Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A régi tanksapkának elszakadt a kikötő gumija.
Ma kapott egy újat.
A gumi végét még nem kötöttem be, majd később.
A tankot kinyitva benzinszaga volt, tehát még nem romlott meg a tartalma.
Első napirendi pontként PHuBi lekerült a bakokról. Tavaly November 2-án, pont 3 hónapja került fel rá.
Amióta beraktam a dallamkürtöt zavar hogy lassan fújja a nótát. Már arra gyanakodtam hogy 24 Voltos kompresszor van benne. Direktbe rákötöttem az akkura és lőn az eredeti tempóban szólalt meg. Szóval más gond lesz. A csatlakozásokat végignézve a testelő csavar lett gyanús, mintha valami alászorult volna a sarunak. Letisztítottam a fémig, majd a saru rögzítése után ment rá egy kis festék. Tesztelni nem tudtam, mert nincs a helyén az akku. Ha így nem lesz jó akkor külön kábelt kell neki hozni.
Utolsóként kiszedtem a tempomat kapcsolóit, hogy valami más megoldás legyen helyette. Jelenleg a + és a - külön dombon van, így egyszerre is meg lehet nyomni. Eddig kínosan figyeltem, mert nem tudni hogy az ECU hogy reagálna. Most majd kap egy kétirányú billenőkapcsolót és egy új fém alaplapot. Mivel az egész a hamutartóban van kell még egy 5 pólusú csatlakozó is hogy ki lehessen szedni.
Csütörtök reggel bevittem a felniket és a gumikat a gumishoz. Jól kalkuláltam, egész napra csak ez a négy kerék jutott nekik, sikerült is szépen felszerelni. Semmi sérülés, karcolás.
Ma visszakerültek a helyükre.
Előtte meghúztam a tengelyanyákat és "rögzítettem őket.
A bakokról még nem vettem le, mert hátha eszembe jut még valami.
Két helyen jól láthatóan szivárog az olaj:
- váltó bal oldala
- váltó-motor csatlakozása elöl
Pénteket átjött Sanyi és az általuk használt kétkomponensű ragasztóval visszaragasztotta a német műhely által letört csavartartót.
A hidegre való tekintettel kapott két napot száradni, közben kapott némi meleg levegőt is a ventilátortól.
Felkerült az új burkolat, majd a görgők és az ékszíjtárcsa is.
A bordásszíj a korábbi emlékeimmel ellentétben simán visszament a helyére.
Már csak a dobbetétet kellene visszaraknom, de kimerült az akku a lámpában, így az elmaradt.
Majd a legközelebb.
Miután meglettek a csavarok összeraktam az első fékeket. A bal oldalra felkerült a dobbetét is, az kész. Már csak a féltengely anyát kell meghúzni.
A jobb oldali is kész, itt is a tengelyanyát kell még meghúzni. A betét még nem került fel mert a korábbi német szerviz pusztítását még rendbe akarom tenni.
Első lépésként leszedtem a vezérműszíj burkolatát.
Igazi kihívás a szíj műanyag görgője volt, mert a hossztartótól nem fért be a racsnis kulcs. Egy régebbi készletből feláldoztam egy 15-öset. Mindkét végéből leköszörültem annyit hogy beférjen.
Anno jól eltettem a letört darabot a csavarral együtt, így megvan. (Utolsó kép) Holnap (vagy holnapután) vissza lesz ragasztva. Utána mehet vissza az egész hóbelevanc...
Ma beszereztem pár dolgot:
- vezérműszíj fedél felső rész - 2009.09-i gyártás - NOS
- vezérműszíj fedél alsó rész - 2009.09-i gyártás - NOS
- 4 db féknyereg rögzítő csavar (a manual szerint mindig új kell)
- szívócső felső rész tartaléknak - 2007.07. NOS (ebből nem sikerült eredetit kapni (60658050) hanem csak 156-ét (60658876) Elég sok eltérés van köztük, de szorult helyzetben átbarkácsolható. Addig is amíg nem lesz eredeti nyugodtabban alszom.)
A gyári felni adatai:
60657231
60677421
7 1/2 J x 17 H2 - ET 30,5
B821
Gyártva 02/02
Visszakerültek a féltengelyek.
A belső csuklót felfogató imbusz csavarok új önzáró anyákat kaptak. A kocsi alatt fekve elég pepecselős meló a visszarakásuk
Nemrég megérkeztem az ebay-en rendelt patent (keresőszó: Clip Seat Belt Stopper), ma kicseréltem.
A tizes csomagból még maradt 9.
Ha abból indulok ki hogy az eddig megtett 1,4m km alatt egy kellett, vélhetően egy darabig még elég lesz :-)
Pakolás közben megtaláltam a két tartalék hátsó Y lengőkart. Már régóta kerestem őket.