Tegnap és ma az alábbi elektromos hibajelenségek kerültek orvoslásra:
- hátsó rész világítások (j.h. féklámpa, j.h. belső helyzetjelző, ködzárófény, tolatólámpa, csomagtérvilágítás): csomagtérfedélben futó kábelköteg szakadt vezetékeinek ideiglenes javításával, forrasztásával
- fenti javítások a hegymenetasszisztens időszakos hibájának, elérhetetlenségének megszűnését eredményezték
- tolatóradar hibájának, elérhetetlenségének helyreállítása: hibás szenzor cseréje bontott alkatrésszel
- bal hátsó ablakemelő működésének helyreállítása: becsípődésgátló szenzor javítása
- autó átvizsgálása emelőn, futóműellenőrzés
- hibakódkiolvasás, -törlés
Fentiekkel minden elektromos parajelenség megszűnt és helyreállt a normál működés!
A jobb oldali tompított fényszóróm egyszer csak megadta magát. Mindenféle elektronikus parajelenség rémképe villant át az agyamon, mivel egyéb elektromos hisztiket tapasztalok egy ideje, egyre erősödő mértékben. A pánik elhatalmasodása előtt egy józan pillanatomban szerencsére kiszedtem az izzót és megcseréltem a jobb oldalival.
Megnyugodtam, csak az izzó halt meg, úgyhogy gyorsan vettem egy párat: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%. El nem vagyok ájulva tőle, de megteszi.
Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...
Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.
Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.
A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.
Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).
Meghajtó szíjakból is kapott újakat.
A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.
Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!
Megtörtént az első klímatisztítás klímatisztító spray-vel.
Ma megtörtént a futóműbeállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.
Ismét megerősítést kaptam egy szakembertől, hogy az autó nagyon jó állapotban van, törésmentes.
Mivel az autót korábban - még Olaszban - megpróbálták feltörni és a hengerzár és a zár alatti takarólemez ki van törve, bontóból szereztek nekem egy komplett bal első ajtókilincset 15e Ft-ért, amiből a szükséges elemek majd beépítésre kerülnek. Addig egy helyi lakatosmester megoldja, hogy a meglevő tollkulcs legyen majd használható az új hengezárhoz is.
2014.05.08-án beszerelésre került! Munkadíj: 3e Ft
Az autó szervízben történt első alapos átvizsgálásakor derült ki, hogy az első két futóműre ráfér egy kis karbantartás: két axiálcsuklót kellett cserélni.
Köszönet érte Balogh Péternek (Tre-Car, Eger).
Jöhet a futóműbeállítás.
Megtörtént a vásárlás utáni első szervizelés saját kezűleg:
- motorolaj
- légszűrő
- olajszűrő
- aktívszenes pollenszűrő csere
A cuccokat az Unixban sikerült 40 % kedvezménnyel beszereznünk.
Ma sikerült a szervízben a kocsit felemelni és alaposan átnézetni.
Diagnózis:
- első futómű: axiálcsukló csereérett
- egyébként az autó egyben van, karambolmentes és jó állapotú
Az autó tegnap került honosításra, ma vittem szervízbe egy gyors hibakódkiolvasásra, mivel a motorellenőrző lámpa ég, felirat: "have engine checked".
Diagnózis:
- vezérműláncszett cserés
Addig kímélő üzemmód...