Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Már pénteken megérkeztünk a színhelyre. Az odaút eseménytelenül telt. Esett az eső esély se volt tetőt nyitni. Ott találkoztunk Giuseppéékkel és kicsit később Zseléékkel. Giuseppéről rögtön megállapítottam hogy papírkutya mert nem mert Spiderrel jönni az időjárás miatt. Helyette egy kicsit erősebb Giuliával érkezett.
Vacsora után kerestünk egy csendes kocsmát ahol felkészülhettünk a nagy versenyre.
A felkészülés nem sikerült túl jól mert egyikünk se jutott be az első 10-be, mondjuk Fornitoréék se...
...de nem is ez volt a lényeg.
Maga a Rally a szokásokhoz híven jó buli volt. Szép tájakat láttunk és az időjárás is csodálatos volt. A rajt előtt kinyitottuk a tetőt és csak a célba érkezés után csuktuk be.
A látnivalók jók voltak az utak már nem annyira, de megoldottuk futómű és felnikár nélkül.
Abaligeten emlékeim szerint a 70-es évek végén jártam utoljára.
Szombat este immáron Fornitore csapatával kiegészülve visszamentünk a pénteki kerthelyiségbe megbeszélni a nap eseményeit.
Kis idő múlva Liquid is csatlakozott hozzánk. Felmerült hogy jövőre korábban kellene a Rally színhelyére menni és pár napos "edzőtábort" kellene tartani felkészülésként. Elmélet, gyakorlat és mindenki abból ami az idén nem ment neki.
Kissé hiányos emlékeim szerint fél 12-ig maradtunk. Több italból is sikerült kifogyasztani a vendéglátó egységet. Később volt aki enyhe másnaposságra panaszkodott :-)
Vasárnap kis kitérővel hazajöttünk, természetesen végig esőben.
Összesen 681 km-t mentünk a hétvégén, ebből 152,3 - 3 + 2,4 = 151,6 km volt a Rally hivatalos távja. Ennél kicsit többet mentünk - 154,5 km-t - mert az elején párszor eltévedtünk.
Végül 14 perccel többet mentünk mint a szintidő. Mint általában most is be volt kapcsolva az USB tracker így itthon tudtam analizálni az utat.
A feladatokra szánt idő 94 perc volt, mi összesen 1:32:27-et álltunk, tehát ez nagyjából stimmel. A 14 percet csak az eltévedésekkel és az esetleges lassabb haladással szedhettük össze az 3,6 plusz km ezt nem indokolta. Felmerült bennem a gyanú hogy az Orfű településen érvényes 40-es korlátozást nem kellett volna betartani.
Mindent összesítve az eddigi legjobb Selenia hétvége volt.
u.i.
A hivatalos eredmény szerint a 33. helyen végeztünk.
Tavaly nyúltam utoljára a kamera tápjához, ma újra sor került rá.
A régi kamerám - amivel a tavalyi nagy túrát a francia Alpokban is rögzítettem - lecserélem egy SJCAM SJ4000X-re. A régi csak HD felbontást tudott és a színei is kicsit furcsák voltak. Az új már full HD-t tud akár 60 fps-sel.
A felbontáson kívül még az USB csatlakozó is más, úgyhogy a tápvezetéket egy USB-C-re cserélte.
Teszt a Selenia alatt.
155 együtt töltött nap és 14.236 km után (a tervek szerint lett volna előtte még egy 600km-es kanyar, de az elmaradt) elérkezett az első "hivatalos" szerviz ideje:
- olajcsere
- olajszűrő csere
- pollenszűrő csere
Mindezt a szokott alapossággal a Riegler győri telephelyén.
Költségekről úriember nem beszél de ha a költségeket elosztjuk az idei évszámmal 53,34107760751359-at kapunk eredménynek. Durván 15%-os emelkedés...
Rákérdeztem, a követő tempomatot hivatalosan nem tudják kikapcsolni, marad az illegális út :-(
Tavaly a francia Alpokban a nyakunkba szakadt az ég.
Ma boltokat járva az eszembe jutott az incidens az ablaktörlővel úgyhogy vettem két lapátot.
Délután ki is cseréltem őket, most már jöhet az eső :-)
Ma véget vetettünk a 136 napos téli álomnak. (2022.11.13-án tértünk nyugovóra.)
Már pár napja készülünk:
- motorházfedél zárja be lett állítva mert két ember kellett a nyitáshoz,
- beszereltem a karácsonyi ajándékot,
- leeresztettem a kerekekből az ősszel belepumpált 0,5-bart,
- ellenőriztem a szinteket,
- lecsekkoltam a fékfolyadékot (1% alatt),
- 24 órás kondícionáló töltés után visszakötöttem az akkut.
Pöcc-röf :-)
Óraállás: 97.424 km - ami 2 km-el kevesebb mint a leállításkor volt.
Tettünk egy 29,9 km-es kört és olajcsere a már megszokott Motul-ra.
Az olajban 6.870 km van, elég feketének tűnik.
Holnap még ellenőrizni kell a szintet meg beállítani az órát.
u.i.
Érdekes volt az olajmelegítő kör. Az első pár km-en lehetett érezni hogy PHuBi-nak elzsibbadt mindene a hosszú állás alatt, aztán helyreállt a rend.
Mintha a gumit is ütöttek volna az elején ami elmúlt.
Mintha a féltengelyek, kerékcsapágyak megtörték volna a zsírt, az általános gördülőzaj visszahalkult.
Az ékszíjak is hangosabbak voltak induláskor mint a végén.
- tankolások száma: 21 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 11.134 km
- életkor: 125 nap
- össz. menetidő: 164,37 óra (6,85 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 958,42 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 8,11 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 51,69 Ft/km
- átlagos napi futás: 94,19km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,48 %
Az idén PHuBi az átlagnál is szerencsésebbnek mondhatja magát.
Két nagy hágóvadász túrát is teszünk, ráadásul az egyiket egy másik Spider társaságában.
Szállások lefoglalva.
Az előbbi 27, az utóbbi 28 magassági pontot érint:
A "Nagy Túra 2023" jelenleg Rev 18-nál tart, még tuti lesz pár változat:
2115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
X2066m San Bernardino - Hágó -Fm
2052m Staller Sattel - Hágó -Bm
2000m Rifugio San Marco - Hágó -FÁ
1992m Passo San Marco - Hágó -Bm
1987m Würzjoch - Hágó -Bm
1866m Halsl - Hágó -
1789m Furkelsattel - Hágó -Bm
1650m Rifugio San Bernardo - Végpont -FÁ
1617m Bocca del Creer - Hágó -Fm
1469m Sella della Malga Prà Alpesina - Hágó -BPA
1467m Monte Stino - Végpont -F
1425m Bocca di Navene - Hágó -Bm
1395m Alpe di Neggia - Hágó -
1264m Passo di Zambla - Hágó -Bm
1235m Rifugio Novezzina - Hágó -mFÁ
X1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
1179m Passo di Forcora - Hágó -Bm
1100m Rifugio passo Cavallino della fobbia - Hágó -FÁ
1051m Passo della Crocetta - Hágó -E
1043m Pra de Stua - Hágó -Fm
965m Scopello-Pass - Hágó -PA"
941m Passo San Rocco - Hágó -B
761m San Liberale - Hágó -Fk
X747m Ampolapass - Hágó -Bm
401m Passo Tre Termini - Hágó -B
X287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm - többször is meg lesz mászva :-)
A két Spideres túra eredetileg másképp alakult volna. Szerettük volna megmászni az autóval elérhető legmagasabb pontot az Ötztalgleccseren, de sajnos a túra időpontjában még nem lesz nyári üzemben, így "csak" a Dolomitokban kocsikázunk. Jelenleg Rev 15-nél tartunk:
2950m Funivia del Sass Pordoi - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
X2240m Sellajoch - Hágó -Bm
X2239m Pordoijoch - Hágó -Bm
2236m Passo di Giau - Hágó -Bm
2192m Valparolapass - Hágó -Bm
X2137m Passo gardena - Hágó -Bm
2105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
2047m Passo di Manghen - Hágó -Bm
X2032m Passo di Valles - Hágó -Bm
2000m Rifugio Fedare - Hágó -Bm
1989m Jochgrimm - Végpont -F
1984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
X1875m Passo Campolongo - Hágó -Bm
1809m Passo Tre Croci - Hágó -
1808m Passo di Lavazè - Hágó -Bm
X1790m Monte Lussari - Végpont Felvonó Gyalog -
1752m Karerpass - Hágó -Bm
1690m Nigerpass - Hágó -Bm
1630m Passo di Monte Agaro - Hágó -FÁ
1615m Passo Brocon - Hágó -
1443m Passo di Pramadiccio - Hágó -Bm
1298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
1286m Cime Sappada - Hágó -
1051m Piani di Luzza - Hágó -
988m Gobbèra-Pass - Hágó -
910m Passo Forcella - Hágó -Bm
864m Sella Corso - Hágó -Bm
A hazahozatal után tavaly november végén kerültek fel a téli kerekek.
Ma 9.389 km-nél visszakerültek a 19-es gyári szettek.
A téliek 9.064 km-t mentek, még jók lesznek.
Anno kiderült hogy a kétszéles 18-as szettem használhatatlan, mert az egyik hátsó (pont a szélesebbik, a 9 széles) nagyon odavan.
8x18-ból Dunát lehet rekeszteni mert annyi van, ellenben a 9x18 nincs sehol. Több webshopban ott van, de amikor megrendeled sajnálattal közlik hogy nem szállítható, mert nincs gyártásban. Egy német céggel sokáig leveleztem de a vége az lett hogy NINCS.
Az MSW oldaláról eljutottam a magyar forgalmazóhoz is. Ma onnan is visszahívtak hogy a gyár szerint jelenleg nincs gyártásban és nincs készleten se sehol a raktáraiban.
Általában negyed-fél évente visszateszik az öntőformát. Ha ezt is visszarakják lehet hogy lesz.
Szóval érdeklődjek fél év múlva...
Kár...
Nagyon bejön a szett és még egy jó szezonra elég gumim is van hozzá.
Nincs valakinek elfekvőben ilyen felni???
MSW 82 Matt Gun MetaL
9J*18H2 ET34
5*110
Még egy olasz webshopnál találtam ilyet, azt még megpróbálom...
A Spider topikban Dimmu adott egy tippet első hangszóróra.
Megrendeltem, megjött, ma beraktam.
Mivel az ajtó felső részén lévő gyári magassugárzót benne akarom hagyni azt az újból ki kell kötni. Mivel a vezeték felül megy egyszerű (3.kép) csak el kell vágni a drótokat tőben. (4.kép)
Sajnos a gyári hangszórókon nincs jelölve a polaritás ezért azt egy ceruzaelemmel kimértem. A membránnak kifelé kell mozdulni és akkor az elem adja a polaritást (5.kép) Innentől már csak a vezetékek színeit kell azonosan bekötni.
A sárga csatlakozóból szemből egy csipesszel benyúlva ki lehet szedni a kontaktokat, azok jó rászorulnak az új hangszóróra, nem kell forrasztani.
Az új két végén is van egy-egy fül. Ezeket először csak lehajtottam, de a rács felrakásakor kiderült hogy le is kell törni mert a rögzítő fül nem megy a helyére.
A rácsból a két oldalsó fület ki kell pattintani mert nincs helye az új hangszóró mellett.
A két végén lévő megtartja és nem is zörög.
A rádiót bekapcsolva egy új világ nyílik meg.
Először is hangosabban szól, jobb a hatásfoka. A jóval nagyobb mágnest látva nem is csoda.
Hangszínszabályozó nélkül mintha a középtartományban kiemelne, de ha kell van mélye is. A sub-ot ráeresztve azzal szépen együtt dolgozik, összesimul a két hang.
Szóval jó, nagyot dob a zenén.
Köszönöm a tippet és csak ajánlani tudom minden GTV/Spider tulajnak.