2023-ban újra ellátogattunk Monzába. Ekkor már jött velünk Frusciante tagunk egy 147 GTA-val és még egy magyar résztvevő egy Giulia 2,2D-vel. A program ismét ugyanaz, mint 1 évvel korábban. Épp ezért hosszú sorokat nem írnék újra, inkább meséljenek a képek. 2024-ben sajnos nem került megrendezésre ez a rendezvény.
Még 2021-ben a Stelvio-hágón kirándulva futottam bele véletlenszerűen egy Alfa Romeo találkozóba melyet az Alfa Romeo Club Dolomiti szervezett. Facebook csoportjukban láttam meg, hogy Olaszországban évente van egy rendezvény a monzai versenypályán a Scuderia del Portello szervezésében.
A Scuderia del Portello-ról annyit érdemes tudni, hogy 1982-ben alakult az Alfa Romeo Management Centre részeként. Neves rendezvényeken és versenyeken vesznek részt klasszikus, történelmi Alfa Romeo versenyautóikkal. Az egyetlen “mozgó Alfa Romeo múzeum” a világon.
Szóval amikor megtudtam, hogy 2022-ben is lesz ilyen rendezvény, azon kezdtem gondolkodni, hogy hogyan tudok oda eljutni. Szállásokat és útvonalakat nézegettem. Ha már ott vagyok, akkor kirándulással szerettem volna egybekötni az Alfázást, egy milánói városnézéssel, Alfa Romeo múzeum látogatás sál és egy Comói-tó környéki autózással.
Végül összejött a dolog és egyedüli magyarként 2022. április 3-án ott voltam én is. Először a pályán kívül egy kisebb parkolóban kellett leparkolni és intézni a regisztrációt. Már ebben a parkolóban voltak érdekességek, mint például régi Giulia-k, 75 Evoluzione, 147-156 GTA-k. Innen a box utca mögötti parkolóba vezetett utunk, ahol klubok szerint elkülönítve parkoltattak le bennünket. Én a Dolomiti Club tagjaként érkeztem a rendezvényre, így közöttük parkoltam le.
A Scuderia del Portello kiállította autóit, melyek közül az egyik legnagyobb dobás a 33 TT volt. A résztvevők autói között több Montreal-t, Scalino-t, Spider Duetto-t, 8C-t, régi Giulia-t és Giulietta lehetett látni. Újdonságként az Alfa Romeo hozott 2 db Tonale-t, amit Magyarországon csak pár hónappal később mutattak be. Kuriózumnak említeném még a Giulia GTA-t és GTAm-et, 1-1 db volt mindegyikből. A látogatók autói közül egy Bugatti EB110-et emelnék ki a 90-es évekből.
A rendezvény részeként fel lehetett menni a régi oválpálya egy részére. Itt csak egy fél kört tettünk meg, azt is csak 30-40 km/h sebességgel, de így is hatalmas élmény volt.
A versenypályán 25 percet lehetett eltölteni. Klubok szerint voltunk csoportosítva itt is. Bukósisak használata kötelező. Jó érzés volt élőben ott körözni, ahol gyerekkorom kedvence Ayrton Senna versenyzett, vagy ahol annyi PC játékot játszottam. A célegyenes végén 220 km/h-t sikerült elérnem, de ekkor már elég neccesre sikerült a féktáv. Az autó és az utas is jól viselte ezt a 25 percet.
Ezen kívül volt még egy alkalom, amikor felmehettem a pályára. Ekkor az összes autó fent volt, úgynevezett Parádé jelleggel, lassú tempóval.
Nap végén élményekkel teli tértünk vissza a szállásunkra, majd másnap haza Magyarországra. Viszlát jövőre.
Újabb 2 évre megkapta. Forgalmi engedély betelt, így újat kellett kérni a Kormányablaknál.
217.055 km-nél cserélve lett az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és a fékolaj.
Fuchs Titan Race Pro S 10W60 motorolaj
Ricambi Originali olajszűrő
Ricambi Originali levegőszűrő
Fuchs Maintain DOT514 LV fékolaj
~40.000 Ft
Eléggé lehetett már érezni az autón, hogy a lengéscsillapítók elfáradtak. Még az eredeti 1999-ben a gyárban beszereltek voltak benne.A gumikat is félrekoptatta. Elvittem futómű állítására, ahol azt mondták, az értékek jók, hiába állít rajta, dőlnek befelé a kerekek.
Ezért az idei műszaki vizsga előttre beterveztem a futómű cserét. Sajnos nem bírta ki addig és a jobb hátsó rugótányér megadta magát. Szerencsére a mankókerékkel haza tudtam vele jönni.
Elvileg a sportcsomagos rugó és a normál lengéscsillapító nem házasítható össze, ezért próbáltam a gyári alkatrészeket beszerezni. Korábban érdeklődtem az Elaforgnál, rendelhető a rugó, a toronyszilent és az első lengéscsillapító. Hátsót sajnos nem kapni. Tutti.ch oldalon találtam egy pár eladó új gyárit, melyeket meg is vásároltam. Az Elaforgtól akkor nem kértem a többi alkatrészt, ami hiba volt. Idén érdeklődtem újra és már rugót se lehet kapni. Ezeket Olaszországból sikerült megvásárolni. Eibach a gyári rugó. A toronyszilentek közül az elsőket az Elaforg hozta tartókonzollal együtt elég jutányos 15.000 Ft / db áron. A hátsókat Németországból rendeltem a hátsó porvédőkkel együtt. Ezeken kívül kellett még néhány gumialkatrész a rugók alá és fölé, illetve néhány csavarból is vettem újakat.
Ha már ennyi minden cserélve lesz, volt itthon egy gyári új hátsó stabilizátor rúd, vettem hozzá két gyári stabpálcát is, 4 új keresztlengőkart (2 db TRW, 2 db Meyle) és 2 db TRW hosszlengőkart. Első futóműben a szilentek és a gömbfejek rendben voltak.
Ha esetleg valakinek szüksége lenne a cikkszámokra:
60656311 rugó első
60656313 rugó hátsó
60656819 lengéscsillapító első
51755238 lengéscsillapító hátsó
60625003 toronyszilent konzollal jobb első
60625004 toronyszilent konzollal bal első
60663773 toronyszilent hátsó
60650551 lengéscsillapító porvédő gumiharang
60650550 lengéscsillapító porvédő gumiharang
60656522 stabilizátor rúd hátsó
60613575 stabilizátor pálca
60629903 keresztlengőkar hátsó első
51749913 keresztlengőkar hátsó hátsó
51777717 hosszlengőkar jobb hátsó
51777718 hosszlengőkar bal hátsó
60624994 gumigyűrű első rugó fölé
46746068 gumigyűrű első rugó alá
60613567 gumigyűrű hátsó rugó alá
60625097 hátsó futómű csavar rövid
60616479 hátsó futómű csavar hosszú
6 db új NGK platina gyertya
6 db új Hella gyújtótrafó
6 db új Bosch befecskendező
Szívócső és a trafó burkolat ezúttal gyöngyszórva lett. A két üzemanyagcsövet ismét galvanizáltattam. A fojtószelep alá a tömítés nem kapható, így ismét vágtam egyet klingeritből. A szívócsövek és az adapterek alá Victor Reinz-ek kerültek. 3 db befecskendező csatlakozóm sérült a motorkábelen. Sajnos amiket korábban vettem, azok nem teljesen ugyanolyanok, mint amik a kábelen vannak, így a külső henger sorra tettem ezeket. Pár nap múlva kézhez kapom az ugyanolyanokat, ekkor azokat ismét kicserélem.
Januárban lejárt a műszaki. Gondoltam kihasználom a COVID adta lehetőséget és húzok rajta néhány hónapot, úgysincs sokat használva az autó. Július elején kértem időpontot és július 25-re kaptam. Sajnos az előműszakin a kéziféknél eltérést mértek a két oldal között és a 2 hátsó gumi fékcső ki volt repedezve. Kaptam új időpontot augusztus 17-re. Addigra a hibák ki lettek javítva.
Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.
Gyári új kuplung Elaforgtól
NRF klímahűtő Elaforgtól
Felújított klíma kompresszor Autodoc-ról
Motor kitámasztó kutyacsont gyári
Km: 207.139