Megérkezett a 159 utódja. Kicsit kisebb, gyengébb is. De teljesen szerethető, autózható kis autó. :)
Tegnap levizsgázott szépen. Csont nélkül 17 évesen. Kézifékkötelet kellett előtte cserélni mert lógott. Soha semmi gondja nem volt a vizsgák során(12 éve van a családban). Ez volt az első, hogy előtte valamihez hozzá kellett nyúlni. Ennél nagyobb baja soha ne legyen. :) És jövőre már nagykorú lesz a drága. :)
2018.09.29-én búcsút vettünk egymástól. Szerettem, de az elmúlt 3 év alatt nem tudtam úgy oda lenni érte és olyan szemmel nézni rá mint a 156-ra.
Megint előjött a Lambda hiba. Csak most nem a kat. utáni hanem az az előtti egyik szonda.. Korosodik a kicsike, jönnek elő a korral járó bajok. :D Plusz a szerelőhöz menet elszállt a szervó szivattyú. Talán jövő héten kész lesz. Mindenből gyári újat kap.
Meghalt a katalizátor utáni lambda szonda. Gyári új Bosch-t kapott helyette.
Pár 159 típushiba amit már megoldottam mióta nálam van:
1. Rugótörés - Kicserélve 2016-ban
2. Kipuff leömlő deformáció - síkba húzva, tőcsavarok kicserélve srapabíróbb darabokra 2017
3. Generátor csere (2x is mert először bontott került be, az 2 évet bírt) - 2015 és 2017(Új Denso)
4. Szervóolaj tartály szűrő széthullás - kicserélve gyári újra 2017
Pár dolog ami nem típushiba:
Klímakompresszor csere (tengely megadta magát)
Klímacső csere
Komplett vezérlés csere, olaj + szűrők már 2x ezidáig
2db parkoló szenzor
Jobb oldali alsó lengőkar
Akku csere
Komplett hátsó fék csere
Első betétek cseréje (lassan esedékes lesz itt is a komplett csere)
Xenon égők cseréje
És nem utolsó sorban Autom. váltóban olajcsere
Nem merem összeadni a költségeket. :D


Széthullott nem rég a katalizátor, ezért kapott Marektól egy bontottat. Valamint kapott egy kis ajándékot, ne szomorkodjon a garázsban....mostanság elég keveset mozog a kis zöld. Rendeltem az irányjelző foglalatába illő nappali menetfényt. Ha indexelek akkor sárga, amúgy meg folyamatosan fehéren világít. Úton van hozzá egy vezérlő is, ami kikapcsolja ha felkapcsolom a fényszórót. Szerintem nagyon hasznos és jól is néz ki. 159 is meg fogja ugyan ezt kapni, legalább nem "kopik" a xenon izzó fényes nappal.

Kezdődött úgy, hogy a 2éve beszerelt (olaszautóbontós) generátor elhalálozott. Denso került be a helyére (új). Ha már megbontjuk cseréljük ki a kipuff leömlő csavarokat is. 2 már törött volt. Leömlőt síkba húzták, 1,5mm-volt benne. Csavarokat kicseréltük hőállóra, kapott új tömítést. Talán egy jó darabig semmi gond nem lesz vele. :) Ja és kényszerből egy egyedileg gyártott olajhűtőt mert szerelés közben elhalálozott az is. :D
Update: Időközben visszakerült a gyári olajhűtő. Nem bizonyult jó megoldásnak az előző ami bekerült.


Az elmúlt hetek sarkvidéki időjárása szépen megölte az akksit a gépben. Számítottam rá hogy gond lehet, mivel csillaggarázsban áll az autó. Varta Sylver Dynamic volt benne, nálam 2 évet...előző tulajnál ki tudja mennyit. Exide Premium 77Ah kerül holnap a helyére.

Meguntam az állandó CD írásokat, ezért elgondolkodtam a fejegység cserén. Viszont nem szívesen bontottam volna meg egy nem gyári cuccal a középkonzol összhangját. Véletlenül láttam meg Facebookon egy hirdetést...Yatour 10e-ért...gyorsan lecsaptam rá.
Tegnap megérkezett, be is szereltem. Tökéletesen teszi a dolgát.
