Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Tavaly nyúltam utoljára a kamera tápjához, ma újra sor került rá.
A régi kamerám - amivel a tavalyi nagy túrát a francia Alpokban is rögzítettem - lecserélem egy SJCAM SJ4000X-re. A régi csak HD felbontást tudott és a színei is kicsit furcsák voltak. Az új már full HD-t tud akár 60 fps-sel.
A felbontáson kívül még az USB csatlakozó is más, úgyhogy a tápvezetéket egy USB-C-re cserélte.
Teszt a Selenia alatt.
Tavaly a francia Alpokban a nyakunkba szakadt az ég.
Ma boltokat járva az eszembe jutott az incidens az ablaktörlővel úgyhogy vettem két lapátot.
Délután ki is cseréltem őket, most már jöhet az eső :-)
Ma véget vetettünk a 136 napos téli álomnak. (2022.11.13-án tértünk nyugovóra.)
Már pár napja készülünk:
- motorházfedél zárja be lett állítva mert két ember kellett a nyitáshoz,
- beszereltem a karácsonyi ajándékot,
- leeresztettem a kerekekből az ősszel belepumpált 0,5-bart,
- ellenőriztem a szinteket,
- lecsekkoltam a fékfolyadékot (1% alatt),
- 24 órás kondícionáló töltés után visszakötöttem az akkut.
Pöcc-röf :-)
Óraállás: 97.424 km - ami 2 km-el kevesebb mint a leállításkor volt.
Tettünk egy 29,9 km-es kört és olajcsere a már megszokott Motul-ra.
Az olajban 6.870 km van, elég feketének tűnik.
Holnap még ellenőrizni kell a szintet meg beállítani az órát.
u.i.
Érdekes volt az olajmelegítő kör. Az első pár km-en lehetett érezni hogy PHuBi-nak elzsibbadt mindene a hosszú állás alatt, aztán helyreállt a rend.
Mintha a gumit is ütöttek volna az elején ami elmúlt.
Mintha a féltengelyek, kerékcsapágyak megtörték volna a zsírt, az általános gördülőzaj visszahalkult.
Az ékszíjak is hangosabbak voltak induláskor mint a végén.
Az idén PHuBi az átlagnál is szerencsésebbnek mondhatja magát.
Két nagy hágóvadász túrát is teszünk, ráadásul az egyiket egy másik Spider társaságában.
Szállások lefoglalva.
Az előbbi 27, az utóbbi 28 magassági pontot érint:
A "Nagy Túra 2023" jelenleg Rev 18-nál tart, még tuti lesz pár változat:
2115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
X2066m San Bernardino - Hágó -Fm
2052m Staller Sattel - Hágó -Bm
2000m Rifugio San Marco - Hágó -FÁ
1992m Passo San Marco - Hágó -Bm
1987m Würzjoch - Hágó -Bm
1866m Halsl - Hágó -
1789m Furkelsattel - Hágó -Bm
1650m Rifugio San Bernardo - Végpont -FÁ
1617m Bocca del Creer - Hágó -Fm
1469m Sella della Malga Prà Alpesina - Hágó -BPA
1467m Monte Stino - Végpont -F
1425m Bocca di Navene - Hágó -Bm
1395m Alpe di Neggia - Hágó -
1264m Passo di Zambla - Hágó -Bm
1235m Rifugio Novezzina - Hágó -mFÁ
X1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
1179m Passo di Forcora - Hágó -Bm
1100m Rifugio passo Cavallino della fobbia - Hágó -FÁ
1051m Passo della Crocetta - Hágó -E
1043m Pra de Stua - Hágó -Fm
965m Scopello-Pass - Hágó -PA"
941m Passo San Rocco - Hágó -B
761m San Liberale - Hágó -Fk
X747m Ampolapass - Hágó -Bm
401m Passo Tre Termini - Hágó -B
X287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm - többször is meg lesz mászva :-)
A két Spideres túra eredetileg másképp alakult volna. Szerettük volna megmászni az autóval elérhető legmagasabb pontot az Ötztalgleccseren, de sajnos a túra időpontjában még nem lesz nyári üzemben, így "csak" a Dolomitokban kocsikázunk. Jelenleg Rev 15-nél tartunk:
2950m Funivia del Sass Pordoi - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
X2240m Sellajoch - Hágó -Bm
X2239m Pordoijoch - Hágó -Bm
2236m Passo di Giau - Hágó -Bm
2192m Valparolapass - Hágó -Bm
X2137m Passo gardena - Hágó -Bm
2105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
2047m Passo di Manghen - Hágó -Bm
X2032m Passo di Valles - Hágó -Bm
2000m Rifugio Fedare - Hágó -Bm
1989m Jochgrimm - Végpont -F
1984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
X1875m Passo Campolongo - Hágó -Bm
1809m Passo Tre Croci - Hágó -
1808m Passo di Lavazè - Hágó -Bm
X1790m Monte Lussari - Végpont Felvonó Gyalog -
1752m Karerpass - Hágó -Bm
1690m Nigerpass - Hágó -Bm
1630m Passo di Monte Agaro - Hágó -FÁ
1615m Passo Brocon - Hágó -
1443m Passo di Pramadiccio - Hágó -Bm
1298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
1286m Cime Sappada - Hágó -
1051m Piani di Luzza - Hágó -
988m Gobbèra-Pass - Hágó -
910m Passo Forcella - Hágó -Bm
864m Sella Corso - Hágó -Bm
A Spider topikban Dimmu adott egy tippet első hangszóróra.
Megrendeltem, megjött, ma beraktam.
Mivel az ajtó felső részén lévő gyári magassugárzót benne akarom hagyni azt az újból ki kell kötni. Mivel a vezeték felül megy egyszerű (3.kép) csak el kell vágni a drótokat tőben. (4.kép)
Sajnos a gyári hangszórókon nincs jelölve a polaritás ezért azt egy ceruzaelemmel kimértem. A membránnak kifelé kell mozdulni és akkor az elem adja a polaritást (5.kép) Innentől már csak a vezetékek színeit kell azonosan bekötni.
A sárga csatlakozóból szemből egy csipesszel benyúlva ki lehet szedni a kontaktokat, azok jó rászorulnak az új hangszóróra, nem kell forrasztani.
Az új két végén is van egy-egy fül. Ezeket először csak lehajtottam, de a rács felrakásakor kiderült hogy le is kell törni mert a rögzítő fül nem megy a helyére.
A rácsból a két oldalsó fület ki kell pattintani mert nincs helye az új hangszóró mellett.
A két végén lévő megtartja és nem is zörög.
A rádiót bekapcsolva egy új világ nyílik meg.
Először is hangosabban szól, jobb a hatásfoka. A jóval nagyobb mágnest látva nem is csoda.
Hangszínszabályozó nélkül mintha a középtartományban kiemelne, de ha kell van mélye is. A sub-ot ráeresztve azzal szépen együtt dolgozik, összesimul a két hang.
Szóval jó, nagyot dob a zenén.
Köszönöm a tippet és csak ajánlani tudom minden GTV/Spider tulajnak.
Szerdán leeresztettem a régit, ma feltöltöttem.
Elég feltölteni a kiegyenlítő tartályt majd kinyitni a hűtőn lévő légtelenítőt (mondjuk elég sz@r helyen van a tekergetéshez) és feltöltődik a rendszer.
Elsőre 3 liter Paraflu Up és 2,2 liter desztillált víz ment bele hogy maxon legyen a szint.
A motort beindítva és bemelegítve a minimum alá ment szint.
Vízből még ment bele vagy 8 deci.
Összesen kb. 6 liter.
A szervizkönyv szerint 8,4 liter kellene bele.
Aha, mint a 70 literes benzintartály amibe csak 60-at lehet tölteni.
Gyanúm hogy mindkettő a V6 adata.
Szerdán lefejtettem és feltöltöttem a szervórendszert.
Ma a légtelenítés miatt felébresztettem PHuBi-t a téli álmából.
Indítás után először habosodott rendesen a tartályban az olaj és zajongott a teljes rendszer. Pár mp után elhallgatott, a szint csökkent ezért töltöttem utána..
A kormányt (az eleje még mindig fel van emelve) ide-oda tekergetve feltöltődött e rendszer.
Érdekes volt érezni a kormányon a darabosságot az első tekerésnél. Második ide-odára már eltűnt.
A szintet ellenőrizve kicsit magas volt ezért szedtem még ki belőle. 12ml-es fecskendőt találtam itthon, azt használtam a múltkor is a leürítésnél.
A bal oldali flakonban a "maradék" olaj van, a jobb oldaliban a lefejtett a mai leszedettel.
A kettő illetve a jelenlegi kicsivel max feletti szint jól kiadja a litert. A lefejtés előtt nem volt maximumon.
Tavaly a szezonkezdésnél feltűnt valami:
"Induló állás: 90.584 km
(Hmmm, érdekes altatáskor 90.586 km-t írtam a táblára, most 2-vel kevesebbet mutat az óra. Kép anno nem készült az óraállásról úgyhogy bármi is lehet.)"
Ma viszont elkaptam PHuBi-t.
Ma 2023.01.22-én 97.424 km-t mutat. (1.kép)
Anno a táblára 97.426-ot írtam (2.kép) és az akkor készült fénykép is annyit mutat. (3.kép)
Szóval hosszabb leállásoknál 2 km "eltűnik".
Vajon mi történik ilyenkor?
Még mindig tud újat mutatni egy 20 éves autó :-DD
Megjött a Paraflu a fiatalkatreszek.hu-ról. Nem tudom hogy csinálják de utánvétellel is olcsóbb volt mint máshol lett volna maga a lötty.
Szóval leengedtem az ideiglenesen visszatöltött hűtőfolyadékot. Most csöpög, majd holnap feltöltöm.
Tekintettel arra hogy a légtelenítéshez be kellene indítani PHuBi-t szereném akkor légteleníteni a kormányszervót is.
Ahhoz meg valahogy le kell üríteni a rendszert.
Anno a szervizben látottak alapján jártam el.
Egy fecskendővel kiszívtam a tartályból az olajat. A kocsi meg volt emelve így könnyedén tudtam jobbra-balra forgatni a kormányt. Közben a rendszerből visszatolta az olajat a tartályba, ahonnan ismét kiszívtam. Jól hallható ahogy nyomja vissza a folyadékot a tartályba.
A 3-as képen látni hogy mennyi jött ki belőle. Több mint fél liter.
Megtaláltam a 2017-ben használt folyadék flakonját is a garázsban. (4.kép)
Az 5-ös képen jól látni hogy mennyi hiányzik belőle, a leszívott is kb. ennyi, tehát nem sok maradhatott benne.
Egyenlőre feltöltöttem a friss olajjal a tartályt, majd ha beindítom utántöltöm.
Egy Budweiser-rel zártam a napot :-)
Tegnap kiszedtem a hűtőt.
A két hűtő súlya közt óriási különbség van. Saccra az új fele olyan nehéz mint a régi.
Meg jobban is néz ki.
A sallangokat át kell rakni és mehet a helyére.
A sorrend a kiszedés fordítottja.
Az alsó lemezt lecsiszoltam és lefestettem, egy darabig jó lesz.
Visszatöltöttem a leeresztett vizet, de nem marad benne. Ugyan nem régi, de az új hűtőhöz friss dukál.
Meg is rendeltem 4 liter Paraflu Up-ot.