Nos, indítás után kiderült, hogy alapjáraton igazi diesel spark lett belőle, mint egy jtd, probléma nincs, gatya motoron lévő vezérlésmódosítóban 15ezer km, áttesszük. Elején volt kis fehér füst, amíg kiment a rendszerből a víz, amit belenyomott a régi blokk. De vezmódon kívül más rendellenes hangja nincs. Erő megvan benne érzetre, bár kellő óvatosság mellett használom egyelőre, mivel ki tudja mennyi van a vezérlésben, amint le lesz szervizelve, kiderül ténylegesen hogy muzsikál. Ha csapágyas, vagy egyéb ilyesmi baja lenne, már ki kellett volna jöjjön, tájékoztató műszer szerint olajnyomás rendben, szóval csak jó lesz már.
Ezerpárszáz km megtétele után a következők az észrevételek:
- Termosztát csere. Véletlen összekevertem összeszerelésnél a sajátomat, ami jó, a donor motoréval, az pedig jelenleg menet közben 75 fokra áll be, városban, illetve ácsorgásnál megy csak normál hőfokra.
- Olajfogyasztás megengedhető. Tekintve, hogy a szelepfedélnél, mivel ugye a sarka le van törve, folyik, illetve az olajleeresztő csavarnál is csöpög, mivel annak gatya a menete, továbbá 10w40 van benne a jelenleginél beállhat kisebb értékre. Ennyi km alatt 1-3 deci között volt az elfogyasztott mennyiség, TS-nek jó ez. Amennyiben megszűnik majd az olajfolyás, meglátjuk mi lesz.
- Szervóolaj is csöpög kicsit elöl a szárítószűrőnél. Ez régóta fennálló probléma, a mostani esettől független, csak trehány voltam ezen a téren, szint figyelve, napirenden tartva, csak csöveket kell csináltatni és cserélni.
- Füst se hidegen, se melegen nincs, vízfogyasztás nincs, fűtés pöpec.
- Illetve előző bejegyzésből kimaradt, ki kellett cserélnem a bal első stabilizátort is, mivel eltört, hogy szerelés közben-e azt nem tudom, mindegy azt megcsináltam, Moog került most bele.
- Indításnál kicsit nehezen kap szikrát, bár a gyertyákon látszott, hogy nem mai gyerekek, csere úgyis.
Összegezve úgy néz ki végre nekem is lehet szerencsém, és sikerült egy egész tűrhető állapotú blokkot lőni ajándék árban. A fentieket figyelembe véve, a tesztet sikeresnek veszem (koppkopp), mehet a következő nagyszervizre, ahol ki lesznek cserélve a visszamaradt tételek. Ezt már a vezérlés turkálása miatt nem én fogom csinálni, hanem Erdő Attila cartársra bízom, ha nem jön elő semmi váratlan (remélem), akkor KUL-ra kész is.
Tehát a cserélendő dolgok listája így alakul:
- Olajszűrő – Sofima 1000
- Légszűrő – Sofima 2000
- Pollenszűrő – Kristal 1500
- Olaj 10w60 – Selénia Racing 6l 24000
- Szelepfedéltömítés – Victor Reinz 4000
- Vezérműtengely szimmering – Corteco 500
- Gyertyák – NGK PFR6B és PMR7A 30000
- Vezérműszíj – Dayco 5000
- Balansz szíj – Dayco 7000
- Ékszíj – Dayco 4000
- Ékszíj feszítő görgő – Gates 8000
- Ékszíj vezető görgő – Dayco 13000
- Első kerékcsapágyak – SKF előző bejegyzésben elszámolva
- Karter az olajszint visszajelzővel együtt, mivel utóbbi nem jó a donormotorból, karter ugye meg törött is + a leeresztő csavar menete se jó
- Szelepfedél, ezt se kell már itt részleteznem, miért
- Vezérlésmódosító – bontott a régi motoromból 15ezer km-t ment, bőven hibátlan
- Vezérlés és balansz szíjfeszítő és vezető görgők, illetve vízpumpa – ezekre is igaz, ami a vezmódra fentebb
Október 3-án megy a gép a szervizbe, reméljük a legjobbakat. :)
ablak ablaktörlő akku akkusaru alapjárat alkatrész anya állítás bal csavar cserélendő dobbetét dobbetétek dolgok elektromos elpukkant első ez+az fa fakormány fals fék fékbetét felni felújítás fojtószelep futómű gátló gumicső hátsó hengerfejes hiba hifi hűtő immo ingadozás izzók karok katalizátor kerékcsapágy kilincs kipufogó klíma kompresszor könyökcső kuplung lámpa légtömegmérő lengéscsillapító lengőkar levegő lökhárító matrica motor motorcsere műanyag műanyagok munkahenger műszaki nagyszervíz olaj olajcsere osram pihenő próba pucolás speedline szelepsapka szerviz szervócső szűrő tesztüzem tréler váltógomb vezérlés vezérlésmódosító vízcső vizsga zene
>> SzervizAlfa 155 2.0 ts 16v sport // 2016-10-01