Mutasd

>> Szerviz2022-02-02

A múltkor rájöttem hogy a legjobb megoldás kapaszkodót vágni a szimeringnek a szelepvezetőre. Sok próbálkozás után elkészült a szerszám és ma megejtettük a próbát.
Kettő szerszám is készült, egy vasból és egy alumíniumból.
Az alut teszteltük.
A végükbe egy nagy csavar került hogy annál fogva tudjuk forgatni, de mint kiderült nincs rá szükség. Kézzel is lehet forgatni.
A közepében van egy 7,2-es furat, ide jön a szelepszár.
A külső átmérő 32-es, így egy réteg ruha szigetelőszalaggal tudom a hidrotőke helyét védeni a sérüléstől.
A homlokfelületen olyan távolságra van egy M3-as menet hogy a kis méretű lapkát fel lehessen fogni.
Két lapka van egymáson. Az alsó csak távtartóként működik, úgy van beforgatva hogy ne is érje el a szelepvezetőt. A vastagsága 2,5 mm, ennyire van a bevágás a szelepvezető tetejétől. (6 mm magas az a rész ahová a szimering jön.))
A felső karcolja a "kapaszkodót". Így egy éles peremmel találkozik majd a szimering.
A kés beállítása nem kis türelmet kíván, de meglett. (A széria bevetésre egy a szelepvezetőt szimuláló stift készül hogy azon be lehessen állítani a kést.)

Szóval a tesztmotoron végzett próba eredménye a képen. (Csak a körbe vivőt nézni a többi a gyári szimering leszedésekor keletkezett.)

 
>> Tuning és extra2022-02-02

Ma folytattam a beépítést.
Először behúztam egy vezetéket a védőcsőbe ami nem kis feladat, majd elrejtettem a zárhíd alatti kábelcsatornába.
A tisztogatás elég sok időt elvett...

update 2022.02.01.
Bekötöttem a szivattyú reléjére a drl-t. A hozzá adott biztosítékot - ami eredetileg a vezérlő előtt volt - áttettem ide, így ha a vezetékkel történik valami kiolvadhat kedvére.
A vezérlőt is bekötöttem, ahol lehetett forrasztva és zsugorcsövezve van.
A bal első lámpát is felraktam, bekötöttem. Itt még vissza kell rakni a kartervédőt, de előtte le kell takarítani a váltót.
Már csak a jobb oldali lámpát kell felrakni...

update 2022.02.02.
Felkerült a jobb első lámpa is, amit leszedtem visszament a helyére, kivétel a kartervédő. A váltót lemostam.

 
>> Egyéb2022-01-31

A múltkor nekikezdtem, ma befejeztem.
A váltó előtti jobb kapcsoló működteti.
Kipróbálás majd ha összeraktam a motort.

 
>> Szerviz2022-01-29

A középkonzolt szétszedve feltűnt hogy a fehér műanyag izé ami körül az egész forog mennyire száraz.
Ma szétkaptam és megzsíroztam.
Furcsa hogy a két csavar mellett még rá is van peremezve 2-2 fül a felső részre.
Jó lenne tudni hogy mire gondolt a művész amikor ezt így tervezte meg...

A kábelezéssel is foglalkoztam, de nincs látványos eredmény.

 
>> Szerviz2022-01-28

A múltkor téma volt a topikban a váltórudazat gumi izéi...
Úgy gondoltam hogy nem élet az élet ha ilyenem nincs, rendeltem.
Ha már rendelek eszembe jutott pár dolog:
- ablaktörlő gumit is ad a shop, nem drága, kipróbálom,
- balansztengely szíj (ha már a vezérmű szíjat cserélem, akkor ezt is),
- vezérműtengely szimeringek (ha már ki van véve nem kéne a 20 éveseket visszarakni),
- két kutyacsont előre - erre semmi szükség nem volt, de megakadt rajtuk szemem és nem ügy cserélni őket.
Ma megjöttek :-)

 
>> Tuning és extra2022-01-23

Megszületett a döntés DRL ügyben, némi módosítással visszakerül a korábbi helyére.
Kb 1 cm-el megemelem hogy a rés közepébe essen, így már majdnem jó helyen van. Viszont kell hozzá egy távtartót gyártatnom.
Addig is elkezdtem beszerelni az elektronikát a régi helyére. A művelethez ki kell szedni a bal első lámpát és az ablakmosó tartályt. Ez utóbbit a visszarakás előtt megtisztogattam, furcsa látvány.
A projekt itt elakadt, mert elfogyott a vezetékem.
Folyt. köv.

A másik projektterv a navi tápjának eltüntetése hogy ne foglalja a szivargyújtót.
A váltó elé már korábban beépítettem két kapcsolót. A bal oldali az antennát tiltja le hogy ha nem rádiót hallgatunk ne járjon ki. A jobb oldali a hazárd megye lordjai légkürtöt kapcsolta a sima duda helyett. Mióta kikerül a légkürt (kicsit lassan játszotta a dallamot) ez üres, ez fogja a navi tápját kapcsolni. Szétkaptam a régi rendszert és mindenhová sarukat raktam a korábbi forrasztások helyett, mert így bármikor szét lehet szedni és rövidebbre lehet hagyni a drótokat.
A navinak forrás adott, a szivargyújtó vezetékére kellene rácsatlakozni. Nos ez nem olyan könnyű, mert nehéz hozzáférni. Főleg mert már a rádió is rá van kötve.
Nincs mese ki kell szedni a középkonzolt, hogy bekábelezzem és a korábban berakott vezetékekkel együtt rendbe tegyem a drótokat.
Folyt. köv.

 
>> Egyéb2022-01-23

A múltkor kipróbáltan a ragasztókat. Most mást teszteltem.
A teszthez kicsit módosítottam az egyik laposfogómat, átalakítottam szimering fogóvá. Az első részébe ívesen beleköszörültem egy vállat, ami felfekszik a szimeringre, de még nem tökéletes. A felső részbe is bele kellett köszörülni hogy a szelepszár végének legyen hely, ne azon feküdjön fel.

Szóval a teszt.
A múltkor feltűnt hogy a megtisztogatott felületre felnyomott szimering mennyire jól tart. Most 4 szelepvezetőt zsírtalanítottam a felrakás előtt. Pár nap állás után komoly birkózás árán sikerült leszedni őket. Erős a gyanúm hogy ezek fent maradtak volna a normál használatnál. (Anno nem zsírtalanítottam.)

Az egyik szelepvezető már sérült volt a gyári tömítés leszedése miatt, abba felrakás előtt még belekarcoltam párat hogy legyen mibe kapaszkodjon a szimering.
Nos ezt csak mechanikai sérülés árán tudtam leszedni, volt olyan - ha nem jobb - mint a ragasztott. Ráadásul itt a ragasztó hőtűrő képessége se kavar bele a képbe. Ez lesz a megoldás. Kicsi esztergakést sikerült szereznem már csak egy kéziszerszámot kell "legyártani" hozzá. Holnap konzultálok fémügyi szakival...

update 2022.01.29.
Nagy lett a lapka, nem fér el a hidrotőke helyén. A keresztfiam ellenben talált kisebbet úgyhogy pár sör mellett leméreteztük a szükséges tartót. Hétfőn elvileg elkészül.

 
>> Tuning és extra2022-01-11

Megjött a DRL...
...és befér a rács közé!
Ami újabb patthelyzetet eredményezett. A rács ugyanis íves. Ha vele párhuzamosan rakom, akkor nem előre hanem oldalra világítanának, ami ugye nem jó.
Ha előre akarok világítani vele akkor 4-5 képen láthatóan kellene berakni. Így valahogy nem az igazi...
PHuBi története az utolsó képen látható Spiderrel (is) kezdődőtt, ez volt amin először DRL-t láttam.

 
>> Tuning és extra2022-01-09

Tavalyelőtt szereltem fel PHuBi-ra egy pár DRL-t hogy ne keljen folyamatosan az emelt fényű izzókat égetni. Sajnos az előírt méretek pár centi híján nem voltak tarthatók, így a pékek zaklatása mindig ott volt mint az a bizonyos kard a fejünk felett.
A műszaki vizsga előtt ki is szedtem.
Ma a netet böngészve találtam egyet ami E jeles és csak 10 mm magas. Lehet hogy befér a felső nyílásba faragás nélkül?
Rendeltem egyet, pár napon belül kiderül.

 
>> Egyéb2022-01-09

Tervezgetem a nyári utat, a francia Alpokban mennénk még egyet.
Grenoble utcaképeit nézegetve feltűnt egy tábla (1.kép). Kinagyítva (2.kép) az a gyanúm támadt hogy itt is beindult a környezetvédelmi hiszti...
A kép tartalmára rákeresve kiderült hogy igen, beindult.
Kategóriába sorolás, matrica, bla-bla-bla...
Leírás itt.
Szóval majd rendelnem kell PHuBi-nak egy matricát 3,67€-ért.
Már csak az a kérdés hogy milyet?
PHuBi eredetileg 2002-ben készült, akkor még csak EURO3 létezett, tehát gyárilag ezt a besorolást kapta. Mo-ra viszont 2017-ben jött és a honosítás során EURO4-nek minősítették. Amit el is hiszek, de vajon mit szól a francia hatóság egy olyan besoroláshoz ami a kocsi gyártásának évében még nem volt? Forgalmit viszont kell feltölteni, amin ez látszik, mást meg nem írhatok be...