Mutasd

>> Szerviz2022-04-25

A téli nagy szerelés során bizalmat adtam a balansztengelyek szíjfeszítőjének és nem cseréltem ki. Mondván nincs benne 30ezer, mi baja lehet?
Hát megmutatta hogy lehet...
A márciusi nyitótúrák után erős csapágyhanggal jelezte hogy már unja a banánt.
Beszereztem és nekiálltam a cserének.
Azért trükkös a dolog mert feszítéskor elmennek a pozíciók. Az új szíjon nem véletlenül vannak jelölések, de ezek nekem már lekoptak...
Az ötödik próbálkozás után összejelöltem és már sikerült is.
91.172 km

 
>> Tuning és extra2022-04-14

Január végén beszereltem. Működik ahogy kell de észrevettem egy érdekes dolgot. Szemből nézve a fényereje erősen nézőpont függő. Olyan mintha lefelé világítana a fő fénysugár.

Fogtam egy derékszöget és letettem a lámpa elé. A sejtés beigazolódott, a lámpa eleje kifelé bukik. Az ok egyszerű, a lökhárító felülete nem vízszintes hanem előre lejt.
A korábbi párhuzamos oldalú távtartó helyett csináltam egyet ami hátrafelé lejt, így kompenzálja a lökhárító ferdeségét.
A csere nem volt egyszerű, mert sikerült kiszabni a vezetéket a csatlakozóból.
A terv bevált, a lámpa eleje függőleges.

Folytatás holnap a jobb oldalival.

update "holnap":
A másik oldal is átszerelve a ferde tartóra.

 
>> Szerviz2022-04-14

Anno sikerült lezárni az ablakemelő történetet azzal, hogy sikerült betenni a facelift előtti motort az utáni helyett.
Csak nem hagyott nyugodni a dolog és futottam még két kört fogaskerék ügyben.
- esztergályos: nem jött össze a dolog, valahogy sose fért bele az idejébe a szakinak, maga a kerék elkészült, de a bemarások nem...
- 3D nyomtató: sikerült lemodellezni és tesztelésre kinyomtatni a fogaskereket, ma kipróbáltam.

A központi furat egy kicsit szűk lett, de így pontosan fel tudtam fúrni. Simán bement a helyére és össze is sikerült rakni. A teszt azt mutatta hogy mindkét irányba tökéletesen forog, nem akad. Szóval jó.
Már csak vissza kellene rakni az ajtóba.
Ha bárkinek kell szóljon, lehet még nyomtatni :-)

Minden amit a 916 GTV/Spider ablakemelőről tudni kell - link

 
>> Tuning és extra2022-04-07

Főnix Autószőnyegtől rendeltem március 16-án. 5-7 napra ígérték.
Menet közben több levélváltás is volt a felfogató pontokról és a szabásmintáról. Mindent sikerült tisztázni, ma megjött.
A méret pontos, a szőnyeg jól néz ki és még PHuBi 20. szülinapja előtt ideért. (2002.04.18-án gördült le a szalagról.)

 
>> Esemény2022-03-27

Jó idő lesz, irány az országút!
Örvényesen a Huszár étteremben megkajáltunk, majd komppal átmentünk a másik oldalra. Siófokon sétáltunk egyet majd a felső körön haza.
308 km, ebből több mint a fele nyitott tetővel.
A kormány király lett, végre nem csípi ki a kezemet. (A régit az előző tulaj valamivel bekente, ha nap érte szinte csípte a kezemet. Elég sokat mentem emiatt kesztyűben.)
Végre egy autó ami egy-egy gázadásra rendesen rángatja a kormányt, nem úgy mint a hátsókerekes :-)

 
>> Tuning és extra2022-03-18

Tegnap elkészült a rendeskormányom Az eredeti fekete varrás helyett pirosat kértem, szerintem megérte.

A visszaszerelés kritikus pontja hogy eltalálja-e az ember azt a pozíciót a "ricnin" amin eredetileg volt. A szétszedésnél elfelejtettem összejelölni, de a fényképek közt találtam egyet amit látszik hogy hogyan sikerült megsértenem a menetet a leszedéskor (2.kép). Ezt vettem jelölésnek, remélem jó lesz. Minden esetre a csavarhúzó amivel a sérülés okoztam beleillik a nyomba (3.kép).
A kormányanyát "izomból" meghúztam, a csavar egyik sarka meg volt jelölve az kb ugyanoda esett mint a szétszedés előtt.
Szép lett :-)
Megérte a meló és a pénz. Mindenkinek ajánlani tudom a mestert. Pár szóból megértette hogy mit szeretnék és azt csinálta. Amit hozzágondolt - a rücsis felületet - attól még jobb is lett mint gondoltam. Jobb a fogása és pont olyan a felülete mint a légzsáknak. Látszott hogy nem ma kezdte.
Légzsákhiba nincs tehát sikerült jól visszarakni. A duda is működik, tehát azt is.
Mondjuk elég halvány a duda hangja, de ez nem a kapcsoló baja ...

Már csak a tesztkör hiányzik hogy sikerült-e eltalálni a ricnin a pozíciót...

 
>> Esemény2022-03-15

Ma elég sok mindent akartam csinálni a garázsban de csak a kormány jött le.
- Először áramtalanítunk.
- A küllőkön van egy-egy lyuk, itt ki kell tekerni a légzsákot tartó csavarokat.
- A légzsák kijön előre, a csatit ki kell húzni a hátuljából.
- A bal oldali fehér csatit szét kell húzni.
- 24-es kulccsal a kormányanyát ki kell tekerni.
update:
most jön amit én elfelejtettem: összejelölni a kormányt a tengellyel hogy ugyan ide lehessen visszarakni a ricnin.

- Mögötte a kis csavarokat ki kell tekerni. Egyet benne hagytam hogy az átvezetö ne sérüljön a kormány feszegetésekor. Akár az összeset ráérünk a legvégén kitekerni.
- Már csak le kell szedni a kormányt a "ricniről".
Sokak szerint az anyát rajta kell hagyni és rángatni, az anya azért kell hogy ne verjük orrba magunkat a kormánnyal. Ez nem jött be.
Csináltam laposvasból egy lehúzót. (6.kép) A két szélső csavar a kormányöntvény menetébe kapaszkodik a középső a tengelyvéget nyomja. Ez se jött be mert elgörbült a vas.
WD40-et fújtam a csavar mellé hátha kilazul. Nos nem.
Csináltam még egy vasat hátha az már elég. Nos nem.
Mérgemben a két vas közé betettem egy-egy hosszú csavart merevítésnek. (8.kép) Így már nem hajlott meg, de mégse jött le.
Előkerült a nagy hajtószár is. Erre eltört a csavar. Aztán rájöttem hogy a csavarok összefeszülnek, hosszabb kell.
Így már sikerrel jártam.

Csütörtök reggel viszem bőröztetni :-)

 
>> Egyéb2022-03-14

Km óra állás: 90.825 km
Együtt megtett út: 35.325 km
Együtt töltött idő: 1.675 nap
Tankolt üzemanyag: 2.810,71 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,98 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,09 km/nap

Összes költség: 164,02 Ft/ km

 
>> Esemény2022-03-14

Kisütött a nap, indulhatunk!
Tihanyig bezárkózva mentünk, mert annyira még nem volt jó idő, de a lehajtónál lévő parkolóban már nyitottunk.
Egy kör Tihanyban és irány a Halászkert, ahol is megebédeltünk.
Visszafelé pár kép az Ötvös Csöpi emlékponton és irány haza!
Tapolcán becsuktuk a tetőt, Sümegen még teletöltöttük PHuBi pocakját.
A jánosházi leágazó felé menet mintha egy Spider sziluettje tűnt volna fel így befordultunk. Az út szélén álldogált egy ugyan olyan Spider mint PHuBi. Megálltunk és üdvözöltem őket. A tetővel voltak elakadva mert nem csukódott be. Kézzel megmozdítottam és már ment is tovább.
Frissen behozott Spider volt talán SYG rendszámmal. Ajánlottam az alfaamore.hu-t, kíváncsi vagyok találkozunk-e?

A mai nap mérlege 257 km, kb 100 km fedetlen fővel.

 
>> Szerviz2022-03-13

1. Keréknyomás beállítása (elöl 2,7 - hátul 2,5)
2. Olajszint ellenőrzés a csere után, a maxig még kellett 1 deci.
3. Rendrakás a csomagtartóban. Eredetileg a reléket beraktam volna belülre, de a kábelköteg nem engedte volna így maradt. Ellenben elfért mellette a kerékkulcs és a vonóhorog (szerszámos), a KKL kábel és a pót ez-az a kék tartóban. Visszaraktam a borítást.
4. Visszakerült az akku takaró kárpit is, de előtte az akku mellé beraktam a szokásos szerszámkészletet..
5. A kamera tápja miatt szétkaptam a lámpát. A testvezeték átforrasztásával nyertem jó pár centit az USB kábelen. Remélem így már elér. Teszt holnap.

Valamelyik szíjnak hangja van. Olyan mintha a hosszbordás hátsó felén lévő feliratot lehetne hallani ahogy átmegy a görgőn. Holnap elválik hogy elhallgat-e.