Mutasd

>> Esemény2021-08-08

Alfa Romeo Club Mo. találkozó a Balatonszemes - Rádpusztai Élmény és Gasztro birtok

Bő 250 km kabriózás, jó társaság, ismerősök, alfás esernyő...
Jó nap volt :-)

>> Esemény2021-07-25

Jó idő van, menni kell.
Sőt, ki kell próbálni hogy az ablak beállítása hogy sikerült.
Valamikor volt egy nem túl jó emlékű dal április 4-ről.
A dalhoz köthető egy emlékmű Nemesnedvesen amit már régóta terveztem megnézni. Ma beillesztettük a kirándulásba a rönöki templommal együtt.
Végül vásároltunk Oberwartban és haza. Az osztrák határon és az étteremben - szokás szerint - kérték az oltási papírokat. A magyar határon visszafelé nem volt senki.
Bő 300 km nagyrészt nyitott tetővel, csak délben kellett zárni a meleg miatt.

Két másik "T" már korábban megvolt, ehhez jött a harmadikként a mai.
- Pákozd 2011.05.28
- Komárom 2015.05.16

>> Egyéb2021-07-25

Tegnap vettem észre hogy valahogy sikerült eltörnöm a hamutartó szélét (1. kép).
A facén már régóta hirdettek egyet, még megvolt. Ma Bp-ről hazafelé arrafelé jöttem és sikerült lecsapnom rá.
Mint később kiderült nem ez volt az utolsó, van még.

>> Szerviz2021-07-18

Mint említettem a túrán kicsit fütyült a szél az ablaknál a fülem mellett, ma rászántam magam.
A szervizleírás is csak irányelveket ad és sok türelmet kíván hozzá...
Kell is.
Minden mindennel összefügg, az egyes állítási lehetőségek szinte mindent (is) befolyásolnak nem csak azt amire valók.
A két felső ütköző egymáshoz való viszonyával "forgatni" is lehet az üveget. Így lett a hátsó él párhuzamos a nem létező B oszloppal.

Szóval kísérletezni kell, nem lehet leírni a menetét.
5 órámba tellett mire sikerült, fényképet is elfelejtettem készíteni a nagy kísérletezésben.

Megtaláltam a korábban a leömlőhöz vett csavar "maradékát" is, így pótolni tudtam az elveszett csavart a hővédő pajzson.

>> Egyéb2021-07-17

Km óra állás: 88.995 km
Együtt megtett út: 33.495 km
Együtt töltött idő: 1.434 nap
Tankolt üzemanyag: 2.668,86 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,96 Ft/km
Napi átlagos futás: 23,36 km/nap
Összes költség: 152,50 Ft/ km

A 2021-es Nagy Túrát 7,81 liter/100km-es átlagfogyasztással zártuk.
A "fuck you covid" túra során fellépett műszaki problémák:
- a dashcam tápvezetéke pár centivel rövid, így nem tudtam használni,
- a vezető ajtó ablaka hátul nem fekszik fel rendesen, süvít a szél. (Bár ez csak akkor hallható ha felhúztuk az ablakot, ha felhúzva csukom be az ajtót nem.) Be kell állítani.
- a leömlő hővédő lemezét tartó egyik csavar elveszett, pótolni kell (hallottam amikor leesett),
- a navi töltője szétesett, de ez menet közben össze lett rakva,
...ennyi :-))))

- autóval: 2.800 méter Tibet Hütte Stelviopass
- legjelentősebb: 2.758 méter Stelviopass
- Alfa múzeum Arese

Az olasz határon sehol sem kértek semmit, nem is volt ott senki. A szállodák se kértek semmit, mindössze a közös helységekben maszkot kellett hordani.
PHuBi zokszó nélkül teljesítette a távot, olaj 2,5 deci fogyott :-)

>> Esemény2021-07-14

Reggelre már minden visszaállt a normális kerékvágásba, minden visszakerült a szél előtti helyére. Csak az összegyűjtött olajfa ágak és a kempingben kiteregetett ruhák emlékeztettek a tegnap estére. A reggelit is a teraszon fogyasztottuk el.
Eredetileg egy látnivalókban (pl. Tiziano Madonnája) és hágóban (pl. 1.760m Sella di Razzo) gazdag hegyi utat terveztünk a határ déli oldalán, de másképp döntöttünk.
A vihar elültével tegnap este és ma reggel is nekiugrottunk a netnek hogy milyen idő is lesz arrafelé.
Csomó előrejelzést megnéztünk és mindegyik azt írta, hogy arrafelé pont ilyen idő lesz mint itt volt tegnap este. Nem nagyon volt kedvem viharban szerpentinest játszani, így arra indultunk amerre jöttünk, Prato alla Drava felé. Így ismerős vidéken mentünk nem okozhatott meglepetést az időjárás.
Nos, okozott. A jósolt viharnak semmi nyoma, sőt az eredeti útvonalra - bár errefelé volt - felhőt se mutatott. Az összes időjós bekaphatja!
A határon átkelve az osztrák oldalon benzinkutak sorakoznak arra építve, hogy az olasz benzin drágább. Ahogy láttuk a határ kb. 10 km-es körzetében érdemes tankolni, mert beljebb haladva pár centtel nőnek az árak. Idefelé Lienzben tankoltunk, most itt nem messze a határtól. Pont annyival volt itt olcsóbb amennyit emelkedtek az árak mióta jöttünk.
Idefelé beterveztünk egy mekit Lienzben a benzinkút mellett, de nem voltunk éhesek így nem mentünk be. Most bementünk. Itt kértek először bármit Covid ügyben az utazás során. Hogy ott ehessünk igazolnunk kellett hogy be vagyunk oltva.
Szokás szerint kitérőt tettünk Tarvisio-ba egyet piacozni, ehhez vissza kellett menni olaszba. Az osztrák-olasz határon nem volt senki. Végül csak egy nadrágszíj meg némi babaruha lett a nagy vásárlásbó, de a hangulat miatt megérte.
Szokás szerint a helyi Intersparban televettük a kocsiban még meglévő üres helyeket olasz cuccokkal. Ausztriába visszatérve az autópálya forgalmát leterelték egy szúrópróbás – feltehetőleg - Covid ellenőrzésre. Előlünk egy turistabuszt intettek ki.
Oberwartban szintén megálltunk kajálni, természetesen megint kellett a Covid igazolás.
A magyar határon nem volt senki, az jön be aki akar…

739 km-t jöttünk és majdnem meglett a 90e km mire hazaértünk. Sikerült csupa nyolcas állást is megörökíteni.

Ennyi volt a Nagy Túra 2021, folytatás jövőre, talán már vírusmentesen...

>> Esemény2021-07-14

Teszteltük a futóművet :-)
A hegyvidéki kocsikázások 6 napja alatt összesen 379db visszafordítós szerpentinkanyart teljesítettünk - ebből csak 82 volt a Stelvio.
Pár térképrészletet mellékeltem, öröm volt hasonló ábrákat látni a navi kijelzőjén is :-)

2021 Nagy Túra
- 11 nap
- 4.411 fénykép és videó
- 3.455 km
- 269,82 liter benzin

Részletek később...

>> Esemény2021-07-13

A szállodába visszatérve felejthetetlen élményben volt részünk.
Lecsapott egy igazi vihar.
Mi a második emeletről néztük végig a mellettünk lévő kemping elpusztítását. Az első 6 képet videóból szedtem ki, sajnos ide nem lehet feltölteni.
A szél minden IS vitt, székeket, asztalokat, sátrat, motorcsónakot, több száz éves olajfák ágait és az egyik lakókocsi tetőablakát is.
Természetesen mindenük elázott a sátorlakóknak. Volt aki szemeteszsákot vett fel a végén.
PHuBi a vihart a szálloda épületének szélárnyékában két olajfa alatt töltötte, így sérülés nélkül megúszta. Nem úgy a parkoló szélén álló VW busz, ami az udvar összes kellékét megkapta az oldalába.
A főút tele volt a tetőkről lesodort cserepek darabjaival. (12.kép)
Az éttermet is lebontotta a szél. Benyomta a polikarbonát falat és vitt mindent asztalostól, székestől, padostól, terítőstől, tányérastól. Alig ismertünk rá a helyre úgy át volt rendezve. Amikor mentünk épp összesöpörték a terítékeket és közölték hogy itt ma nem lesz vacsora.
Végül meglátogattuk a helyi vegyesboltot és hideget vacsoráztunk a szobában...