JCsabi - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-10-12

Kihasználva a szép időt a napokban egy kedves barátom készített néhány képet a kocsiról. Nagyon tetszik a végeredmény. :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-10-07

Egy szép vasárnapi napnak indultunk neki. Ráértünk, jó az idő. Gondoltam csapjunk egy karikát a géppel. Fotózkodás, örülés, aztán az egyik megálló után nem tudtam beindítani a kocsit. Teker, teker, de semmi. Nagyon jól jött a kis bluetooth-os diag csatlakozó. Gyorsan kiolvastam belőle a hibát. Vezérműtengely jeladó hiba! :-( Na mondom ebből vontatás lesz. Azért csak megnézem a csatlakozót, hátha. És igen. :-) A kitudja hány éves műanyagnak nem tett jót a motortérben uralkodó 1000°C. Gyakorlatilag elporlik. Szerencsére volt nálam szigetelőszalag és ideiglenesen össze tudtam tekerni a csatlakozót. Be is indult a kocsi és haza tudtunk vele jönni.
Itthon keresgélés, mert úgy emlékeztem, hogy a bontott motoron meg volt a jeladó. És siker. Megtaláltam, kicseréltem és ismét működik!!!

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-09-27

Már az autó megvételekor észrevettem, hogy kicsit lassabban melegszik fel a hűtővíz és főúton pedig hamar visszahűl.
Már egy ideje megvolt az új termosztát, de most jutottam el odáig, hogy kicseréljem. Amint a régit kivettem, egyből látszott hogy kicsit nyitott állapotban meg van szorulva és nem zárt rendesen.
Nem volt egy nagy kaland kicserélni, elégé könnyen hozzáférhető helyen van. Csak a szívócsövet és a kis kábeltartó dobozkát kellett levenni.
A termosztátot 3db csavar tartja. az kicsavarod és lejön az egész felsőrész.
Egy kis tömítés, egy kis paszta és mehetett vissza a helyére az új.

Ha már szét lett szedve a motortér, könnyen hozzáfértem a fokozatváltóhoz. Még valamikor tavaly rendeltem a totallyalfa oldalról egy short shiftert. Szintén egyszerű volt a beszerelés. (még fényképes leírást is küldtek hozzá)
A váltókar sokkal kisebb úton jár. Egész más lett a váltásérzet. :-) Tetszik!

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-09-22

Amikor vettem a kocsit sajnos az egyik oldalról hiányzott mindkét pininfarina logo. Még tavaly decemberben beszereztem a hiányzókat, de mivel fényezni kellett a kocsi hátulját így csak most ragasztottam fel.
Nagyon csinos lett. Kapott két quadrifoglio logot is a motorháztető két oldalára.

Illetve cserélnem kellett egy szelepfedél tömítést, mert az első hengersornál szivárgott az olaj. Nem is értettem, hisz tavaly lett cserélve, amikor a vezérlést is cseréltük. :-( Lehet hibás volt a tömítés.

Km állás: 191.915km

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-09-01

A fekete is megkapta a maga kis tuningját :-)

Km állás: 215.984km

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-08-30

Volt itthon talonban 4db 16"-os GTV alufelnim. Hogy ne vesszen kárba kapott új színt és mehetett is fel. Ha már le volt véve a kerék lefestettem pirosra a féknyergeket is. Szerintem egész pofás lett.
Viszont nagyon kívánja az ültetést :-) Szintén itthon hánykolódott 4db piros Eibach ültetőrugó. Lefestettem vizsgabáziskompatibilis feketére. Ha kapok időpontot a szerelő bácsitól, be is tesszük a helyére.

 
>> EseményAlfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-08-23

Volt egy kis időm, gondoltam leveszem az EGR szelepet kicsit megtakarítani. Szerencsére nem volt annyira kokszos, mint gondoltam, hogy lesz.
Ha már lent volt, le is dugóztam, mert többnyire úgyis városba fogom használni a kocsit. Ne küldje tele korommal a szívósort.

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2020-08-23

Eljött az ideje ismét vezérlést cserélni a kocsin. 5 és fél éve van nálunk. A km még nem indokolta volna,de a 5-6 évente azért illő cserélni.
Ha már szerviz, akkor a kuplungot is megnézettem a szerelővel, mert az utóbbi időben elég nehézzé vált kinyomni és a sebességet is nehezebben vette.
Nem véletlenül. Nagyon el volt kopva, plusz "szerencsére" a kettőstömegű se volt a helyzet magaslatán. Csere.
Ha már aknán volt a gép, csináltam néhány képet az aljáról. Meglepően jó állapotban van.

Cserélve lettek:
- Vezérlés, görgőkkel
- Hosszbordás szíj, görgőkkel
- Kuplung
- Kettőstömegű lendkerék
- Bal első-alsó lengőkar

Km állás: 215470km

 
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-08-22

Több bosszantó "hibája" is volt a gépnek, amivel az első km-ek alatt szembesültem.

- Bal elől egy utángyártott műanyag dobbetét van, ami csak kb. passzol az autóhoz és minden egyes futóműmozgásnál valami borzasztó hangot adott, ahogy a doblemez beszorult a felső lengőkar alá. Ideiglenesen egy kés segítségével csökkentettem a méretét a doblemeznek :-)
De ide majd mindenképp szereznem kell egy gyári bontottat.

- A légzsák hibajelző világított. Kiolvasás után a két oldallégzsák hozta a hibát. Szétszedtem a csatlakozót, hogy megtisztogassam, de egyből fény derült a hiba okára. (1. kép) Valaki jól visszaerőltette a csatlakozót. Kiegyenesítettem a lábakat, összedugtam, töröltem a hibát és kész is.

- Nem működött a tempomat. Szintén a MES program volt a segítségemre. Computerben hibakód nem volt, az összes kapcsoló működik. Aztán ránéztem a pedálkapcsolókra. Kuplung jó, féknél állandóan azt jelezte, hogy BENYOMVA. Na mondom itt a hiba. Kivettem a kapcsolót, kimértem, de hibátlanul működik. Megyek tovább. Két féklámpa jó, de a pótféklámpa nem üzemel. Kivettem, izzókat cseréltem, de semmi. Aztán megláttam rajta egy kis égése nyomot a csatlakozónál. Valószínű kontakt hibás lehetett és egy kicsit beégett, ami miatt nem csatlakozott rendesen. Megtisztítottam, átforrasztottam, visszadugtam a helyére és láss csodát, működik is. Ennek következtében már a computer is érzékelte már a fékpedál kapcsolót. Sőt a tempomat is működik :-)

Bal hátulról hallok még fura hangot a futóműből. Szerintem kerékagycsapágy, de majd a doktorbácsi átnézi és diagnosztizálja :-)

 
>> EseményAlfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-08-20

Ma nekiestem kitakarítani a belsejét a kocsinak.
- Porszívózás
- takarítás
- fertőtlenítés
- bőrtisztítás és ápolás
- ózonos utastér fertőtlenítés
- motortér takarítás

Szuper lett :-)