Tegnap megérkeztek a rendszámtábla világításáért felelős LED-ek. 2 perc alatt kicseréltem őket, tetszik az eredmény.
Egyetlen kicsi szerelmemtől kaptam karácsonyi ajándékra pár LED helyzetjelzőt, tetszik... :))))
Igazából se tuning, se extra. Lényegében csak egy darab műanyagról van szó, ami szerintem nem haszontalan. Szülőktől kaptam karácsonyra, ma úgy bő fél óra alatt lett felszerelve. Sajnos túlerőben szenvedtem, így eltörtem egy csavarhúzót, de lényegében nem volt túl bonyolult művelet :)
Tudom, vétkeztem. Nem tudtam ellenállni a kísértésnek. Remélem nem szivat meg ezért senki, mivel a projektoros lámpa még csak készülőben van, viszont kiégett megint a H7, így ezt a kényszermegoldást szülte a helyzet.
Mióta nálam van a hintó most először tankoltam bele Shell kúton. Konkrétan a Shell V-Power Nitro+ üzemanyagot próbáltam ki. Ég és föld ahhoz képest, amit itthon tankolok.
+ jobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás
- drágább (0,08 €-val:), legközelebbi Shell kút 35 km-re van
Végre eljött a várva-várt nap. Mivel elég sokat költöttem az alkatrészekre, költséghatékony volt egy ismerős műhelyébe elvinni a vasat. Minden szükséges alkatrészt bepakoltam, a szerszámokkal együtt. A művelet 4 órát vett igénybe, különösebb fennakadás nem volt. Amikor megérkeztünk, egy másik 156 látványa fogadott, így ez a szerelés is jól indult. Amit megcsináltunk: olajcsere, vezérlésmódosító csere, vezérlés csere, vízpumpa csere, balansz szíj csere, ékszíj csere, vezető és feszítő görgők cseréje. A következmény az volt, hogy gyönyörűen muzsikál a Twin Spark. Számomra furcsa, szokatlan, de valószínűleg nem lesz nehéz hozzászokni :) km állás: 160 025.
Videó is készült a dologról :)
A vezérlés csere menete:
- Jobb első kereket le kell venni
- Belső sárvédőt ki kell csavarozni és kivenni.
- A generátor meglazítása után az ékszíjat le kell venni,
- A motor oldalán és tetején lévő műanyag burkolatot le kell csavarozni.
- Balansz szíjat le kell venni.
- A szelepfedelet el kell távolítani.
- A vezérműtengely rögzítő szerszámot fel kell helyezni a szívó oldalon a 2., a kipufogó oldalon a 3. hengerhez, ahogy a második és harmadik képen látható.
- A feszítő görgő meglazítása/levétele után eltávolítható a vezérműszíj.
- Vezérlésmódosító cserénél (mint esetemben) ekkor kell kicsavarni a vezérműtengelyből.
- Az összerakása ugyan ez, fordított sorrendben :)
Megérkezett még két kis apróság, az egyik a vezérműtengelyeket leszorító eszköz, a másik pedig egy Dayco ékszíj. Most már aztán igazán jöhetnek a Nagyszerviz #2
A 2012-es szervizelés költségei:
Komplett első futómű 320€
Vezérlés szett 230€
Olaj + szűrők 105€
Vezérlésmódosító 140€
Vezérműtengely fogó 40€
Ékszíj 23€
Gyertyák 65€
Akkumulátor 84€
Hirtelen ötlet és szép naplemente... ez lett a vége.
Összeraktuk a futóművet. Első pár km alapján feszesebb lett az egész, érzékenyebb a kormánymozdulatokra a gépezet.... semmi nem kopog és zörög elöl, nagyon szokatlan. Kíváncsi vagyok, hogy a nagyobb sebességű kanyarokat hogyan fogja venni az autó
Szívás. Talán ez jellemezheti az összes műveletet. A felső lengőkarokkal semmi gond nem volt, kivéve mikor a csavar nem ment át a perselyen. Fúrás közben elromlott a fúró, leégett. Miután átfúrtuk mind a 4 darabot, már simán felment a helyére. Nagyobb probléma volt az alsó lengőkarokkal. A lengéscsillapító alatti szilent darabokban jött ki, de úgy, hogy a fém kerete összeszokott a lengőkarral, 1 órát kalapálás árán sikerült kiszedni. befelé már könnyen ment. A két pántnál sem volt egyszerű művelet kicserélni a szilenteket, mivel a belső oldalnál egy fém hengeren mozog az egész, amit nagyon kín-keservesen sikerült csak szétpréselni. Mikor leszedtük azt az alumínium pántot, tolómércével átmérve biztossá vált, hogy a szilent 4 mm-vel nagyobb átmérőjű a pántnál. Szerencsére a műhelyben, ahol ezt az egész műveletet realizáltuk volt eszterga, így méretre esztergálva simán belement. Felrakni a poliuretán szilenteket már nem volt nehéz. Sok munkát és időt igényelt a tisztítás és a régi szilentek kipréselése.