Halesz - főkép
>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2009-07-13

Mától végre működik az esőérzékelős ablaktörlőm... Ki kellett cserélni az üvegre ragasztott szerkezetet, mert az az átvétel utáni napon (!) leesett a helyéről...

Az autó bal oldalára egy új Bertone felirat került, mert a gyárban picit ferdén ragasztották fel.

Ugyancsak állítottak kicsit a kézifékemen is, mert amikor kiengedem, akkor a komputer még behúzottnak érzékeli, és ezért pittyeg.

Cserélni kell majd a pajzs motorháztetőn lévő részét is (amiben az embléma is van), az ugyanis nem matt króm, mint a Q2-es GT-k összes króm része, hanem fényes. Lehet, hogy direkt ilyen, de nem hiszem, mert a többi Q2-esen (meg a blackline verziókon ez a része is fényes króm a pajzsnak.) Gondolom épp az volt a polcon, amikor szerelték össze :)

És még egy apróság. Kicsit nehezen csukódik a bal ajtóm, ezen is kell majd még állítgatni, nem az igazi.

Hát ennyi. Új autóhoz képest tök jó, nem? :D Viszont az Autóház Budaörsnél nem győznek szabadkozni. Szegények :)

>> SzervizAlfa GT Q2 170 Le // 2009-07-13

Pech! A két hetes autóm máris elszenvedte az első sérülését, kaptam egy követ a szélvédőre az autópályán. Kb. pont szemmagasságban, ahol kinézek. :( Szóval abszolút szem előtt van. Három kis apró repedés is lett tőle, úgyhogy vittem is gyorsan javítani...

A Budaörsi Tesco parkolójában lévő szélvédőjavító céget ajánlották. A repedések szinte eltűntek, a "golyónyom" is kisebb lett, de azért látom. Remélem megszokom, azért emiatt nem akarok egyből szélvédőt cserélni... :D

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2009-06-29

Végre elérkezett ez a nap is. Több mint 60 nap várakozás után átvettem az autót. A felvezetés elég intenzív volt, teszteltem a 159-est három különböző motorral (2,4, 1,9 és 1,8 Tbi), aztán kimentünk Baloccoba, ahol ültem a 8C-ben! :) Aztán hazajöttünk és másnap átvehettem az autómat.

Rövid papírmunka és sok tízezres átadása után átmentünk az átadóterembe, ahol egy vörös lepellel letakarva várt a GT-m. Beülve igazi újautó illat fogadott, és egy ismerős környezet, amit ugyan az előző GT-ben már megszoktam, de itt azért sokminden változott. Más a bőr tapintása, más színűek a középkonzol műanyagai, másfajta a műszeregység, és még sorolhatnám.

A hétvégén belekerült majdnem 400 kilométer, próbálom óvatosan, 3000 fölé nem pörgetve bejáratni. Nehéz lesz megállni, de az első 1000-1500 km-t így szeretném megtenni :)

Az első szabadtéri fotókért köszönet Teddynek! :)

Költségek: forgalmi engedély és törzskönyv, rendszám illeték, hatósági matrica a rendszámra, vagyonszerzési illeték, zöldkártya adatlap, okmányiroda ügyintézési díj, regisztrációs adó ügyintézési díj, műszaki viszga és környezetvédelmi zöldkártya díja, új hologramos matrica a rendszámhoz, átadásra felkészítés, dewaxálás, kreszcsomag, csomagtérhálók, beszerelés.

>> EseményAlfa GT Q2 170 Le // 2009-06-19

Új autót rendelni egy külön élmény. Várni rá már nem annyira élvezetes, főleg, ha egy klíma és rádió nélküli, területi képviselős Opel Corsában kell szenvedni 60 napig. :) Vicces, amikor annak örül az ember reggel, hogy ne legyen 30 fok, különben egész nap izzadni fog egy dobozautóban :)

Az első Alfám is új volt, de azt raktárról vettem, akciósan. Jó érzés volt, hogy senki más nem használta előttem. Viszont most először történik meg az, hogy én dönthettem el, milyen extrák legyenek az autómban. Emiatt megérte rá várni!

A xenon egyértelmű volt, a többi pedig már csak hab a tortán. Gyakorlatilag csak a gyári navigációt nem rendeltem bele az extralistáról, amiről tudjuk, hogy egy hordozható Garmin is leveri.

A fehér színen sokat dilemmáztam, főleg azért, mert sehol nem láttam még élőben fehér GT-t. Képet is alig találni a neten, szóval valahol nagy bátorság volt látatlanban berendelni. De fekete és piros Alfám már volt :)

Amúgy azért fehér, mert ez volt a legolcsóbb :) Na jó viccelek, de tényleg vicces, hogy a fehér színnek semmilyen felára sincsen. A pasztel színekért és a metálért is pénzt kérnek, a sima fehérért 0 forintot :)

Szóval ma (2009. június 19-én) végre megérkezett. Érdekes volt így látni az autót, rajta voltak még a védőszivacsok, belül bezacskózva minden, lefóliázva az érzékenyebb felületek. És jó az új szaga! :)

Most még hátra van a vám és a forgalombahelyezés folyamata, a tervek szerint jövő pénteken vagy szombaton hozom el. Egy ideig nem fogok belőle kiszállni...

Itt is szeretném megköszönni Rohodi Misi (Autóház Budaörs) végtelen türelmét! Szerintem már a haja égnek állt, amikor naponta háromszor felhívtam, hogy megkérdezzem, ott van-e már az autóm :):)

>> EseményAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-25

Lezárult életem hatvanezer kilométernyi szakasza. Két és fél év egy gyönyörű autóval. Úgy érzem, mintha kidobtam volna a barátnőmet... és végül is ez történt, hisz lesz helyette egy másik...

Remélem az új "pasijánál" is jó helyen lesz, szeretni fogják! :) Hajrá Vasony, csábítsd el! :)

Ezek pedig az utolsó képek, csak úgy...

(A harmadik képen Franci búcsúzik tőle :)

>> EseményAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-23

Láttam AlfaCity-t belülről. Csak nem úgy, mint Ti. Annyira belülről láttam, mint Neo a Mátrixot. Tudtam, hogy működik, hogy minden alaktrésze passzol egymáshoz :)

Viszont nem láttam, hogy milyen is igazán. Éreztem, hogy működik, hogy hatalmas, hogy ez valami jó, de a részleteket nem tudtam élvezni, mert én voltam az egyik, aki az alkatrészeket működtette épp.

A sok-sok negatív előítélet, a sok vádaskodás kihozta belőlünk a maximumot. Valami nagyot akartunk alkotni, amiről utána azt mondják: megérte, jó volt ott lenni, jövőre is el kell menni.

Jónéhányan előítéleteket fogalmaztak meg, azt terjesztették, hogy biztosan sár lesz vagy azt mondták, hogy ha nem sár lesz, akkor por lesz. Hiába mondtuk, hogy égszakadás esetén sem lesz sár, tornádó esetén sem lesz por. Nem hittek nekünk.

Végül napsütés lett, meleg lett, szélcsend lett. És 800+ Alfa lett :) A legbüszkébb pedig arra vagyok, hogy a résztvevők több mint 20 százaléka külföldről érkezett!

Rossz, hogy nem láttam, milyen tuti Alfák érkeztek, mert épp szétestem, folyamatosan csörgött a telefonom és ide-oda rohangáltam, próbáltam átlátni a káoszt. Utólag, a képeken fedeztem fel, hogy milyen autókat nem láthattam közelről...

Szokás szerint mindössze néhány emberrel tudtam normálisabban beszélgetni. De utólag jó látni, olvasni, hogy tetszett Nektek, hogy jól éreztétek magatokat.

Úgyhogy legszívesebben már most el is kezdeném szervezni a 2010-es AlfaCity-t. És, ha úgy vesszük, már el is kezdtük szervezni, hiszen már most arról beszélünk, mik azok a dolgok, amiket jövőre meg akarunk valósítani :) Szóval remélem, Ti is ugyannyira várjátok, mint én.

És mégvalami. Ez volt az utolsó alfás találkozó a GT-mmel. Azt hiszem szép búcsúajándék volt ez neki :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-10

Ismét felkerültek a nyárigumik, újra durván látványos az autóm :)

A felniket a Larivánál rakattam rendbe, mind a négy keréken peremjavítás volt. (lecsiszolták, feltöltötték, fényezték) Kettőt egy kicsit görgőztetni is kellett.

A téligumik most a megszokottnál kicsit később kerültek le, ezen a télen 6.175 km-t futottak. Vicces, gyakorlatilag pont annyit, mint tavaly, mindössze 98 kilométerrel többet :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-10

Ismét Csörinél jártam, kicserélte az első fékbetéteket és féktárcsákat.

>> EgyébAlfa GT 1,9 mJTD // 2009-01-24

Furcsa érzés volt felrakni a Használtautóra az autómat. Az már olyan hivatalos.... először itt az amorén tettem fel a hirdetést, az még olyan vidám volt... mert az Nektek szólt, olyanoknak, akik értik, milyen érzés ez.

Pár hétig csak az adatlapomon volt kiírva, hogy eladó, elvihető... páran érdeklődtek is, van is, aki egész komoly érdeklődőnek tűnik. Remélem nem fog megharagudni, hogy most már mindenhol hirdetem, de hátha ezzel őt is ösztönzom kicsit :)

És hogy mi lesz az utódja? Többen már tudják, nem titok (már Takács Ákos is tudja, ki mondta el neki??? :)

Szóval sokat osztottam-szoroztam, milyen Alfám legyen. Szemeztem a Brerával és a 159-essel is. Utóbbihoz fiatalnak érzem magam, a Brerából pedig csak a faceliftes tetszik (ülések, stb.), abból pedig egy olyan felszereltségű, amivel kiegyeznék, bővel túl van a 10 millió forinton. Nem tagadom, elgondolkoztam egy Z4-es BMW-n is, de mindennapi használatra alkalmatlan lenne egy kétüléses roadster. Két autót pedig nem tudok megengedni magamnak.

Így hát, úgy tűnik, hogy az új autóm is egy GT lesz, csak egy picit fiatalabb, és a csúcsmodell. 3,2 V6. Talán megértitek :) ... frissítés: de lehet, hogy ez mégsem jön össze, így más Alfa után kell nézzek. Az se lesz rossz :)

>> SzervizAlfa GT 1,9 mJTD // 2008-11-21

Felkerültek az úszógumi vastagságú, ballonos téligumik az autóra. 16-os felniken 205/55-ös gumák. Ilyenkor mindig meg kell, hogy állapítsam, milyen simák is télen az utak :)

És sajna azt is, hogy a 16-os méretű felni nagyon kevés optikailag egy GT-re :) De valahogy kibírom majd tavaszig :)

És egy kis infó a globális felmelegedésről: Halesz blogja segítségével kiderül, hogy egy hetet késik a tél! :):) Tavaly november 11-én raktam fel a téligumikat, miután leesett az első hó. Most meg már ugye november 21-e van, és még nem esett Budapesten! (A Kékestetőn viszont már leesett az első hó! :)