobban is látok velük sötétben, de még mindig nem az igazi, majd veszek bele valami erősebb izzót. Továbbá leszedtem a tetőkárpitot, hogy meglessem az antennát. Meglepetés, nem volt bekötve, jó hogy nem szól rendesen a rádió. Összedugtam sokkal jobb, de még most sem tökéletes. Majd még próbálkozom vele, hogy jobb legyen, lehet csere lesz, de összességében így is elég sokat sikerült nyáron előrelépni a rendbetétel ösvényén. Szóval mondhatni elégedett vagyok.

És ezúton is megköszönöm édesanyám (aki mellesleg műszerész, ha már autószerelő anno nem lehetett) kitartó türelmét és segítségét, aki nélkül kicsit nehezebb lett volna mindezt véghez vinni, beleértve a lenti bejegyzéseket is. :)

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-08-30

Ismét kicserélődött egy pár műanyag az autón. Elsősorban az autó hátuljával foglalkoztam most. Történt még tavasszal valamikor, hogy róka koma feje csattan az első lökös alján (éjszaka, esély nem volt kikerülni...), gyorsan kiálltam, alánéztem, szerencsére nem látszott meg (idegbajt is kaptam volna, ha széttöri a friss első lökőmet...), és nem is rendezett át semmit a kocsi alatt. Persze később kiderült, hogy valószínű akkor, és nem máskor a hátsó védőborítás a tank alatt elrepedt. Szép nagy darab hiányzott belőle. Így ezt is cserélni kellett a dobbetétekkel együtt, ami már rég tervben volt. Felkerült végre a friss hátsó lökös is. Volt egy két berohadt csavar, a dobbetéteknél az összes, illetve alul kettő. Egy ami a műanyag védőburkolatot fogja fel, egy meg ami a kis hővédő lemezt a kipufogónál. Mivel ez a lemez kissé gyalázatosan nézett ki, így rozsdátlanítás után lekezeltem. A lenti csavaroknál előkerült a fúró-menetmetsző így megmaradt a gyári menet. Sajnos a dobbetéteket tartó csavarok úgy be voltak rohadva, hogy azokon segíteni nem lehetett, így átmenő csavarok kerültek oda. Illetve itt is le lett kezelve a kasztni, mert könnyen továbbmehet innen a rohadás, amit nem szeretnék. Továbbá jó hír, hogy a szokásos helyen nincs rohadás egyelőre. Persze távlati terv, hogy alvázvédőzés után véglegesen megszüntetni minden kis gombostűnyi pöttyöt is, amit esetleg nem vettem észre, de gyakorlottabb szem úgyis látja, a még nem látható, de kezdődő problémát. Bal hátsó lámpa is cserélődött, most már nem ázik be, eső után nem lötyög a lámpában víz.

>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-04-06

A hétvégén volt egy kis időm így nekiálltam beépíteni az időközben összevásárolt alkatrészeket. Megküzdöttünk sok berohadt csavarral, de ennek ellenére sikeresen kicserélődött az első lökő és a vezető oldali dobbetét. Az anyós oldalit sajnos nem tudtuk megreparálni, mivel amit szereztem az keskeny kasztnishoz való így nem jó. A hátsó lökő/dobbetétek idő hiányában egyelőre maradtak. A lökösöket persze felrakás előtt lefényeztettem, kifejezetten szépek lettek nem túl drágán. Sajnos nem teljesen illeszkedik az eleje, valószínű volt már kisebb-nagyobb kocc az autóval, így van egy kis hézag a lámpák alatt, hiába próbáltunk húzni a nyúlványokon. Úgy néz ki ebből majd kasztnis munka lesz, bár így is sokkal jobb mint volt eddig. Valamint kicseréltem a vezető oldali ablaktörlőkart is, mivel azt sikerült eltörnöm még régebben. Amint kész lesz a hátulja is, teszek fel képet róla. A segítséget pedig itt is köszönöm DeezL cartársnak. :)