Mutasd

>> Tuning és extra2019-04-18

PHuBi születésnapjára megjött a rendelt LED csomag. Nekiálltam hogy kicseréljem a felső féklámpában az izzókat.
Nos nem jött össze, mert sokkal kisebb izzó kell bele. Ment minden vissza a helyére.

Közben rájöttem hogy miért nem nyereséges az Alfa gyártása.
Ennél az egy lámpánál is millió féle alkatrész van.
Csak a felcsavarozáshoz 5 alkatrész oldalanként:
- csavar
- alátét 2 db
- gumi alátét
- önzáró (!!) anya
Az összefogató csavarok alatt szilikon alátét van. Külön gumi tömítés a két fél között és gumiharmonika a csatlakozón.
Más gyárak egy fél autóba raknak ennyi alkatrészt :-)

 
>> Tuning és extra2019-04-12

A múltkor félbe maradt a projekt.
A héten vettem kapcsolót, ma befejeztem.
A töltő a lámpa felkapcsolásával indul, de a kis kapcsolóval így is kikapcsolható ha nincs rajta tölteni való.
Teszt holnap...

 
>> Tuning és extra2019-04-09

Tavaly erős felindultságból vettem egy leárazott akció kamerát a Conrad-nál. Akkor 25 Euro volt. Tulajdonképpen a felvett videóval elégedett voltam, de csak 4:3-as képarányt tud, így a mai 16:9-es világban furcsán mutatott.
Ma egy OFF Sharannal kellett mennem vagy 760 km-t. Az utat Regensburgban megszakítva - hogy valami jó is legyen a mai napban - bementem a Conrad-ba.
A szülinapomra és PHuBi közelgő szülinapjára (04.18) való tekintettel leemeltem a polcról egy Renkforce RF-AC-1080P Full-HD kamerát.
A bolt előtt felszereltem és kipróbáltam. Remekül működik, megvan az idei Nagy Túrát dokumentáló cucc.
Előre várom a szombatot a főpróbát PHuBi-val...

Ja, a boltban találtam megfelelő kapcsolót is a táp projekthez, már csak ha hazaértem péntek este be kell kötni és tadááám!

 
>> Tuning és extra2019-04-07

A sógoréknál járva a Forstingerben megakad a szemem egy nagyon rövid elakadásjelző háromszögön. Aztán találtam sárga csomagban láthatósági mellényt, nem sima nejlonzacskóban van.
Úgyhogy beruháztam 23 Eurót. Könnyebb lesz eldugni őket.

 
>> Tuning és extra2019-04-07

A dolog úgy kezdődött hogy a korábban felragasztott kamera tartó elengedte a szélvédőt. Forgatni lehetett az ablakon. (1. kép)
Az ebay-ről anno rendeltem mindenféle vacakot a kamerához, volt közte egy tízes pakk tartó is. Egyet felhasználtam. Jól tart.
Aztán eszembe jutott hogy el kellene rejteni a kábelt hogy ne lifegjen az utastérben. Ehhez rendeltem 2 m-es USB kábelt.
Aztán eszembe jutott hogy a lámpa mögül anno kiszereltem a távirányítót és így ott most van hely. Ide fogom eldugni a töltőt. Kimértem a csatlakozót, ott a lámpa 12V-ja, ha világít a lámpa akkor tölt.
Egy szivargyújtó/USB töltőt szedtem először szét, de nem tetszett a bele. (8. kép) A kábelesé viszont igen úgyhogy azt forrasztottam át.
Kellene még egy kicsi kapcsoló hogy ha nem kell le tudjam kapcsolni. Sajna nincs itthon ezért a projekt leállt.

 
>> Tuning és extra2019-04-02

Amikor Csörihez mentünk feltűnt hogy a helyzetjelző mennyire sárga fénnyel világít az emelt fényerejű tompítotthoz képest. Rendeltem is 6000Kelvines W5W-t.
Ma megjött, beraktam. Királyság van.
A második képen jól látható a különbség, a balos már új a jobbos még a régi.

 
>> Esemény2019-03-30

A szokásos tavaszi Balaton kerülő túra volt a ma.
Először a Huszár étteremben egy jó ebéd aztán komppal át a másik oldalra.
A Balatont északról megkerülve a Kisfaludy kilátónál álltunk megy Balatonakarattyán hogy megcsodáljuk a kilátást.
Később a 71-es büfében egy üdítőre.
Veszprém, Farkasgyepü, Pápa útvonalon jöttünk haza.
A kör 250 km-es volt és bármennyire is próbáltam elkerülni a napszemüveg ráégett az arcomra :-)

 
>> Egyéb2019-03-23

Km óra állás: 70.373 km
Együtt megtett út: 14.873 km
Együtt töltött idő: 589 nap
Tankolt üzemanyag: 1.219,04 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,81 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,40 Ft/km
Napi átlagos futás: 25,25 km/nap
Összes költség: 234,09 Ft/ km + benzin

 
>> Egyéb2019-03-23

Itt a tavasz menni kell.
Bő 250 km-es túra keretében begyűjtöttük az idei első magassági pontunkat, a Bühlhofer Höhe-t a maga 1.120 méterével.
Jelenleg 42 begyűjtött magassági pontnál járunk, összesen 59.120 méterrel.

PHuBi jól viselkedett, bár a szerpentinkanyar utáni kigyorsítás még csak 5.000-ig tart a "bejáratás" miatt.

Jó hír: olaj az eddigi kb. 600 km alatt semmi sem fogyott. A motorgenerál elérte célját.

Rossz hír: a szelepfedél tömítés elöl egy kicsit ereszti az olajat. Talán a csavarok utánhúzása segít. Holnap reggel megejtem.