Halesz - főkép
>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2009-08-10

Jól vizsgázott az autóm a bejáratás utáni első nagyobb útján, amely a zágrábi U2 koncertre vezetett.

Budapest-Zágráb-Budapest, 730 km. Végig autópálya, 130-150-170-es tempóval, az átlagfogyasztás a fedélzeti komputer szerint 7,3 liter volt :)

Amúgy Letenyénél egy alfás határőr fogadtott minket nagy örömmel :) Először nem értettem, hogy miért bámulja annyira a kocsit már messziről, kezdtem attól tartani, hogy kiszednek minket a sorból :) Aztán jött a "jónapot kívánok", majd egy hangsúlyosabb "jónapot kívánok" és akkor leesett, hogy én ezt a srácot láttam már valahol, csak még sosem volt alfás találkozón határőr egyenruhában, így nehezebb felismerni :) Nono volt az, kérte, hogy vigyük el a koncertre, de nem hagyhatta ott a szolgálatot :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2009-08-05

Megvolt az első olajcsere. Ezennel hivatalosan is lezártnak tekintem autóm bejáratási folyamatát! :)

Beállították a vezetőoldali ajtót is, amiről használat közben kiderült, hogy kicsit nehezen csukódik.

Megérkezett az első krómpajzs felső része is: ez már matt színű, amilyennek lennie kellett volna (lásd korábbi blogbejegyzésem).

És végre a helyére került a bal első sárvédőm is, ami kicsit elállt és átadás után szóvá is tettem. Ehhez leszedték az első lököst, kiszedték a lámpát is, úgyhogy komoly folyamat volt - amiből sajnos semmit nem láttam, pedig egy fotót megért volna :)

Kb 4-5 órát dolgoztak ezeken, úgyhogy minden elismerésem az Autóház Budaörsnek!

Nos, most már olyan az autóm, amilyennek lennie kell.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2009-07-29

Ez volt az első találkozóm az új GT-mmel :) A tavalyi GT-GTV-GTA találkozó annyira jól sikerült, hogy idén már nagyon vártuk. A jól bevált helyszínen nem akartunk változtatni, a cél ismét Badacsony volt. Budapesten és Székesfehérváron verődött össze a csapat, és az első célpont Zamárdi volt, Mauro pizzériája, ahol kiderült, hogy az olasz tulaj egy piros Brerával jár :) Kapott is rögtön néhány kártyanaptárat az autója!
Innen átkompoztunk Tihanyba, ahonnét Nagyvázsony-Kapolcs-Tapolca kerülővel mentünk Badacsonyba.
Este evés-ivás, majd buli következett (Postás Józsi durva volt :), másnap pedig azok, akik nem siettek haza, egy hatalmasat vitorláztak és fürdőztek a Balatonban.
Kár, hogy páran - különböző nem várt okok miatt - nem tudtak eljönni, így lehet, hogy még augusztusban vagy szeptemberben csinálunk egy pótlást a kedvükért :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2009-07-13

Mától végre működik az esőérzékelős ablaktörlőm... Ki kellett cserélni az üvegre ragasztott szerkezetet, mert az az átvétel utáni napon (!) leesett a helyéről...

Az autó bal oldalára egy új Bertone felirat került, mert a gyárban picit ferdén ragasztották fel.

Ugyancsak állítottak kicsit a kézifékemen is, mert amikor kiengedem, akkor a komputer még behúzottnak érzékeli, és ezért pittyeg.

Cserélni kell majd a pajzs motorháztetőn lévő részét is (amiben az embléma is van), az ugyanis nem matt króm, mint a Q2-es GT-k összes króm része, hanem fényes. Lehet, hogy direkt ilyen, de nem hiszem, mert a többi Q2-esen (meg a blackline verziókon ez a része is fényes króm a pajzsnak.) Gondolom épp az volt a polcon, amikor szerelték össze :)

És még egy apróság. Kicsit nehezen csukódik a bal ajtóm, ezen is kell majd még állítgatni, nem az igazi.

Hát ennyi. Új autóhoz képest tök jó, nem? :D Viszont az Autóház Budaörsnél nem győznek szabadkozni. Szegények :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2009-07-13

Pech! A két hetes autóm máris elszenvedte az első sérülését, kaptam egy követ a szélvédőre az autópályán. Kb. pont szemmagasságban, ahol kinézek. :( Szóval abszolút szem előtt van. Három kis apró repedés is lett tőle, úgyhogy vittem is gyorsan javítani...

A Budaörsi Tesco parkolójában lévő szélvédőjavító céget ajánlották. A repedések szinte eltűntek, a "golyónyom" is kisebb lett, de azért látom. Remélem megszokom, azért emiatt nem akarok egyből szélvédőt cserélni... :D

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2009-06-29

Végre elérkezett ez a nap is. Több mint 60 nap várakozás után átvettem az autót. A felvezetés elég intenzív volt, teszteltem a 159-est három különböző motorral (2,4, 1,9 és 1,8 Tbi), aztán kimentünk Baloccoba, ahol ültem a 8C-ben! :) Aztán hazajöttünk és másnap átvehettem az autómat.

Rövid papírmunka és sok tízezres átadása után átmentünk az átadóterembe, ahol egy vörös lepellel letakarva várt a GT-m. Beülve igazi újautó illat fogadott, és egy ismerős környezet, amit ugyan az előző GT-ben már megszoktam, de itt azért sokminden változott. Más a bőr tapintása, más színűek a középkonzol műanyagai, másfajta a műszeregység, és még sorolhatnám.

A hétvégén belekerült majdnem 400 kilométer, próbálom óvatosan, 3000 fölé nem pörgetve bejáratni. Nehéz lesz megállni, de az első 1000-1500 km-t így szeretném megtenni :)

Az első szabadtéri fotókért köszönet Teddynek! :)

Költségek: forgalmi engedély és törzskönyv, rendszám illeték, hatósági matrica a rendszámra, vagyonszerzési illeték, zöldkártya adatlap, okmányiroda ügyintézési díj, regisztrációs adó ügyintézési díj, műszaki viszga és környezetvédelmi zöldkártya díja, új hologramos matrica a rendszámhoz, átadásra felkészítés, dewaxálás, kreszcsomag, csomagtérhálók, beszerelés.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2009-06-19

Új autót rendelni egy külön élmény. Várni rá már nem annyira élvezetes, főleg, ha egy klíma és rádió nélküli, területi képviselős Opel Corsában kell szenvedni 60 napig. :) Vicces, amikor annak örül az ember reggel, hogy ne legyen 30 fok, különben egész nap izzadni fog egy dobozautóban :)

Az első Alfám is új volt, de azt raktárról vettem, akciósan. Jó érzés volt, hogy senki más nem használta előttem. Viszont most először történik meg az, hogy én dönthettem el, milyen extrák legyenek az autómban. Emiatt megérte rá várni!

A xenon egyértelmű volt, a többi pedig már csak hab a tortán. Gyakorlatilag csak a gyári navigációt nem rendeltem bele az extralistáról, amiről tudjuk, hogy egy hordozható Garmin is leveri.

A fehér színen sokat dilemmáztam, főleg azért, mert sehol nem láttam még élőben fehér GT-t. Képet is alig találni a neten, szóval valahol nagy bátorság volt látatlanban berendelni. De fekete és piros Alfám már volt :)

Amúgy azért fehér, mert ez volt a legolcsóbb :) Na jó viccelek, de tényleg vicces, hogy a fehér színnek semmilyen felára sincsen. A pasztel színekért és a metálért is pénzt kérnek, a sima fehérért 0 forintot :)

Szóval ma (2009. június 19-én) végre megérkezett. Érdekes volt így látni az autót, rajta voltak még a védőszivacsok, belül bezacskózva minden, lefóliázva az érzékenyebb felületek. És jó az új szaga! :)

Most még hátra van a vám és a forgalombahelyezés folyamata, a tervek szerint jövő pénteken vagy szombaton hozom el. Egy ideig nem fogok belőle kiszállni...

Itt is szeretném megköszönni Rohodi Misi (Autóház Budaörs) végtelen türelmét! Szerintem már a haja égnek állt, amikor naponta háromszor felhívtam, hogy megkérdezzem, ott van-e már az autóm :):)

>> EseményAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-25

Lezárult életem hatvanezer kilométernyi szakasza. Két és fél év egy gyönyörű autóval. Úgy érzem, mintha kidobtam volna a barátnőmet... és végül is ez történt, hisz lesz helyette egy másik...

Remélem az új "pasijánál" is jó helyen lesz, szeretni fogják! :) Hajrá Vasony, csábítsd el! :)

Ezek pedig az utolsó képek, csak úgy...

(A harmadik képen Franci búcsúzik tőle :)

>> EseményAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-23

Láttam AlfaCity-t belülről. Csak nem úgy, mint Ti. Annyira belülről láttam, mint Neo a Mátrixot. Tudtam, hogy működik, hogy minden alaktrésze passzol egymáshoz :)

Viszont nem láttam, hogy milyen is igazán. Éreztem, hogy működik, hogy hatalmas, hogy ez valami jó, de a részleteket nem tudtam élvezni, mert én voltam az egyik, aki az alkatrészeket működtette épp.

A sok-sok negatív előítélet, a sok vádaskodás kihozta belőlünk a maximumot. Valami nagyot akartunk alkotni, amiről utána azt mondják: megérte, jó volt ott lenni, jövőre is el kell menni.

Jónéhányan előítéleteket fogalmaztak meg, azt terjesztették, hogy biztosan sár lesz vagy azt mondták, hogy ha nem sár lesz, akkor por lesz. Hiába mondtuk, hogy égszakadás esetén sem lesz sár, tornádó esetén sem lesz por. Nem hittek nekünk.

Végül napsütés lett, meleg lett, szélcsend lett. És 800+ Alfa lett :) A legbüszkébb pedig arra vagyok, hogy a résztvevők több mint 20 százaléka külföldről érkezett!

Rossz, hogy nem láttam, milyen tuti Alfák érkeztek, mert épp szétestem, folyamatosan csörgött a telefonom és ide-oda rohangáltam, próbáltam átlátni a káoszt. Utólag, a képeken fedeztem fel, hogy milyen autókat nem láthattam közelről...

Szokás szerint mindössze néhány emberrel tudtam normálisabban beszélgetni. De utólag jó látni, olvasni, hogy tetszett Nektek, hogy jól éreztétek magatokat.

Úgyhogy legszívesebben már most el is kezdeném szervezni a 2010-es AlfaCity-t. És, ha úgy vesszük, már el is kezdtük szervezni, hiszen már most arról beszélünk, mik azok a dolgok, amiket jövőre meg akarunk valósítani :) Szóval remélem, Ti is ugyannyira várjátok, mint én.

És mégvalami. Ez volt az utolsó alfás találkozó a GT-mmel. Azt hiszem szép búcsúajándék volt ez neki :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-10

Ismét felkerültek a nyárigumik, újra durván látványos az autóm :)

A felniket a Larivánál rakattam rendbe, mind a négy keréken peremjavítás volt. (lecsiszolták, feltöltötték, fényezték) Kettőt egy kicsit görgőztetni is kellett.

A téligumik most a megszokottnál kicsit később kerültek le, ezen a télen 6.175 km-t futottak. Vicces, gyakorlatilag pont annyit, mint tavaly, mindössze 98 kilométerrel többet :)