Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A csere menete:
1. A burkolat csavarjainak kitekerése
2. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
3. Az alsó burkolat leszedése. Az első felét felfelé emelve kiakasztható a hátsó rész.
4. A szűrő rögzítő keret első felén lévő két fület kiakasztva felfelé nyitható.
5. Szűrő kiszedhető.
6. Az új szűrő a felső keretbe kell tenni. Tapasztalatom szerint az új kicsit hosszabb mint kell. Célszerű csak a széléből, a kemény papírból 3-5 mm-t levágni. A szűrőpapír begyömöszölhető a helyére.
7. A belső oldali "pöcköket" a helyére illesztve a keret (a szűrővel) bebillenthető a helyére.
8. Az alsó fedelet célszerű a szélvédő felőli oldallal kezdeni - 10. és 11. kép
9. A felső fedél mehet a helyére. A fehér patenteket célszerű a fedélben kialakított helyre tenni, majd a helyére benyomni.
10. Csavarok vissza a helyükre. Nálam középre ment a nagy alátétes.
11 .Sört bont :-)
Szűrőnek a legegyszerűbb papírbetétes is megteszi, mert az ember úgyis nyitott tetővel közlekedik. A szűrő legfontosabb funkciója - szerintem - a légcsatornák és a ventilátor tisztán tartása.
Eljött a szokásos tavaszi olajcsere ideje.
Beszereztem minden - olajat, szűrőt, szűrő letekerő szerszámot és új leeresztő csavart - majd nekiálltam.
A leeresztő csavar kicsit nehezen adta meg magát, de győztem. A menet nem sérült, mintha a réz alátét gyógyult volna a karterhez.
Találtam is egy videót a műveletről: klatty
A szokásos Selenia Racing helyett egy újabb, már tavalyelőtt kipróbált Motul 8100 X-Power-t választottam, ami nagy változás.
A Selenia Racing egy régi olaj, gyakorlatilag nincs is specifikációja a 10W60-on kívül. Egyes meg nem erősített források szerint SF-SG teljesítményszintű. Mióta kijött volt pár a vegyi anyagok összetételét érintő változás. 2004 környékén az RoHS, majd pár éve a GHS. Nehezen tudom kiverni a gondolatot a fejemből hogy az itt előírt változások után nem ugyan az az olaj mint anno volt. A gyárban több anyagról kiderült hogy a változás után használhatatlan lett.
A Motul SN teljesítményszintű full szintetikus olaj, tehát többet tud mint a Racing. A motorfelújítás előtt tesztelve is lett, kevesebb is fogyott belőle.
STANDARDS:
ACEA A3 / B4
API SN / CF (Backwardly compatible with API SJ, SL, SM)
PERFORMANCES FIAT 9.55535-H3
Majd kiderül...
A kocsihoz adott könyv a következő követelményeket fogalmazza meg:
SAE 10W40 - sportos használatra 10W60 (ezt agyár 2004 könyékén felülírta és a 2 literes motoroknál csak 10W60 lehet)
ACEA A3-96
CCMC G5
API SJ
A 2019.11.02-én megkezdett téli álmot - 127 nap után - ma befejeztük.
78.164 km
Kulcsot elfordít és ahogy szokott lenni, pöcc-röf.
Az első másodpercben kicsit kopogós volt a hangja, aztán kisimult és gurultunk 65 km-t.
Tankolni még nem kellett mert kitartott a tavalyi benzin.
A féltengelyek cseréje eredményes volt, a kocsi futása kisimult. Nincs többé az a finom rángatás guruláskor.
A frissen fényezett felnik csillognak a napfényben. A tempomat működik.
Kapott egy mosást is.
Kezdésként talán az év egyik legjobb találkozója.
A lényeget egy emailből idézném:
"mi sem tudunk menni félünk a vírustól nagybevásárlást tartunk inkább, cukor, liszt, tészta Stelvioba rengeteg fér igazi vírus autó….
lófaxt mindenkép megyünk, végre látom a randa arcotok ami már nagyon hiányzott
akik kislányok nem jönnek majd megbánják :DDDD "
Szóval hosszú tél után után összejönnek egy bowlingozásra a 159 tulajok és gyakorlatilag nem csinálnak semmit...
...nem bowlingozunk, nem hallgatunk tuc-tuc zenét, nincsenek sztárvendégek, nincs is mindenkinek 159-e, csak mi. Megnézzük egymás autóját - még a Fordot is - és beszélgetünk.
Nekem ilyen egy alfás találkozó.
Ja, a pizza és a kávé is jó és a Guintinivel tett próbakör alatt sikerült Júliával - menetstabilizátor ide vagy oda - egy fél fánkot rajzolni Szigetszentmiklós aszfaltjára :-))
Kicsit átépítettem a tempomat kezelőfelületét. (1. vs 2. kép)
1. Az eddigi műanyag lap helyett egy alu lemezre szereltem a gombokat.
2. A lap egy csavarral van rögzítve a hamutartóban, sokkal stabilabb a szerkezet.
3. A billenő kapcsoló helyett karos lett, ami jobban illik a gombokhoz.
4. Csatlakozóval oldhatóvá tettem a vezetékeket, így a hamutartó forrasztás nélkül kiszerelhető.
Már csak a feliratokat kellene megoldani.
1999.08.30-án lettem Alfa tulajdonos
- 11.388 alfás nap (2009.07.08-óta két Alfa a családban)
- 87,81 km/alfás nap
- 7.487 naptári nap Alfával
- 133,56 km / naptári nap
146 1,6TS - 182.500 km - 1.453 nap - 14.636 liter benzin - 3 472 760 Ft
147 1,6 TS Distinctive - 127.000 km - 952 nap - 9.195 liter benzin - 2.375.353 Ft
156 1,6 TS Distinctive - 54.000 km - 308 nap - 4.275 liter benzin - 1.272.203 Ft
156 SW 1,9 M-JET Dist.- 183.805 km - 1.454 nap - 11.528 liter gázolaj - 3.609.609 Ft
Spider 2,0 TS - 51.390 km - 2.919 nap - 4.214 liter benzin - 1.606.332 Ft
159 2.0 mjet - 190.700 km - 1.807 nap - 12.746 liter gázolaj - 5.329.939 Ft
Giulietta 2,0 JTDm2 TCT - 162.750 km - 1.363 nap - 9.665 liter gázolaj - 3.672.679 Ft
Spider 2,0 TS - 22.664 km - 933 nap - 1.791 liter benzin - 731.772 Ft
Giulia Super 2.0 - 25.191 km - 199 nap - 1.933 liter benzin - 792.178 Ft
Összesen:
- 36.045 liter benzin - 86.220 kg CO2 - átlag 7,789 liter/100km
- 33.939 liter gázolaj - 89.599 kg CO2 - átlag 6,317 liter/100km
- Összesen 175.818 kg CO2
- 175,82 gramm CO2 / km
Az OFF-okkal együtt 1.282.860 km-nél tartok :-)
A hirdetések közt bukkantam rá.
15 hete hirdetik 300-ért.
Sokkal több km van benne mint az ára.
Ráadásul már az alufelnik is eltűntek róla...
Vele kezdődött minden.
- tankolások száma: 45 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 23.740 km (már csak 1.451 km kell az 1.000.000 alfás km-hez)
- életkor: 186 nap
- össz. menetidő: 333,59 óra (13,90 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.838,44 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,51 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,83 Ft/km
- átlagos napi futás: 127,63 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,47 %
Mozgalmas lesz a nyár. Egy a GDPR miatt meg nem nevezhető Cartárssal kerülünk egyet Dél-Tirolban.
1.465 km, 3 ország, 3 szállás, két fekete Spider :-)
Pár nevezetes pont, az első az Európában autóval elérhető legmagasabb aszfaltozott út:
0023 2829m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal
0025 2805m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Tiefenbachferner
0026 2803m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
0037 2675m Ötztaler Gletscherstraße - Schwarze Schneidbahn
0038 2672m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Nordportal
0039 2670m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
0057 2509m Timmelsjoch 2x
0095 2239m Pordoijoch
0097 2234m Penser Joch
0103 2192m Valparolapass
0119 2105m Passo di Falzarego
0121 2094m Jaufenpass
0131 2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego)
0234 1752m Karerpass
0414 1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco)