Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
115 nappal ezelőtt 2021.11.07-én indult a téli álom.
Ma kapott 20 liter E5-öt és tettünk egy 26,9 km-es kört hogy bemelegedjen az olaj a csere előtt. Meg a tél porát is lemostuk.
Hazatérve kapott friss Motul 10W60-at.
Induló állás: 90.584 km
(Hmmm, érdekes altatáskor 90.586 km-t írtam a táblára, most 2-vel kevesebbet mutat az óra. Kép anno nem készült az óraállásról úgyhogy bármi is lehet.)
Hogy ne legyenek unalmasak a tavaszi esték, beszereztem 2 db vezérlésmódosító felújító készletet. Még megvan az amit anno Pókból kivettem, megpróbálom felújítani. Jó lesz tartaléknak, mert drágul rendesen az is...
A belsejét még úgyse láttam. Találtam egy videót is róla.
Már régóta zavart hogy a háló olyan mintha víz folyt volna rajta (1.kép).
Kiszedtem a helyéről, szétszedtem két darabra, majd befújtam azzal a tisztítószerrel ami másodszor a kezembe akadt. (Az első a hideg zsíroldó volt, azzal mégse akartam.)
Finoman mindenhol lefújtam majd a fürdőkádban zuhannyal alaposan kiöblítettem. Először fekete lé jött le ami aztán kitisztult.
Száradás után eltűnt a kosznyom, királyság van.
Végül kicseréltem az ablaktörlő gumikat arra amit a múltkor rendeltem a netről. Érdekes mert a felső része egy fém profilban megy, nem kell a két sín ami a sima gumit tartja.
91 napja kezdte a téli álmot PHuBi.
Ma újra járt a motorja, de előtte még pár dolgot meg kellett csinálni:
- Hosszbordás takarója visszakerült (1.kép)
- Jobb oldali kerék mögötti burkolat felkerült,
- "Kartervédő" visszakerült,
- Központi gyertyák visszakerültek,
- Trafósor visszament (2.kép),
- Befecskendezők megkapták az új O-gyűrűket (3.kép - a régi már annyira nem volt rugalmas hogy el is szakadt a levételkor. A felső oldalt nem akartam még szétszedni ezért ott maradtak az eredetiek.),
- Befecskendezősor visszakerült, itt az új O-gyűrűk csak némi WD40-es kenés után voltak hajlandók visszamenni a helyükre (4.kép),
- akkut visszakötöttem,
..és itt jött az indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)
Pár hidrotőkét hallani, de majd abbahagyják. Egyenlőre nem járattam sokat mert minden füstöl a sok féktisztító, olaj, WD40 miatt. Majd az olajcsere előtt felmelegítem.
Már csak le kellett szedni a bakról, de előtte felkerültek az új Nokian gumik is.
Lássuk hogy hogy állunk a téli tervek megvalósításával:
- Tápot a navinak hogy ne foglalja a szivargyújtót – 2022.01.31.
- Kicsit hangosabb hangszóró (+erősítő) a navinak hogy nyitott tetőnél is lehessen hallani (PC hangszórót és erősítőt lehetne használni) -
- Dashcam tápján a csatlakozót meghosszabbítani - 2022.03.13.
- Gumicsere – 2022.02.10.
- Szélfogó szövet tisztítás - 2022.03.04.
- DRL-t betenni (lehet hogy másik kell) – 2022.01.31.
- Szelepszár szimering saga végére járni – 2022.02.10.
- Vezérműtengely szimering csere – 2022.02.12.
- Vezérműszíj + görgő csere – 2022.02.15.
- Balansztengely szíj cseréje – 2022.02.15.
- Hosszbordás + feszítő csere – 2022.02.15.
- Szelepfedél tömítés csere – 2022.02.15.
- Olaj- és olajszűrő csere - 2022.03.12.
- Ablaktörlő gumi cseréje - 2022.03.04.
- Levegőszűrő csere – 2021.12.26.
- Pollenszűrő csere – 2021.12.30.
- Felső kuplung munkahenger (ereszt a lábtér felé) – 2021.12.31.
- Levélrács csere – 2022.01.05.
- Váltókar forgáspont kenése – 2022.01.28.
- Első kutyacsontok cseréje – 2022.0214.
- Fékfolyadék csere –
- Kuplung folyadék csere - 2021.01.31.
- Befecskendezők O-gyűrűjének a cseréje - 2022.02.16.
- Csomagtartó reléinek átköltöztetése belülre - elmarad
- Gumicsere - 2022.02.16.
Alakul a dolog, márciusra kell a végére érni…
Ma megjött a vezérműszíj görgője, nekiálltam összerakni. INA volt benne most a Dayco dobozból NSK került bele.
Felkerült a friss Dayco szíj is, majd a balansztengely szíja is.
Unom már hogy mindig van egy csavar amivel el lehet szöszmötölni, most a balansztengely szíjának a feszítőjének a csavarja volt az aktuális. A dugókulcs nem fér oda a klímakompresszor tartójától, a sima csillag-villás meg mert mélyen van. Előkerestem (ez maga negyed óra) a békebeli orosz csillagkulcsomat aminek erősen hajtott a szára. A beállításig működött is, aztán amikor meg akartam húzni a csavart körbefordult rajta, lejött a "ricni" a csillagkulcsról. Innentől lett bonyolult a dolog, de megoldottam...
Visszakerült a vezérlés fedele és a hosszbordás is az új feszítővel. (Dayco)
Majd elfelejtettem kapott új tömítést a szelepfedél is, mert a régi már kezdett ereszteni a sok le- és felrakástól.
Felkerültek a helyükre.
Kicsit kellett velük birkózni, de nyertem.
Mehetek sört bontani :-)
Tegnap nekiálltam a vezérlés összerakásának.
Mielőtt visszaraktam a szívótengelyt kapott egy új szimeringet. Furcsa hogy ami benne volt abban nincs rugó.
Beállítottam az 1-es hengert felső holtpontra és visszakerült a tengely.
A kipufogó oldali tengelyen a szimering cseréhez le kell venni a szíjkereket. Itt elakadt a projekt, mert a csavarral nem bírtam, mert nem tudtam ellentartani.
Ma más utat kerestem.
A garázskapuhoz kapott L idomot odacsavaroztam a kerékhez és így már megvolt az ellentartó erőkar. Természetesen először ezt is a gyakorló motoron próbáltam ki.
Itt sincs rugó a gyári szimeringen.
Mivel a tengely végén van egy perem ami megsérthetné a tömítő felületet ezért ragasztó szalagból csináltam oda egy csúszkát.
Szóval felkerült a szimering.
update 2022.02.14.
Visszakerült a helyére, vezérlésmódosítók felrakva. Várom a holnapi csomagot a bordás szíj feszítőjével és mehet vissza a vezérlés.
Tavaly szeptember óta folyik a tervezés az idei nagy túrára abban a reményben hogy a Covid eltűnik arra.
Az első konkrét terveket tartalmazó Excel-t november 3-án mentettem el, jelenleg a Rev31-nél járok :-)
Tekintettel az olaszok babonásságára 13 napos lesz az út.
3.800 km a terv 7 állam érintésével:
Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
43 magassági pont betervezve, többek közt az Európában hegymászó felszerelés nélkül elérhető legmagasabb pont a Matterhorn.
7 ingyenesen lemondható szállás lefoglalva a Booking.com-on. Itt még finomítások lesznek ahogy jelennek meg az új ajánlatok, de ez más részletkérdés.
A legnagyobb para a Tour de France volt, aztán kiderült hogy szerencsénk van, pár nappal utánuk megyünk az érintett szakaszokon.
A túra alatt fogjuk ünnepelni a 35. házassági évfordulónkat a francia Alpokban :-)
update 2022.03.03.
Rev 36-nál tartok és két helyet már átfoglaltam. Az egyiket az út rövidítése a másikat a jobb hely miatt.
2-es henger szívó oldal (1-4.kép)
Ránézésre minden rendben, de a szimering belsejében olaj van. Stabilan voltak a helyükön.
2-es henger kipufogó oldal (5-7. kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de a bal oldali belseje tele fekete olajjal.
3-as henger kipufogó oldal (8-9.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.
3-as henger szívó oldal (10-11.kép)
Elsőre minden rendben, fixen a helyükön, de mindkét szimering belseje tele fekete olajjal.
Továbbra is kérdés hogy hogyan került beléjük az a fekete olaj?
Anno a felrakásnál nem zsírtalanítottam a szelepvezetőket, ha az akkor felrakásból származik akkor miért nincs mindegyiknél?
Mindenhová felkerült a marás és a corteco szimering.
Lehet összerakni a vezérlést...
A mai napba 6 szelepszár szimering cseréje fért bele.
Először az 1-es henger kipufogó oldalának álltam neki. (1-2.kép) Úgy tűnt hogy itt minden rendben van.
Következő a 4-es henger volt mert ez volt holtponton. Először a szívószelepek. (4-7.kép) Itt már izgalmasabb volt a helyzet. A bal oldali kissé már le volt csúszva a helyéről, de még nem esett le. A jobb oldali ránézésre rendben volt.
Végül a kipufogó szelepek ugyanitt. (7-8.kép) A jobb oldali itt se volt a helyén és nagyon laza volt. Mintha le-fel járt volna és a belseje is olajos végig, míg a másiknak csak a felső része. Szóval itt se volt minden rendben, de a kipufogó oldalon még nem volt látható hogy túl sok ment volna el itt.
Mindenhova felkarcoltam a "kapaszkodót", zsírtalanítottam a felületet és felraktam az új szimeringeket.