Shadin - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-26

Nem tetszett a korábban RAL3000-es színre fújt féknyereg, mert túl narancssárgás volt, így hát átfestettem RAL3003-ra, ami meg bordóbb mint a gyári, de jobban tetszik.

Album...

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-25

A melegnek és az áldásos szerelők kezének köszönhetően kb. az összes csatlakozó zárja, rögzítése sérült, így Kínából rendeltem kompatibilis stekkereket és kicseréltem a 4db trafó a 2db vezérmű helyzet jeladó szenzor és a 2db vezérlés módosító szelep stekkerét.

Miután a fém saru hibátlan volt ezért nem vágtam le, csak a házat cseréltem.

Album...

>> AutóápolásAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-07-25

Alexandro-nak köszönhetően megújult kicsit az autó, kapott belül újszerű oszlopborításokat és hátsó oldalsó ablakkereteket, rendesen záródó hamutartót,
kalaptartó konzolokat és hangszórórácsokat. Belül szinte gyári. A kormányburkolat teteje zavar, mert el van deformálódva kicsit nap által...

Továbbá kapott hátsó lámpákat is, mert az eredeti össze volt festve belül :-(
Oldalsó villogók gyári sárgára cserélve.
Légszűrőház tákolás orvosolva egy új fedéllel, és az (öntvény)törött bal tükör is cserélve lett ami kapott egy rendes tükörlapot is, így már használni is lehet.

Album...

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-06-28

A cső gumi borítása alól jött az olaj rendesen, cső kicserélve, minden rendben...

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-06-23

Kezdésnek cseréltük fiammal a nevezett folyadékot, mert rendesen égett szaga volt már és a színe sem volt az igazi. Tartály is ki lett tisztítva. Szűrő is, ami a helyén van.

Ettől függetlenül valami lé megjelent a kocsi alján a kormánygép környékén...

A tartály megegyezik a 159-esével...

Hiba detektálva, az egyik cső lyukas. 60655534

 
>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-17

141258 Km

Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-12

Cseréltem ATE betétekre elöl és mentem a próbakörre, Kereszteződésben jobbra, közepes gáz és mintha eldurrant volna a nyomócső jött egy süvítő hang majd egyből utána kopogás a motorban. Megálltam, néztem mi lehet, külsérelmi nyomot nem láttam. Beindítottam és akkor már csak a szelepek felől hallottam egy szabályos kattogó hangot ami nagyobb mint a nagynyomású szivattyú hangja, de kisebb mint amit a turbó elszálltakor hallottam.

Azon agyaltam, hogy az írott progi és a fojtás elvétele szerepet játszhatott-e ebben, vagy csak az a fránya olajozás szűnt meg valamiért.

Vajon mennyivel kaphat nagyobb terhelést a turbó, ha csökkentem a kilépő fojtást?

A kipufogó felrakását követően oda-vissza megjártam Budapestet 5 fővel és attól semmi baja nem lett.

A turbó visít, az egyértelmű.
Kattogás: hengerenként elvettem a gyújtást, nem változott a hangja.
Talán "csak" a hengerfejben történhetett valami.

>> Tuning és extraAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-05-20

Az egyes képen a megmart elkopott öreg nem tudom miért olyan színű nyereg látható, míg a másodikon az jobb állapotú eredeti állapotú.

Átfényeztem RAL3000-re, aminek az eredménye a 3-4. képeken látszik.

Album...

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-24

Úgy néz ki, hogy a sebváltó oldali tartó bak feszülése miatt volt jelen bizonyos fordulaton érezhető vibráció a motor felől a karosszérián. Sokan cserélik a bakokat, pedig csak tehermentesíteni kell őket csere helyett az esetek nagy százalékában. Ez már a dízelnél is kiderült és tibinél is eredményre vezetett.

Két tartó és két támasztó bak van elöl. Ha a tartókat oldalanként a kocsi felemelt állapotában (ezáltal a motor nem "nyugalmi" állapotában) rögzítjük, akkor előfordulhat, hogy leeresztve feszülnek egymás ellen.

Tibinél is megszűnt a vibráció miután leszerelt keréknél, de üzemi magasságra eresztve oldottam a bak csavarjait, majd ahogy lazán adta magát, újra meghúztam majd fél centivel arrébb. Ez ugye úgy lehetséges, hogy a konzolon jóval nagyobb furatok vannak mint amilyen a rögzítő csavar átmérője. Lássunk csodát teljesen megszűnt a bódéra átadott rezgés.

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-04-07

Új guminak párja nincs!
Felkerültek az Uniroyal RainSport 3 gumik gyári méretben. Első benyomás, hogy komfortos, jó az iránytartása, taknyos aszfalton próbáltam ahol a tapadása meggyőző. Ez utóbbi simán lehet h bármilyen új gumi esetében is jelentkezne.

Viszont a felni peremvédőnek nevezett izé az nem védi a felni peremét semmitől. Kijjebb van a felni nem úgy mint a korábbi Good Year esetében. Első útján le is zúztam a felnit. ősszel felni felújítás :-(

Szereléssel együtt 186k. 5 nap alatt érkeztek meg Németországból DPD-vel.