Szabeee - főkép
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-01-23

Tegnap este keresztanyáméktól hoztunk egy 1 éves 74 Ah-s 640A indítóáramú Banner Starting Bull akkumulátort. Egész éjszaka töltöttük, mivel ők hónapokig tárolták. Reggel pöccröff :) A melós DAF-ból kivettük a másik akkumulátort, ami szintén 74 Ah-s, viszont indítóárama 680A ez egy Varta GTV3 típusú akkumulátor, lehet ez kerül bele véglegesen, vagy ha menthető a régi, akkor az kerül vissza, ami egy ProForce Green Line 54 Ah 510A +15%

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-01-22

az autónak nem tetszik a hó, ma már másodszor merült le teljesen az akkumulátor (ez volt délelőtt)

Nos, annyira megártott a hideg az akkumulátornak, hogy ma 3x kellett bikázni, és este, mikor beálltam a garázsban kb. 5 perces állás után már nem tudtam beindítani. A bikázás ideje kb másfél perc. Hozzá NEM értőként olyan, mintha az indítóáram eltűnt volna, sejtelmem sincs mi történhetett vele. Rokonoktól kaptam egy 1 éves Banner márkájú 74 Ah-s 640A indítóáramú akkumulátort, holnap reggel azzal próbálom majd indítani. Remélem "csak" ennyi a baj és nem történt valami más a kocsival. Tegnap este még teljesen megszokott módon, semmi előjel nélkül működött az autó, s ma reggel nem akart már gyúlni.

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-01-20

Ma megmostam az autót... januárban ez a második. ami segítségemre volt, az a nyáron vásárolt Turtle Wax és egy vödör langyos víz.

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-01-18

Az ablaktörlőn lévő gumi már nagyon gyengén törölt, így ma este nem kis szenvedés árán kicseréltem őket.... most már rendben van... kilátok az autóból :)

eddig a tél nyugisan telik.... minden működik :)

 
>> EgyébAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-01-08

A Philips X-treme Vision kb. 3 hónapot bírt ki, és kiégett.... elég szomorú, mert sok pénzbe került, betettem helyére egy mezei Osramot.... nos ez nem placebó... tényleg 2x olyan távolra világít a Philips, mint az Osram

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-12-04

Ma (2011.12.02) beszereltem a bőrkormányt, kicsit megtréfált az anyán lévő számomra érthetetlen valami, de csak sikerült :)

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-11-05

A héten sikeresen ki lettek cserélve a hátsó lengőkarok, a hatás elmaradhatatlan: kerekeim végre egyenesen állnak. Sajnos ez a nyári gumin már nem segít, sajnos a rossz hátsó geometria miatt a két szezonra való gumikat egy nyár alatt megette, sőt már a kopásjelzőből is bőven kopott. Most, hogy szinte 100%os téligumik kerültek hátra, gondoltam csereérett már a hátsó futómű. Most szinte mindenhol csendes az autó, bár elöl még két oldalt alsó, valamint jobb oldalt felső lengőkart is kellene cserélni.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-10-31

Pár napja van a gépben ez a párositás, hát imádom :) mondjuk jöhetnének még a gyűjtőlencsék. de igy is nagyon jó, végre látok éjszaka.... na jó nem xenon, az biztos, de a sima mezei Osramokhoz képest ég és föld . Esti kép jön majd idővel. Biglike :)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-10-26

Megrendeltem és megjöttek a H7-es Philips X-treme Vision +100% izzók... a beszerelés hétvégéig várat magára, az első tapasztalatokat akkor osztom majd meg. :)

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-10-23

Nos, pénteken kicseréltük az olajat.... valami fekete trutyiról elég jó minőségű Selénia Racing olajra. Gyári (13 éves) olajszűrőt Mann szűrőre. Ez jó is volt, első a tapasztalatok pozitívak, csendesen jár a motor, jobban is megy a gép,
DE
az a tetűláda mocsok, aki eladta az autót elfelejtette említeni az apróságokat, vásárláskor. Egyik ilyen kis "semmiség" az az olajkád alján a leeresztő csavar hiánya, vagy inkább a helyettesítésének módja.... már levételkor sem tetszett a dolog, mivel a legnagyobb itthon található kulcs is 4 mérettel kisebb volt. Sebaj, az ilyen váratlan dolgokra fel vagyunk készülve..... egy 17-es fejű csavarra volt szükség, melyre két anyát csavartunk a csavar kiszedése még rendben volt. Közelebbről megnézve a leeresztő csavart, hát tényleg "gyönyörű" esztergályos munka... flexszel levágott hosszú csavar, melynek a menete összeeszkábálva, hogy jó legyen az olajkádba, 4 alumínium alátéttel beállítva a kellő távolságra... utolsó gányolás, amit egy csavarral meg lehet csinálni.... jobb híján visszatettük, gondoltam, ha eddig szigetelt, akkor majd ezután is.... 2 nap után világosan kiderült, hogy tévedtem. A drága friss olaj szépen lassan a garázs padlójára kerül.... kellemetlen, mivel tényleg nem két fillér volt, próbálunk valamit tenni vele... pl. réztömítés, piros szilikon. A legjobb egy használt olajkád lenne, eredeti csavarral, mert már a hócipőm tele az ilyesféle gányolásokkal.

Így a post végére egy kis apróság, már tényleg jelentéktelennek számít: az előző tulaj, elmondása alapján 2010. júniusában volt cserélve az olaj (Selénia20K), amikor 137 000 km volt az autóban. Az olaj kinézetén viszont nem úgy tűnik, mintha 13 000 km lett volna benne....




2011.10.24 - Már nem csepeg a csavar mellett, minden száraz. Km óra állása: 149 949