Shadin - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-12-04

117963Km

Ahogy korábban írtam, olajcserére Fiat Szabóhoz szoktam vinni. Ma de. 10-re voltam oda hivatalos.
Apáti Zsolt műszaki vezető rendes srác, elég sokszor megyek hozzájuk, nagyon rendesek. Megemlítem mégHalász Tomit is aki az alkatrész beszerzésben szokott még segíteni néhanapján.

Zsolt egyből hátravitt, hogy beszéljem meg Csabával, hogy mit szeretnék. Csaba, másik nevét nem ismerem, szintén jó gyerek, Alfás, 147-ese van :-)

3 órán keresztül bírta, hogy ott álltam a háta mögött. Béke Nobel díj.

- motorolaj + szűrő + leeresztő csere
- sebváltóolaj csere + Xado
- motorvédő hátsó csavarjának kiszabadítása, anyák lehegesztése
- karter alja olajos volt, a forrás letömítve
- xenon hátsó tengely szint jeladó rudazat csere
- futómű átnézése
- motortartó bakok átnézése. Bal felső mintha lazább lenne mint kellene, ami okozhatja az elvártnál erősebb alapjáraton fellépő rezonanciát
- SW. frissítés ellenőrzése, de már mindenből a legfrissebb van rajta.

Sebváltó feltöltési mennyisége megviccelt minket. Gépkönyve, eLearn, Bosch ESI szerint 2,8L kell bele. Viszont ez egy C635 kódjelű váltó amibe csak 1,85L kell, amit igazolt némileg az is, hogy a leeresztett mennyiség is kb. 1,8L :-(

>> Tuning és extraAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-30

Mivel az utángyártott dob vége nem tetszett és a régié pedig jó állapotban volt elmentem a Proex-hez és átrakattam. Majdnem gyári a kipufogó, mindösszesen 22.000Ft-ért.

1-2. kép az utáncsártott vég
3. képen a tesók
4-6. a visszarakott régi vég

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-28

Erhard megküldte a kért szervizanyagokat.

5L Castrol Edge 5w-40 C3 motorolaj
UFI olajszűrő
Olajleeresztő csavar
UFI üzemanyagszűrő
Aktív szenes pollenszűrő
UFI légszűrő
Castrol Syntrans 75w-90 váltóolaj
Xado a kormányhoz
Xado a sebváltóhoz

Olajcserét nem csinálok, azzal elviszem majd Fiat Szabóhoz szokás szerint.

Légszűrőt, üa. szűrőt és a pollenszűrőt kicseréltem.
A szervizkönyv és a comp. szerint 112004 Km-nél 2015.05.11-én ezeket cserélték.
Ha-ha-ha. Most 117544 Km-et mutat az óra, tehát elvileg ~5000 Km van azóta az autóba.

Tudja fene. ÜA szűrő 2014.08.04. gyártású, Km teljesítménye nem ellenőrizhető.
Légszűrő az 1-es képen, hát az nem 5000 Km.
Pollenszűrő a 2-es képen akár lehet friss is, de a szerelő "mester" fordítva kalapálta be a helyére :-(

Érdekesség, hogy a motorvédő ennél már egyben van és le kell szedni az egészet a légszűrőcseréhez. Ja és hátul két csavar lemezanyája elforog. Német barátunk, miután az egyik csavaron áttépte a védőt, fel gyorskötőzte :-)

Motor blokk és sebváltó észak német só ette, segédkeret elég jó állapotban van rozsda nem látszik. Konzolok elég ramatyul néznek ki.

Motorvédő csavarjait rézpasztáztam.

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-28

Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.

Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.

Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-23

Placebo, vagy sem, a múlt hétvégén történt kuplung olajcsere óta, a korábban jelzett kattogás folyamatosan "halványult". Említettem is a kollégámnak már szerdán. Persze vigyorgott. Ma reggel már egyáltalán nem jelentkezett a kattogás!!! Nem tartom kizártnak, hogy csak a kinyomó volt a gong.

Továbbá fél tankja van benne az üzemanyagban és a motor olajban is a XADO EX120.
Lőjetek le de sokkal halkabb lett!
Korrekció mérve lesz hamarosan.

Köszönjük Neked XADO!

Idiotizmus, placebo, kényszerképzet nem kizárt, mindenki saját felelősségre vonjon konzekvenciát :-)

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-21

Utángyártott kipufogó felszerelve, minimális flexelés volt szükséges. Bár a vég csak 70-es és hosszabb is mint a gyári Ti, de egész vállalható. Azért fog kapni egy méltó 80-as véget hamarosan. Vagy átteszem a régiről...

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-19

Miután az elsőre rendelt, és két napos szállításra ígért kipufogó november 3.-a óta nem érkezett meg és az eladó nem is reagált semelyik levelemre, rendeltem 3 napja máshonnan is egyet, gondolván, hogy az elsőt buktam.

Ma megérkezett mindkettő :-)

A vége 70-es, szemben a gyári (Ti) 80-asával.

- Hátsó kipufogó dob és első rezgéscsillapító cső (30500Ft)
- Hátsó kipufogó dob még egyszer (17000Ft)

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-17

Ennek az autónak a logikája haláli. Nem csak a klíma működése érdekes.

1.9-nél a regenerálás mindig hazafelé történt meg, Pestről kifelé dugó, majd az M6 közepén elkezdi és mire hazaérek befejezi.

2.0 pedig meló felé kezdi el, amikor lejövök a pályáról :-( Idióta. Majd a Csepel felé araszolva regenerál, majd megszakad, mert nem tetszenek neki az üzemi körülmények.

Csak remélni tudom, hogy nem legrosszabb eset áll fenn, miszerint meg sem szakad a regen, hanem zabálja az olajat és az dugítja el. Ezt némiképp alátámasztja, hogy a reményeim és a papírok szerint a 6000Km-rel ezelőtti olajcsere ill. szervíz óta elfogyott a motorból szűk egy liternyi olaj :-(

1. kép: November 1.
2. kép: November 8.
3. kép: November 17.

FCK CMPLXTY

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-16

Érzésre túl közelre vetítettek a fényszórók, így hát ellenőriztem. Ugyan kicsit szűk a hely, a faltól a lámpa 2m-re van és ennek megfelelően 2cm-t ejtettem a lámpa tengelyéhez képest. Lejjebb világított, úgyhogy állítottam rajta.

Update:
Franc sem érti a lámpa vetítését, ha közel van a kép a falon akkor a bal oldali van feljebb, ha pedig távol, akkor meg a jobb oldali :-(

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-11-14

Mivel hogy mazochista vagyok lecseréltem a fékfolyadékot a rendszerben. A fék nem gond ugyan úgy működik mint korábban.

A kuplung már kevésbé :-( Az 1.9-ben a kuplungharangnál egy konkrét légtelenítő csavar volt a toldó elemben. A 2.0-ban az csak egy légtelenítő szem, nem csavar, Mintha zsírzó tüske lenne.

Az olajcsere menete ebben az esetben:
- a kis szelepről le kell szedni a gumi kupakot
- majd a cső csatlakozás zéger gyűrűjét oldjuk
- a kuplung pedálhoz nem nyúlunk, kinti helyzetben hagyjuk!
- csövet ki kell húzni és a végét betenni egy gyűjtő edénybe
- hagyni kifolyni az olajat, gravitációs úton, majd utántölteni a tartályt
- feltöltés után tartály kupakot be kell zárni
- csövet visszatoljuk a helyére, de nem rögzítjük még
- kell plusz egy ember a következő művelethez,
- kézzel lassan lekezdi betolni a kuplung pedált, de óvatosan!
- eközben elöl hagyjuk a nyomástól kinyomni a csövet, tartva azt rendesen, hogy teljesen ne csússzon ki.
- ha jól csináljuk, akkor a kis "zsírzógombán" távozik a levegő
- addig csináljuk míg van benne levegő
- utána a csövet vissza toljuk és rögzítjük a zégerrel
- visszatesszük a gumi védőt.

Kb. ennyi. Egyszerűbb mint leírva.