Halesz - főkép
>> AutóápolásAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-08-31

A Ceramic Pro Hungary jóvoltából csináltunk egy kis együttműködést. :)
Én forgattam róluk egy alapos videót, amelyben részletesen bemutatjuk a kerámiabevonattal kapcsolatos tévhiteket, elmondják, hogyan is működik ez a technológia, ők pedig az én autómat használják mindezek bemutatására. Így a következő hetekben, hónapokban engem is tudtok kérdezni a tapasztalataimról.
A videó itt található, amelynél nyugodtan kommenteljetek, kérdezzetek, a srácok szívesen válaszolnak mindenre!

Az autóm 3 napot töltött a Ceramic Pro telephelyén, hétfőn és kedden mosták, polírozták, szerdán pedig megkapta a kétrétegű kerámiabevonatot.

A Silver csomag tartalma:
Előkészítés + fényezés korrekció
2 réteg Ceramic Pro 9H
1 réteg Ceramic Pro Light
2 réteg Ceramic Pro Plastic (a külső műanyag felületekre)
2 réteg Ceramic Pro Rain (a minden üvegfelületre)
2 réteg Ceramic Pro Wheel&Caliper az alufelnikre

+ extraként Ceramic Pro Leather a bűrülésekre

A polírozás és a kerámia együttes hatása egyébként szerintem brutális, olyan fényes az autó, hogy csak na, imádom így :) A mosási tapasztalatokról majd később számolok be.

A történethez tartozik, hogy autót 2-kor hoztam el, 5-kor pedig sikerült lezúznom kicsit a jobb oldalát... de ez már egy másik sztori :)

 
>> Tuning és extraAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-07-09

Nem is értem, hogy egyáltalán ezt az autót miért lehet kapni úgy, hogy csak bal oldalon van kipufogója. Ennél sokkal komolyabb verda ez, nagyautós, és ezt láttatni is kell a mögötted jövőkkel. :) Bocs azoktól, akiknek szintén csak 1 kipufogóvégük van, de kettővel sokkal szebb az autó feneke. Engem nagyon zavart így (az OCD-met is :), szóval elékezett az upgrade ideje.

Az első tervem az volt, hogy Veloce hátsó diffúzorra upgradelek, de gyorsan kiderült, hogy ott nemcsak a műanyag betétet kellene cserélni, hanem a teljes lökhárítót, ami alsó hangon is minimum 200 ezres projekt lett volna + fényezés.

Így maradt a Super hátsó műanyagbetét, amelyből szereztem egyet bontóból 40 ezer forintért (új alkatrészként 80 ezer lett volna). Kellett még egy kipufogó vég, illetve egy hővédő lemez, illetve egy komplett kipufogó is. Ez utóbbit Tibinek köszönhetem, aki Supersprintre cserélte a Veloce kipufogóját, így megörököltem tőle. Az eredeti tervem nekem is a Supersprint dob volt, de ezt most anyagi okok miatt 1-2 évvel elhalasztottam.

A szerelést az Olasz Autók Házában végezték.

(Kiderült, hogy a Superen hátul kétoldalt nincsen hővédő lemez, így kell majd rendelnem még egy baloldalit is, hogy ott is legyen.)

Összességében még így - ingyen dobbal - is sokkal drágább projekt volt, mintha anno az FCA beikszelte volna az extralistán a 81E opciót (amelyen akkor 60 ezer forint volt, a 2020-as árlistán már csak 50 ezer).

>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-05-27

Nem kellett sokat várni az első hivatalos fényképekre a Giuliámról... :)

Az is kiderült, hogy 2013 óta (azóta nem volt gyorshajtásom) nem fejlődött sokat fotóminőségben a rendőrség...

 
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-05-25

Az első két olajcserét 15.000 és 30.000 km-nél csinálták meg az Atlasz Autónál (míg demoautó volt). Bár 15 ezer a hivatalos csereperiódus, nálam - mint minden autómnál - 10 ezrenként lesz az olajcsere, így 45.000 helyett 40.003-nál érkeztem az Olasz Autók Házához. Majdnem összejött a kerek 40.000, de ebben Piritu profibb :)

Orvosoltak két további apróságot is. Az egyik első radarszenzor néha becsipogott. Le volt törve az egyik füle, ezért nem volt teljesen a helyén. Garanciában rendeltek újat hozzá. A váltókar körüli műanyag betét szintén nem volt teljesen a helyén, ezt is helyrerakták, de ebből is rendeltek egy újat.

Közben megérkezett a jobboldali kipufugó vég is, lassan belekezdhetek a duplakipuffos átalakításba végre.

 
>> SzervizAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-03-18

Felkerültek a nyárigumik.Mint pár nappal később kiderült, kicsit korán :) De úgysem megyek sehová...

A fékbetétek (+ hátsó tárcsa) cseréjét kicsit korainak érzem, de ezek szerint előző használó tesztelték rendesen a fékhatást. Update: a hátsó fékek azért fogynak gyorsabban, mert az autó fékezgetéssel hozza egyenesbe a hátsókerék-hajtás okozta kitöréseket :) Amik nálam is gyakran vannak, mert nagyon élvezetes úgy autózni, hogy élvezed, ahogy picit elteszi a fenekét az autó.

 
>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-02-26

Az általunk szervezett Vezetéstechnikai Tréning volt az első Alfa Romeo találkozó, amelyre a Giuliával mentem, mióta az enyém :) Páran meg is nézték, gratuláltak az autóhoz személyesen, ez eléggé jól esett :)

A rendezvényen megállapítottam két fontos dolgot:

1.: a hátsókerék-hajtásos Giulia eléggé bolondbiztos, az elektronika gyakorlatilag kihúz a szar helyzetekből... Például a 9 %-os, műgyantás, emelkedős pályán, ami ugye egy havas/jeges utat szimulál, tökéletesen fel tud menni hátsókerék-hajtással az autó, azaz az elektronika viszi fel... Itt az volt a feladat, hogy a műgyantás kanyarból egyenesen kihajtva, a továbbra is műgyantás emelkedőn minél nagyobb sebességet érjünk el. Érdekes volt látni, hogy az elsőkerekes autók 50 km/h körül, az összkerekes autók 60 km/h óra felett, míg én max 40 kilométeres sebességet tudtam elérni, de például a Giulia Q-k 15-30-cal "szenvedtek". Azaz gyakorlatilag letiltotta az elektronika a nagyobb gázt és szépen felvezette az autót az emelkedőn...

A feladat következő részénél, a vízfal kikerülés és megállás tök jól ment, de ezt is inkább az autó remek képességeinek tulajdonítom :)

A pálya kanyarodó részén tökéletesen vette az akadályt az autó.
Megjegyzem, itt nagyon jó lett volna egy kicsit jobban nekiereszteni, és megnézni, hogyan csúszik meg, de erre nem volt lehetőség.

A műgyantás körpályán kicsit el tudtam "keresztbe rakni" az autót, de az egyből közbeszólt, szépen egyenesbe rakta magát és oda volt az élvezet. Viszont ha erre úgy tekintek, mint élesben megtörténő csúszásra, máris örülhetek, hiszen az autó így vigyáz rám.

Nem úgy a rántópadon. Ez a feladat azt próbálja szimulálni, amikor egyenes úton jeges szakaszra hajtasz és megcsúszol Azonnal ellenkormányoznod kell, különben nem tudod összeszedni az autót. Nos, én 4-ből 2-szer tudtam megoldani ezt. Ami ugye azt jelenti, hogy kétszer lehet, hogy össze is törtem volna a Giuliát, ha ez éles helyzetben történik. Arra jutottam, hogy ezt még bizony gyakorolni kell, vissza fogok menni erre a képzésre.

Szóval a 2-es számú fontos megállapításom: még nem nőttünk össze teljesen az autóval, van még mit gyakorolnom!

Összességében sajnálom, hogy nem lehet a Giuliában kikapcsolni a menetstabilizátort, de a vizes, műgyantás pályán azért így is jót lehetett játszani vele. Nem tudom, hogyha ki tudnám kapcsolni, hányszor és milyen helyzetekben kapcsolnám ki, de ezen a vezetéstechnikai tréningen szívesen megtettem volna...

Köszönet a képekért, Dekka!

>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-02-04

Már nagyon vártam, hogy újra Alfa Romeóban ülhessek. Mármint egy saját Alfa Romeóban. Úgy látszik, a sormintám az Alfákkal mindig így alakul: egy új (145), egy használt (GT), egy új (GT), egy használt (Giulia).

Mint már az előző blogpostban is írtam, ez a Giulia az FCA demoautója volt. Pont azon a napon (január 20.) hoztuk el Misivel Üllőről, amikor két évvel ezelőtt eladtam a GT-t :) Szóval elhoztuk, átkerült az autó az Olasz Autók Házába, ahol alaposan átnézettem.
Folyadékok, csövek, lengőkarok, igazából minden rendben. Megemeltük, alul semmi felütés, nincs lehúzva egyik küszöb sem, az első lökösön is mindössze 3 kisebb karc volt, szóval én nagyon kellemesen csalódtam. Fékek kb 40%-osak, szóval ez lesz majd az első komolyabb tétel a listámon.

Az átvétel február 3-án volt, és Misinek hála úgy adták át, mint egy új autót: lepellel letakarva. :) Lelepleztük, elkészült a harmadik ilyen átadós közös fotónk Misivel és kigördültem a szalonból.

Szóval innen indul az új időszámítás: 2020. 02. 03., 11:35. 34.125 km.

>> EseményAlfa Giulia Super 200 Le // 2020-01-23

Az autót 34.000 km-rel fogom átvenni, de igazából ebből összesen 3500-at én tettem bele. Ugyanis ebben a másfél évben kétszer is járt nálam ez a demoautó.

Az első alkalom az volt, amikor amikor összehasonlító tesztet készítettem róla, 2018 novemberében. Akkor egy dízel Giuliával hasonlítottam össze. Már akkor beleszerethettem, mert nagyon pozitívan beszéltem róla :) Mindkét autó hátsókerekes és automata váltós volt, a dízel 180, a benzines pedig 200 lóerős, szóval nagyjából azonos teljesítményű Giuliákat hasonlítottam össze.

Ha kíváncsi vagy a tesztre, itt nézheted meg: Alfa Amore Dízel vs. Benzin Giulia teszt. Egyébként az is elég beszédes, hogy a benzines Giulia tesztet már több mint 10 ezren, míg a dízelt 5800-an nézték meg.

A Giulia ekkor viszonylag kevés kilométerrel került hozzám, 4600 km körül és nagyjából 1500 km-t tettem bele.

A második alkalom 2019 júniusában volt, amikor az erdélyi AlfaFest-re autóztunk el vele Gyopival. Ekkor kb 14.000 km-rel hoztam el, és nagyjából 2000 km-t tettünk bele összesen. Megjártuk vele a Transalpinát is, ekkor győzött meg véglegesen az autó arról, hogy a 200 lóerő, hátsó kerékkel teljesen jó, elegendő teljesítmény nekem.

Az erről készült videót itt találod: AlfaFest + Transalpina

Mondhatjátok, hogy 30 ezer kilométerről még mindig nem tudni, hogy hogyan használták, mennyire nyúzták, hajtották szét. Biztosan kapott, de ez az autó kevésszer került újságírókhoz, inkább lehetséges flottavásárlások döntéshozóihoz került.

Mindössze ezeket a cikkeket találtam róla, szóval túl sok újságírónál nem járt.

Vezess.hu: Hátul hajt, de minek

Player.hu Hátsókerekes, olasz, és nem rajta múlik, olasz is marad-e

Autoaddikt.hu Telve lényegiséggel és klasszikus hangulattal

Formula.hu Menetpróba - Alfa Romeo Giulia 2.0i

Szeretnék majd részletesen beszámolni a közös kalandokról és történésekről, hogy talán az is kiderülhessen számotokra, érdemes-e használt Giuliát vásárolni.

Tervezek némi változtatást is, ezeket is majd megörökítem, nemcsak itt a blogon, hanem videóban is.

Mielőtt átveszem, alaposan átnézetem az Autóház Budaörsnél, ha szükség van bármi javításra, esetleg garanciális szervizre megcsinálják. Az autóban 15 ezernél, majd 30 ezernél cseréltek utoljára olajat, ezentúl 10 ezrenként kap majd olajat nálam.
Most már csak ki kell bírnom, hogy végre átvehessem.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2018-01-21

Véget ért a leghosszabb kapcsolatom. Rengeteg élményt, utazást, ismeretséget és kalandot köszönhetek a GT-nek, ami talán a legszebb magyarországi GT, legalábbis az én szememben biztosan :)
Az elmúlt egy évben rengeteget gondolkoztam rajta, eladjam-e, maradjon-e még 2-3 évig, rengeteg érv és ellenérv sorakozott egymás mellett, sőt naponta mást gondoltam. Biztos ismeritek ezt az érzést... Hozzánő a szívedhez, és azt gondolod: á én ezt sosem adom el, oldtimer lesz belőle! :) Minek adjam el, alig kapok érte pénzt, jó lesz ez még 20 évesen is... Satöbbi, satöbbi.
Egyetlen hibája volt az, ami végül megkönnyítette a döntésemet azzal kapcsolatban, hogy eladjam-e: a motorja. Mert bár tényleg az egyik legjobb motor az 1,9-es dízel, soha semmi bajom nem volt vele, de egyszerűen meguntam, nem jelentett már élményt nekem. Főleg, hogy az előző GT-m is dízel volt... A 170 lóerő zseniális, a nyomaték méginkább, szuper a karakterisztikája ennek a motornak, óriásit lehet vele autózni, sőt, kettesben, hármasban még a hangja is tök jó... de egyszerűen a fejemben egyre inkább elhatalmasodott az érzés, hogy elég volt a dízelből. A világ egyik legszebb formájú kupéjában ülsz, lehúzott ablakokkal nézelődsz a pirosnál, és hallgatod a traktorhangot, a kerregést... És ez egyre erősebben zavart. A dízelmániások most biztos röhögnek rajtam... De két dízel GT után szeretnék végre valami mást.
Ráadásul 42 éves leszek, szeretnék még pár jó autót hajtani a hátra lévő életemben, szóval nem ragadhatok be ebbe az autóba, még évekre. Mert bár azt terveztem, hogy majd csak 10 évesen adom el, egyszer csak jött a kattanás, hogy menjünk tovább... :)
Most lesz egy offos autóm (de azért egy olyan, amit Olaszországban gyártanak), ami viszont segít abban, hogy végre legyen egy hobby Alfám, aminél nem kell kompromisszumokat hozni a használat érdekében. Egy V6-os GT a tervem, meglátjuk, sikerül-e olyat találnom, amibe megéri beleszállni. Most ezt kezdem hajtani, remélem néhány hónap múlva meg is tudom valósítani. Aztán meglátjuk mi lesz :)
Szóval most pár hónapig nem lesz Alfa Romeóm, de tudom, hogy ez nem lesz egy hosszú időszak, mert "Alfa nélkül lehet élni, de minek" :)

Egyébként nem maradok Alfa nélkül, barátnőm, Gyoppka 147-esét is sokat vezetem, ami szerencsére benzines, és imádom a TS hangját. :) De akár szüleim szintén fekete 147-esét is bármikor elkérhetem, ami valójában az enyém, mert én vásároltam Nekik :) Lehet fel is teszem az autóim közé :)

UPDATE: az autóm úgy tűnik, nagyon jó helyre került, Ausztriában járja majd a gyönyörű hegyi utakat :) Első látásra szerelem volt az autóm az új gazdája számára :) Remélem nem vettem el a kedvét a dízeltől a fenti soraimmal... Sok boldog kilométert a GT-vel, Szandra! :)

 
>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2017-12-27

Eléggé átlag alatti a futásteljesítménye a GT-mnek, 8,5 év alatt futott 150 ezer kilométert, ami évente csak 17.647 km... Havonta pedig csak 1470 km.

De azért összességében már sokallom a 150 ezres számot :)