Mutasd

>> Tuning és extra2018-04-22

Már régóta töröm a fejem egy DRL-en.
Ma a Homasitában sikerült is találnom egyet, ami be is fér a rendelkezésre álló 15 mm magas helyre.
Királyság lenne, ha megnéztem volna az engedélyét. Mivel nincs E jele, nem lehet használni.
Mérgemben feltúrtam a netet és rendeltem egy E jeleset, ami 15 mm magas. Várom a postást.

update:
Megjött, csak nem 15 mm magas, hanem 17 mm. Így már nem fér be. Fúróval lemartam 1-1 mm-t a két oldalából, de így sem az igazi.
Projekt jegelve....

 
>> Egyéb2018-04-22

Km óra állás: 59.723 km
Együtt megtett út: 4.223 km
Együtt töltött idő: 254 nap
Tankolt üzemanyag: 384,91 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,76 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 28,47 Ft/km
Napi átlagos futás: 16,63 km/nap

 
>> Tuning és extra2018-04-22

A mai tour de Balaton keretében ellátogattunk a fehérvári Homasita boltba és vettem egy defektjavító folyadékot. Bekerült a régi helyére, mert annak már erősen lejárt a szavatossága.
Egy darabig nem lesz vele gond.
Vettem LED-es "izzót" is a belső világításba, de nem világít benne, mert fordított polaritást kér, mint amit a foglalat ad.

 
>> Szerviz2018-04-21

Tényleg öröm az automata tető. Természetesen mindig akkor áll le, amikor a legtöbben látják. Itthon sose.
No most sikerült elkapnom diagnosztika közben:

READING PARAMETERS:
Tetôborítás bal zár zárás/nyitás: Aktív
Tetôborítás jobb zár zárás/nyitás: Nem aktív

Zárat szétszedve semmi baja, kapcsol ahogy kell. A végén kiderült, hogy a vezérlés melletti csatlakozónál van a baj. Csatit széthúz, kontaktsprével befúj, összedug és minden rendben.

Az első eletromos hiba 99-óta, mióta Alfával járok.

 
>> Szerviz2018-04-18

Ma 16 éves PHuBi :-)
A múltkor az ODB csatlakozón keresztül nem sikerült elérni a tetőt. Ma megpróbáltam a hidraulika melletti 3 pólusú csatin keresztül. Nem sikerült.
Mondjuk furcsa volt, hogy a MES sárga csatit kért, az meg ugye itt nincs.
Végignézve a Spidereket a 2,0V6TB-nél 3-as átalakítót kért és rácsatlakozott.
Volt benne egy hiba:
"40
Az ok erre a hibara Unknown / Belso hiba
A hiba aktualis statusza
The error counter value is 1"
Töröltem, nem jött vissza.
Az alábbi paramétereket lehet kiolvasni:
READING PARAMETERS:
Vászontetô helyzete: Closed
Tetôborítás helyzete: Down
5. ív helyzete: Mozgásban
Tetô nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetô zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás nyitás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárás mágnesszelep: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet nyitás relé: Nem aktív
Tetôborítás zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
Tetôborítás bal zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás jobb zár zárás/nyitás: Active
Tetôborítás bal zár leeresztve: Nem aktív
Tetôborítás jobb zár leeresztve: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív jobb zárszerkezet zárás relé: Nem aktív
5. ív bal zárszerkezete: Active
5. ív jobb zárszerkezete: Active
5. ív bal zárszerkezet nyitás/zárás: Active
5. ív jobb zárszerkezet nyitás/zárás: Active
Tetô gomb: Kikapcsolt
Elektromos pumpa relé: Kikapcsolt
Kézifék: Activated
Jármû sebesség : < 5 km/h
Bal ablak fel gomb: Engedélyezve
Bal ablak le gomb: Engedélyezve

A tetőnyitás azért akadt el, mert a fedél nyitó nem nyitott ki. Hiába engedte el a bovden, zárva maradt.

 
>> Egyéb2018-04-16

Tegnap ránéztem az olajszintre. Hiányzott. Eddig nem fogyott, tehát valami nem stimmel.
Ma alánéztem a kocsinak és látom, hogy valami csöpög a kocsiból.
A második képen éppen "összeáll" a csepp a leesés előtt.
A csepp olaj tuti, de honnan jön? Holnap felemelem a kocsit és alábújok...

 
>> Szerviz2018-04-15

Ma kétszer sem csukódott be a tető. Miután lezárta a fedelet elkezdte rácsukni az ablak alját, de pár centi után megállt. Kézzel lehetett folytatni, de azért piszkálta a fantáziámat.
Hazaérve átmozgattam a kapcsolókat, de nem sokra mentem vele. Főleg a munkahenger oldalán lévő érzékelőket nem értem...
A végén szétkaptam, kipucoltam és újrazsíroztam a két tetőcsukó motort. Rájuk is fért.
Szóval most ott tartok, hogy vagy rá kéne dugni a számítógépet, hogy mi nem kapcsol, vagy kiméregetni a zárban lévő kapcsolókat.
Megpucoltam a motoros antenna szárát is, mert fekete volt.
Végül kapott a jobb oldalra egy új ablaktörlő lapátot, a balra csak gumit.

 
>> Tuning és extra2018-04-14

Már február 20-án megjött, de érdemben most kezdtem el foglalkozni vele.
Sajnos az eredeti panel helyére a lámpába nem fér be, Még úgy sem, hogy leforrasztottam róla az egyik relét.
Ettől függetlenül kipróbáltam, jó lesz.
A helyzetjelzőket kapcsoló relé 15A-t tud, lehet vele az irányjelzőket is kapcsolni.
A csomagtartó kimenetét viszont relézni kell majd, mert nincs benne relé.
Egyenlőre visszakerült minden az eredeti helyére.

 
>> Tuning és extra2018-04-14

Tegnap jött 4 darab. Kettő ma felkerült.
Ha már "Edizione Elegante", akkor megérdemli.

 
>> Tuning és extra2018-04-11

Mivel az egyik kulcsban nem volt jó a távirányító, ezért új irányt vettem.
Elmentem Pápára a kulcsoshoz és rámásoltattam a nyelvet egy régebbi fajta piros kulcsra. Volt nekik, 8ezerért 5 perc volt az egész.
Itthon egyszerűen átraktam a régi kulcsból az immo csippet és kész.
Működik.
A múltkor rendeltem egy távirányító modult, valószínűleg lecserélem majd arra a gyári távirányítót. Aztán már csak még egy ilyen kulcs kell és jobb lesz, mint volt.
Miért is?
- Külön gombbal lehet nyitni és külön gombbal zárni
- Lehet majd a csomagtartót is nyitni
Annak még utána kell járnom, hogy az ablakot is lehetne-e nyitni/zárni.