Halesz - főkép
>> Tuning és extraAlfa 145 1,6 TS // 2022-02-16

A váltókar és a pedálsor (+a taposó) polírozását a felnipolir.hu cégre bíztam. Polovitzer Peti (Poló) ajánlotta. Elküldtem nekik csomagként és amikor kész lett, Peti vette át, majd postázta nekem.

Költségek:
Polírozás 10.000 HUF
Postaköltségek: 2300 HUF

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2022-01-25

Végre, ez itt már tényleg a pont a történet végén.

Először mágnessel szerettem volna felrakni a rendszámot. Rendeltem speckó "szupermágnest", amit fel is ragasztottunk a lökhárító belső felére. Tökéletesen tartaná így a rendszámot, viszont mivel a másik oldalra is elég vastag mágnesek kerülnének, így nagyon eláll a lököstől... Lásd képek. Egyébként tökéletesen rögzítené, bár az érdekelne, hogy _nagyobb_ sebességtartományban lekapná-e a menetszél...

Egyelőre elvetettem ezt a megoldást. Sima kétoldalú ragasztóval raktam fel végül.

>> Tuning és extraAlfa 145 1,6 TS // 2022-01-24

Kócosw találta nekem a német ebay-en ezt a 145-be való extrát :)

Ez a 145 Edition 500 kiegészítője volt. Mindössze 50 euró volt postával együtt. Kócosw segített nekem intézni a dolgot Németországból, köszi még egyszer, itt is! :)

Aztán amikor posztoltam róla a 145-ös Facebook csoportba, Horváth Attila (Atis155) felajánlott hozzá egy pedálszettet a taposóval együtt :) 5000 forintot kért érte (plusz 1100 forint volt a csomagköltség).

Fel kell majd polírozni mindet, de nagyon szép állapotban vannak.

Költségeim:
Váltókar: 18.000 HUF
Pedálszett: 6100 HUF

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1,6 TS // 2022-01-03

Sokan mondták, hogy ezek a 15-ös teledial felnik nagyon ritkán bukkannak már csak fel, így nagyon megörültem, amikor egy eladó 145-ös hirdetésénél külön lefotózva megtaláltam ezeket a kerekeket.
Sikerült megyegyeznem az eladóval, hogy az autó nélkül is eladja őket :)

25 ezer forintot fizettem a 4 darab felniért :)

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-12-16

Miközben más autókat nézegetve - és alfás blogokat olvasva - úgy tűnik, hogy úton útfélen hozzád vágják a B-típusú rendszámot, ez nem minden esetben ilyen egyszerű. Íme az én kálváriám röviden.

Elöljáróban néhány alapvetés:
- az importőr a Giulia 2016-os típusbizonyítványába csak az A-típusú rendszámot jegyeztette be.

- a Giulia elején szinte lehetetlen küldetés úgy felszerelni a rendszámot, hogy ne zavarja a parkolóradar érzékelőit, legjobb esetben max tiszta időben nem csipog be, de amint esik, a rendszámról úgy csöpög le a víz, hogy a piros lámpánál állva folyamatosan csipog a radar.

- konzol nélkül lehetetlen szépen felrakni a rendszámot, rá kell hajlítani a lökösre (ami állítólag szintén nem szabályos!).

- a matricarendszám még opció, de aki azt fel tudja úgy rakni, hogy sehol se csavarodjon, és pár hónap alatt ne kezdje ki így az alá kerülő víz és kosz, az jelentkezzen a strand bejáratánál a fagyiért.
- B-típusú rendszám akkor rakható fel, ha a normál méretű nem fér el vagy akadályozva van a jármű kialakításából adódóan.

Az az utóbbi hónapokban egyértelműen kiderült, hogy csak a lakcím szerinti NKH vizsgaközpontnál lehet szemlére jelentkezni. Azaz én nem mehetek például Szolnokra (ahol azt mesélik, hogy akár még hátra is felajánlják a B-típusú rendszámot), de a Mozaik utca sem jöhet szóba, ahol ha jó a dumád (ugye, Csabi?), szintén megkaphatod előre a B-rendszámot.

Én az autómmal a Pest megyei NKH vizsgaállomásai közül választhattam, a Szigetszentmiklósi volt a legközelebb.

Első forduló, augusztus 30.:
Már az is meglepő, hogy míg pl a Mozaik utcába jelentkezhetsz a kormányablakon keresztül, addig ide nem, csak emailben, és el kell küldened egy netről levadászott jelentkezőlapot, csatolva a forgalmi másolatával. Egy sima szemlére jelentkeztem.
Vittem magammal egy igazolást arról hogy az én autómon az alapmodelltől eltérő lökhárító van. (Az alapmodellen ugye nincsenek patkolószenzorok, se esőérzékelő).

Nyitásra, 7 órára érkeztem, hogy gyorsan végezzek. Ez valóban gyors volt, mert miután megérkeztem, közölték, hogy a B-típusú rendszámhoz ez nem elég, kérnem kell egy átalakítási engedélyt a Komócsy utcában.

Második forduló, augusztus 31.:
Komócsy utca, a Pest Megyei Kormányhivatal Járműműszaki Osztálya. Ide is ugyanazokkal a doksikkal érkeztem, az ügyintézőnek elmeséltem, miért szeretnék B-típusú rendszámot. Kicsit értetlenkedett, visszatelefonált Szigetszentmiklósra (!), ahol mondták, hogy igen, ők küldtek. Beadhattam a kérelmemet az átalakításra. Kb. Két héttel később megérkezett az engedélyem, amelyben az szerepelt, hogy “az átalakítást követően engedélyezett rendszámtáblák: Elöl: B, Hátul: A”

Viszont ezt csak időszaki műszaki vizsgán lehet “véglegesíteni”. (Ezt sem értem, de mindegy).

Megjegyzés: a kormányhivatalban nem lehet bankkártyával fizetni 2021-ben.

Harmadik forduló, november 3.:
Ez rövid volt, mert nem volt nálam egy céges irat, amit amúgy simán lekérhettek volna az interneten, ezért elhajtottak.

Negyedik forduló, december 10.:
Újra ott, kora reggel 7 óra előtt, kezemben minden papírral, engedéllyel. 7.30 körül közölték, hogy várnom kell a főnökre, aki majd 8-kor érkezik, mert “vannak fenntartásaink az üggyel kapcsolatban”.

Főnök 8.30 után jött, kihívott beszélgetni, akinek újra el kellett magyarázni, hogy miért is szeretnék B-típusú rendszámot. Fényképeket mutogattam, rendszámot tettem az autó elejére, hogy lássa, nem jó sehogy sem, majd mondta, hogy ez így akkor sem jó. Mondtam neki, hogy de hiszen ez a vizsgaállomás küldött a Komócsy utcába. Közölte, igen, ő volt, de így akkor sem jó, de ha már itt vagyok, és megvannak ezek a papírok, akkor megcsinálják, de több autót ide ne vigyünk ilyen problémával….

Már csak a vizsga volt hátra, kb 10 óra után beállhattam újra a sor legvégére…

Az autómnak csak 2022 szeptemberében kellett volna vizsgáznia, de most így előre lett hozva és ezért 3 évre kaptam meg a műszaki vizsgát.

Ja, és az is milyen, hogy egy ilyen helyen, ahol autónként otthagynak 15-25 ezer forintot, nem lehet bankkártyával fizetni.

Most már csak a rendszám legyártatása van hátra.

Költségeim:
Átalakítási engedély: 11.800 forint
Vizsgadíj: 16.290 forint
Átalakítási szemle díja: 4.600 forint
B-típusú rendszám gyártása: 12.300 forint
Műszaki változás bejelentése: 6000 forint
ELjárási illetek: 2300 forint
Ügyintézés díja: 5000 forint

Mindösszesen: 58.290 forint

Vajon megérte? Nyilván van olyan, aki ennyit nem lenne képes utánajárni és azt mondja, hogy nem ér ennyit az egész. Én úgy voltam vele, hogy dafkéból is megcsinálom, ha másnak lehet, akkor olyan nem létezik, hogy nekem nem.

Ugyanakkor viszont nem értem, miért ilyen bonyolult ez, és hogy lehet az, hogy az NKH különböző viszgaállomásain eltérően állnak a B-típusú rendszám kérdéséhez.

Miért nem lehet az, hogy mondjuk 50 ezer forint felárért bármilyen autó esetén választhatok, hogy az A helyett B vagy matricarendszámot rakok fel? Miért ekkora mumus a B-rendszám? Miközben rengeteg autón látni, úgy is, hogy azt semmi sem indokolja.

Miért kell ezen ennyit vacakolni? Mindenki jól járna, az államnak is lenne belőle plusz bevétele (ahogy az egyedi rendszámokból is van nem kevés), és az ügyfél is elégedett lenne, mert a szabályt is betartja, és olyan rendszáma van, amilyet szeretne.

 
>> EseményAlfa 145 1,6 TS // 2021-12-11

D. Z.-nél átnéztük alaposan az autót, és Zoli úgy ítélte meg, hogy egyáltalán nincs olyan állapotban, ami miatt le kellene mondani róla. Lesz vele munka rendesen, de érdemes belevágni.

Nézd meg a videót: https://youtu.be/Id1tq1BIduY

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-11-30

Nem hagyott nyutodni, hogy a téli szettem nem az igazi...
Piszkálta a fantáziámat, hogy a kedvenc Sport felnimből bizony létezik szélesebb változat is. Így addig matekoztunk Misi barátommal, hogy ő is és én is lecserélte a kerekeit. Az oda vezető út nem lényeg, mutatom az eredményt :) Sokkal vagányabb így, hogy hátul kijjebb van.

Felnik: elöl 8,0JX18, hátul 9,0JX18, matt grafit gyári Giulia "Sport"
Gumik:
Elöl: 225/45R18 - Continental ContiWinterContact TS 860S 95 V
Hátul: 255/40R18 - Continental ContiWinterContact TS 860S 99 V
(Defekttűrő abroncsok)

Misi, nagyon köszi a szerelést is! :)

>> EseményAlfa 145 1,6 TS // 2021-09-22

Az autó újra a nevemen van.

Költségek:

Eredetvizsga: 18.500 forint
Vagyonátruházási illeték: 48.400 forint
Új forgalmi engedély: 6000 forint
Törzskönyv: 6000 forint
Forgalomból való kivonás díja: 2300 forint
Ügyintézés: 10.000 forint

Képek később.

 
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2021-09-10

Most nem jött össze, hogy pont 10 ezer km legyen két olajcsere között, 12.154 km után cseréltettem.

Ismét ellenőrizték a szíjat, még nem kell cserélni. (legközelebb szerintem mindenképp cseréltetem).

Garanciában cserélték a központi kijelzőt is (elkezdett repedezni alul...)

>> EseményAlfa 145 1,6 TS // 2021-09-03

Sok-sok gondolkodás után visszavásároltam a 145-ösöm. 15 év után újra az enyém a legelső Alfa Romeóm! Meglátjuk mi lesz vele.

Még a megvásárlás előtt csináltam róla egy videót is, ez a teljes sztori :)

Költségek:
Autó: 110.000 forint
Tréler: 35.000 forint