Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A keménymag ismét összejött egy évzáró körre.
Az időjárás is megörült a bandának mert ideális kabriós idő kerekedett.
9-től gyülekeztünk a szokásos Ötvös Csöpi emlékpontunkon, a Lepke Étterem és Apartmanház előtt. Itt tervben volt hogy reggelizünk, de már nem voltak nyitva. Miután már csak gtviktor hiányzott felhívtuk. Sajnos az egészségi állapota nem engedte hogy eljöjjön.
Többen éhesek voltunk ezért már itt módosult a tervezett menetrend. Megálltunk Örvényesen a Huszár étteremben reggelizni.
Az északi parton indultunk tovább. Megálltunk egy benzinkútnál amiről csak az ottani beszélgetés során derült ki hogy szintén Ötvös Csöpi féle nevezetes pont. Itt olajozta meg a kutas a motorházfedél zsanérját mielőtt felrobbant a Merci :-)
Pár gyors kép a keszthelyi kastély bejáratánál és irány Rádpuszta! Itt fél 3 körül megebédeltünk...
...és természetesen ahogy ez Alfás körökben szokásos elbeszélgettük az időt.
Kitöltöttük a Spider és az Ötvös Csöpi tesztet. Jókat nevettünk mert a benzinkutas rész is kérdés volt. Mindenki eltalálta :-)
Csináltunk kinek van hosszabb mérést is (amit elvesztettem) és felfedeztük a tanksapkák titkát is.
5 óra körül indultunk tovább a Balatonvilágos kilátóhoz hogy még elérjük a naplementét.
Sikerült, pazar látvány volt.
Hogy ez a nap is méltó legyen az Alfa hírnevéhez a Pók akkuja elhagyta magát és úgy kellett betolni. Cserébe hazavitte a gazdáját.
Jó buli volt, jövőre a szezonnyitón veletek ugyanitt!
Tavaly jó buli volt, most is annak ígérkezett és az is lett.
Korán, hét óra után elindultam hogy még a meleg előtt odaérjek, hogy végig nyitva lehessen a tető. Erős hátszél volt így alig volt légmozgás a kocsiban.
Szóval negyed tíz tájén odaértem, a 3-as jegyet kaptam.
Leparkoltam az árnyékba, majd irány egy kávé. Kicsit több lett mert ebéd előlegként kértem egy kis reggelit :-)
Akkora volt az adag hogy mást már nem is ettem estig.
A társaság kiváló, volt miről és kivel beszélgetni.
A kérdéssort (totó) nem töltöttem ki mert nem volt kedvem elsétálni az állatokhoz így egy csomóra esély se volt válaszolni. A családosoknak tuti jó lehetett.
A tombolán hamar kihúztak így a melegre való tekintettel hazafelé vettem az irányt.
Keszthelyig zárt tetővel és klímával mentem de ott már nyitottam és hazáig úgy is maradt.
Sümegen tankoltam volna ha lett volna benzinjük így csak itthon töltöttük tele PHuBi pocakját.
260km majdnem végig nyitott tetővel.
Jó nap volt!
Jövőre ismét elmegyünk!
Rendeltem új fogaskereket (159-é) és gumibetétet. Anno 21-ben is ezt rendeltem, akkor nem tudtam beszerelni mert "akadt" a forgás során.
Nos, most is akad...
Anno az átmérőből vettem le hogy hátha szorul, nem jött össze.
Most csak a tengely helyét köszörültem meg és a fogakat mélyítettem ahol megszorult.
Nem segített, olyan mintha a egy ponton szorulna forgás közben.
Itt ittam egy sört és visszaraktam a facelift előtti ablakemelő motorját.
Működik :-)
Már csak az ablakot kellett beállítani. Megpróbáltam a jobb oldalit "lemásolni".
update 2022.07.31.
Ma mentünk egy kört Tihanyba. Az ablak működik, jól zár, de 110 felett szélzaj van.
Ahogy nézem a tető első gumikédere türemkedik ki, lehet hogy az okozza a szélzajt.
Mint jeleztem PHuBi egy problémával küzdött csak az út utolsó pár napján, nem lehetett mozgatni az ablakot és kb 2 centire lehúzva maradt. Innen se le, se fel. Az ablakemelő motorja ment, de kézzel segítve se történt semmi...
Szóval a hegyekben még nem volt vele semmi gond aztán megérkeztünk Sanremóba ahol igazi 35+ fok várt minket. Éjjel se nagyon ment lejjebb. Ráadásul a szálloda parkolójára egész nap odasüt a nap, PHuBi meg ugye fekete...
Második nap induláskor le akartam húzni az ablakot, de félúton megállt...
Így mentünk el Seborgába, ott kézzel rásegítve majdnem teljesen fel tudtam húzni. Innen aztán semerre se ment...
Jól sejtettem a nyomtatott fogaskerék nem bírta a meleget.
A lefogazódás már csak következmény.
A három pöcök olvadt el belül és a gumi közdarabon keresztül beékelte a fogaskereket, ezért nem lehetett kézzel se segíteni.
Miután megállt ledarálta a fogakat.
Az alsó síkja is deformálódott.
Szóval a nyomtatás jó de nem minden esetben. Legalább is értenem kellene hozzá hogy mit mire lehet használni :-))
Végül is tesztelési célból készült, a tesztet sikeresnek nyilvánítom :-)
Rendeltem fogaskereket és gumibetétet is mint 21-ben. Holnap itt van.
Sikerült összesíteni az elért pontokat, a túra során 50 db magassági pontot gyűjtöttünk be, ebből:
- 7 db felvonóval, összesen 17.888méter,
- 43 db PHuBi-val, összesen 73.948 méter.
Összesen 388 magassági pont van eddig begyűjtve, össz magasságuk 714.389 méter
PHuBi 156-ot gyűjtött, összesen 283.149 méterrel
Felvonóval ("gyalog") 85 ponton voltunk, összesen 203.126 méterrel
X3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
X2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
X2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2580m Refuge Angel - Hágó -FÁm
X2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
X2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
X2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
X2342m Furgg - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
X2067m Col de la Croix de Fer - Hágó -Fm
X2058m Col du Lautaret - Hágó -Fm
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
X1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
X1924m Col du Glandon - Hágó -Fm
X1877m La Flégére - Végpont Felvonó Gyalog -Fkm
X1867m Furi - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
X1618m Col de la Colombière - Hágó -
X1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
X1509m Jaunpass - Hágó -Km
X1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
X1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
X1445m Col des Mosses - Hágó -Km
X1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
X1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
X1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
X1060m 1060m - Gorges du Guil - duzzasztó - Hágó -
X1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
X1000m Fort de la Frassinéa - Hágó -FÁ
X976m Montvernier-Straße - Végpont -KE
X956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
X907m Col de Tamié - Hágó -Fem
X770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
X660m Pas du Frou - Hágó -Fe
X630m Col de Bluffy - Hágó -Fem
X588m Col de la Placette - Hágó -Fem
- 3.655 km
- 307 liter E95
- 6 ország (H - A - I - CH - F - SE)
- 5.680 fénykép
- 1.074 db dashcam videó
- olajfogyasztás gyakorlatilag nulla!
PHuBi-nak egy banális meghibásodása volt mindössze, az ablakemelőbe berakott nyomtatott műanyag fogaskerék nem bírta az olasz rivéra melegét és lefogazódott a 40+ fokban, így nem lehetett teljesen felhúzni az ablakot :-DD
Részletek később...
Hát vége lett az idei csavargásnak, ideje hazamenni...
1.101 km várt ránk úgyhogy hamar összekészültünk és már 8:01-kor elkészült az indulás előtti búcsúkép a szállodától. (3.kép)
A tegnap esti sétánál megakadt a szemem a szálloda melletti kút árain úgyhogy először oda mentünk. 18,45 litert tankoltunk 149 km-re, ami bő 12 litert jelent. Hmmm...
Amint lehetett felhajtottunk a pályára és rátettem 120-ra a tempomatot. Nagyobb tempónál iszonyú szélzaj volt mert 1 centi híján nem ment fel az ablak. Még a tegnapelőtt állt meg, elolvadt a fogaskerék.
Így értük el a 95ezres óraállást.
Az olasz autópályán kb. 730 km várt ránk, ami már több mint az ott maximálisan fizethető útszakasz hossza ami 640 km körül van és 64,10 Euro. Ment a matek hogy hol és mennyit kell rátankolni az autópályán hogy végigérjünk.
512 km után töltöttünk 10,48 litert a tankba. Ez volt a túra legdrágább üzemanyaga a maga 2,196Euro/literjével. Ha lemegyek a pályáról egy olcsóbb kútra tankolni akkor megszakítottam volna max fizetős távot és a két részlet bő 10 Euróval több lett volna mint egyben. Sose gondoltam hogy megéri az olaszoknál a pályán tankolni :-)
Mielőtt átértünk volna a sógorékhoz az olasz oldalon láttunk némi erdőtüzet a hegyoldalban. (8.kép) Helikopterekkel oltották.
A pálya végén a fizetőkapunál természetesen belefutottunk a szombati turnusváltásból hazatérőkbe. Vagy 40 percet álltunk sorban. Az olasz autópályások vizet osztogattak. Jól jött.
Ausztriába átérve kajáltunk és még 25,4 litert rátankoltunk, ennek már ki kell tartania hazáig.
Így is lett, a határ után teletankoltunk. 48,42 liter ment a tankba. Összesen 1071,7 km-t jöttünk a reggeli tankolás óta. Összesen 84,3 litert fogyott, ami 7,87 liter/100km-nek felel meg. Gyakorlatilag 120-al végig klímázva.
Innen még 49 km várt ránk a garázsig.
Egész nap a náthánkkal küzdöttünk, reggel mielőtt a családdal találkoztunk volna biztos ami biztos alapon csináltunk egy gyorstesztet. (9.kép)
Szóval nem fáztunk meg, az volt a tünet.
Így esett hogy egy hét karanténnal meghosszabbítottuk a nyaralást...
Km óra állás: 95.862 km
Együtt megtett út: 40.362 km
Együtt töltött idő: 1.807 nap
Tankolt üzemanyag: 3.225,81 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,85 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 34,63 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,34 km/nap
Eredetileg ma Monaco lett volna a cél, de ebben a hőségben nem nagyon volt kedvünk a városi sétákhoz, így a reggeli után a medence partján kötöttünk ki.
Dél körül már ott is nagyon meleg lett úgyhogy beültünk PHuBi klímás belterébe és újra elmentünk Seborgába. Talán ma nyitva lesz az ajándékbolt és tudok rendszámot venni.
Hát nem volt nyitva (3.kép) Sőt a nyomok alapján mióta tegnap itt jártunk nem is volt...
A főtér érdekessége a két őrbódé az ágyúval. Pontosabban a harmadik őrbódé a jobb szélén a kutyának. Megadják a módját a tiszteletadásnak :-DD
Bőven 35 fok felett volt úgyhogy visszamenekültünk PHuBi hűs belterébe és visszamentünk a szállásra. Fél 3 körül értünk vissza, kajáltunk egy jót.
Este búcsúzóul még egyet sétáltunk a városban.
Már ekkor éreztük hogy a nagy melegben ki/beszállni a hűtött kocsiba nem túl szerencsés. Estére már mindkettőnkön a megfázás jelei mutatkoztak.
Mint később kiderült nem ez volt a helyzet...
Összecsomagoltunk, holnap 1.100 km vár ránk hazáig.
A nyaralást megszakítottuk egy kis kocsikázással és kerültünk egyet a környéken.
A bőven 30 fok feletti hőmérsékletre és a napsütésre való tekintettel nem nyitottunk tetőt.
Tavaly találtam egy kuriózumot, először azt vettük célba. Seborga igazából egy falu egy hegytetőn.
Vagyis dehogy, annál sokkal több. Az ember végig úgy érzi ott hogy ilyen nincs.
Egy ország, amit kényelmesen be tud járni az ember egy óra alatt.
Ahol az ország összes Spar üzletében vehetsz egy kólát és összesen egy kólád van.
Ahol az ország összes kávézójában ihatsz egy kávét és egyet ittál összesen.
Ja, és saját pénzük van. Vettem is az ország egyetlen trafikjában egy 1,5 Luigi-s pénzérmét :-)
Venni szerettem volna egy helyi rendszámtáblát is, de az ország összes (1db) ajándékboltja zárva volt és a vele szemben lévő Spar összes boltosa (1fő) sem tudott felvilágosítást adni hogy mikor nyit ki.
Tovább álltunk Santo Stefano al mare-ba ahol megnéztük a szállodát és a kikötőt ahol 2007-ben aludtunk Spanyolországba jövet-menet (10.kép anno az SW-vel).
Utána megkerestük Sanremoban azt a bizonyos parkolót, ahol az Útravelók sorozat készítői Zoli és Kitty a karantén 41 napját töltötte. Most éppen építési terület.
Este séta a városban, amúgy punnyadás a vízparton volt a nap többi része.