Történt, hogy ismét elkezdett egyre hangosabb lenni az autó. Ezt furcsálltam, elvégre ősszel teljesen új hátsó részt tettünk az autó alá. Megnéztem, diagnózis: 3 csavarból 1 hiányzik, 2 laza a katalizátor-első dob után lévő összeszerelési pontnál. Ezt ismét orvosolni kell, de jó lenne úgy megoldani, hogy nem essen már szét megint itt újra a rendszer, elvégre valószínű nem véletlen itt hullik szét. A lényeg az, hogy a leömlő még fel van fogatva rendesen, viszont a katalizátor-első dob páros csak van a levegőben, az első felfogatás a háromszög dobnál található. Mivel elég nehéz ez a két dolog együtt, nyilvánvaló, hogy a súlya fokozott terhelést ad a csavarkötésekre, a rendszer állandó rezgései, valamint az úthibákból adódó egyéb rázkódások miatt. Elég sokat nézegettem az epert-manualt-különböző blogokat itt Amorén is stbstb, és azt figyeltem meg, hogy pl. a 8v-nél a katalizátoron gyárilag van két fül, azzal fel van fogatva. Igen ám, de ez az enyémen nincs, ráadásul minden fellelhető forrásban így van leírva a rendszer, hogy ez a lengő tömeg egyáltalán nincs felfogatva sehova. Viszont az alvázon megvannak a felfogató fülek. Meg is jött az ötlet, hogy két tartó elem ráhegesztésével a katalizátorra megfelelően fel lehet akasztani az installációt, tehermentesítve az első-hátsó rész összeillesztését. Innentől egyszerű volt a történet. Katalizátor le, fülek ráhegeszt (tudom hogy nem a legszebb a varrat, ezért ne tessék levenni a fejem, de legalább funkcionális), katalizátor vissza, gumibakokkal felfogat. Ahol bontva lett a rendszer, ott csavarok-tömítések újra cserélve (kontraanyákkal rögzítve). Meglátjuk így meddig bírja. Remélhetőleg tovább. És ismét halk az autó, csak akkor üvölt, ha kell. ;)
Kicsit elmaradtam a blogolással úgyhogy most gyorsan behozom egy ömlesztett bejegyzéssel. Tehát időközben a kipufogó teljesen megadta magát így kapott egy újat katalizátortól hátrafelé, bár szerintem még hegeszthető lenne a régi, de egyelőre nem akartam időt tölteni vele, így egyszerűbb volt, aztán pár évig megint jó lesz. Volt gyertyacsere is, ez mint látszik a képeken rá is fért a gépre. Időközben jártam Marklarnál jó pár alkatrészért, amik előbb-utóbb be is fognak kerülni a helyükre. Az olajat csipegeti, de hát olvasva mások tapasztalatait, meg ahogy én közlekedem TS-nél ez normális. (Amúgy az Otto-motor felépítéséből adódóan mindig fog csípni kis olajat, mert ugye veszteségek mindig vannak...) Ja meg időközben megcsináltam a waxos csodamosást, majd kiderül volt-e értelme ;)
Km óra gyertyacserekor: 232365
Mióta nálam van az autó elérte az olaj a csereperiódusát így a kaposújlaki találkozó előttre beterveztem egy olajcserét (+olaj- lég- és pollenszűrő) (Selénia 10w40 20K AR), ami meg is történt sikeresen egy kis extra szereléssel. Történ ugyanis, hogy a kipufogó a katalizátor után szétcsúszott pont egy héttel a szerviz előtt. Útszélén ideiglenes megoldásként feldrótoztam, de ugye így nem maradhatott, úgyhogy rendesen elkészült az is. A tömítéseket is cseréltük a leömlőtől kezdve végig. A szerviz után kifejezetten elcsöndesedett az autó. Ezen kívül még sikerült beszereznem a téli szetthez négy elég jó állapotú gyári dísztárcsát is.
Kép csak az én tákolásomról van, amivel csak a szervizig közlekedtem. Árok szélén jobb megoldás nem volt, mert már 2ezres fordulatnál nem lehetett megmaradni az autóban...
Km óra: 229283