Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Pénteken megtaláltam a marketplace-n Barni Cartárs hirdetését, hogy kiárusítja a maradék alkatrészeit.
Ma elgurultunk Mórra a csapatszállítóval, a 7 személyes Doblo-val hogy kicsit mazsolázzunk a készleteiben. Igazából semmi se kellett sürgősen, de csupa olyan dolgot találtam ami sose árt tartalékban.
Sok mindent sikerült beszerezni, a pontos listát majd a szétszerelések után állítom össze.
Maradt még pár érdekes cucca elsősorban a hátsó futóműhöz...
Elsőre nem is gondolná az ember hogy mennyire más a két autó!
Pár gondolat (+ jobb; - rosszabb mint a Super):
- a 19'-es keréken nem nagyon lehet gondtalanul autózni a magyar utakon. Tapadási előnyét a bejáratás miatt nem tudtam kipróbálni
++ A téli gumik "csak" egyszélesek lettek. A Q4 miatt nem érezni azt a kitörési vágyat a hátsó résznél mint a szintén egyszéles 17-eseken a Supernél.
+ "sínautó" a Q4, sose éreztem gyorsításkor azt a "farriszálást" amit a Super produkált,
- néha hiányzik :-)
+ Az egész autó viselkedésre és beltérre is valahogy finomabb lett. Luxusabb érzést kelt. A legjobb példa erre a váltókar. A bőrözése olyan világba visz ami eddig nem hiányzott, de ha már nem lenne akkor hiányozna.
--- a könyöklő alatti vezeték nélküli töltőhely elviszi a tárolóhelyet. Nem fér bele a könyöklőbe ami korábban benne volt. Ráadásul nincs is rá szükségem, mert a teló a Brodit tartóban van és ott csatlakozik vezetékesen a rendszerhez.
--- A váltó "N"-ben is vitorlázik, még az a kevés motorfék sincs mint a másiknál volt. Nem szívesen tenném meg vele a nyári hegyi túrát a francia Alpokban.
+ A telefontükrözés sokkal stabilabb, sajnos a bemondás alapján történő célkeresés itt se működik. Addig működött amíg nem emelték be az androidba a telefontükrözést. Még egy példa hogy a fejlesztés nem előre visz...
+ DAB rádió van, de MINEK? Itthon nincs mert azt mondták anno hogy "nincs rá szükség"
+/- (?) valahogy elrejti a kocsi a gyorsulást. Nem tűnik olyan lehengerlőnek egy -egy előzésnél, pedig DE. Elsőre 5,5-öt mértem 0-100-on ami 1 mp-el jobb mint a Superé volt.
+ Általában halkabb az autó
+ Nyálkás úton királyság elrajtolni a lámpánál. Szinte érezni hogy mikor kezdi el húzni az elejét. Jó páran benézték már. Lehet hogy leszedem a Q4 feliratot :-)
-/+ (?) A központi kijelző elvileg tapicskolós, de hasznát nem sokat veszem mert nem érem el a kezemmel :-DD
+/- Jó játék a plusz információ a amit a központi kijelzőre lehet varázsolni. Ellenben rettenetesen elvonja a vezetésről a figyelmet amíg az ember a turbó- és olajnyomást nézegeti.
- A sávtartó nem mindig hajlandó átvenni a vezetést annak ellenére hogy a csíkok jól láthatóak az út szélén.
-- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben nincs tudhat meglepetéseket okozni.
+ A könyvében ellentétben elég egy kézzel fogni a kormány amikor ő vezet. Jól jön a segítség evés/ivás vagy a központi kijelző rendszerének tanulmányozása közben.
+ Távolságtartó tempomat jól működik, a távolságot is jól tartja. Akár meg is áll és el is indul az előttem menő után.
--- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben csak "sima" tempomat van, izgalmas lesz ha az nem lassul... Jó lenne ha kikapcsolható lenne a követés funkció.
+ A sávelhagyás figyelmeztetés valahogy finomabban működik.
+ A bőrülés csak bőrülés, most jöttem csak rá hogy ez hiányzott a legjobban a Superben.
- A kulcshely a váltó mellett nekem felesleges, a kulcs a zsebemben van mindig.
- A kézifék kioldóját felesleges volt átrakni. A Superben pont kézre esett a könyöklőn lévő kézzel, ez kényelmetlenül messze van. Kiállásoknál szeretem kézzel kiengedni és hagyni kikúszni a kocsit pl. a garázsból.
+ Jó a rekesz a középkonzol elején a pohártartó előtt.
+ Jók a váltófülek, tekintettel ara hogy mások a pedálreakciók itt kellenek. A Superben a gázpedállal lehetett pótolni.
- A gázreakciók kevésbé hevesek mint a Supernél, nagyobbat kell nyomni a pedálon. A régi jobban tetszett.
- Érzésre a féket is jobban kell taposni.
-- Nem oldották meg a radar védelmét elöl. A legkisebb hóesésben is negyed óra után használhatatlan lesz és gyakorlatilag semmi sem működik ami segítene szar időben. Nem marad más mint a kiszállás a hidegbe, lepucolás. Ráadásul a motort is le kell állítani mert ha nem nem sokkal előtte "veszi észre" hogy megtisztítottam minthogy újra használhatatlan legyen.
+ A táblafelismerés egész jól működik, kár hogy a feloldásokat (pl kereszteződés) nem ismeri.
+ Jó hogy van a mobilapp, be lehet csukni a kocsit ha nyitva felejtettem.
--- Sz@r a mobilapp. Nem igazán az érdekelne hogy meddig van a tank meg mekkora a guminyomás, hanem az hogy fel van-e húzva az ablak, vagy be van-e zárva az autó.
A sebességkorlátozó tábla alapján működő tempomatról nem tudok nyilatkozni, azt még az átadóhelyen a szalonban kikapcsoltam :-)
Ma sikerült egy ötezres helyszíni bírságot összeszednünk Sümeg közelében :-(
A rendőr figyelmeztetett hogy amerre megyek arra sűrűn lesznek még a kollégái :-DD
Trip "B" - 1.000 km
Menetidő: 15:34
Átlagfogyasztás: 8,2 l/100km (ez a valóságban kevesebb lesz, mert mindkét tankolásnál többet mutatott)
Átlagsebesség: 64 km/óra
Egy rosszul sikerült tolatás eredménye.
A tolatóradar szokás szerint akkor kezdett el visítani amikor már megálltam a "krrr" hang miatt...
update 2022.12.12.
Ma leadtam Júliát Győrben, hogy a hétvégére újra a régi fényében pompázhasson...
update 2022.12.13. 14:25
Júlia a telefonos app szerint a Lőre@Lőre Bt-nél van (Győr, Nemesszék u. 12, 9030) - valószínűleg festésen
update 2022.12.14. 22:40
Júlia az app szerint még mindig ott áll bent az udvari épületben - gondolom a festőműhelyben.
update 2022.12.16. 10:00
Újra a régi fényünkben :-)
(kép 2.)
Költségekről úriember nem beszél, de ha a számla végösszegét elosztjátok az idei évszámmal 127,0697329376854599406528189911-t kaptok :-)
Még a nyáron valahol a francia Alpokban egy húzósabb hegyi felfutás után megígértem PHuBi-nak hogy ha rendben hazahoz kap egy új Nissens hűtőt.
Ma megjött :-)
Rendeltem mellé még pár dolgot:
- olajszűrő a tavaszi cseréhez,
- hátsó rugótartó gumibak (ebből kétfélét is rendeltem, de sajna egyik sem olyan mint az eredeti, azért jók lesznek) - talán puhábbak mint az eredetiek így talán kevésbé fog rázni.
Délután hívott a gumis hogy itt van minden mehetek.
Olasz felnik lettek. Furcsa hogy fényesek, de jól mennek a fekete tükör és ablakkeret által adott hangulathoz.
325 km
Fél háromra volt jelenésem a Császárgumi-nál.
Ebéd után hív a tulaj hogy ne menjek, mert a jobb hátsó felni erősen üt, addig nem tudják kiegyenesíteni.
Melóból hazafelé azért odaugrottam megnézni.
Tényleg vagy 1 centit ovális a belső fele.
Hogy ezt hogy sikerült azt nem tudom...
Furcsa hogy csak a hátsó.
Két "affér" jutott eszembe. Egyszer egy parkolóban kanyarodva sikerült feltennem a hátsó kereket a padkára (elszámoltam az ívet), egyszer meg az olaszoknál Triesztben volt egy nagy csattanás. A fene tudja...
Remélem holnap ki tudják egyengetni.
Megnéztem a gumikat, nagyon babán néznek ki.
Azért a 255 széles elég durva.
Az elsők már fenn is voltak a felnin.
update 2022.11.23.
Nem csak tökös a felni hanem van rajta repedés is. Mondjuk furi hogy a gumi nem eresztett le. Emlékeim szerint Triesztben sikerült átmennem egy macskakövön ami az úton hevert. Azóta majd 3e km-t mentünk.
No mindegy.
Az összes forrást megnéztem 9 coll széles felni sehol sincs 18-asban. Az alfistin van egy felemás szett de az meg egyáltalán nem bejövős.
Nem maradt más rendeltünk egy egyszéles fekete felni aminek olyan mintája van mint a mostaninak.
A mostanihoz meg a télen megpróbálok szerezni egy felnit vagy eladom a maradékot.
- tankolások száma: 182 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 105.465 km
- életkor: 1.196 nap
- össz. menetidő: 1.546,36 óra (64,43 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 7.831,35 liter, ebből 55,69 liter az első teletank és kb. 17 liter maradt benne.
- átlagfogyasztás: 7,41 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 33,30 Ft/km
- átlagos napi futás: 88,18 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,39 %