Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-26

Mivel egy unatkozó f@sz szórakozik mostanában az Amore-val ezért lementettem a blogjaimat...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-19

Már régóta zavar hogy a csomagtartó kédergumi végei lifegnek.
Az alfás B-közép találkozóján két irányba is tettem lépéseket a megoldás felé.
Erhard242 hozott új ajtótömítést,ami elvileg jó, de a profilja nem teljesen olyan mint a Spideré. Felrakható, csak nem takarja a kárpitot.
Jorjie 146-osában meg kitanulmányoztam a 146 csomagtartógumiját. Örömmel láttam hogy a profil ugyan az mint a Spideré.
A második utat folytatva megkerestem Alexandro-t, aki küldött egy bontottat. A bontott végei sincsenek nagy formában, de nekem csak a jó részből kell egy darab.
A Spider gumijából kivágtam a rossz részt és nemes egyszerűséggel a bontott jó részéből vágtam bele egy darabot.
A gumit nem egyszerű vágni mert egy acélszál is megy benne. Elsőre nem is sikerült pont derékszögben elvágni, de így is jó lesz. Ha nem akkor tudok még egy darabot vágni a maradékból.
Az üléseket is bekentem a szokásos Sonax cuccal.

 
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-17

Kihasználtam a jó időt és ráfújtam a teljes palackot a tetőre.
Lefújás, száradás 3x.
Előtte természetesen alaposan letisztítottam egy mágikus hengerrel.

Az olajcsere utáni szintet maxra töltöttem, 4,6 liter ment bele összesen.
Visszaraktam a rekesz betétjét is.
Akku töltőn.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-12

A szervizkönyv szerint Tutela GI/R kell bele, azt már korábban beszereztem.
A csere során a manualt követtem:
1. Először kibontottam a hidraulika környékét, mert nem nagyon lehet hozzáférni.
- Csomagtartó rekeszből a filc borítást ki kell venni.
- A 2. képen látható függőleges fémlemezről leszedtem a csatlakozókat, majd a lemezt tartó két csavar kitekerése után levettem. (3-4. kép) Így már hozzáférni a tartályhoz.
2. Tetőt kinyitni teljesen.
3. A tartály tetején lévő csavart ki kell tekerni. (5. kép)
4. Egy fecskendő végére kis csövet húztam, azzal ki lehet szippantani a tartály tartalmát. (6-7. kép)
5. A tetőt - kikapcsolt gyújtás mellett - kézzel zárni és nyitni kell. Ez után a 8. képen lévő olajmennyiség kerül még a tartályba. Ki kell azt is szippantani.
6. Az előző pontot addig ismételni amíg a tartályba olaj kerül. Nekem elég volt két kör, a harmadikra már nem jött több olaj.
7. Kb 4 dl olaj jött le (9. kép). A könyv szerin 6 deci kell bele. Érdekes.
8. A friss olajjal fel kell tölteni a tartályt. Én egy kis tölcsérrel (10.kép) próbálkoztam, de rengeteg ment így is mellé. A végén már a fecskendővel töltöttem fel.
9. Elvileg a felső vonalig kell tölteni, de nyugodtan mehet bele több is, a következő lépésnél csökkenni fog a szint.
10. Elektromos üzemben zárni és nyitni, szintet utántölteni. Az ellenőrzést célszerű nyitott tetőnél végezni, mert akkor van több olaj a tartályban, egyszerűbb ilyenkor maxra tenni.
11. Az előző pontot annyiszor megismételni amíg csökken a szint. Nekem kettő itt is elég volt, a harmadikra már nem változott.
12. Fémlemezt visszarak. Csatlakozókat visszaszerel.
13. Ha már arra jár az ember célszerű a kábeleket rögzíteni valamihez, mert menet közben zörögnek. Egy kicsit portalanítani sem árt, nekem amúgy is ki kellett törölgetni a melléfolyt olajat.
14. Borítást visszarak és kész.
15. Sört bont :-)

 
>> SzervizAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-03-12

A jó időre való tekintettel felkerültek a nyári kerekek.
26.505 km

A téliek 2019.11.08-án kerültek fel és 15.672 km-t mentek.
A nyáriakban 10.833 km van

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-11

A pollenszűrő csere kapcsán feltűnt hogy a szélvédő előtti burkolatok nincsenek a legjobb formában. Konkrétan a csavaroknál a rögzítő fülek le vannak törve. Kéne helyettük új, így a probléma következő 18 évre le lenne tudva.
A kiszerelt cuccon 60604356 áll.
Nézzük az ePER-t, hogy mi is kellene!
A cikkszámot keresve kéne 60604356 (vagy 60615193), illetve a párja is 60604355 (60615192). Ez eddig rendben is van.
DE, DE, DE, DE és még sokszor DE!!!!
Miután a cikkszámokat leadtam Erhard242-nek rémülten hívott vissza. A zárójelben lévő számok a JOBBKORMÁNOS autókhoz tartoznak!!!!!!
Szóval figyelni kell erre is! Nagyon nem mindegy....
...mert az egy dolog hogy a zárójeles 25.500 Ft/db és semmire se tudom használni, de a balkormányos olcsóbb is ...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-11

A csere menete:
1. A burkolat csavarjainak kitekerése
2. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
3. Az alsó burkolat leszedése. Az első felét felfelé emelve kiakasztható a hátsó rész.
4. A szűrő rögzítő keret első felén lévő két fület kiakasztva felfelé nyitható.
5. Szűrő kiszedhető.
6. Az új szűrő a felső keretbe kell tenni. Tapasztalatom szerint az új kicsit hosszabb mint kell. Célszerű csak a széléből, a kemény papírból 3-5 mm-t levágni. A szűrőpapír begyömöszölhető a helyére.
7. A belső oldali "pöcköket" a helyére illesztve a keret (a szűrővel) bebillenthető a helyére.
8. Az alsó fedelet célszerű a szélvédő felőli oldallal kezdeni - 10. és 11. kép
9. A felső fedél mehet a helyére. A fehér patenteket célszerű a fedélben kialakított helyre tenni, majd a helyére benyomni.
10. Csavarok vissza a helyükre. Nálam középre ment a nagy alátétes.
11 .Sört bont :-)

Szűrőnek a legegyszerűbb papírbetétes is megteszi, mert az ember úgyis nyitott tetővel közlekedik. A szűrő legfontosabb funkciója - szerintem - a légcsatornák és a ventilátor tisztán tartása.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-10

Eljött a szokásos tavaszi olajcsere ideje.
Beszereztem minden - olajat, szűrőt, szűrő letekerő szerszámot és új leeresztő csavart - majd nekiálltam.
A leeresztő csavar kicsit nehezen adta meg magát, de győztem. A menet nem sérült, mintha a réz alátét gyógyult volna a karterhez.
Találtam is egy videót a műveletről: klatty

A szokásos Selenia Racing helyett egy újabb, már tavalyelőtt kipróbált Motul 8100 X-Power-t választottam, ami nagy változás.
A Selenia Racing egy régi olaj, gyakorlatilag nincs is specifikációja a 10W60-on kívül. Egyes meg nem erősített források szerint SF-SG teljesítményszintű. Mióta kijött volt pár a vegyi anyagok összetételét érintő változás. 2004 környékén az RoHS, majd pár éve a GHS. Nehezen tudom kiverni a gondolatot a fejemből hogy az itt előírt változások után nem ugyan az az olaj mint anno volt. A gyárban több anyagról kiderült hogy a változás után használhatatlan lett.

A Motul SN teljesítményszintű full szintetikus olaj, tehát többet tud mint a Racing. A motorfelújítás előtt tesztelve is lett, kevesebb is fogyott belőle.
STANDARDS:
ACEA A3 / B4
API SN / CF (Backwardly compatible with API SJ, SL, SM)
PERFORMANCES FIAT 9.55535-H3

Majd kiderül...

A kocsihoz adott könyv a következő követelményeket fogalmazza meg:
SAE 10W40 - sportos használatra 10W60 (ezt agyár 2004 könyékén felülírta és a 2 literes motoroknál csak 10W60 lehet)
ACEA A3-96
CCMC G5
API SJ

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-03-08

A 2019.11.02-én megkezdett téli álmot - 127 nap után - ma befejeztük.
78.164 km
Kulcsot elfordít és ahogy szokott lenni, pöcc-röf.
Az első másodpercben kicsit kopogós volt a hangja, aztán kisimult és gurultunk 65 km-t.
Tankolni még nem kellett mert kitartott a tavalyi benzin.
A féltengelyek cseréje eredményes volt, a kocsi futása kisimult. Nincs többé az a finom rángatás guruláskor.
A frissen fényezett felnik csillognak a napfényben. A tempomat működik.
Kapott egy mosást is.

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2020-03-07

Kezdésként talán az év egyik legjobb találkozója.
A lényeget egy emailből idézném:
"mi sem tudunk menni félünk a vírustól nagybevásárlást tartunk inkább, cukor, liszt, tészta Stelvioba rengeteg fér igazi vírus autó….
lófaxt mindenkép megyünk, végre látom a randa arcotok ami már nagyon hiányzott
akik kislányok nem jönnek majd megbánják :DDDD "
Szóval hosszú tél után után összejönnek egy bowlingozásra a 159 tulajok és gyakorlatilag nem csinálnak semmit...
...nem bowlingozunk, nem hallgatunk tuc-tuc zenét, nincsenek sztárvendégek, nincs is mindenkinek 159-e, csak mi. Megnézzük egymás autóját - még a Fordot is - és beszélgetünk.
Nekem ilyen egy alfás találkozó.

Ja, a pizza és a kávé is jó és a Guintinivel tett próbakör alatt sikerült Júliával - menetstabilizátor ide vagy oda - egy fél fánkot rajzolni Szigetszentmiklós aszfaltjára :-))