Csak mert semmi sem úgy jó ahogy van, a korábban 2,8 literrel (2,6L ami belement és kb. 0,2L ami nem folyt ki) feltöltött sebváltóból tegnap este leszívtam kerek 0,3 litert.
Ezután az autó ereje visszább tért (akármi miatt is) viszont nem volt annyira "fluid" a váltás, ezért ma este visszatöltöttem 0,1 litert, így most 2,6 liter a töltet. Holnap újra próba.
Végre unatkozhatok :-)
Sebváltó olaj csere mellett volt még pár apróság a listámon:
- Felső holtpont ellenőrzése, mert szerelő mondta, hogy a főtengely ékpálya kivan kicsit "gatyásodva", ezáltal nem biztos, hogy a vezérlés rögzítő használata mellett is akár pontosan lett beállítva a vezérlés. De pontos. Felső holtponton a szívó oldali rögzítő a helyére megy (2-3. kép)
- Ajtó kédereket leápoltam, mert zörgött az ajtó, mintha minden kárpit és porítás szét akarna esni az utastérben. Most csend honol az autóban. Javasolt kenni, vagy kicserélni.
- Csillár mögött zörögtek nyekeregtek a kábelek ill. stekkerek annak ellenére, hogy pukizacsival körbe voltak tekerve. Nem használtakat felragasztottam a plafonra, a csillárba menőket pedig beakasztgattam annak vezető kampóiba és leragasztottam őket is. Ducttape a barátunk :-) Volt benne egy darab letört műanyag is...
- Korábban leszedtem a vez. módosító hidraulikus szelepéról a visszatérő szita szűrőket, hátha jobban épül fel az olajnyomás, de persze semmi köze nincs hozzá. Most visszatettem.
- Első futómű magasságának különbsége miatt nyomoztam. Megvan a megoldás, jobb elöl rugótörött lehetett az autó és nem a gyári Ti rugó lett beszerelve. Ezért magasabb a jobb eleje. Tehát nem alacsony a bal eleje :-) (4-5. kép)
- Kicseréltem a kuplung munkahenger és a fékolajtartály között az olajat. Mindegyiknél szoktam, ez nem volt annyira gáz, de a kuplung most már ennél is finomabban jár.
- Big akku bunda vissza lett téve, mert korábban leszedtem praktikussági okokból.
- Motorháztető zárat lejjebb állítottam, néha mikor nagyobb útegyenetlenségen mentem keresztül mintha bezörgött volna.
Opel fórumok böngészése után arra jutottam, hogy az M32-es váltó első szériájába 75w-90-es olajat kell tenni és abból is 2,8 litert.
A régi olajból mindössze 2 liter jött le, annak ellenére, hogy nemrég volt cserélve. Alfa gépkönyv szerint 2,3 liternyi 75w-85 való bele. Csere alkalmából állítólag ~2 dl marad a váltóba, így a tényleges töltet 2,6 liter.
Észrevételek:
- Nem igazán értem, de halkabb lett az egész autó fordulaton.
- Kicsit nehezebb, de határozottabb a váltási érzet
- Ugyan még tanuló üzemmódban van az autó, de többet fogyaszt és érzésre
megfogja a váltó a kocsit. Nem tudom, hogy szabadna-e ilyet éreznem plusz 6 decitől ill. egy 5-össel magasabb meleg viszkozitástól.
2017.10.23.
Most már biztos, hogy a jobb oldali rugó nem Ti-hez való. A bal oldali S/S/K/Z színkódú. Jobb oldal jelölés nélküli. Csere...
1. kép
Hátsó tengely geometria, dőlést nem lehetett jobban összehozni, mindkét oldal végálláson van, az egyik bentről a másik kintről. Az egyforma volt a cél.
2. kép
Ez az első tengely az állítás előtt már az új felső lengőkarral és az alsó hátsó szilenttel. A furcsa a pozitív összetartás, ezen meglepődtem.
3. kép
Ez lett a beállítás után. A dőlés jelentősen meghaladja a gyári értéket az új futómű alkatrészekkel. Ezek szerint az alsó lengőkarokban keresendő a többi...
4. kép
Szemre is egyformább lett a dőlés...
5. kép
Jobb oldalon is
6. kép
Jobb kerék "magasság"
7. kép
Bal kerék "magasság"
8. kép
Eredmény. A futómű magasság eltéréseket a gép is hozza.
Egyenesen fut, nem darál teljes kormányfordulatnál.
A bal eleje van lejjebb és a bal féknyereg az "öreg" színű.
Szerintem egy korábbi évjáratú könnyebb autóból való a bal eleje,
ezért van lejjebb :-(
Vagy pedig a bal eleje a gyári és a jobb oldal van mondjuk egy 2.4 Ti-ből,
ami nehezebb ezért erősebb (magasabb) a rugó.
9. kép
Van rugó alternatíva, sajna miután gőzöm sincs melyik eredeti, mindkettőt kell cserélnem. Meg akkor is, ha mindkettő gyári csak meg van ülve a bal oldal.
10-11. kép
1.8TBi Ti rugú adatok
1. kép
Régi ill. módosított M32 sebváltó közötti különbség.
2. kép
Belülről. A módosítottban nagyobb átmérőjű erősített csapágy van, jelentsen bármit is.
Az én autómban a régi van, ami a tönkremenős 2012.06. után jöttek a javítottak.
Azaz itt majdnem minden nem 2.4-es tulajnak régi M32-es váltó van a kocsijában.
A Fiat a 75w85 Selénia olajat ajánlja bele, a feltöltési érték meg totál kaotikus, még a kézikönyv évjáratok is eltérő megtévesztő adatokat tartalmaznak. Enyém TBi a legfrissebb leírás és az Autodata szerint is 2 litert igényel, az 1.9 ami ue. váltóval már 2.3-at, majd ott a 2.0 JTDm amibe hol 2 litert, hol pedig 2,8-at írnak, de valójában a C635-ös váltóba amit a végén tettek bele, mindössze 1,65 liter kell.
Feltöltési értékek a gépkönyv szerint (3. kép):
2,8L az F40-be, 2,3L az M32-be kell. 1,65L pedig a C635-be, amit nem is tartanak
Az Opel és a tulajdonosaik szerint az M32-be, 75w90 kell és 2,8 liter
Nem örök élet meg egy nap csere periódussal.
Ajánlott olajak:
Castrol Syntrans Transaxle 75W90
Fuchs Titan Sintopoid 75W90
Valvoline Heavy Duty Pro TDL 75W90
Powerflex szilentjei miatt cseréltem a felső lengőkart és az alsó lengőkar hátsó nagy szilentjét. Továbbá a kutyacsontokat is cserélten elöl Az Eibach 5mm-es nyomtávszélesítők és stabilizátor rudak meg a Bilstein B8-as gátlók maradtak benne. A komfortfokozat a sokszorosára nőtt a vezetési élmény csökkenése nélkül.
A vezérlésmódosító tárcsa vélt javítása után még mindig maradt némi indításkori murrogás ami kb. 3mp hosszan szól, általában több óra állás után. Ez a hang sűrű versenyolajjal (10w-50) halkabb, alig észrevehető, gyári 5w-40 esetében hangosabb.
Úgy tűnik, hogy valahol olaj visszaszivárgás van. Ez lehet az olajszűrőháznál amit már ellenőriztünk többször. Lehet az olajszivattyú hibája, ami most lett cserélve és úgy néz ki nem lett jó most sem. Annak ellenére nem, hogy az szivattyú belső csavarjai ki voltak lazulva, két csavar kivételével kisebb-nagyobb mértékben.
Ennek örültem, mert derengett valami az alagút végén és igazolni látszódott hogy nem dobtam ki ismét a ráfordított több 10000 Forintot. De az első indításnál már hallottam a hangot.
Ezzel annyit értem el, hogy most már legalább nem kell aggódnom az olajellátástól, lehet hajtani a vasat.
További forrása lehet a hibának az elvileg megjavított vez. módosító tárcsa valamelyike, vagy esetleg a hidrotőkék hibájából fakadó olaj eleresztés.
A költség tartalmaz futóműmunkát is.
Folyt. köv. éljenek a zuzmók
Yani kartársnak köszönhetően, aki volt olyan kedves és legyártatta a korábban lemért alkatrészt, ma kicseréltem a pöcköt és remélem hogy tartani fog sokáig.
Furcsa, hogy bő két hét alatt a fehér cucc egy része eltűnt :-(
Nem volt zárolva a vezérlésmódosító alaphelyzetben. 90% hogy ez okozza a kerregést indításnál.
A fehér műanyag pöcök a rugó végén okozza a gondot. Méretet vettem róla.
Link...
Olajpumpára gyanakodva ma reggel lehúzott gyújtótrafókkal indítóztam kb. 5 mp-ig. Így nem indul be értelemszerűen és nem is tudja a vezérlő tárcsákat működtetni.
Terveim szerint így a 'hiányzó olajat' felpumpálja oda ahova kell. Indítózás közben az elméletileg alaphelyzetben lock-olt tárcsák nem zakatolhatnak (mint pl. TS). A szelepeknek sem volt hangjuk indítózásnál, vezérlés látszólag oké.
Visszaállított gyújtás után autó indul jelentősen rövidebb ideig tartó kerregéssel...
Hőmérséklet 24,5 fok