Történt, hogy ismét elkezdett egyre hangosabb lenni az autó. Ezt furcsálltam, elvégre ősszel teljesen új hátsó részt tettünk az autó alá. Megnéztem, diagnózis: 3 csavarból 1 hiányzik, 2 laza a katalizátor-első dob után lévő összeszerelési pontnál. Ezt ismét orvosolni kell, de jó lenne úgy megoldani, hogy nem essen már szét megint itt újra a rendszer, elvégre valószínű nem véletlen itt hullik szét. A lényeg az, hogy a leömlő még fel van fogatva rendesen, viszont a katalizátor-első dob páros csak van a levegőben, az első felfogatás a háromszög dobnál található. Mivel elég nehéz ez a két dolog együtt, nyilvánvaló, hogy a súlya fokozott terhelést ad a csavarkötésekre, a rendszer állandó rezgései, valamint az úthibákból adódó egyéb rázkódások miatt. Elég sokat nézegettem az epert-manualt-különböző blogokat itt Amorén is stbstb, és azt figyeltem meg, hogy pl. a 8v-nél a katalizátoron gyárilag van két fül, azzal fel van fogatva. Igen ám, de ez az enyémen nincs, ráadásul minden fellelhető forrásban így van leírva a rendszer, hogy ez a lengő tömeg egyáltalán nincs felfogatva sehova. Viszont az alvázon megvannak a felfogató fülek. Meg is jött az ötlet, hogy két tartó elem ráhegesztésével a katalizátorra megfelelően fel lehet akasztani az installációt, tehermentesítve az első-hátsó rész összeillesztését. Innentől egyszerű volt a történet. Katalizátor le, fülek ráhegeszt (tudom hogy nem a legszebb a varrat, ezért ne tessék levenni a fejem, de legalább funkcionális), katalizátor vissza, gumibakokkal felfogat. Ahol bontva lett a rendszer, ott csavarok-tömítések újra cserélve (kontraanyákkal rögzítve). Meglátjuk így meddig bírja. Remélhetőleg tovább. És ismét halk az autó, csak akkor üvölt, ha kell. ;)
ablak ablaktörlő akku akkusaru alapjárat alkatrész anya állítás bal csavar cserélendő dobbetét dobbetétek dolgok elektromos elpukkant első ez+az fa fakormány fals fék fékbetét felni felújítás fojtószelep futómű gátló gumicső hátsó hengerfejes hiba hifi hűtő immo ingadozás izzók karok katalizátor kerékcsapágy kilincs kipufogó klíma kompresszor könyökcső kuplung lámpa légtömegmérő lengéscsillapító lengőkar levegő lökhárító matrica motor motorcsere műanyag műanyagok munkahenger műszaki nagyszervíz olaj olajcsere osram pihenő próba pucolás speedline szelepsapka szerviz szervócső szűrő tesztüzem tréler váltógomb vezérlés vezérlésmódosító vízcső vizsga zene
>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-01