Shadin - főkép
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2019-01-19

Szeptemberben volt a fórumon téma, hogy mi a legjobb megoldás a lefittyedt lámpa javítására. A Manoloff oldalon lévő nyert. A rendelésem elveszett, meg nulla volt a kommunikáció a PayPal-os fizetést követően. Pár válasz nélküli levelet követően visszakértem a PayPal-tól a pénzem, meg is kaptam és elfelejtettem az egészet. Majd december környékén jött egy levél a sráctól, hogy bocsi de gondjai voltak mind a levelezésével, mind pedig a bolgár postával és elnézést kér mindenért. Csak fizessek 9 Eurót egy jó postáért és máris küldi újra a cuccot. Annak ellenére, hogy ekkor már visszakaptam a pénzem tőle, amit közöltem is vele. Ennek ellenére mostanra megérkezett a készlet, ami 9 Euróba került így. Ezek után ki-ki döntse el h akar-e foglalkozni vele. A listaár plusz a szállítás kb. 8000 Forint, de ha megjön akkor ez egy jó cucc.

Album

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-11-24

Minden állapotban akadozott már a törlés, így javítani kellett. A műtét sikerült és a páciens is életben maradt.

Album

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-10-05

Egy kis MAP szenzor mizéria. 1-es képen a 2010-ben cserélt gyári cikkszám, aminek Bosch katalógus szerinti kompatibilitása a 2-es képen és maga a szenzor a 3-as képen és a doboza a 4-es képen. Nincs is ezzel baj, csak hát az 5-ös képen látható volt benne ahogy még vagy két másik cartárs TBi-jében is. Ez a Bosch katalógus szerint nem is lehetne az autóban :-(

Dehát olasz ez, azt tesznek bele ami éppen kézre esik a polcon :-(

A lényeg, a teljesítmény hullámzás magas fordulaton megszűnt és a fene tudja miért, de azóta alapjáraton nem érződik a járó motor, nem "rezeg" át.

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-09-23

Kicseréltem a Ti és a Giugiaro emblémákat, továbbá lefestettem a hátsó féktárcsákat egy kis Hammerite-tal.

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-23

Kattog már a kuplungszerkezet, de gondoltam hátha javul a helyzet, ha lecserélem a kuplung hidraulikában az olajat, de sajnos a légtelenítő be volt rohadva, így vettem egy új munkahengert. Csere után kapott friss olajat és ezeknek köszönhetően a kuplung(pedál) használhatóbb lett, kattog ugyan, de el lehet rendesen indulni az autóval, nem akadozik fogásponton.

album...

>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-23

A sokküllős felniket lecseréltem a gyári SE felnikre. Előbbi ET35, utóbbi ET49,5. Rendes 29 mm nyomtáv szélesítés volt, a gyárival sokkal jobban viselkedik kanyarban, nem akarja nagyobb sebességnél maga alá rántani az orrát, jelentősen csökkent a túlkormányzás. A csillaggal talán jobban nézett ki, bár nem tudom, mert elfogult vagyok a gyári cuccokkal.

>> EgyébAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-16

Méltánytalanok voltak az emblémák így kapott előre és hátra is újat.

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-09-09

- A szelepfedélnél (ami egyben a vezérműtengely felső 180° siklócsapágya is egyben) pasztával tömített/ragasztott, idővel el kezd szivárogni az olaj a gyertyaűr felé. Van, hogy a gyertya kerámiát is ellepi és felér a trafó belógó gumi száráig esetleg a rugós elven működő elektróda érintkezésig, ami gyújtási problémákat (is) okozhat. blog
- Majdnem minden benyával hajlamos a lefulladásra az indítást követő kb. 10 mp-n belül.
"Tikkel" párat mintha gyújtáskimaradás lenne, majd vagy lefullad, vagy nem.
- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés. blog
- Turbó (víz)hűtő kör visszatérő része bárhol eldurranhat, de leginkább a tartály felé visszatérő gumi cső műanyag gyorscsatlakozójánál, ami az előre néző fém csőre csatlakozik a váltó felett. blog
- Turbó olaj etető cső cseréje a 2013-as új cikkszámú újragondolt, hőszigetelt verzióra. Megsül ugyanis a cső és beszűkül belül elzárva az olajat ami turbóhalálhoz vezethet
- Előző cső, motorblokk bekötési oldalán lévő szűrős csavar időközönkénti cseréje v. tisztítása, ellenkező esetben ez is turbóhalálhoz vezethet.
- Egyes meg nem erősített információk és saját tapasztalatom alapján ide tenném az olajszivattyút is mint potenciális problémát, hajlamosak a belső lemez záró csavarok kilazulni, kiesni. Jó hír, hogy nem vesznek el, amelyik kiesik az a teknő alján landol, a többi a helyén lötyög. Szóval ebben az esetben az olajnyomás jelentősen csökken ami következményeit nem kell részleteznem, leírtam a blogomban, erről szólt az elmúlt másfél évem.
- Vezérlésmódosító problémák 150k felett jelentkezhetnek már, de nem annyira jellemző, max. ha az olajpumpával gond van. Sima indításkori kerregéssel jelentkezik, aminek két formája van, az egyik a durván kerregés amit hibajel is követhet, ez a nyugalmi állapotban rögzítő tüske törése, deformációja, felragadása okozza. Ebben az esetben a rögzített vezérműtengely végén lévő VVT tárcsa kézzel, a benne lévő rugó ellenében elforgatható ~30°-ra. A másik hiba az olajkamrák tömítő felületeinek kopása okozta olaj visszacsurgás. Jó olajpumpa esetén ez indításkor ~2 mp-es morgással jelentkezik, rossz pumpa esetén akár 4 mp is lehet amire már vezérműtengely rossz pozíció hiba is jöhet.

>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-08-30

Kicseréltem a vez. módosítót, újjászületett a motor. Nagyon finom a kezdeti csattogás elmúlása után, amit feltételezhetően egy felragadt hidrotőke okozhatott.
Vezérműtengelyek állapota, mintha újak lennének. Szebb mint PAZ-é.

Album...

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-08-29

"Pluralitas non est ponenda sine neccesitate"

Ezt általában úgy fogalmazzák át, hogy „ha egy jelenségre két magyarázat lehetséges, akkor az egyszerűbb magyarázatot fogadjuk el”, vagy „általában az egyszerűbb megoldás a helyes”. Minden, a dolog magyarázatához nem szükséges ok fölösleges és ennélfogva elvetendő.

A tétel lényege az, hogy ha van két elmélet, amely ugyanazt a tényt magyarázza, akkor azt kell választani, mely a kevesebb (tudományosan nem bizonyítható) feltételezést tartalmazza, vagyis a legkevesebb hipotézisre épít. Ockham jól láthatóan az empirikus megfigyelés és általában a „tudományos módszer” elsődlegességére épített.

Kicseréltem a szívó oldali korábban javított ezért jónak hitt vezérlésmódosítót és a kerregős indítás megszűnt.