A lökhárító levételéhez minimum 8 csavart kell kiszedni, valamint 1 patentot. A belső sárvédőből csak azt az egy csavart kell kivenni, amelyik az ütközőhöz rögzíti az elemet. Nekem nem volt kedvem az egész belső sárvédőt kiszedni, így belülről vettem ki őket, amihez nőgyógyász mozdulatok szükségesek :) A hűtő"rács"-ot felülről 2-2 csillagfejű csavar rögzíti, ezeket teljesen ki kell szedni, valamint alul 3 patenttal van rögzítve az ütközőhöz. A patentokat én úgy feszítettem fel, hogy egy törölközőt tettem a lökhárítóra, amire ráfektettem egy lapos-fejű csavarhúzót, és óvatosan felfeszítettem. Miután levettük a "rács"-okat, 4 torx csavart találunk, ami rögzíti a lökhárítót. Ezeket elég csak pár menetet megengedni, így is kicsúszik a lökhárító. 2 csavar található a sárvédő és a lökhárító találkozásánál, valamint egy patent ott is. A csavarok méretre megegyeznek a hűtőrács alatti csavarokkal, én belülről szedtem le őket, kell kicsit szenvedni vele, de megoldható, hogy ne kelljen levenni a belső sárvédőt. A lökhárító sarkában van az utolsó torx csavar, a kerék előtt. Ha az utolsó 3 csavart kivettük teljesen, óvatosan lehet mozgatni a lökhárítót, majd levenni annyira, amennyire a képen látszik. Mivel a festés nem 5 perces mutatvány, így saját tapasztalat alapján ajánlom, hogy csúsztassuk a helyére a lökhárítót, a lámpa kivétele után.
Lámpa kiszerelése: 2 csavarral van rögzítve, az egyik akkor is jól látható, ha nincs megbontva a kocsi, a lámpa felső részén, a másik fül a lámpa külső sarkában van, dugókulccsal, és hosszabbítóval kényelmesen el lehet érni mindkét lámpánál. ha az anyákat levettük, óvatosan mozgatva kell kipattintani a belső sarkában lévő gömb alakú patentot. Ha kijött, akkor csak 3 csatlakozót kell széthúzni, (index, izzók, motor).
Lámpák szétszedése: sütőbe rakva (50-70 Celsius fokon) pár percig légkeveréses sütőben melegítve a ragasztó eléggé nyúlós lesz, így nem kell annyira erőlködni. (Az én esetemben csak egy vékony, éles penge volt a segítségemre, meg egy kis feszítőerő, szétjött így is.) Majd egy széles lapos szerszámmal óvatosan feszíteni, lényeg a fokozatos feszítés, a bura minden részén. Ha a burával megküzdöttünk, jöhet a krómos rész leszedése. Ha maradt még a ragasztóból a lámpabura leszedése után, azt akár késsel is le lehet kaparni. Az irányjelző hullámos műanyag burája mögött található még egy csavar, ami az egész krómos cuccot rögzíti a lámpatesthez. Óvatosan, lapos csavarhúzóval a füleket szét lehet pattintani, és utána már csak ki kell tolni azt a külön burát (az izzót nem árt előtte kiszedni ;) ). Ezután már könnyedén hozzáférhetővé válik a csillag-fejű csavar, kicsavarjuk, és szinte leesik a krómos cucc.
Az elem fújása: Vizet csiszolópapírral megszabadítottam a krómrétegtől az elemet, először 800-as, majd 1200-as csiszolópapírral dörzsöltem át. Alapos tisztítás és szárítás után zsírtalanítottam, és kapott 2 réteg alapozó festéket. 20 perc után a festék tapintásra száraz, így megint zsírtalanítottam, aztán jöhetett a fekete festék (sima spray matt fekete, én Dupli color-t használtam) 2 rétegben. Ha már rendesen megszáradt, kezdődhet is az összerakás, ami kb. ugyan az, mint szétszedése, csupán fordított sorrendben.
A bura rögzítéséhez szilikont használtam, ami kifejezettem ablakok rögzítésére, volt kitalálva, megkötés után teljesen átlátszó, nekem bevált. Leírás szerint sosem köt kőkeményre, de nem is szükséges. A lényeg, hogy kerüljön mindenhova, légmentesen tömítsen a bura felrakásánál. A kötési idő alatt (fogalmam sincs igazából hány óra), madzaggal szorítottam a burát a testhez, figyelve arra, hogy ne karcoljam meg a burát (a madzag alá fóliát tettem).
1. kép - piros színnel a csavarok, zöld színnel a patentok helyei
2. kép - lámpák bura nélkül
3. kép - krómos cucc leszedése előtt és után, látható az index sarkában lévő csavar
4. kép - irányjelző előtti hullámos bura
5. kép - irányjelző előtti hullámos bura másik oldala
6. kép - csiszolás után, száradás közben
7. kép - alapozó száradása közben
8. kép -két réteg matt fekete festék megszáradása után
9. kép - lámpa összerakva (számomra nem végleges)
10. kép - használt lámpákat vettem, így ráfért egy polírozás, ezt is itthon csináltam, egész jól sikerült, de lesz jobb is :)
Az egész úgy kezdődött, hogy mikor tavaly megvettem az 56-t, rögtön kinéztem magamnak a fekete lámpákat.... egy ideig pénzem nem volt venni újat, aztán meg bátorságom nem volt, hogy szétszedjem a gyárit és feketítsem. Páran tudjátok, hogy belekezdtem a projektorosításba, viszont egy kis ideig még össze kell szednem a dolgokat, míg azzal elkészülök, de nem bírtam magammal, muszáj volt fekete lámpával feszíteni az utakon. Ma szétszedtem a lámpákat, lecsiszoltam a króm réteget, majd alapozás után kapott pár réteg fekete festéket, valamint az utasoldali lámpabura egy alapos polírozást is, mivel eléggé megsárgult, karcos volt. A végleges lámpák még készülnek, azok is feketék már, de több darabban várják a projektorok érkezését, majd beépítését. Addig is gyönyörködöm ebben a látványban... :)
ui.: Szerintem a lámpa polírozása jól sikerült, előtte szinte nem lehetett látni a foncsort. Használtam Tempo polírpasztát, valamint Xerapol karc-eltűntető polírt is
Nyáron volt egy balesete az autónak, amiben a lámpa is elszenvedte a maga baját.... kitört belőle egy darab. Ma Lacci33 cartárssal fogtunk egy kis üvegszálat és javítgattunk, sikerült légmentesen zártra csinálni, bár a végeredmény nem 100%-os, de jobb, mint volt.
Nos.... volt egy pár aksi, ami enyhén szólva leszerepelt. Koruk, valamint a nem megfelelő tárolásuk következtében tönkrementek, próbáltam 74 Ah-s, 72 Ah-s, 62 Ah-s akkumulátorokat is, csak ezek mind használtak voltak, kb. 1 hónapot bírtak, majd végleg feladták a harcot. Lacci33 cartárs kölcsönadott egy náluk elfekvőben lévő akkumulátort, Uranio (Made in Italy) 74 Ah-s akkumulátort, és eddig úgy viselkedik, mint az új. Már lassan 3 hete, hogy az autóban van, és eddig egy rossz szavam sem lehet rá. Hiába, az olaszok ismét bebizonyítják, hogy mi is az a minőség.
Voltam ma diagnosztikára az autóval, PC szerint minden rendben, az elektronika 1 hibát jelzett, egy relé hibáját, ezt a hibakódot töröltük, majd megnézzük vmikor, hogy újra előjött-e. A légzsák visszajelző majdnem egy éve világított már, most ezt a hibát is kitöröltük, 25 km alatt nem világított ki ismét, remélem nem is fog. Megnéztük még az ABS-t is, ott semmi hiba nem volt, így szerintem rendben van a gép. Út közben kiégett egy irányjelző izzóm, így benzinkúton vettem 2 darabot és helyben mindkettőt cseréltük, ez már amúgy is esedékes lett volna, mivel már nagyon fehéres-sárgás színe volt.
A képek csak úgy:
Megjöttek az új nyári gumik, Bridgestone Potenza RE050 215/45 R17 méretben. Végre Made in Japan, mert tavaly sikerült mellényúlni, és lengyel gyártmányút venni. Remélem egy ideig nincs gondom majd nyári gumikra.
Lacci33 cartárstól kaptam pár LED-es szulfit égőt ajándékba, be is szereltük, van különbség :)
hozzávalók: 2 db bontott 156 lámpa
2 db projektor H7 izzóra
festék
szilikon
idő
Januárban már 3. alkalommal mostam meg a drágaságot :) ma nagyon szépen süt a nap és már nagyon sós-sáros volt szegény. Az első sárvédő-peremnél sajnos eltűnt a festék, ezt javítom majd tavasszal.