Shadin - főkép
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-23

A sokküllős felniket lecseréltem a gyári SE felnikre. Előbbi ET35, utóbbi ET49,5. Rendes 29 mm nyomtáv szélesítés volt, a gyárival sokkal jobban viselkedik kanyarban, nem akarja nagyobb sebességnél maga alá rántani az orrát, jelentősen csökkent a túlkormányzás. A csillaggal talán jobban nézett ki, bár nem tudom, mert elfogult vagyok a gyári cuccokkal.

>> EgyébAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-16

Méltánytalanok voltak az emblémák így kapott előre és hátra is újat.

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-09-09

- A szelepfedélnél (ami egyben a vezérműtengely felső 180° siklócsapágya is egyben) pasztával tömített/ragasztott, idővel el kezd szivárogni az olaj a gyertyaűr felé. Van, hogy a gyertya kerámiát is ellepi és felér a trafó belógó gumi száráig esetleg a rugós elven működő elektróda érintkezésig, ami gyújtási problémákat (is) okozhat. blog
- Majdnem minden benyával hajlamos a lefulladásra az indítást követő kb. 10 mp-n belül.
"Tikkel" párat mintha gyújtáskimaradás lenne, majd vagy lefullad, vagy nem.
- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés. blog
- Turbó (víz)hűtő kör visszatérő része bárhol eldurranhat, de leginkább a tartály felé visszatérő gumi cső műanyag gyorscsatlakozójánál, ami az előre néző fém csőre csatlakozik a váltó felett. blog
- Turbó olaj etető cső cseréje a 2013-as új cikkszámú újragondolt, hőszigetelt verzióra. Megsül ugyanis a cső és beszűkül belül elzárva az olajat ami turbóhalálhoz vezethet
- Előző cső, motorblokk bekötési oldalán lévő szűrős csavar időközönkénti cseréje v. tisztítása, ellenkező esetben ez is turbóhalálhoz vezethet.
- Egyes meg nem erősített információk és saját tapasztalatom alapján ide tenném az olajszivattyút is mint potenciális problémát, hajlamosak a belső lemez záró csavarok kilazulni, kiesni. Jó hír, hogy nem vesznek el, amelyik kiesik az a teknő alján landol, a többi a helyén lötyög. Szóval ebben az esetben az olajnyomás jelentősen csökken ami következményeit nem kell részleteznem, leírtam a blogomban, erről szólt az elmúlt másfél évem.
- Vezérlésmódosító problémák 150k felett jelentkezhetnek már, de nem annyira jellemző, max. ha az olajpumpával gond van. Sima indításkori kerregéssel jelentkezik, aminek két formája van, az egyik a durván kerregés amit hibajel is követhet, ez a nyugalmi állapotban rögzítő tüske törése, deformációja, felragadása okozza. Ebben az esetben a rögzített vezérműtengely végén lévő VVT tárcsa kézzel, a benne lévő rugó ellenében elforgatható ~30°-ra. A másik hiba az olajkamrák tömítő felületeinek kopása okozta olaj visszacsurgás. Jó olajpumpa esetén ez indításkor ~2 mp-es morgással jelentkezik, rossz pumpa esetén akár 4 mp is lehet amire már vezérműtengely rossz pozíció hiba is jöhet.

>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-08-30

Kicseréltem a vez. módosítót, újjászületett a motor. Nagyon finom a kezdeti csattogás elmúlása után, amit feltételezhetően egy felragadt hidrotőke okozhatott.
Vezérműtengelyek állapota, mintha újak lennének. Szebb mint PAZ-é.

Album...

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-08-29

"Pluralitas non est ponenda sine neccesitate"

Ezt általában úgy fogalmazzák át, hogy „ha egy jelenségre két magyarázat lehetséges, akkor az egyszerűbb magyarázatot fogadjuk el”, vagy „általában az egyszerűbb megoldás a helyes”. Minden, a dolog magyarázatához nem szükséges ok fölösleges és ennélfogva elvetendő.

A tétel lényege az, hogy ha van két elmélet, amely ugyanazt a tényt magyarázza, akkor azt kell választani, mely a kevesebb (tudományosan nem bizonyítható) feltételezést tartalmazza, vagyis a legkevesebb hipotézisre épít. Ockham jól láthatóan az empirikus megfigyelés és általában a „tudományos módszer” elsődlegességére épített.

Kicseréltem a szívó oldali korábban javított ezért jónak hitt vezérlésmódosítót és a kerregős indítás megszűnt.

>> Tuning és extraAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-26

Nem tetszett a korábban RAL3000-es színre fújt féknyereg, mert túl narancssárgás volt, így hát átfestettem RAL3003-ra, ami meg bordóbb mint a gyári, de jobban tetszik.

Album...

>> SzervizAlfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-25

A melegnek és az áldásos szerelők kezének köszönhetően kb. az összes csatlakozó zárja, rögzítése sérült, így Kínából rendeltem kompatibilis stekkereket és kicseréltem a 4db trafó a 2db vezérmű helyzet jeladó szenzor és a 2db vezérlés módosító szelep stekkerét.

Miután a fém saru hibátlan volt ezért nem vágtam le, csak a házat cseréltem.

Album...

>> AutóápolásAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-07-25

Alexandro-nak köszönhetően megújult kicsit az autó, kapott belül újszerű oszlopborításokat és hátsó oldalsó ablakkereteket, rendesen záródó hamutartót,
kalaptartó konzolokat és hangszórórácsokat. Belül szinte gyári. A kormányburkolat teteje zavar, mert el van deformálódva kicsit nap által...

Továbbá kapott hátsó lámpákat is, mert az eredeti össze volt festve belül :-(
Oldalsó villogók gyári sárgára cserélve.
Légszűrőház tákolás orvosolva egy új fedéllel, és az (öntvény)törött bal tükör is cserélve lett ami kapott egy rendes tükörlapot is, így már használni is lehet.

Album...

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-06-28

A cső gumi borítása alól jött az olaj rendesen, cső kicserélve, minden rendben...

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-06-23

Kezdésnek cseréltük fiammal a nevezett folyadékot, mert rendesen égett szaga volt már és a színe sem volt az igazi. Tartály is ki lett tisztítva. Szűrő is, ami a helyén van.

Ettől függetlenül valami lé megjelent a kocsi alján a kormánygép környékén...

A tartály megegyezik a 159-esével...

Hiba detektálva, az egyik cső lyukas. 60655534