2015. június 4.
Ment az autó olajcserére Gáborhoz.
Olaj: Gulf Formula ULE 5W-40 9.100,-
Olajszűrő: Mann Filter W7003 1.800,-
Levegőszűrő: Alco 1.900,-
Gázolajszűrő: Alco SP-1342 3.450,-
Kopogott az eleje, első stabpálcák cserések voltak, TRW ment bele. 3.500,- / db
Munkadíj: 5.000,-
km: 188.300
2015. december 10.
Újabb olajcsere
Olaj: Gulf Formula ULE 5W40 9.100,-
Olajszűrő: Mann Filter W7003 1.800,-
Levegőszűrő: Mann Filter C29124 4.200,-
Gázolajszűrő: Alco SP-1342 3.450,-
Pollenszűrő: WIX 2.250,-
Munkadíj: 5.000,-
km: 198.300,-
Végleg megadta magát az akksim. Már sokszor hagyott cserben, de próbáltam húzni-halasztani a dolgot, de már annyira problémás volt, hogy meguntam.
Rendeltem egy Exide Premium 72Ah akksit.
Megérkezett, beszereltem (épphogy befért), végre nem kell izgulnom.
Akku: 24.500,-
Szállítás: 2.050,-
Km: 182.000
Épp Győrbe tartottam suliba Pestről, amikor egy padlógáz után elkezdett lassulni az autó alattam. Nem ment. Pont ezen a héten jelentkeztem be olajcserére...
Megadta magát a turbó. Tréleren vittem Tuningmanhez 2014-10-15-én este, leraktam a szerviz előtt, másnap kezdődhetett a műtét.
A turbón keresztül mindent teleküldött olajjal (intercooler is tele volt). Gábort pedig a leszereléskor nyakon is köpte rendesen. A középrész teljesen odavolt, így ment felújításra.
1 hét után kaptam vissza az autót. Turbó feljújítás, szívóág, intercooler átmosása, olaj- és szűrőcserék.
Olaj: Gulf Formula ULE 5W-40 SM/CF
Költségek:
Tréler: 6.000,- (Fehérvár-Pest oda-vissza gázolaj)
Turbófelújítás: 110.000,-
Olaj, szűrők és munkadíjak: 40.000,-
Km: 178.000
Amikor megvettem a kocsit már elég csúnyán rozsdásodott a tetőm a vezető oldalon, közvetlen a szélvédőnél. Zavart. Nagyon zavart.
Írtam Tuningmannek, aki boldogan állt rendelkezésemre. Így aztán le lett fényeztetve a tető. :)
Szép munka.
A hátsó lökhárító is meg van húzva, illetve az üzemanyagtöltő nyílás ajtajáról is csúnyán lepergett a fényezés.
2014. Mod. az idén nyáron kaptam egy kavicsot a bal első sárvédőre, aminek nyomán elkezdett leperegni a fényezés. Jelenleg kb. 10×3 cm szélességben :(
Szóval ezek még fényezésre várnak.
Km óra: 160.000
2013.11.06-án álltam ki a garázsból, amikor furcsa és csúnya hangra lettem figyelmes. A motor mögül jött, valami pattogott, recsegett. Úgy gondoltam, hogy a generátor felől jön a hang, hidegen korábban egyébként is nyikorgott onnan valami.
Szóval másnap elvittem szerelőhöz, fél óra múlva hívott, hogy a szabadonfutó szét van esve, össze sem rakná. El is vitte rögtön generátoroshoz, megbeszéltük, hogy akkor már fel is újítja.
2 nap múlva kaptam vissza az autót.
Generátor felújítás + új szabadonfutó 18k
Munkadíj 5k
km óra: 159.300
Eléggé elmaradtam a történések dokumentálásával.
Összefoglalom mi történt azóta:
2013-03-07 Csöri kicserélte a vezérlést, a stabilizátor rudat, első felső lengőkarokat 145.000,-
pár héttel később elkezdett megint nyikorogni a technika, visszamentem Csörihez, kiderült, hogy az alsó lengőkarok. Kaptak olajszurit, azóta csendben vannak. Ezúton is köszönöm a megoldást.
2013-08-27. megadta magát a csomagtér teleszkóp, rendeltem kettőt 10.000,-
2013-10-26 olajcsere Fehérváron a Szakonyinál, olaj Selenia WRD, olajszűrő Knecht, légszűrő, pollenszűrő jobb minőségű utángyártott, a gázolajszűrő a gyári Ufi, ami volt is benne. Olaj 13.990,- többi cucc+munkadíj 13.000,-
A korábbi tulaj cseréltetett szélvédőt. Sajnos a fényezést több helyen felsértették a kivételkor, ami miatt elkezdett rozsdásodni több helyen a szévédő és a tető találkozásánál a tető. Ez lesz a következő projekt, amit megcsináltatok
km óra: 158.800
Kb. 1,5 hónapja vettem a Tescóban ablaktörlő lapátot, gumival. 38cm-es és 2 db lapát volt benne. Csak a gumi kellett belőle, a lapátot kidobtam. Ilyen gumi volt benne korábban is. Töröl, ahogy kell. Talán 700Ft volt.
Eljött a gázolajszűrő csere ideje. 2 napja megrendeltem, aznap meg is jött. A cserét ma végezte el a Szaki. Jól megnéztem, hogy kell csinálni (nem valami bonyolult), legközelebb már én cserélem.
Szűrő: UFI 24H2O04 - 4.500Ft
Csere: 2.000Ft
A kivett szűrő is ilyen volt, tudomásom szerint ez a gyári szűrőnk :).
Érdekesség, hogy a régire nem volt rádugva a vízjelző csatlakozó alul, láthatóan direkt. Az újra sem dugta rá a srác, mondván, ha eddig nem okozott problémát, akkor ő inkább így hagyja. Majd este foci után azért rádugom, az a biztos.
Km: 146.750
November 1-jén felszereltem a téli gumikat a kocsira. Este a temetőbe menet kaptam egy jobb hátsó defektet. Másnap a gumis menthetetlennek ítélte.
Mivel aznap délelőtt szerettem volna elindulni Csehországba jégkorong meccsre, így hirtelen kellett döntenem 16.000 Ft-ért kínált 2 Debica Frigo 185/65R15 abroncsot. Megvettem felszereltettem.
Túra jól sikerült.
Km: 145.627
Volt egy kis időm, kedvem volt valamit barkácsolni. Gondoltam ejtsünk meg egy EGR karbantartást. Gondoltam sosem volt még tisztítva, biztos kormos, bár problémát eddig nem tapasztaltam. Húzott is a kocsi, nem torpant, de mégis menjünk elébe a későbbi problémáknak.
A tanulság: Kevés szerszámmal ne állj neki ilyeneknek.
A művelethez kell 8-as, 10-es és 13-as kulcs. Na nekem van sokféle szerszámom, de villáskulcsból ilyen méret nincs, csak ez az univerzális, állítható, ami sok mindenre jó, de erre pont nem. Csillagkulcsból sincs ilyen méretű. Úgyhogy már a motortakaró levételével is megszenvedtem, le sem írom, hogy hogyan. :S
Ezután jött a 8-as kulcs hiánya. Öcsém mondta, hogy ahol a motorjait tartja, van dugókulcs készlet. Nosza átgurultam oda, s pikk-pakk lekerült az EGR szelep. Annyira nem volt kormos, de azért volt mit tisztítani rajta. Megtettem, visszaraktam, minden ok.
1 nagy tanulság azért van: be kell szereznem egy ilyet: http://bit.ly/Qw46xI
Már folyamatban van :)
Képek nem készültek, de a leszerelést ezen videó tanulmányozása után csináltam: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
Reggel megvettem a hátsó kerekekre az abroncsokat.
Délben elvittem a gumishoz, kicserélte+centír.