Szabeee - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-09-05

Delphi ki, Febi-Bilstein be :)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-09-03

Lacci33 cartárs tegnap (2012. 09. 01.) elvitte a lengőkarokat és szilenteket a nagybátyjához, hogy átpréseljék a poliuretán szilenteket. Elmondása szerint a felső lengőkarok aránylag könnyen megvoltak, viszont az alsó lengőkar egyik szilentjével rengeteget szívtak, mivel az eredeti gumi szilent szinte szétporladt. Még nincs kész a komplett szilentezés, viszont képet már tudtam csinálni.


Update (2012. 09. 03)

Ma az első stabilizátor szilenttel szívtunk. Végülis nem bonyolult művelet a cseréje, de mire rájöttünk a megfelelő technikára, már elég sok idő elment..... a 6. és 7. képen látszik a különbség.... remélem ez majd az utakon is megmutatkozik

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-09-01

Összegyűltek a szükséges alkatrészek, nekiláttunk a munkának. Az első dolog, amibe belevágtunk a futómű volt. A lengőkarok kiszerelése nem okozott nagy problémát, Pénteken (2012. 08. 31) faterom elvitte őket Tárnokra egy gömbfejeshez. A javítás kb. 3 órát vett igénybe, remélem megéri az árát, mivel 30 000 Ft-nyi összegért csinálták meg a 4 gömbfejet. Ha minden igaz, nemsokára eljutnak egy környező faluba, ahol átpréselődnek a poliuretán szilentek. Sajnos ezekkel a szilentekkel van egy rossz előérzetem, hogy nem lesz minden kóser, de remélem nem kell majd szívni vele. Ma (2012. 09. 01.) kicseréltem a pollenszűrőt, levegőszűrőt és a gyertyákat. Hát van különbség a lecserélt és új dolgok közt. (Semmi váratlan dolog nem ért csere közben, így nem volt semmi szívás. :) Ezt követi majd a lengőkarok visszarakása, ha sikerül a stabilizátoron kicserélni a szilentet. Majd szeptemberben begurulunk egy márkaszervizbe, ahol vezérlésmódosítót, feszítő görgőket, vízpumpát, balansz szíjat és vezérlést is cserélnek majd a szakik.
Képeken látszik, hogy a szilentek is nagyon gallyra vannak. A stabilizátor - összekötő úgy jött ki, hogy mindkét gömbfej a helyén maradt, ez látható az ötödik képen.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-08-31

Pár alkatrész már megérett a cserére, így nekiláttam az alkatrészek összegyűjtéséhez. Ami megérkezett:

Olaj (Selénia Racing 10W-60) 65€
Olajszűrő (gyári) 9,67€
Levegőszűrő (gyári) 18,80€
Pollenszűrő (Best-Air) 14,87€
Vezérlésmódosító (gyári) 140€
Vezérlés szett (Dayco)
Vízpumpa (Lpr)
Gyertyák (50 000 km-s Champion) 65€
Balansz szíj (Dayco) 45€
Feszítő görgők (Ruville)

A lengőkarok javítása és szilentezése Augusztus vége felé fog realizálódni.

Egyes alkatrészek beszerzésénél köszönetem Erhard & sparco cartársnak.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-08-27

Ma szétszedtük a futóművet, apám és Lacci33 cartárs segítségével. a lengéscsillapítóval megszenvedtünk, viszont a lengőkarok simán lejöttek. Nemsoká elkerülnek Érdre a gömbfejeshez. To be continued...

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-08-25

Pár 156-on láttam már a dolgot, és szimpatikussá vált nekem. Sokáig tartott, de rászántam magam a dologra, hogy a pajzsba rácsot applikáljak. Kezdtem azzal, hogy a "csirkerács"-ból kivágtam a megfelelő darabot, aztán a pajzs külső részét is újítani kellett, egy kis üvegszál segítségével oldottam meg a dolgot. Aztán jött a fárasztóbb feladat, kivágni az eredeti műanyag rácsot.... Apám segítségével az is végbement, majd próbaként összeillesztettem az egészet, és már nem szedtem szét..... Nekem nagyon tetszik az elért eredmény.

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-08-20

Vettem egy magasnyomású tisztítót...... igaz, csak gagyi, 100 bar maximális nyomással működik, nem fűti a vizet, de a célnak tökéletesen megfelel. Van hozzá autómosó fej is, így a szokásos 30 perc és 1 óra helyett 10 perc alatt végeztünk a kocsimosással, az eredmény pedig olyan, mint mikor csak kézzel tisztítottunk. A G-wash most is bizonyított, kb. 8 ml autósampont hígítottam 3 deci vízzel, ami természetesen az egész autóra bőven elég volt. Lacci33 kollégával viszont már törjük a fejünket egy aktív habos autósamponon, szóval ha kifogy a G-wash, azt vesszük meg.

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-08-17

Nekiugrottam még egyszer annak a QV matricának.... valami hasonló lesz (egy ideig).

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-08-15

Elérkeztünk ehhez is, 1000 km múlva olajcsere.

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-07-25

Kipróbáltam egy új autósampont, az általam is kedvelt Gtechniq cég termékét. A neve, mint a címben is szerepel, G-wash. Meggy illatú, teljes mértékben elégedett vagyok vele már 1 mosás után is. Nagyon szépen tisztít, és habzik is rendesen.

Tapasztalatok pár nappal mosás után: Esőben pereg az autóról a víz, és a kosz nehezebben tapad rá, mint az eddig használt samponokkal. Nagyon jó, tetszik a szer.